otomobil sporlarının zirvesi yok olma tehlikesi ile karşı karşıya ...
FIA ile takımlar arasında bugün Londra’da yapılan kritik toplantı anlaşmazlıkla sonuçlandı. Federasyon, bütçe sınırlamasına ilişkin planlarında geri adım atmayı reddetti.
Max Mosley Heathrow toplantı sonrasında gazetecilere yaptığı açıklamada, takımlarla “dostane” bir görüşme yaptıklarını söyledi ancak FIA’nın 40 milyon sterlinlik bütçe sınırlaması planından taviz vermeye istekli olmadığını ifade etti.
FIA ile yapılan başarısız görüşmenin ardından, takımlar federasyonun tavrına karşı verilecek cevabı müzakere etmek üzere yeni bir toplantıya geçti.
Mosley açıklamasında, toplantının dostane bir atmosferde geçtiğini belirterek, “Fakat bütçe sınırlamasından daha iyi bir çözüm yolu bulup bulamayacaklarını görüşmek üzere çıktılar, sonuçta olan
bu” diye konuştu.
Gelecek sezon için yapılacak katılım başvuruların 29 Mayıs olan son tarihine de değinen Mosley, “Bu tarihten de geri adım atamayacağımızı açıkladık. Bunların hepsi daha önceden duyurulmuştu. (Bütçe kısıtlaması sayesinde) muhtemel yeni takımların takvime girmesinin avantajından vazgeçemeyiz. Fakat söylemek zorunda oldukları bir şey varsa bunu da dinlemeye hazırız” dedi.
Mosley, “Bu arada, kurallar yayınlandığı gibidir. Biz herkesin aynı kurallara göre yarışmasını istediğimizi açıkladık. Ayrıca tüm takımların sınırlandırılmış bütçeyle mücadele etmesini istediğimizi ifade ettik. Onların düşünmesi gereken şey budur” diye konuştu.
FIA Başkanı konuşmasının devamında şunları söyledi:
“Herkesin sınırlandırılmış bütçeyle niçin yarışmak istemediğini anlayamadığımızı söyledik. Aslında bu zamanın derinliğinde teknik kurallarda bir rahatlama manasına gelecek, ki tüm mühendisler de bunun olmasını ister. Sonuçta bu entelektüel özgürlük ile mali sınırlama veya entelektüel sınırlama ile mali bir özgürlük arasında bir seçim olduğunu söyledik, ki bugüne kadar dile getirdiğimiz şey de buydu.”
“Mühendislerin ifade ettiği gibi, mevcut F1’in, devasa harcamaları olan sonu gelmeyen bir geliştirmeden oluştuğunu işaret ettik. Artık bu duruma son vermek istiyoruz. Yapabileceğimiz tek şey bu, çünkü maliyetleri sınırlamazsak, buna kimse güç yetiremeyecek duruma gelecek.”
“Takımlardan bazıları bizimle aynı fikirde. Bazıları ise hemfikir değil. O yüzden şimdi durumu tartışmak için toplandılar.”
Ferrari, Renault, Toyota ve Red Bull takımlar, FIA’nın önerdiği şekliyle kurallarda bir değişiklik olmaması halinde 2010 sezonuna girmeyeceklerini açıklamıştı. Bu durumda bir değişiklik olup olmadığı sorulan Mosley, “Evet, gelişmeler böyle, durum bu” cevabını verdi.
Bu arada bugün Ferrari’nin 2010 kurallarının iptali istemiyle Fransız mahkemesinde dava açtığı bildirildi. İtalyan ekibinin davayı, FIA’nın sözkonusu kural girişiminin, teknik veto ihlali yaptığı iddiasıyla açtığı kaydedildi.
Mosley, “Ferrari’nin Fransız mahkemelerine başvuruda bulunduğu toplantı sırasında ortaya çıktı. Detayları bilmiyorum. Ancak istediğimiz şeyi yapmamızı engellemeye yönelik eylem” dedi.
FIA Başkanı ayrıca, toplantı görüşülen konular arasında yeni Concorde Anlaşması’nın yer aldığını belirterek, bu konunun da çözümsüzlüğünü koruduğunu kaydetti.
Mosley, “Concorde Anlaşması’na ilişkin soruları oldu. Biz de 1998 tarihli Concorde Anlaşması’ndan vazgeçmek için tüm diğer meseleler üzerinde bir mutabakat varsa, bunu bir beş yıl daha uzatmaya hazır olduğumuzu söyledik” dedi.
Mosley ayrıca, “Fakat bu konuda da, işin ticari kısmıyla ilgili olarak takımlar ile Bernie arasında bir mutabakat sağlanmış değil, ki bu da sürpriz değil. Çünkü yaklaşık iki buçuk yıldır bu konuyu görüşüyorlar ve hala bir anlaşmaya varmış değiller” diye konuştu.
--
eğer kurallar değişmesse seneye çekileceğini söyliyen takımlar :
en çok şampiyon en eski takm : ferrari
günlük otomobilleri patates olsada bir F1 efanesi : Renault
alman devi belkide mercedes den sonra en iyi otomobil üreticisi : bmw
her anlamda önemli olan japonların f1 deki tek markası : toyota
bunların dışında Mercedes dünyanın en prestijli otomobil üreticisi tam olarka açıklamasa bile onlarda buna sıcak bakmadığını mclaren aracılığı ile ilettiler ...
bunlar çekilirse f1 de kim yarışcak ?
bu firmalar f1 i bu haline getirdiler biz şuan max mosley i tanıyorsak bu firmaların oluşturduğu lig sayesinde ...
max başarılı bi insan oraya herkes çıkamaz boş biri değilmiş ama bence artık zamanını doldurdu f1 demek ucuz maliyetle yarış turu organize etmek demek değil ... otomobil teknolojisinin sınırlarını zormalak demek .. bunu tekrar hatırlaması lazım yapamıyorsa yerini genç beyinlere bıraksn ...
kişisel görüşüm max bence inat olsun diye direniyor ... sex skandalından sonra aklı sıra tekrardan ağırlık koymalar çalışıyor tüm bu zıtlaşmalar onun yüzünden ...
40 milyon sterlin i tr de bile çıkarıcak insanlar çıkar ... F1 bu değil bu olmamalı tekrar özüne dönmeli ...