rahmitanir Nickli Üyeden Alıntı
Elektrikli aracın bu kadar rağbette olmasının ana sebebi başta AB olmak üzere devletlerin dayattığı politikalardır. Bu politikalar uzun vadeli sürdürüldüğü için, elektrik net şekilde yürüyecek, büyüyecek.
Bunun TR piyasasına yansıması AB'ye göre kesinlikle daha yavaş olacak. Ama kaçınılmaz, yansıyacak. Burada kullanıcıdan ziyade, bu işin yan sanayicisi olmak için büyük fırsatlar var. Örneğin zamanında LPG dönüşümüzde olduğu gibi, binek araçlara elektrik dönüşüm kitleri çıktı / çıkacak / yayılacak.
Sadece TR değil, dünya genelinde alt yapı full elektrik geçişine hazır değil, tahmini 20 yıl boyunca da hazır olamaz. Ama doğru planlama ile her şey mümkün.
Bir elektriklinin saf kan olmaması, içten yanmalının his olarak yerini alamayacağına kesinlikle katılıyorum. Ama Baran'ın dediği gibi günlük kullanılan her hangi bir aracın (egea, clio, polo vs..) elektrikli odu diye ruhu daha çok löemeyecek, çünkü o ruh zaten yok.
Benim bugün evin ikinci aracı olarak bir elektrikli almamamın ana sebebi, bu araçların ikinci elde ne olacağının bugün için yanıtı yok. Tam anlamıyla kullan at ürünü olacak bu aletler, en azından bugünkü teknoloji ile. Ama yan sanayi konusu burada önemli. Örneğin Chrisfix'te prius için yan sanayi batarya nasıl değiştirilir videosu vardı. bu tür yan sanayi / sanayi çözümleri geliştikçe, ikinci el sorunu da giderilecek.