Tabiki manuale çevrilebilir ama bunu satıp düz almaktan çok daha pahalıya mal olur. Çok kupon bulunmayan bir araç olucak belki.
Printable View
peki yokuşu çıkarken vitesi d2 ye almayı denedinmi hiç _? d2 100-110km civarı yokuşta
85 90 a kadar sorunsuzdur bende 6 senedir otomatik kullanıyorum genelde yokuşlarda d3 veya d2 ye alırım hiç sıkıntısı olmaz ayrıyetten bır cok arabadan daha iyi tırmanırsın deneyimlerimden biliyorum
Otomatık ağır kalıyor Maalesef..
Bu bahsettiğim yokuşun tam ortasında ışıklar var. Yani kırmızıya yakalandığında sıfırdan kalkman gerekiyor, bu durumda zaten 2 yle kalkamam. Yalnız şunu yapmadım. 1 le kalkıp deviri iyice verdikten sonra 2 ye atarsam belki daha canlı olabilir. Çünkü D3 le kalkınca ne kadarda gaza asılsam verimsiz bir devirde 2 ye atıyor. Yada ben gazı kalkarken döşemeye oturtmuyorum. Bir yerde bir bit yeniği var bulucam inşallah..
motoru biraz guclendirseniz olmazmi ?
arabanızı seviyorsanız ve temizse manuele çevirin derim max 1300 tl ye hallolur.ben 1.5 exi çevirmiştim o zaman denk geldi 700 tlye halletmiştim.Eğer aracınızdan sıkıldıysanız hiç uğraşmayın.Bide eglerde otomatik şesede şanzımanın kulağnın bağlandığı yer biraz yukarda manule çevirdiğinizde şanzıman kulağı tam oturmuyo bilginize (ek larda bölemi tm bilmiyorum)...
Yokuslarda manuel gıbı kullanın aarabayı Yokusa baslamadan once 40km'nın altına ınebılcegınız bı yer varsa 1'e getırın vıtesı aracınız 1.vıtese ınıcek manuel gıbı yokusun dıklıgıne gore tırmanın 60ta 2.vitesi isticek arabanız yıne vıtesı elınızle 2'ye atın zaten yokus yukarı 110 gormenız cok zor olcagı ıcın bu soledıgım gıbı sorunsuz cıkarsınız gıbıme gelıyor. bende otomatık kullanıcısıyım bu yontemı uygularım hep. buarada yokustan sonra d4'e almayı unutmayın 110'da 3'e atar araba kendını otomatık olarak sonra 185'e kadar bıdaha vıtes degıstrmez.
[QUOTE=JumboAli;1641098]Yokuslarda manuel gıbı kullanın aarabayı Yokusa baslamadan once 40km'nın altına ınebılcegınız bı yer varsa 1'e getırın vıtesı aracınız 1.vıtese ınıcek manuel gıbı yokusun dıklıgıne gore tırmanın 60ta 2.vitesi isticek arabanız yıne vıtesı elınızle 2'ye atın zaten yokus yukarı 110 gormenız cok zor olcagı ıcın bu soledıgım gıbı sorunsuz cıkarsınız gıbıme gelıyor. bende otomatık kullanıcısıyım bu yontemı uygularım hep. buarada yokustan sonra d4'e almayı unutmayın 110'da 3'e atar araba kendını otomatık olarak sonra 185'e kadar bıdaha vıtes degıstrmez.[/QUOTE
Evet yaa, dün gece gene aynı yokuşta bu taktiği uyguladım. Işıklarda 1 e aldım kalktım bastım 6000 devire doğru 2 ye aldım gayet güzel canlı çıktı walla... Yeni yeni öğreniyorum otomatiği herhalde keyfim yerine geldi :icon_tup:
1.4 otomatık almayın:)
burak 2.5 yıl önce ben de 1.4 otomatik aldım ve bazı güç sıkıntıları olacağını bilerek bunu yaptım.benim derdimse arabanın klima açıkken yürümek istemeyişiydi.çözüm olarak supercharger dedim ve nereye geldiğimi sen de biliyorsun vtec sc yaptık.eğer otomatik kullanacağım diyosan,hazır proje edilmişi var aynısında yapalım olsun bitsin...
soch yapın derim :)
ben otomatik getz kullanıyorum 1.4 hiçbiryerde şu zamana kadar sıkıntı yaşamadımki benimkininde oranları kısa sayılmaz 4 ileri 3. vites sonunda 170yapıyor :D
şanzımanda bir sıkıntı olabilirmi ?
benim 1.6ies otm.im vardı , yüksek açılı yokuslarda dahi 2 yle rahatlıkla çıkıyodum ama tabi 1.4 ile 1.6 in bir olması beklenemez
1.4 ler nefes alamıyorki zaten... alacaksın ies emme benzin regulatör ve benzin rayı.. ondan sonra tekrar deniyeceksin o rampada farkı gör...