Hepimiz biliyoruz bu araçların kantara gönderilmesinin BUGÜNKÜ amacını.
Printable View
Hepimiz biliyoruz bu araçların kantara gönderilmesinin BUGÜNKÜ amacını.
Dun arabayla degilde bizim elemanlarla beraber gittim santiyeye kantardan gectik guzergahdan dolayi
Son durum su istasyonda calisanlar durdurdu yazi geldi bi daha kantara girmeyin kucuk arabalara yok dedi normalde her defasinda mutlaka girerlerdi
Arac Renault Master
Kafalar karisti iyice.
3500 kg. istihap haddi olan aracın kantardan ceza yemeden geçebileceği ağırlık töleranslarla birlikte 4132 kg. ( 3500kg.+ 500kg + %3,5 )Doblo yada van tipi araçların zaten bu miktarda tonajla yürümesi imkansıza yakın. Ayrıca kantarlar irsaliye ya da src falan sorgulamaz ancak kantar alanında polis ya da maliye ekipleri ayrıca bulunurlarsa kantar sonrası evrak kontrolü için ayrıca çevirebilir. o yüzden bu tip araçların kantara girmesi zaten mantık dışıydı. Tekrar gündeme gelmesi aslında farklı bir olay şöyle ki bu kantarlar aks kantarıdır, hareket halinde ölçüm yaparlar. 3km yada 5km gibi sabit hızla üzerinden geçersiniz iki aksta ölçülen ağırlığı hesaplar. Sabit hızla çok yavaş geçildiğinden özellikle ağır vasıta geçişinin yoğun olduğu güzergahlarda aşırı birikme olmaya başladı. Bu yoğunluğu önlemek için master, transit tarzı araçları da ekleyerek ( ruhsat kamyonet olacak ) tekrar gündeme getirdi.
Kamyonetle şehirler arası yük taşımacılığı yaptığım için baya bi içli dışlıyım kantar olaylarıyla. Dün kantar görevlisi konuyu bildiğini ama henüz kendilerine yazı gelmediği için uygulamaya geçmediklerini söyledi. onun için kamyonet aracı olan varsa sistem iyice oturana kadar bence girmeye devam etsin.