bu konuya uygun şu an araçlarımız var biri 91 şahin - biri de 99 ek kasa civic bakalım motor şanzıman inmedikçe kapının önünde ufak tefek işlerini yapıyoruz (termostat değişimi - buji değişimi - yağ ve filtre bakımı - elektrik işleri vs)
Printable View
bu konuya uygun şu an araçlarımız var biri 91 şahin - biri de 99 ek kasa civic bakalım motor şanzıman inmedikçe kapının önünde ufak tefek işlerini yapıyoruz (termostat değişimi - buji değişimi - yağ ve filtre bakımı - elektrik işleri vs)
Bir süredir eski kasa 2011-2013 Peugeot 508 takip ediyorum bunun için Facebook daki bir kaç 508 grubuna üye oldum.kullanıcıları öve öve bitiremiyorlar .aracı almak için tavsiye isteyenlere gözü kapalı alın diye yorum yapiyorlar. Bir çok araç grubuna da üyeyim Fakat daha önce bu şekilde üyelerin %99 unun böyle övgüler yagdirdigi araca rastlamamıştım. 4 yıldır memnun bir şekilde kullandığım bendeki c4 exculisive cam tavanli aracı değişiklik olsun hemde daha büyük d segmet bir araca geçeyim diye satıp 508 alayım diyordum ki ilk defa bu kadar sorunlu olduğunu anlatan birine rastladım enteresan geldi. Bu araç hakkında Deneyimlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
Peugeot nasıl bir deneyim yaşatıyor anlayamadım hiç. İnsanlar ya çok memnun yada göme göme bitiremiyor :)
Çevremde PSA kullanan insanlar var. Neredeyse hepsi arabadan bir haber, bakımdan bakıma servise giden 10 yılda 200-250 bin km sorunsuz kullanıp satan tipler. Gözlemlediğim ortak problemleri havalandırma menfezleri kolay kırılıyor sanırım ve içerideki plastik krom kaplama parçalar bir süre sonra kabarıp atıyor çatlıyor falan. Aslında trimlerin hızlı yıpranması avrupalı üreticilerin ortak problemi.
Pegout sw ları çok beğenirim özellikle 407sw cabrio ları da piyasada hem tasarımları güzel hemde dolu araçlar 306 cabrio sadeliği duruşu herzaman beğenirim şu anda bile çok beğenirim ama temizi kalmadı .. 207cc 308cc bence çok güzel estetiği tasarımı olan araçlar ..
Onun dışında pegout ben şahsen girmem ..
yemin ediyorum gidip r12 reno alasım geliyor. 2004 Opel sürüyorum allah düşmanımın başına vermesin 3 senedir bende 4-5 sefer o2 sensörü, 1 defa beyin ,1 defa elektronik gaz kelebeği, 2-3 defa bobin, ön 2 porya(abs,km sensörü için komple değişiyor yoksa arzalı değildi) daha yok hıddbık sensörü yok eksantrik yok krank onları bile saymıyorum. Hele alt takım yok mu off her 10.000 km de rotlar değişiyor. :D
zamanında 97 astra gsi vardı bende. yazdıklarının aynılarını bende yaşadım :). o zamandan beri hondacıyım. çok şükür şimdiki 2.4 accordum 315bin km de. 18 jant+ eibach spor yay var 12-13bin km dir kullanıyorum ön takım mekanik motor olarak hiç sorun yaşamadım, öyle çok sakin de kullanmıyorum arada kadranın dibini görüyorum
aracım 207 hdi başka bir şey yazmama gerek yok sanırım :D
Daha önce 4 tane peugeot aldım, hala da sahibiyim, aldığım arabaların yüzde 80i de Fransız grubu, bende mi sıkıntı var acaba? Ben hariç herkes Fransızla sorun yaşamış :P
Yağ su ufak tefek şeyler harici büyük sıkıntı yaşamadım.
C4 den 508'e geçmek problem oluşturmayabilir sizler için çünkü netice itibariyle mevcut aracınızın sınıfını yükseltiyorsunuz sadece. Deneyim olarak şöyle yorumlarda bulunabilirim ki bence araç gerçekten sınıfının ve muadillerinin üzerinde bir konumda fakat yaşı ve Fransız olması sebebiyle de kullanılan malzeme kalitesiyle alakalı olarak oluşabilecek arıza potansiyeli yüksek. Dolayısıyla ilk post da söylediğim bir çok özellik çalışmıyor. Mesela anahtarsız giriş şoför kapısı ve arka sol kapıda in-aktif. sebebi oksitlenme olabilir, parça ömrünü tamamlanmış olabilir vs.vs. ama tek kapı için ücret geçen sene 2.500₺ idi. Mesela çamurluk davlumbazları yalıtım sebebiyle keçe ile kaplı. Çok iyi bir düşünce fakat bir kış gördükten sonra araya giren buz ve kar dan ötürü keçeler yırtılıyor ve sarkıyor. 2 yıl önce tanesini 300₺ ye değiştirmişti.
Bu durumlar her aracın başına gelebilir mi bence bir çok araç için evet. Sadece PSA grubu çok daha hassas ve pahalı. Dolayısıyla burada mekanik araçlar ile dijitalleşmiş araçları kıyasladığımız için için bu yorumlarda bulundum. Yoksa 508 tü kaka falan değil. Yol tutuşu, konforu ve şehirlerarası düşük yakıt tüketimi ile karşılığını fazlasıyla veriyor. Ama sorarsanız bu araç için en büyük problem nedir diye bence robotize edilmiş otomatik şanzıman.. Haricinde merak ettiğiniz özel bir durum varsa sorabilirsiniz
İmzamdaki araçların hepsine sahibim şuanda. Peugeot'tan başka arabaya binmiyorum. Aldığım 3 tane sıfır Peugeot araçta bile silecek lastiklerinin aşırı kalitesiz ve fren balatalarının çok çabuk bitiyor olması dışında sorun yaşamadım hiç.
Ablam 2006da sıfır almıştı 407 1.6 hdi comf
O kadar ilgilenilmeyen bir araç ki, en son arka çamurluğunda derin bir göçükle aylarca gezdi diyeyim siz düşünün
Bakım anca ben hatırlatırsam :)
En son 250+ kmlerdeydi henüz turbo bile değişmemişti
508 kullanıcıları gerçekten de öyle hocam.En büyük sebeplerinden biri C segment parasına ciddi donanımlı D segment olması.
Yakın arkadaşıma aldık 1,5 yıl kadar önce. 175 bin civarı aldık şuan 195k olmak üzere.Aldğımızda bakım geçmişini bilmiyorduk triger vs gibi.Bunlar haricinde sadece enjektör revizyonu yapıldı.Yaklaşık 4,5 falan tuttu.O da o yıllardaki e-hdilerin hepsinde var galiba. Siemens olması lazım tam bilmiyorum ama bu marka enjektörler yap mazot kaçırma , düzensiz çalışma vs gibi arızalar yapıyor.Bunun dışında şoför koltuğunun bel destek ayarlarından 2si çalışmıyor , bulamadılar burda :)
Yani fiyatına göre çok iyi araba.Sürüşe duyarlı farlar , yolcu koltuğu bile tam elektrikli , 2013 sonrası active pakette bile anahtarsız giriş vs.
Benim gördüğüm en can sıkıcı arızalardan biri silecek motoru bozulması.O da kışın su alıp bozuluyor ve sıfırı çok pahalı.Özellikle 2013 sonrası alınırsa kafa çok daha rahat olur :)
yahudi mercedesi :D 3 yıl şirket aracı olarak şantiyelerde kullandık tepee tepe :D ciplerini çıkamadıgı yere çıktım indim eşşek niyetine banamısın demedi namıssız :D uzn yola bursa çanakkale gititm geldim tambir uzun yol canavarı ama şehir içine girince saga çekip yürüyerek gidesim geliyodu :D şanzıman ölüm şehiriçinde ama taş gibi kara düzen şanzımanı var
söliceklerim bu kadar :D
Valla biz de biraderle bu düşünceyi yıllardır planlayıp bir türlü gerçekleştiremiyorduk ki 2 yıl önce gidip 3.araç olarak Skoda Favorit aldık. Her gören ne işiniz var bununla satın bunu, uğraşılır mı falan diyordu ama 2 yıldır günlük kullanıyoruz, her hafta sonu köye-yaylaya gidiliyor (peder beyin vazgeçilmezi), geçen kış 30 cm kara bile attık makineyi, kaldığı yerde zincir takıp devam ediyoruz :D Çoğu şeyini kendim yapıyorum, 2 yılda tek çıkardığı büyük masraf karbüratör temizliği oldu. Karadüzen candır, bakımı, vergisi, yürütme maliyetleri çok uygun. Yalnız İstanbul-Ankara gibi büyük şehirlerde binilmez, direksiyon yoruyor :D
Bir belgeselde izlemiştim büyük bir güneş patlamasında yada haarp saldırısında ayakta kalabilecek tek vasıtalar elektroniği olmayan kara düzen makinelerimiş hatta NASA hala elinde 50-60 model araçları güneş patlaması yada o tip elektromanyetik bir etki için bakımları tam şekilde elinde tutuyormuş..
Kıyamet aracı olarak toplamışlardı bunu.
https://youtu.be/a6pt79yq134
Bu gün beyin arzası yüzünden 3 haftadır yatan aracımı teslim aldım kesinlik satıcam opel pişmanlıktır kimseye de önermem 5 tane beyin geldi 5 'inde de aynı sorun çıkar mı ya? 6. beyinde sorun düzeldi
Tesisatlık araba mi yapsak hatasız kul olmaz deyip kendimizi yollara vursak
her erkeğin ay başıdır bu iş.
Küfür etmemek için zor tutuyorum ama e21 e30 e36 lar eg kasa ek4 kasa abi herşey çok pahalı ya.
boş kaporta alıp kenara atmak varmış zamanında...
karadüzen araç deyince aklıma gelen
https://www.sahibinden.com/ilan/vasi...59028611/detay
E36 çok çok fena değer yaptı temizleri naylon poşet olmamışları swap falan yapılmamışları 3.20 den 3.28 e falan yani öp orjinallerine deli paralar isteniyor bir tane hakiki 3.28 tertemiz oynama elleme yok temizlik boyası var sadece oda doğal yaşına göre en dolu paket 450 bine satıldı ..
al iste niye duruyosun
DEX-P99RS var mesela. it gibi alet, muhtesem kalite. degistirmeye falan gerek yok, al 20 yil cal.
uzun suredir teyp takilmiyor arabalara (senin deyiminle ancak kara duzen arabaya olur), ama bu isle pro ugrasan birisi teybi harici bir yere takabilir. kotu yaparsan taksimetre gibi komik gozukur ama basarinin yolu estetik montaj yapmaktan geciyor zaten...
bence bu kara duzen lafina bir trade mark al :)
daha takilacam, bak gucenme darilma yok
karaduzenTM :Bravoo:
Sökük E21 mevcuttur isteyen varsa :D
Çok temiz E36 ve daha da temiz E46 geçti elime iki sene önce. Kıymetini bilemedik :)
Doğan'da eski seri pioneer set var ama binip gezecek vakit yok. Kaldı ki dönemin iyi cihazlarına şu an çok saçma paralar istiyorlar. Ben geçen yıl toplarladım, o zaman bile bana göre yüksekti.
150'ye toros vay anasını
protonlar bedava valla
Havalar tam soğumadı buralarda sağa sola motorla gidiliyor. Hafta sonları arabayı yıkayıp tur atıyorum,son zamanlarda her yer boş keyfi gezen yok denecek kadar azaldı olanlarda gençler kanları kaynıyanlar. Yani öyle benim tarzda dolaşan kalmamış haliyle bizimde hevesimiz kırılıyor erkenden otoparka çekip arabaya dönüp bakmadan evin yolunu tutuyorum. Eskide olsa,kara düzende olsa tadı tuzu kalmadı. Başka hobi edineyim diyorum onuda beceremiyoruz. Arabaya değişik birşey yapayım dedim f30 direksiyonu aldım oem tuşlu falan üzerindeki ofsetli omp yi söküp onu takayım dedim şöyle tuşlarıda aktif yapayım akşamlarıda tuşların ışıkları yansın dedim direksiyonu aldım daha doğrusu arkadaş hediye etti kendisi M direksiyon takınca boşa çıkmıştı inanın evde 2 haftadır duruyor daha elimi vurmadım... :(
Bende ducato var yüksek tavan 17m3 karavan için aldım kesip alko yapıcaktım fiyatlar uçunca içini çeviriyim dedim boş ver alkoyu dizel fiyatları uçunca çekme yapıyım kendime diyorum ducatoyu da satıyım .. ben artık bunlara sardım valla araba işi zevksiz keyifsiz bende uğraşmaya gelemiyorum ayaklarım artık geri geri gidiyor sanayi ye giderken ..
Valla aynı evreleri bende yaşadım son 6 ayda ;) karavan için mazotlu değilde 97 transitler var kurumdan çıkma tanus motorlu lpg li hemde uzun şase 3 ay önce 65 bine kaçırdım arabayı satamadım kaçırdım sonra ondanda hevesim kaçtı dedim jiplere bakayım yine benzin lpgli onlarda inat etmiş satılmayan arabaları takas yapmıyorlar... mal gibi kaldık ne yapacağımızı şaşırdık valla...
Aracı bakıma bıraktım ikame araç ae101 corolla verdiler. Koltuk konforu oturuş pozisyonu vitesi direksiyonu o kadar mı güzel olur bir aracın. Ne varsa eskilerde var.