http://img135.imageshack.us/img135/7103/ek9ia6.jpg
EK9 Honda Civic Type R Geçmişi..
22 Ağustos 1997 yılında Japonyada Honda NSX Type R ve Honda Integra Type R'ın ardından EK9 Honda Civic Type R piyasaya sürüldü. EK9 Honda Civic Type R 8200 devirde 185 bg güç üretebilen 1.6 litre DOHC VTEC B16B donatılmıştı.EK9 TypeR sadece Japanese Domestic Market için üretildi..
Daha hafif kiloya sahip olan B16B motoru daha yüksek motor devrine, daha az sürtünmeye, daha iyi nefes alışa , daha fazla sıkıştırma oranına ve yeni valve sistemini içinde barındırıyordu.. Araç Hafifletilmiş kasasının rijitliği arttırılmış ve daha sağlam süspansiyonla yol tutuşu desteklenmişti.LSD helezonlar ,spors tuned ABS ve Potenza RE-01 lastikler standarttı.Ayriyetten EK9 Civic TypeR 5 bijon çelik jant , Kırmızı Recaro koltuklar , Momo SRS 368mm spor direksiyon , titanyum vites topuzu , ve carbon panelle donatılmıştı.
1998 yılında makyajlanarak daha yumuşak ön yüze (ön ızagara-tampon vs) sahip oldu.
1999 yılında Civic Type R serisine "Honda Civic Type Rx" de eklendi. Honda Civic Type Rx , CD çalar,içe kapanabilen gövde rengine boyanmış aynalar, elektrikli camlar, manuel klima, anahtarsız kapı açma, aleminyum spor pedallar, ve carbon ön konsol'a sahipti.
Özellikler
Model : E-EK9
Şanzıman: 5MT
Layout: FF
Oturma sayısı: 4
Ağırlık/Ölçüler
Uzunluk / Genişlik / Yükseklik (mm): 4180 / 1695 / 1360
Dingil Açıklığı (mm): 2620
Lastik Ön/Arka (mm): 1480 / 1480
İç Ölçüler Uzunluk/Genişlik/Yükseklik (mm): 1705 / 1390 / 1115
Ağılık (Kg): 1090
Minimum yer açıklığı (mm): 135
Motor
Motor Tipi: B16B
Motor: Su soğutmalı IL4 DOHC VTEC
Hacim (cc): 1595
Bore x Stroke (mm): 81.0 x 77.4
Sıkıştırma: 10.8
Yakıt sistemi: PGM-FI
Beygir Gücü (PS/rpm): 185/8200
Tork (Kgm/rpm): 16.3/7500
Aktarma
Vites: 5MT
1st: 3.230
2nd: 2.105
3rd: 1.458
4th: 1.107
5th: 0.848
Geri Vites: 3.000
Son Dişli: 4.400
Suspansiyon
Ön/Arka: Çift Wishbone / Çift Wishbone
Fren Ön/Arka: Havalandırmalı Disk / Disk
Ön teker: 195/55R15
Arka teker: 195/55R15
Yakıt max. (liter): 45.0
Donanım
Güvenlik
Sürücü SRS hava yastğı
Yolcu SRS hava yastğı
ABS
Sağlamlaştırılmış kapı içleri
İç kısım
Hidrolik Direksiyon
Carbon ön panel
MOMO deri kaplı SRS 368mm spor direksiyon
Titanium vites topuzu
Klima
Elektrikli camlar
Otomatik kapı kilitleme
Kırmızı paspaslar
Recaro koltuklar
Dış kısım
Ön marşpiyel
Yan marşpiyeller
Arka Spoiler
Type-R amblemi
Electrkli aynalar
Çelik jantlar: 15 x 6.0
UV camlar
Güvenlik camları
Kırmızı motor kapağı
Aluminum radyatör
Helical LSD
Şase:
Kule gergisi
...