User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Hangi devirde vites atmalı?

  1. #1
    Swift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Hangi devirde vites atmalı?

    Bugün aklıma birşey takıldı.Seri kullanımda atmosferik araçla redline da vites atıyoruz dimi?Pekii turbo olursa araç?160lık sciroccoya bakalım 240nm yi 1500-4500 arasında veriyor.Bu tarz motorlarda hangi devirlerde vites büyültürsek daha iyi hızlanırız?

  2. #2
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    tork değilde max gücün üretildiği devirlerde vites değiştirmek iyidir performanslı kullanım istiyorsan, ekonomi istiyorsanda aşırı beslemeli aracı tork bandında büyük viteste atmo aracı da genelde 3000 devir civarı.

  3. #3
    VeNoM_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    KSK
    Mesaj
    2.822
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vitesi değiştirdiğin noktadaki max devir ile bir üst vitese geçtiğin zaman hangi devirde yakalıyorsa, buaralığın güç devrine en uygun en fazla tuttunduğu aralıktaki devir bandını kullanmalısın. anlaşıldımı

  4. #4
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    9.398
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    60 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dyno'ya cikip yorumlamak gerek

  5. #5
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VeNoM_35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vitesi değiştirdiğin noktadaki max devir ile bir üst vitese geçtiğin zaman hangi devirde yakalıyorsa, buaralığın güç devrine en uygun en fazla tuttunduğu aralıktaki devir bandını kullanmalısın. anlaşıldımı
    3 bilinmeyenli denklem tadında olmuş sanki
    YouTube
    DR.ECU

  6. #6
    Swift - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    Samsun
    Mesaj
    863
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben anladım onun ne demek istediğini

  7. #7
    akucukdogan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Mersin / Izmir
    Mesaj
    1.715
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dyno'ya cikip yorumlamak gerek
    Kesinlikle dynoya çıkıp yorumlanması lazım.

  8. #8
    VeNoM_35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    KSK
    Mesaj
    2.822
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yekta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 bilinmeyenli denklem tadında olmuş sanki
    çektirtme 15bin dolarımı asuhasusah

    özet geçiyim; vites büyütünce 3000 devir aşağıdamı yakalıyor, dyno kağıdına 3000 devirlik bir aralık çizin, güç bandına oturtun

  9. #9
    yaniss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    istanbul silivri
    Mesaj
    1.125
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    canın ne zamn ısterse atabılrısın sana kalmıs

  10. #10
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı VeNoM_35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    vitesi değiştirdiğin noktadaki max devir ile bir üst vitese geçtiğin zaman hangi devirde yakalıyorsa, buaralığın güç devrine en uygun en fazla tuttunduğu aralıktaki devir bandını kullanmalısın. anlaşıldımı

    hatta 5 bilinmeyenli denklem olmuş 3 az

    max devire x dersek, bir üst devire geçtiğin zamana t diyelim,hangi devirde yakalıyorsa onada y diyelim,en fazla tutunduğu aralıktaki devire z diyelim,toplam devir bandına da a diyelim bu denklemi çöz sonucunu bulurusn

  11. #11
    Absinthé - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Çekmeköy-İstanbul
    Mesaj
    1.152
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Clio dizel için konuşuyorum.

    Gazlarken 3500 deviri geçtiği anda vites atınca devir 2500e düşüyor full boostta devam...

    Dizel clionun 2500-3500 devir en verimli deviri...

    3500'den sonra fön makinesi oluyor.
    Belong to beyond of your horizon.

  12. #12
    Cihan Çizmeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmit / Bodrum
    Mesaj
    3.053
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dyno'ya cikip yorumlamak gerek

    + Si.Dynoda eğrinin en ucu senin vitesi atıcağın devri gösterir.
    PUG 106 - 306 , Honda Vti EP3

  13. #13
    Eyüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    33
    Şehir
    54
    Mesaj
    4.194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TarikS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dyno'ya cikip yorumlamak gerek
    Yani , aractan araca degisir.

  14. #14
    Mr.K - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2007
    Yaş
    38
    Şehir
    Ray Malifalitiko
    Mesaj
    11.541
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Al bitane otomatik vites araba derdin olmasin kafasina esince kendi ayarlasin kullanmana gore degissin...

    Yaw n ilginc bi sorudur..
    - K -

    ________
    Dr.Ecu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •