140ın altına hiç düşmeden tam 900 km yaptım engin benim rekorum bu ama yazılımdan dolayı az yakıyorum
Printable View
140ın altına hiç düşmeden tam 900 km yaptım engin benim rekorum bu ama yazılımdan dolayı az yakıyorum
Tomcat ile aralarında nasıl bağ kurdunuz anlamış değilim yol tutuş-performans-fren karşılaştırması yapmışsınız.Amaçları farklı bi kere ama sizin arabanın balataları bitikmiş, 100km yle giderken 36m(sıcak) 37m(soğuk) fren mesafesi olan bi araçtan bahsediyosunuz ;)
Deposu 55 lt.
1200 km cok ıyımıs
ben corsa 1,4 twınport benzınlı aracla ful depo 927 km gıttım hergun sarıyerden beyazıta geldım gıttım sarıyerın yokusları olmasa dahada gıderdı
Bence Corolla gayet iyi yol tutuşuda tatmın edıci, frenleride. Ben gayet memnunum Corollodan ama bahsettığın km lerı gormen bana gore cok zor umarırım bı yanlış hesaplama yoktur ben bayramda Trabzona gıttım 5 Kişi vardı arabada bir depoya Orduy aınebıldı mtam merkeze yanlış hatırlamıyorsam 800 km gıbıydı ve oldum artık yavaş gıtmekten dedım edıceğım kar altı ustu 30 lira nıye zamnımı harcıyorum donuste basarım deıdm ve donuste yıne 5 kişi bagaj full artı olarak 140 ın hıc altına dusmedım geredeye kadar gelmış olama lazım sonra baya guldum kendı kendıme dedım sadece 80 km farketti :)
Toyota Corolla bence 950 yı zor yapar daha yapmaz gıbıme gelıyor he bu benım kendı dusuncem..
Bir depoyla 350km yapinca bayram ediyordum:D
ya nası yapıyosunuz anlayamıyorum astra cdti ile antalyadan izmir'e (440 km) şehirlerarası anca 1 depoyla gelebiliyordum antalyada doldurduğumda izmir'e girerken ışık yanıyordu :D Tabi evo ile 2 kere yakıt ikmali gerekiyo :D
sölediğin 3,75 gibi bi rakam yapıyorki normal kullanarak bu rakamları yakalamak imkansız aşırı dikkatle tabiki yakalanır. Ama yüksek irade ve sabır ister :D
İmkansız gibi ama yapıldıysa rekor
Bende de 2009 1.4 D4D var,, Şehir içi dur kalk yaparak aşağı yukarı 700 kms gibi gidiyor.
Işık yanmasını beklemeden alıyorum., Yani 800 Kms felan gider maximum. Uzun yolda da
100 kms ile gidince aşağı yukarı 900 km civarı gidiyor., Olsun olsun 950-1000 km.
1.200 Km baya iddialı gibi.,
Konfor fena değil, yol tutuş sınıfına göre yeterli bence sonuçta 1.4 90 hp bi araba.
Frenlerde bence iyi, dezavantajları depodan gelen ses(dolu olduğunda), Fren disklerinden
gelen ses,göğüsten gelen tıkırtılar vs., ama sonuçta bu sınıf araçlar için normal bence.
Arkadaşlar herhangi bir şehir dışı yol ile ankara-istanbul arası çok çok farklı. Direkt otoban orası hiç değişim olmadan sabit şekilde yol alabiliosunuz. Bu mesela izmir-istanbul arası kesinlikle aynı değil. Bunuda gözardı etmeyin derim
astra cdtı çok yakıyor karşılaştırma bile
1.6 90 hp fusion sahibiydim 100 km de 3.5 lt ortalamayı bende yakaladım ama baya sabır gerektirir ben bi inat uğruna denemiştim uygun yol koşullarınında uygun olması lazım aracımda chip tuning vardı
aynı motora sahip pejo bir depo 1400 km yapmıştı sanırım bi ara bu deneme gazetelerde yayınlanmıştı
Alıntı:
Peugeot 407 1.6 HDi modelinin ne kadar ekonomik olabileceğini kanıtlamak için İstanbul'dan Antalya'ya gidip dönülerek yapılan testte aracın 100 km'de ortalama 3.68 lt. motorin tükettiği belirlendi. Toplam 1,417 km'lik güzergah boyunca Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu'nun iki yetkilisi de test aracını arkadan başka bir araçla takip etti. Böylece Peugeot 407 1.6 HDi, "resmen" bir depodan az yakıtla İstanbul'dan Antalya'ya gidip gelmeyi başardı.
Testin sonrasında Tosfed tarafından Peugeot’ya test verilerinin onaylandığı bir tescil belgesi de verildi. 1,417 km'lik yolculuğun sonunda yapılan kontrolde 407'nin 66 litrelik deposunda yaklaşık 13.86 litre daha yakıt kaldığı belirlendi. Buna göre, 1.6 lt. HDi motora sahip 407, İstanbul'dan Antalya'ya gidişte ve gelişte ortalama olarak 100 km'de sadece 3.68 lt. yakıt tüketti (Tüketilen toplam yakıt 52.16 litre).
407 1.6 HDi'nin AB standartlarına göre resmi testlerdeki ortalama yakıt tüketimi 5.3 lt. ve şehir dışındaki yakıt tüketimi ise 4.4 lt.! Buna göre, 407 1.6 HDi, uzun yolda ekonomik bir şekilde kullanıldığında resmi yakıt tüketimi rakamlarının da altına inebileceğini kanıtladı.Bilindiği üzere, araçlardaki yakıt tüketimi şehir içi ve şehir dışı kullanımlarda olduğu kadar rakım, yol ve hava koşulları gibi etkenlere göre de değişiklik gösteriyor. Bu anlamda, 407 1.6 HDi uzun mesafe test sürüşü verilerinin Türkiye koşullarını yansıtması ayrı bir önem taşıyor!
Peugeot'nun 407'de ve diğer modellerinde kullandığı HDi motorları yüksek basınçlı ortak yakıt yollu "common rail" sistemi sayesinde yüksek bir performansla birlikte son derece düşük bir yakıt tüketimi sunuyor. İstanbul'dan Antalya'ya 1,417 km'lik yolu toplam 52.16 lt. yakıt tüketerek tamamlayan 407, böylece bu yolculuğu yaklaşık 124 YTL maliyetle yapmış oldu. (100 km'de 8.76 YTL). Yolculuk başından sonuna kadar Tosfed yetkililerinin denetiminde yapıldı ve yolculuğun sonunda da Tosfed yetkilileri testin normal koşullarda yapıldığını onayladı. İstanbul'da Kozyatağı'nda Tosfed gözetiminde yakıt deposu dolduruldu ve mühürlendi. Ardından Tosfed yetkilileri, ikinci bir araç ile yol boyunca 407'yi takip ettiler. Yolculuk İstanbul'a dönüşte tamamlandığındaysa, yakıt deposu yeniden Tosfed yetkilileriyle birlikte aynı şekilde dolduruldu ve aracın yakıt tüketimi tespit edildi. Tosfed yetkililerini taşıyan ikinci araçta yapılan mesafeyi tam olarak ölçen ve ralli parkurlarını ölçmekte de kullanılan tripmaster cihazı bulunuyordu ve yapılan mesafe de bu şekilde ölçülerek onaylandı.
Peugeot 407'yi bu testte eski bir otomotiv gazetecisi olan Erkan Altınsoy kullandı. Altınsoy, bir yıl önce de kendi aracı olan 2004 model Peugeot 307 1.4 HDi ile İstanbul'dan Antalya'ya gayrı resmi bir test yaparak 100 kilometrede ortalama 3.77 litre tüketime ulaşmıştı.
Arabayı kötülemiyorum ben yalnış anlaşılamsın yol tutuşu felan sınıfına göre gayet iyi kendime ait olan 2 aracımı kıyaslıyorum sadece..
Yav zaten öyle olmasa neden toyotayı alıyım rovera zevkine toyotaya zorunlu biniyorum :)
valla ben bi ara 1097 yaptiydim ama lagunaylamiydii 407ylemiydi hatirlamiorum:D ahaha