Evlerde genelde monofaze ve 6 kw civarı güç belirtiliyor.
Printable View
Yakın zamanda bunu benzeri bir işlemi site için yaptırdım.
Başvuru yapacak kişileri belirleyip, yönetim defterine izin yazısı yazdım.
Total 10 kişi başvuru yaptı.
hepsi 22 kw şarj ünitesi satın aldı.
Plan-proje içi 7 bin tl artı kdv çıktı.
Daha sonra plan bedaş tarafından onaylandı.
Bağlantı noktası belli oldu ve kapalı otopark için şartname çıktı.
Burada kişi başı 45 bin tl artı kdv gibi bir bedel oluştu.
Sonrasında vazgeçenler oldu.
Şu an süreç rolantide gidiyor.
Bedaş site çoğunluğunun yüzde 60 gibi başvuru olursa yardımcı oluyor.
Elini taşın altına sokuyor.
Tesla kullanan başka bir kişinin de fatırasında 5yazmasına rağmen özel bir işlem yapmadan wallbox ile 11kw şark ediyor aracını şu an o şekilde belirtmiş. Bu işi tam olarak elektrikçim veya bu işlerle ilgili birisi mi yönlendirir beni. Herkes başka bişey diyor.
5.000 km elektrikli araç tecrübemi, araçtan çıkan adaptör ve evdeki trifaze hatla yaptım.
başka cihaz bakma sebepleriniz, araçtan şarj cihazı çıkmaması mı?
Teslada adaptöt çıkmıyor kablo çıkıyor. Dışarıdan bir adaptör ve apartmanda otoparkta bağlantı ihtiyacım var doğal olarak. Blue Adaptör var aslında o 7.4kw ile şarj edebiliyor monofaze. 80 Euro gibi bir fiyatı var.
Yanlış yazdım, BMW deki gibi wallbox tarzında bir cihaz çıkmıyor. Kendi cihazı çıkıyor ancak onu da blue adaptör ile bağladığınızda en fazla 7.4kw ile şarj yapabiliyoruz. Amaç burada 11kw alabilmek. Ev tipi (220) adaptörü çıkıyor. Onunla da 2kw gibi bir rakamla şarj oluyor.
Evet baktım bugün sabah trifazeymiş. Wallbox kuran / takan / kullanan herkes direkt olarak bağlat dedi kimse arttırım vs bişey yapmamış açıkçası :) Monofaze > trifaze dönüşümü de olmayacağı için ben de direkt bağlatacağım. Ama blueadaptör de aldım bir de 32A monofaz mavi çıkış vereceğim kafama göre ondan bağlarım. Yazlıkta vs kullanırım diye düşündüm.
selamlar, burayı biraz canlandıralım, tesla wallbox aldık 22kw destekleyecek şekilde İstanbul'da montajını yapabilecek düzgün işçilikli bir kişi/firma arıyorum. tecrübesi olan varsa paylaşabilirse sevinirim
Zes le görüştüm.. 22kw için EQB nin sıfırdan %80 e 7-8 saatte ulaşabileceğini söyledi.
taktırmak istediğim yer garajı olan bir otel. özellikle 2023 yazında taş çatlasın 5-10 tane elektrikli araç geldi ve bütün gece şarjda kaldı dolması için ve hiç bir altyapım yoktu baya bildiğin prize taktım araçları internetten hesap yapıp kafama göre tahsilat yaptım.
şimdi daha profesyonel ve kurumsal olarak hizmet vermek için; 40kw mı 60 kw mı ? cihaz markası önemli mi ? tavsiye ?
40kw da oldu ki 2 araç bağlamak zorunda kaldım 3 saatte dolacak araç 6 saatte mi dolacak ?
Aslinda araba ne doldurugunu gosteriyor, carpip net rakam cikar.
60kw dc’ler var galiba alt yapi iyiyse surekli bastiginda hicli olur,
Ayni anda farkli araclar baglanirsa bazi yerlerde 40w baya geriye dusuyor saat soylemek zor,
Otelde kaliyor olsam gece ac baglamak daha mantikli, kurul maliyetide dusuk, belki kar payi yuksek olabilir.
Zes fian gerek duymadan wifi baglantili altinda gosterge saati olan ac’let yapabilirisiniz, amator olanlar bile kartla calisabiliyor, musteriye verilir nakit odeme alinip geri geldiginde kullanilan dusup kalan iade olur.
Markalar pahaliysa cozum olabilir ama ticari fatura vs nasil olur bilemiyorum.
Otel sahibi iseniz işletmenize kesinlikle DC şarj yaptırmanız çok gereksiz olur. Zaten Otelde konaklayan kişinin saat kısıtlaması yok. Herhangi bir AC şarj 22kw lık fazla fazla gece 1 de bile girseler sabaha fullemeye yetecektir.
Bu sebeple ben yüksek maliyetki tekli veya ikili DC yerine, 4 adet 22kw AC gibi bir yatırımı çok daha mantıklı buluyorum. Sabit kendinizin alıp taktıracağınız Vestel vs gibi sistemler de gayet olur kartla çalışan 20-30K arası tanesi. Yazılım üzerinden kaç KW kaç saat kullanıldığı hızı vs herşeyi de gözüküyor.