User Tag List

Sayfa 1/4 123 ... SonSon
71 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Boya Değişen Takıntısı Olmasa

  1. #1
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Boya Değişen Takıntısı Olmasa

    Mrb arkadaşlar.
    Bu boya değişen konusu son zamanlarda çok abartıldı.
    Değişenli arabamda oldu değişensizde hiç bi fark yok aralarında.
    Tabi şasesi işlemli bir araç almadım bilmiyorum şaseye kadar girmiş araç yengeç gibi gider mi?

    Yalnız şöyle bir durum var 1 değişenli 3 parça boyalı aracı emsallerinden baya bi uygun fiyata alabiliyorsun.
    Kaskolar zaten hasarı şişiriyorlar.
    5-6 bin tllik kayıt bence birşey değil. Tabi arabasına göre değişir her aracın kapısı ve işçilik aynı fiyat değil.

    Takıntı yapmazsak uygun fiyata kmsi emsallerinden düşük 1 yada 2 değişinli aracı alıp mis gibi kullanabilirsiniz.

    Mesela netteki yazılara bakarak kmyi takıntı yaptım gittim 130 binde en düşük kmli aracımı aldım ve 3 ay sonra motor yaptım.
    Takıntım yokken 3 kez 200k üstü araç aldım ve 10 numara masrafsız kullanıp zorlanmadan sattım.
    Bu değişen olayı da onun gibi bence uyguna alınıp yine uyguna satılır ki 2 kapısı değişik aracı pazarda 3 saat içinde satmıştım.
    Marv (Mickey Rourke) on the Mercedes:

    "The padre drove a Mercedes, or at least that's what they're passing off as a Mercedes these days. Modern cars, they all look like electric shavers."

  2. #2
    Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    40
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ekleme olarak ilk arabam Ford Escorttu iyi kandırılmıştım.
    O zamanlar ekspertiz falanda yoktu kaportacıyada göstermedik.

    Tam 4 sene kullandım. Doğru düzgün masraf yapmadım.
    Ekspertizlerde yeni türüyorlar. Alıcı geldi ekspertiz soktu aracı ulan tavan bile değişik çıktı tam 7 parça değişikti araçtı. Onu bile 3 günde ilandan sattım tabi ondan zarar ettim.
    Marv (Mickey Rourke) on the Mercedes:

    "The padre drove a Mercedes, or at least that's what they're passing off as a Mercedes these days. Modern cars, they all look like electric shavers."

  3. #3
    CloudGrey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    38
    Şehir
    .: Beşiktaş :.
    Mesaj
    5.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu kaskolar neden şişiriyor ?

    Kime ne yararı var ?
    médiocrité partout

  4. #4
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.773
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Bu durumdan hoşnutsan ucuza alıp sorunsuz biniyorsan, uyandırma milleti boşver aynı şekilde almaya binmeye devam et
    23'' Tesla Model Y Performance
    23" Fiat 500e LaPrima

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  5. #5
    KOSEREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    istanblue
    Mesaj
    2.474
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orta halli esnafın sevdiği kombinasyondur pert kayıtlı lüks segment

  6. #6
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.962
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mercedes - Benz / SL / 350 / SAHİBİNDEN BAYİ CIKIŞLI 2012 SL350AMG(SL65 AMG)KIŞ SEZONU FİYATI sahibinden.comda - 613160725

    O zaman şunu bırakayım, 70-80 kaat trameri olabilir. Yetkili servisin gerekli gereksiz her şeyi değiştirmesi ile süper "şişirilmiş" hasar kaydı, üçkağıtçı ağzı ile yazdım ama gerçeklik payı da var Pazarlığa açık... Hasar konusunda detaylı bilgi sahibi tarafından verilir

    Konuya gelirsek;
    Boya, değişen nasıl abartılıyor...
    Şöyle...
    Evet normalde belki 2-3 parça boya 1-2 değişen bilmemne kabul edilebilir, bunlar olabilir. Arkadaşımın değişensiz boyasız aldığı E46 325i'ye benzinlikte kapıdan Transit'in biri girdi. Al sana 2 parça boya, 1 kapı değişen... Ama zırt diye sattı. Ben "boyasız" arabamı öyle satamam...

    Sıkıntı, böyle deyip deyip saçma sapan hasarlara imza atan şerefsizler. Bkz. Final Oto. "Efendim, masrafı en fazla 1.500 TL imiş, aracın piyasası 150 bin TL imiş, ama biz enayiyiz 80 kaada veriyoruz, sizler de daha büyük enayisiniz, alıyorsunuz" diyor adamlar.

    Eh böyle mide bulandırıcı işler olunca, insanlar dost arkadaş dediklerini bile kazıklayınca, görmek istemiyorsun artık boyaymış değişenmiş. Ne uğraşacağım diyor adam 3-5 fazla veririm boyasızını alırım. En azından ben bu kafadayım. Ha yoksa İstanbul'da araba boyasız olsa ne olur olmasa ne olur, malın biri gelip çakıyor, kafan dolu oluyor 2 dandik manevra yaparken arabanın sağını solunu sürtüyorsun.

  7. #7
    barakuda26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Sakarya-Eskişehir
    Mesaj
    1.299
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç alıcam bakınıyorum, kilometre boya değişen takıntısı yapsan bi dert yapmasan bi dert. Bana da boyası olup kilometresi yüksek olan araçlara da ederinden yüksek rakamlar istendiğini düşünüyorum herhangi bir gözle görülüp kar ettiricek pek farka denk gelemiyorum sanırım.
    Barış

  8. #8
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.728
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abartılacak bir durum yok, evet aracın kupası düzgünse değişenli de boyalı da olsa binerim.

    Ama kalkıp da ne hatasız parası veririm, ne isterim. Zaten böyle bir şey de olmamalı.

    Aracın kupası motorundan önemli, motor bir şekilde toplanır ama dağılmış aracı toplamak motoru toplamaktan zor.

    Daha yeni ilk sahibinden kayınvalidemin aracını sattık 53bin kilometrede, ederi 75 çok tutturursan 80 olan aracı 63e verdik.

    Sağ taraftan sürtmüşlerdi, macun istemeyiz kasko ne için var deyip kapıları ve çamurluğu değiştirmişlerdi yetkilide.Kapı içlerinde bile darbe yoktu.

  9. #9
    Gkn55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    41
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    368
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kasko hasar şişirmez arkadaşlar. Kasko minimum maliyet ile aracın onarımını ister, sigorta experleri yetkili servislerle kıran kırana mücadele eder gereksiz parça değiştirilmesin diye.

    Şişirilmiş kayıt yoktur, gereksiz değiştirilen parçalar olabilir. Yetkili servis işçilik fiyatları ve parça fiyatları yüksek olduğu için dışarıda 5 liraya toparlanacak hasarın yetkili serviste 20 liraya toparlanması gibi bir durum olabilir.

    Şahsen ben kazalı araba alacaksam yetkili servis tarafından onarılmış araba tercih ederim. Çünkü kazadan etkilenen tüm parçalar değiştirilir, şeffaflık vardır ve tüm detayları öğrenebilirsiniz. Böylece satarken de dert anlatmazsınız, aracın tüm kaza ve onarım kayıtları yetkili serviste olur.

  10. #10
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizimkilerin Borusan takıntısı yüzünden, 2 tampon boyama, 1 çamurluk boyama ve de anahtarlar kaybedildiği için yedek dahil değişimi için (bunlar tabii ki ayrı ayrı zamanlarda), yaklaşık 20bin tl hasar kaydı çıkmıştı e90'da, onu da ancak satarken öğrenmiştik...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #11
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.962
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gkn55 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kasko hasar şişirmez arkadaşlar. Kasko minimum maliyet ile aracın onarımını ister, sigorta experleri yetkili servislerle kıran kırana mücadele eder gereksiz parça değiştirilmesin diye.

    Şişirilmiş kayıt yoktur, gereksiz değiştirilen parçalar olabilir. Yetkili servis işçilik fiyatları ve parça fiyatları yüksek olduğu için dışarıda 5 liraya toparlanacak hasarın yetkili serviste 20 liraya toparlanması gibi bir durum olabilir.

    Şahsen ben kazalı araba alacaksam yetkili servis tarafından onarılmış araba tercih ederim. Çünkü kazadan etkilenen tüm parçalar değiştirilir, şeffaflık vardır ve tüm detayları öğrenebilirsiniz. Böylece satarken de dert anlatmazsınız, aracın tüm kaza ve onarım kayıtları yetkili serviste olur.
    Sigorta çalışanı mısın

    Anca sigorta yetkilileri bu açıklamayı yapıyor da ondan dedim

    Ama hiç biri demiyor ki, "ben eksperimi sanayiye gönderdiğimde 500 TL'lik işlem için 150'ye yap diyorum, şu parçayı değiştirmek yerine bunu çekiçle, macunla, boya diyorum, çamurluğu ben vereceğim ama Çin malı olacak diyorum... Amaaaaaaa Mengerler'e adamım gittiğinde bana neredeyse arabayı bile göstermezler, inceletmezler, önüme parça listesi ve faturayı koyarlar, adamım imzalar gelir"...

    Diyemiyor, diyemez, demez...

    Nasıl şişirilemiyor, böyle şişmiyor mu

  12. #12
    HaKo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.310
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şişirilmiş kasko fatuası galerici kolpasından başka bir şey değil , kim inandırıyor size bunları anlamıyorum. Adamlar bir parçayı değiştirtene kadar 40 dereden su getiriyorlar ki öyle yapmaları gayet normal değil mi ?
    [I]
    CORVETTE C7 Z51 STINGRAY
    BMW X3 SDRIVE

  13. #13
    HaKo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.310
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ormanci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sigorta çalışanı mısın

    Anca sigorta yetkilileri bu açıklamayı yapıyor da ondan dedim

    Ama hiç biri demiyor ki, "ben eksperimi sanayiye gönderdiğimde 500 TL'lik işlem için 150'ye yap diyorum, şu parçayı değiştirmek yerine bunu çekiçle, macunla, boya diyorum, çamurluğu ben vereceğim ama Çin malı olacak diyorum... Amaaaaaaa Mengerler'e adamım gittiğinde bana neredeyse arabayı bile göstermezler, inceletmezler, önüme parça listesi ve faturayı koyarlar, adamım imzalar gelir"...

    Diyemiyor, diyemez, demez...

    Nasıl şişirilemiyor, böyle şişmiyor mu
    Burada eksperin veya sigortacının suçu nedir ? Mengerler de çekiçle kaporta düzeltip macun yaparlar mı sizce ? Tamamen tercih meselesi, aracını sanayiye götürürsen yarı fiyatına hallettirirsin , sigorta şirketi de canıma minnet der. Mengerler faturasında karlı tek kurum Mengerler olur.
    [I]
    CORVETTE C7 Z51 STINGRAY
    BMW X3 SDRIVE

  14. #14
    Gkn55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2017
    Yaş
    41
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    368
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ormanci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sigorta çalışanı mısın

    Anca sigorta yetkilileri bu açıklamayı yapıyor da ondan dedim

    Ama hiç biri demiyor ki, "ben eksperimi sanayiye gönderdiğimde 500 TL'lik işlem için 150'ye yap diyorum, şu parçayı değiştirmek yerine bunu çekiçle, macunla, boya diyorum, çamurluğu ben vereceğim ama Çin malı olacak diyorum... Amaaaaaaa Mengerler'e adamım gittiğinde bana neredeyse arabayı bile göstermezler, inceletmezler, önüme parça listesi ve faturayı koyarlar, adamım imzalar gelir"...

    Diyemiyor, diyemez, demez...

    Nasıl şişirilemiyor, böyle şişmiyor mu
    Yok hocam ben avukatım. Değer kaybı ve ayıplı ifa davalarından edindiğim tecrübeler ile böyle bir kanıya vardım.

  15. #15
    Kubilay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Üsküdar
    Mesaj
    647
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mevzu değişen boya takıntısı değil mevzu arabaların hepsinin yamuk yumuk olması. Değişenli boyalı arabaya takılmıyorum ama çizgiler yamuksa anında soğuyorum ki çıkın sokağa arabalar berbat halde. Ki ilanda değişen boya takıntısı olan aramasın yazan adamların yüzde 90 arabası patlak, yanına gitmeye gerek kalmadan fotoğraflardan belli ediyor çoğu. Terimlere takılmaya gerek yok. Mesela temiz kelimesinin içi bomboş şu anda. 5 arabaya gittim hepsi de ilanda temiz. Hele 1 araba vardı arabam temiz gel dedi yanına gittim tavanı dahil macunlu araba direkten ikiye katlanmış.

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2014
    Yaş
    32
    Şehir
    alemdağ
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şşsh, neden milleti uyandırıyorsunuz ya. Ne güzel boyalı & değişenli arabalara piyasanın 5-10 lira eksiğine biniyoruz.

  17. #17
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.962
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şişirilmiş muhabbeti galerici kolpası, onu dalgasına yazıyorum tamam da;

    Alıntı HaKo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burada eksperin veya sigortacının suçu nedir ? Mengerler de çekiçle kaporta düzeltip macun yaparlar mı sizce ? Tamamen tercih meselesi, aracını sanayiye götürürsen yarı fiyatına hallettirirsin , sigorta şirketi de canıma minnet der. Mengerler faturasında karlı tek kurum Mengerler olur.
    Sence nedir hocam? Yazdığım paragraf açık değil mi?

    Her iki tarafı da dinleyen, özellikle de sanayide onarım yapan işletmelerle yetkili servisleri az buçuk yakından tanıyan ve içlerinde nelerin "döndüğünü" bilen biri olarak yazıyorum. Sigortacıları da çok dinledik. Ki kendileri de kabul ediyorlar arka planda ama hala bazıları "olmaz ya yok öyle bişey, kesinlikle öyle bişey olmuyor" modunda reddediyorlar. O yüzden dedim çalışanı mısın diye

    Sigorta burada ne yapıyor, veya eksper:

    Tekrar yazıyorum; Araba geliyor, efendim şu kadar hasar var. Şurası boyanacak, şu değişecek bilmemne olacak.

    Eksper geliyor, tamirhane işletmesi tahmini hasarı ve yapılması gerekenleri söylüyor. Eksper başlıyor, "onu değiştirme, boya", "bunu değiştirme, tamir et" falan filan... Tamam diyor adam, şunu boyayacağım, 150 TL veririm diyor eksper. Ula diyor ben 400 TL boyuyorum parça başına. Yok diyor, 150 boyayacaksın. E adam ne yapıyor, dosyayı kabul edecekse ya başka yerden çıkarmaya çalışıyor, ya da atıyorum boyanın bilmemnesini katmıyor, dandik boyuyor falan filan...

    Bununla bitmiyor. Sigorta diyor ki "orj. parça kullanmayacaksın, benim getirdiğim sözde "eşdeğer" parçayı veya muadil parçayı kullanacaksın" diyor. Adam diyor ki, "sigorta şirketi bi çamurluk getirmiş Kangoo'ya, bi tarafı hizalayınca, diğer taraf vida yerine gelmiyor, kısa düşüyor, ulan lastik değil ki bu esnetip de takayım, kaliteyi siz düşünün" diyor.

    Böyle bin tane terane...

    Ama ne oluyor, Mengerler falan filan diye yazıyorum ama töhmet altında da bırakmayayım, her yetkili servis, her marka, her sigorta için geçerlidir bu, bu yüzden feci bi genelleme yapmamda mahsur görmüyorum.

    Servise araç geliyor, tamir yok, boya yok veya çok dandik küçük işler için var. Çünkü yetkili servislerde boya ustaları da genelde dandik, öyle macunlayayım, şurayı düzelteyim de cillop gibi boyayayım tarzı adamlar yok, çizik boyarlar anca.

    Eee eksper bu durumda ne yapıyor, alternatif yok, yumruk göçüklü kapı değişiyor, bilmemne değişiyor, o arada servis müdürü falan filan eksperle kankaysa, veya sigorta şirketini de tanıyorlarsa, ya da hiçbiri olmasa bile yetkili servis başlıyor aralara sıkıştırmaya, efendim kapı hasar gördüyse kasma yapmıştır, kilit bilmemnesi de değişmesi lazım, efendim orası bilmemne olduysa vidaların da değişmesi lazım.

    Yetkili servis işi büyüyüp genişledikçe, Mengerler, X, Y, Z firması da neredeyse arabayı bile göstermeyip, aynen yukarıda yazdığım gibi, "hacı bu parçalar değişecek, tamam mı" diyor, adam imzayı atıp gidiyor.

    Burada bi enayilik, bi sıkıntı yok mu hocam sence?

  18. #18
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı HaKo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şişirilmiş kasko fatuası galerici kolpasından başka bir şey değil , kim inandırıyor size bunları anlamıyorum. Adamlar bir parçayı değiştirtene kadar 40 dereden su getiriyorlar ki öyle yapmaları gayet normal değil mi ?
    aslında şişirilmiş kasko derken çoğunluk bayilerden bahsediyor, kasko deli mi fazla para versin...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  19. #19
    Ormanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2018
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.962
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    36 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ha bu arada "yetkili serviste yaptırayım da kayıtlı olsun" durumu da bence büyük bi yanılgı. Kayıtlı olup olmaması çok problem değil, arabayı almak isteyen gitsin göstersin, ne var ne yok çıkıyor zaten. Güvenmiyorsa almasın. Bu kadar basit.

    Niye böyle diyorum, buradaki sıkıntı şu, "yetkili"(?!) serviste yapılan araçların çooooooooooooooooooooook büyük çoğunluğu, sanayide bildiğiniz bir ustada toplanana göre çok daha dandik, çok daha güzel üçkağıtlarla toplanıyor. O faturalarda yer alan parçaların değişmediğini de gördük, biliyoruz.

    O yüzden garanti hariç ne yetkilide bakım yaptırırım, ne hasar onarımı yaptırırım, ne parça değiştirtirim. Kayıt mayıt işi hikaye bence. Tramer detaylarında da ne değiştiği ne olduğu yazıyor. Ki dediğim gibi, bilinçli alıcı zaten her şeyini kontrol ettiriyor. Kayıt saklamak isteyen de saklıyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •