Kuytu köşe bi muayene istasyonunda haftasonuna hatta bayramdan evvel geç saatlere gitmeye karar verdim.Sonucu yazarım.Herkese teşekkürler.
Kuytu köşe bi muayene istasyonunda haftasonuna hatta bayramdan evvel geç saatlere gitmeye karar verdim.Sonucu yazarım.Herkese teşekkürler.
Eeee ben şimdi benim 525 e turbo yapmayı düşünüyorum. Muayeneye girdiği zaman kalıyor mu turbo olduğu için?
IN BOOST WE TRUST
Aracın fabrika çıkışı uygunluk belgesinde yazmayan bir motor aksamı ile muayeneden geçemezsiniz normalde,
atmosferik bir aracı aşırı besleme ile değiştiriyorsunuz.
Örnek olarak aracın gücü değiştiği için uygunluk şartları değişiyor (fren sistemi, süspansiyon sistemi vs)
Ben kendi aracımın uygunluk belgesini karakoldaki arşivden çıkarttırmıştım. Yakıt tipi ve şanzıman tipi yazıyordu ama atmosferik / aşırı besleme tabiri olduğunu hiç hatırlamıyorum. Şehir içi ve şehir dışı desibel cinsinden gürültü değeri de vardı.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
motoru ruhsata işletip proje onayı almak ayrı bir süreç onlarda muayenede sorun olmuyor sanırım ruhsatta değiştiği için.
Burada asıl soru, araca swap yapıldı, motor hacmi ve beygir gücü arttı. Yeni motor ruhsata işlenmeden muayeneden geçilir mi geçilmez mi ?
Başka bir konuda daha geçmişti, aynı marka araca aynı motor konulursa kimse bakmıyor diye.
İyi de araç 320i iken komple m3 olmuş herşey değişmiş bu aracı muayenede anlamıyorlar mı 3.0 sıralı 6 silindir makine konduğunu üstüne
Tüvtürk çalışanları da o kadar dünyadan bi haber olmasa gerek
İStanbul'da zor da küçük illerde sorunsuz geçersiniz, hatta "egzozun işçiliği çok güzel olmuş nerede yaptırdınız" gibi sorulara ek içeride çatırtı patırtılar eşliğinde bile geçirirler
ben ruhsata işletmeden böyle yapmıştım, sonra ruhsata işlettim. 2.0 4 silindirden 3.0 6 silindire geçtim, aynı markanın motoru
Şimdi motorun silindir sayısı önemsiz. Farz edelim 4 silindir motorlu araca tamamen resmi yollardan 6 silindir motoru işlettiniz. Bu ruhsatta motor değişmiştir demiyor ki. Ruhsat veriliş nedeni teknik tadilat der. Ama bir satış olsun Ruhsat veriliş nedenine tescil yazacak. Yani 2-3 önceki sahibi motoru işletmiş olabilir. Ruhsatta sadece motor no ilk çıktığı numara değil. Daha önce motor değiştiğine dair ruhsatta bir ibare yok.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Hacimi konuşmadık ama biz silindir sayısını konuştuk. 2 litre hacimde 4 silindir de var 6 silindir de var. Ayrıca 6 silindir de 3.5 litre de mevcut. Şimdi buradaki durum kaputu açınca elemanın aa bunun silindir sayısı 4 değil diye düşünüp motor değişik demesi. Bu doğrudan bir kıstas olmaz. Ayrıca swap olup motor işleten çoğu araçta motor numarası doğru olmasına rağmen motor hacmi eskisi gibi kalıyor genelde. Tabi evrakları ona göre.
Schumi.Projects
106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
Never drive faster than your guardian angel can fly
106 RC - 106 GTI with 2 liter engine
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)