Hyundai VGT
değişken subab teknolojisi..
Toyota Vti
Printable View
Hyundai VGT
değişken subab teknolojisi..
Toyota Vti
pek kullanmayan kalmadı artık bu sistemi hemen hemen her marka kullandı...
aslında yeni trend pug un değişken sıkıştırmasıydı...forum da konusu açılmıştı ama bir gelişme olmadı sanırım
Ayrıca değişken zamanlamalı supap sistemini keşfeden ve ilk patentini alan Fiat gruptur.
US Patent 3.641.988
Bu sistemi ilk seri üretim araçlarda kullanan marka ise Alfa Romeo'dur. 1980 Alfa Romeo Spider 2.0 versiyonunda ilk defa mekanik değişken zamanlı supap sistemi kullanılmıştır.
US Patent 4.231.330
su an bu sistemi kullanmayan marka var mı diye sorsaydın daha isabetli olurdu:)
su an icin teknolojik olarak en buyuk ilerlemeyi motor konusunda vw ve renault gerceklestriyor diye dusunuyorum...
1.8T'lerin bazılarında var Golf 4'lerde.
yeni duyduğum bir şeyde toyota'nın çıkardığı vvt-i 20 sene önce bmw kullanmış.. (sadece bir duyumdur).
Nissan da NVCS
subaru impreza ej207 ej257 ve butun atmosferikler avcs
subaru h6 avcs + avls
Clio RS - VVT
ama vtec bambaşka
Türkiye de diğerlerinin fazla bulunmayışı.
Konuyu biraz açalım.Konuya dikkatli baktığımde sizin kastettiğiniz şeyin 1. nesil vtec olduğu görülüyor.Yani dohc vtec.İşte bu konuda Türkiye de hondaya rakip fazla seçenek yok maalesef.Mesela ae86 ların 4age si ya da vvlti motorlusu hemen hiç yok.Mitsubishide bir fto bir cyborg yok.Mitsunun dohc mivec kullandığı sadece evo9 var o da turbolu olduğu için olmaz.Yine mitsu fto yok.Kısacası yanlışım yoksa Türkiye de böyle bir konuda hondaya kafa tutacak sadece clio rs var galiba :)
Ama yurtdışı videolara dikkatli bakarsanız vti la truneo kapışmasına filan rastlarsınız ve çok hoştur.
O yüzden Türkiye de vtec başka.
çok güzel açıklamışsın abi.. sağol
şunuda ekliyim.. mitsubishi colt tada mivec motor var :)
tool açıklama bekliyorum senden :)