bahsettıgım garajlarda neler oldugu hakkında bı fıkrın olmadıgı bellı....oralarda cakma cukma ıs yok turbo revızyonu fln yok herseyın en kalıtelısı kullanılıyor...cıkma parca denen bı olay yok...o yuzden de yapılan arabalarda sıkıntı yok...
Printable View
bu yazıya verdiğin cevap;
bildiğim arabaysa, iyi toplanmışsa, tanıyorsam alırım diye yapılan yoruma, bu arabalar kaç kere kırıldı toplandı diye yazarsan; bu araba sahipleri olarakta bizler üzerimize alınırız bundan daha normal birşey yoktur. çünkü bu otomobilleri yaparken hepimiz emek para zaman harcamışız, seninde şu an yaptığın gibi.
Anlatmak istediğin ile yazdığın birbirini tutmuyor. Arabaları bilmiyorsan, tanımıyorsan, ne olduğunu bilmeden yorum yapma.Üstüne tepki çekme.
ayrıca kırma olayına gelırsek bundan dolgal bır sey olamaz...herkesın bayıldıgı ve beım su ana kadar yapılmıs en basarılı araclar zamanın cok buyuk sıkıntılar cekmıstır cok motor yada baska yerlerını kırmıstır...ancak sonuca bakmak gerekır...bır msupra yapabılırmısın? yada 4 sn lık supra???
Sonradan turbo yapılan araçlarda genelde sıkıştırma oranları orjinal turbolardan daha yüksek oluyor. Yani 11 lerden genelde 9.5 yada 9 lara çekiliyo. Yada bi kalın conta devam et. E buda alt devirleri daha atik düşük basınçta yüksek güç alabilen ama sonucunda kırılma ihtimali biraz daha yüksek olan zevkli araçlara sebep oluyo. O yüzden sonradan yapılan turbo araçlar daha zevkli. Birde o aracın atmosferik halini bildiğin için turbo hali insanı ayrı bir mutlu ediyo. Ama gidip STI alınca araba zaten turbo gidiyo ediyo. Daha iyi setup yapınca atmosferikten turboya geçmiş olmanın verdiği zevki yansıtması zor. Belki orjinalin 2-3 katı bir hale gelince bu zevk yaşanır.
hahah konu iyi olmuş vth ın sırları döküldü :) çaglardan laf almak zor pense dayasak agzına boş :) nuh der peygamber demez vayy alçak çaglar...:D
2005 senesinden bu yana orjinal turbo araca sahibim. Bir çok sorun yaşadım toplarken ve hala yaşıyorum. Çünkü hem aracımı %100 tanıyaan bir usta yada parçalarını %100 bulabileceğim bir parça stoğu mevcut değil. Bundan dolayı sanki sonradan turbolu bir araç gibi problemler yaşanıyor. o yüzden arabanın aftemarket yada stock turbo olması pek önemli dğil. Önemli olan kim hazırladı ve hangi parçalar kullanıldı. Bunları sonuna kadar öğrendikten ve emin olduktan sonra nasıl turbo olduğunun pek önemi yok.
Kendin hazırlamaya gelirsek; Yaklaşık 3 senedir bir fiil kendim uğraşıyorum arabanın üzerinde. O yüzden 3 sene sürdü belki. Ancak pişman mısın dediklerinde hayır derim. Pişman değilim. Çünkü en azından benim kendi emeğim geçiyor ve her bir parçamı kendim biliyorum. O yüzden de gidip bir ustaya araba verip al sana para diyip araba hazırlatma taraftarı bir insan değilim. Bana o iş daha çok opsiyonları ekletilmiş sıfır araba almak gibi geliyor. Yanlış anlaşılmasın benim dediğim sadece ustaya gidip araba bu, para bu, ne takarsan tak turbola ver arabayı bana deiyip 1 hafta sonra gidip aracını alma durumundan bahsediyorum.
Bence bu işte en son yapılacak olan şey; turbo aracım var, bu kadar beygir sahibi havası atmak. O yüzden turbolanmış bir araç almaktansa, en azından 1 kere o işi kendin yapıp çekilen zorlukları bilmen lazım ki o işin tadına erişebilesin ve bindiğin aracın değerini bilesin.
Demekki doğru yoldayız devam bende tam standart gömlekle .8 1 bar arası dolaşırsam ne oluru araştırıyordum.
Seviyoruz sonradan turboyu :) Hilmi,Ahmet ve Drift Ahmet haklıydı çak 9 sıkıştırmayı hafif bi turbo zevkine bak.
Eski 1.4 'üm varken çok niyetlendim fakat cesaret edemedim.
İlerki zaman için aklında 2. bir araba ve kafamda bu arabaya 2 proje var.
Ya EK kasaya eğer alınabiliyorsa B16 sıfır sandık motor , yada 1.4 çıtır turbo.
Sonradan yaptırmak her aşamasında olayın içinde olmak ve o heyecanı tadmak için daha cazip ve riskli. Sorunsuz, tanıdığınız, bildiğiniz, güvendiğiniz bir turbo uygulanmış aracı almak daha az riskli ve ekonomik olacaktır.
Birde şu konu var çıtır turbo dandik markaların birleşimi gibi algılanmasın. Safe olarak alınabilecek dünyaca para gömmeden yapılacak en güzel turbo uygulaması benim gözümde.
Ewomu satın göstericem size :) sıkıştırmayı pistonu :)
atmosferık devrı hıc bızaman bıtmez bu dunyada. turbo devrı dıye bırsey yok. unutulmamalıdırkı atmosferık setuplar herzaman daha karısık olmustur...
ortaya karışık setup :D atmosferiğin yanında turbo çok avantajlı kalıyor bence. Harcayacağın para neredeyse denk birinden 100 150hp çıkartabiliyorsun max ve günlük kullanımın dışına çıkıyor öbüründe + 300hp çıkartıp gayet safe gezebiliyorsun. Kaç sene önce facebook zamanlarında bi gruba yazmıştım devir turbo devri diye :D