Change’ler zaten xray’a sokulda direkt kaynak yerlerini görür anlarlar.
Yurt dışında böyle değil her şey çok rahat ama bizim burada çok karışık. Üniversite ne anlayack RB26’dan …vs
Birisi tam olayı anlatana kadar ben hala çekimserim dönüşüm işine
Printable View
Change’ler zaten xray’a sokulda direkt kaynak yerlerini görür anlarlar.
Yurt dışında böyle değil her şey çok rahat ama bizim burada çok karışık. Üniversite ne anlayack RB26’dan …vs
Birisi tam olayı anlatana kadar ben hala çekimserim dönüşüm işine
Universite ne mi anlayacak ? :) Şöyle örnek vereyim sana. Misal bir motorbloğu üstündeki şase numarasını gittin tam düzgün şekilde CNC freze de sildin. Dikişi makinası gibi darbeli numara yazan makinada en son teknoloji ile başka no çaktın. Hemde yüksek çözünürlük diyelim. O motor bloğunu üniversite çözebiliyor. Daha doğrusu bunun ile alakalı Türkiye'de yazılmış tez konuları bile var. Bir arada PDF'i denk gelmişti biraz bakınınca bu konuda bu kadar bilgilerinin olmasına şaşırmıştım.
Ya birşey soracağım ? Şase no'yu değiştirmek zorunda mısınız ?
Şase no. aynı kalsın. Motoru - şanzımanı 30.000€'ya geçirdik kardeşim deyin ne var ?
İlla 4 Milyona mal edip 10 Milyona satma peşindesin he.. 10 Milyona kime M5 satacaksın ? 10 Milyon param olacak ta almanyanın sciroccosu M5 alacağım.
''yaağğnnlıyo knk :D''
Dönüşüm araçlarda şasi no değişmiyor zaten. Esas sıkıntılı kısım, yürür halde geldiği ülke trafiğine tescilli aracın yedek parça gibi burada sökülerek donör araç yapılması ve sökülen bu parçaların da Türkiye trafiğine tescilli araca montajlanması.
Kullandığın parçalar yedek parça niteliğinde değil, vergisini ödemiyorsun, kdv ve gümrük vergisi yok, yürüyen bir aracı parçalıyorsun bu şekilde vergi zayiine sebep oluyorsun. Öte yandan kullandığın araçta da teknik değişiklik yapıyorsun, belki motoru işletmeyeceksin ancak aracın motoru bir üst vergi diliminde olacak, devlet ise bu durumu ruhsata işletmediğin için haberdar olmayacak, bu mevzu stroker ile hacim alanlar için de geçerli bu arada, kimse henüz patlamamış olsa da.(***** strokerın takibi daha zor ihbar olmadıkça anlaşılamaz)
İşte problem kısım bu. O parçaları kendin vergisiyle getirtsen burada satın alacağın M arabadan daha yüksek bir rakama malolacak belki de, bir sandık motor için Borusan'da dönen rakamlar bile dudak uçuklatır, sen komple kupa hariç bir arabayı ülkendeki motor rakamına kapatıyorsun. Bu arada şasi no da değişir resmi olarak ya da ağır şekilde tahrip olmuş araca kupa koyabiliyorsun ancak onun usulleri ve prosedürleri inanılmaz yorucu, daha farklı ve katı, zaten dönüşümde de şasi no değişmiyor dediğim gibi.
Ben anlamadım bu sorunun muhatabı ben miyim ama 4 milyon yazan bendim.
1-Şasi değiştiriyorlar demedim
2- Ben kimseye bir şey satmaya çalışmıyorum:D
3- 10 milyona çıkılırsa borusan çıkışlılar zaten var ama teknik olarak ucuza mal etmek için donor araba şart.
Parça parça getirmek yukarıdaki mesajda anlatıldığı gibi orijinalin fiyatını geçer. Diğer şekilde dönüşümün hatta ruhsata işletme kısmını ben cidden anlamadım ama.
Motor ruhsata işli değilse zaten ihbarla el koymaları kadar doğal bir şey yok.
@Mehmetmert
Ya yok :) 4 Milyonu vallahi kafadan attım. Nasıl tuttuysa demek ki :cool:
Burada ''peşindesiniz he'' yazacağıma peşindesin yazmışım. Peşindesin deyince de tek kişiyi hedef almışım gibi olmuş.
Ben genel konuya yazmıştım. Zaten ''zorunda mısınız'' diye başlamışım. Problem yok yani. Hem becerebiliyorsanız yapın canım banane :smokin:
Kimler ne paralar götürüyor , o kadar emek vermişsiniz 6 Milyoncuk götürün canım :)
Abi ilanda kaç tane e36 e46 swaplı varsa %80-%90 işli değil en azından benim niyetim vardı e46 320i-325i arıyordum ara sıra swaplı 316i lere denk geliyordum hepsi işli değil diyordu. Tüv de çalışan insanların motor no okuduklarını bile düşünmüyorum bazı araçlarda okunmayacak yerlerde çünkü
ankarada mavi f80 m3 patladı diye duyum aldım yani bu iş patlayacak bu 1
ikincisi ise bulgar yada gürcüden yabancı arkadaş getiriyor aracı söküp kazalı tramersiz veya direkt kazalı bir araca aktarıyorlar her şeyini kalanı çıkmacılara satılıyor kalan boş yurtdışından gelen şase hurdaya atılıyor aracı getirten arkadaşa araç sorulduğunda aracım çalındı diyor :) ruhsat işletme olayına gelirsek stok affı çıktı bilindiği üzere stok affına elimde faturasız kayıtsız motor girebiliyorum?? stok affına örnek veriyorum şu numaralı s55 motor veya numara dahi girmeden girip faturasıyla egm den motor no alıp dahi işletebilirim böyle bir imkan var
kimisi hiç uğraşmıyor change yapıyor
turuncunun olay change mesela yurtdışından temiz e36 coupe şasesi geldi çürük orj m3 şase no aktarıldı boşta kalan çürük şaseyide atmak yerine para edeceği için hurdacılardan boş şase no satın aldılar (sigortadan kazalı çekme belgeli araç alıp parçalarını satıyorlar sanki araç parçası sökülmemiş gibi aracın satışını veriyorlar ama aslında araç boş kupa :) ) bu şaseyide bu videosu olan yeşil aracın üzerine çakıyorlar ancak belki bulamadılar belki ucuz oldu 4 kapı satışı alıp 4 kapı numarası çakmışlar yani olayın içinde olmayan arkadaşlar coupe araç nerde vs gibi sormuşlar olaya açıklık getireyim sanayideyim olayları çok duydum büyüklerimiz anlattı işin içinde olduğum için bu konulara vakıfım :D