User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
44 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: yüksek oktan yakıt

  1. #1
    COOLFEAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    türkiye istanbul
    Mesaj
    316
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    yüksek oktan yakıt

    Arkadaşlar selam işim gereği yüksek oktan yakıtlara erişebiliyorum

    140 yada 130 oktan avgas

    işine yarıyan olurmu yada motorlar bukadar yuksek oktanı kaldırabilirmi ?
    zira gene aynı yakıt tipini 6 ve 4 silindirli motorlarda kullanıyoruz
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  2. #2
    Dou - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Toronto / Istanbul
    Mesaj
    5.033
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uçak yakıtı sanırım elindeki,

    yalnız pervaneli uçaklara oluyor sanırım yüksek oktan,

    Yolcu uçaklarına koyulan yakıt dandik diye biliyorum.

  3. #3
    COOLFEAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    türkiye istanbul
    Mesaj
    316
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    doğrudur high bypass jet motorları kaliteli gaz yagı ,karosen
    yani jet a1 veya jp4 kullanır benim bahsettiğim avgas isteyene uygun ölcüde ücretsiz saglarım deneme yapıcaksa tek isteğim bende orda olcam
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  4. #4
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    130 oktan ı arabaya koy snrda karacaahmette deneme yaparsın...
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!

  5. #5
    devil_berk22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Tekirdağ & Keşan
    Mesaj
    4.254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ruudvan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    130 oktan ı arabaya koy snrda karacaahmette deneme yaparsın...
    bu kadar çokmu zararı varki

  6. #6
    redbaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul&bursa
    Mesaj
    2.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    130-140 oktan uçak yakıtıdır,jetlerdede onlardan kullanılıyor. hiç bir aracın bu kadar yüksek oktanı kaldırabileceğini sanmıyorum,motoru kuca alırsın

  7. #7
    devil_berk22 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    Tekirdağ & Keşan
    Mesaj
    4.254
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşım clioda sürekli yunanistandan gelme 100 oktan kullandı diye motoru arıza çıkarmıştı.

  8. #8

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    130 oktan yuhh

  9. #9

    Üyelik
    May 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    488
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ruudvan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    130 oktan ı arabaya koy snrda karacaahmette deneme yaparsın...
    Bu güzeldi işte

  10. #10
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o oktanlar biraz fazla değilmi? eminmisin?
    körler sağırlar

  11. #11
    ruudvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    IST
    Mesaj
    8.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı devil_berk22 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşım clioda sürekli yunanistandan gelme 100 oktan kullandı diye motoru arıza çıkarmıştı.
    discovery de test edıldı bır standart araba 100 beygır bısey vardı hatırlamıorum ama ne oldugunu bı golf gtı vardı bıde ımpreza stı vardı bunlara once amerıkadan market benzınınden koydular 95 mı artık kac oktana denk gelıosa artık standart arabada 100 beygır cıvarlarında cıktı yanı artı eksı sekılde golf gtı tam beygırını verdı stıda tam beygırını verdı
    ardından depoları bosaltıp 98 oktan benzın koydular ardından araclar tekrar dynoya cıktı ve standart araba yıne aynı olculerde cıktı gucu golf gtı 3-5 beygır artı cıktı sti da ıse 25 beygır hp farkı cıkmıstı..

    yanı 3 oktan performanslı araclarda eger en azından 5-10 beygır alıosa 130-95=35
    35.3=105

    yanı 130 oktan benzını koy 100 luk shot nos basmıs gıbı devam et o zmn hesaba gore

    yanı o benzının depodan gelmeden depoda atesleme yapman lazım kı araba havaya ucsun oda 0.400 ü 3 sn de tamamlamana yarar falan fılan ....


    bu arada nos u aracında kac sn ye basabılıosun onuda dusunmek lazım bıde ful depo nos basılı sekılde gıtmeyı dusun hayaller ,hayaller paramparça senınde gozlerın uzaklara oylece......
    https://www.instagram.com/maxshineturkiye/

    No coffee!!!

    Hareli köyün polisajcısı !!!

  12. #12
    COOLFEAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    türkiye istanbul
    Mesaj
    316
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100/130

    Dyed green, avgas 100/130 had a higher octane grade aviation gasoline, containing a maximum of 4 grams of lead per US gallon (1.1 g/l). 100LL "low lead" has replaced avgas 100/130 in most places, but Avgas 100/130 is still sold in Australia and New Zealand as one of the two manufacturers in Australia is unable to make Avgas 100LL.[citation needed] Currently commonly called AVGAS 100.
    [edit] 91/96 & 115/145

    In the past other grades were also available, particularly for military use, such as avgas 115/145 (dyed purple) and 91/96 (brown). Limited batches of 115/145 (commonly called AVGAS 115) are produced for special events such as unlimited air races.[citation needed]
    [edit] Automotive gasoline

    Automotive gasoline (known as mogas or autogas among aviators) that does not contain oxygenates may be used in certified aircraft that have a Supplemental Type Certificate for automotive gasoline, experimental aircraft and ultralights. Most of these applicable aircraft have low-compression engines which were originally certified to run on 80/87 avgas and require only "regular" 87 anti-knock index automotive gasoline. Examples of this include the popular Cessna 172 or Piper Cherokee with the 150 hp (110 kW) variant of the Lycoming O-320. Some aircraft engines were originally certified using a 91/96 avgas and have STC's available to run "premium" 91 anti-knock index automotive gasoline. Examples of this include some Cherokees with the 160 hp (120 kW) Lycoming O-320 or 180 hp (130 kW) O-360 or the Cessna 152 with the O-235. However, for most aircraft, automotive gasoline is not considered to be a viable replacement for avgas, primarily because automotive gasoline is not subject to the stringent quality-control standards necessary for an aviation fuel.[9][10]

    The requirement for a non-oxygenated fuel is a major problem with these STCs. In the name of reducing emissions, most autogas contains additives designed to boost the oxygen available to the fuel, such as alcohol. The FAA does not allow alcohol-containing gasoline to be used in aircraft.
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  13. #13
    COOLFEAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    türkiye istanbul
    Mesaj
    316
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    evet eminim yesil olan 130 kırmızı olan 140 oktana denk geliyor kırmızı pek denk gelmesede 130 rahatlıkla temin edebilirim.


    Bu arada boyle birsey alıpta proje denemek isteyen carmıdır die merak ettim varsa yarcımcı olmak amacım
    [SIGPIC][/SIGPIC]

  14. #14
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bendede var evde 10 lt isteyene vereyim ama unutmayın bunlar kurşunlu benzin biraz acıtabilir çıkışı

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  15. #15
    stlegal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    50
    Şehir
    Shell Beach
    Mesaj
    6.988
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    subapları eritmek ve 02 sensorleri 5 saat içinde çöp etmek katalitik konverteri tıkamak için güzel yakıt çoğu yarış yakıtında bile litrede .58 mg kurşun var avgasda 5.8mg/litre
    sadece 97 oktana %10-20 Tolulene veya Xylene karıştırın bu bile yeterli gelicektir ..tabi neye yeterli gelicek koyduğunuz araın buna ihtiyacı varmı
    Kurt kışı geçirir yediği ayazı unutmaz..

  16. #16
    XoR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    44
    Şehir
    Bodrum
    Mesaj
    21.388
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Aekaaşlar heveslenmeyin böyle şeylere bende çok heveslenerek istemiştim abim alandan getirmişti bu yakıtı sonra önce Korhan (khan) abi sonra Cem abiden aldığım tavsiyeler üzerine depoya bir çay bardağı dökme fikrinden uzaklaştım

    Bizden bir yıldız kaydı, yine gökler aldı... Hepimizin başı sağolsun. Huzur içinde yat Alperim |RA|

  17. #17
    overblack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    honda16.com
    Mesaj
    2.248
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    competition makinalarda avgas belli ölçülerde karıştırıp kullanılıyor.direk kullanmayın iş alırsınız başınıza
    komançero garage

  18. #18

    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    46
    Şehir
    06
    Mesaj
    2.084
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mavide yesilde 100 oktan. biri 100LL maviydi sanirim, oburu yesil 100/130 diye gecen yine 100 oktan olan avgas cinsi. mavi olan eski, baya bir karisim var icinde oktan arttiricilardada olan TEL vs vs. yesil olan onun yenilenmisi. bunlarin kursun orani cem in dedigi gibi asiri yuksek o yuzden kullanilmamali.

    bunlari ucaklarda kullanilmasinin sebepleri baska,
    yuksek kursun orani ucak motorlari tasarlanirken(pistonlu ve rotary) hesaba katiliyor ve bilesen malzemeleri ile uyumu hatta koruyuculugu soz konusu, otomobil yakiti kullanan ucaklarda valve problemleri olabiliyor. Bir diger sebep ise eski ucaklarda hersey mekanikti cunku elektronik sistemler bu kadar guvenilir degildi, mekanik bir benzin pompasi ise ucaklarda yakit hattinda baloncuga yol acabiliyordu, ucagin teklemesi gibi bir luks olmadigi icinde agir kursunlu yakit kullniliyordu ve bunun onune geciliyordu.

    Fakat en onemli sebep, ucak yakitlarini otomotiv yakitindan ayirarak denetimini kolaylastirmak, dusunsenize adam ucuz diye atiyorum polatli shellden benzin alip getirip gezi ucagina koyuyor ve motor havada piston eritiyor vs iste bunun kontrolunu saglamak icin bazi havacilik kanun ve kurallari getirip kontrol saglanmis.

    Jet A1 ise kerosen temmelli zaten onu turbun kullanmadigimiz surece biraz zor yakariz, onu sadece eski bedfordlar mazot niyetine yakar
    Guc;
    Bilgi ve Tecrubedir.

  19. #19

    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    39
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    5.957
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ruudvan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    discovery de test edıldı bır standart araba 100 beygır bısey vardı hatırlamıorum ama ne oldugunu bı golf gtı vardı bıde ımpreza stı vardı bunlara once amerıkadan market benzınınden koydular 95 mı artık kac oktana denk gelıosa artık standart arabada 100 beygır cıvarlarında cıktı yanı artı eksı sekılde golf gtı tam beygırını verdı stıda tam beygırını verdı
    ardından depoları bosaltıp 98 oktan benzın koydular ardından araclar tekrar dynoya cıktı ve standart araba yıne aynı olculerde cıktı gucu golf gtı 3-5 beygır artı cıktı sti da ıse 25 beygır hp farkı cıkmıstı..

    yanı 3 oktan performanslı araclarda eger en azından 5-10 beygır alıosa 130-95=35
    35.3=105

    yanı 130 oktan benzını koy 100 luk shot nos basmıs gıbı devam et o zmn hesaba gore

    yanı o benzının depodan gelmeden depoda atesleme yapman lazım kı araba havaya ucsun oda 0.400 ü 3 sn de tamamlamana yarar falan fılan ....

    bu arada nos u aracında kac sn ye basabılıosun onuda dusunmek lazım bıde ful depo nos basılı sekılde gıtmeyı dusun hayaller ,hayaller paramparça senınde gozlerın uzaklara oylece......



    bu cok iyidi yaw allah iyiliğini versin

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •