User Tag List

11 sonuçtan 1 ile 11 arası

Konu: İstanbul trafiği ve çözümü

  1. #1
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Lightbulb İstanbul trafiği ve çözümü

    Bütün büyük şehirlerde olduğu gibi İstanbul’da da mevcut yollara göre vasıta adedinin fazla oluşu, trafik için çözülmesi çok zor bir problem oluşturmaktadır. Yolların geniş olmaması, arabaların yol kenarlarına park etmesi, park yerlerinin son derece kısıtlı olması, şehrin trafik sisteminin modren bir zihniyetle ve en son teknoloji ile kurulmamış olması, en yoğun bölgelerinde katlı otoparkların çok az olması problemi daha da zorlaştırmaktadır.


    Trafik tekniğinin en önemli kurallarından biri, vasıtaların gidecekleri yere yolları en az süre ile işgal edecekleri bir şekilde gitmeleri ve hedeflerine vasıl olunca da Karayollarını hemen terk etmeleridir. Tabii ki bunu sağlayabilmek için trafik düzeninin optimal bir şekilde yapılması, trafik görevlilerinin eğitimlerinin en iyi şekilde yapılması ve belki de en mühimi vasıta işini bitirinci park edebileceği, karayollarının dışında, münasip park yerlerinin mevcut olmasıdır. Bu park yerleri, bahçeli evlerde bahçe içinde bir yer, boş bir arsa veya ücretli bir park yeri olabilir ama muhakkak yolları işgal etmeyecek şekilde olmalıdır.
    Bahçeli evler ve boş arsalar her yerde olmaz, bilhassa yoğun bir şekilde iskan edilmiş bölgelerde bu hiç mümkün değildir. İşte bu bölgelerde çok katlı park binalarının yapılması gereklidir. Bu binalardan da mümkün olan en büyük randımanı alabilmek için bütün dünyada artık en ileri teknolojiler kullanılmaktadır. Araba, otopark binasının kapısına geldikten sonra bir bilgisayar programı girişten serbest bir park yerine kadar, şoförün arabayı kullanmasına gerek kalmadan götürüp bırakmaktadır. Arabaya tekrar ihtiyaç olduğunda da 3 dakika içinde çıkışa geri getirmektedir.
    Tam otomatik katlı otoparkların inşaası hem Amerika Birleşik devletleri’nde, hem de Avrupa’da gittikçe hızlanmaktadır. Bu otoparklarda, bilgisayarın yazılım sistemi gelen vasıtaların ölçülerini, film kameraları ve ışık perdeleri ile tespit etmekte ve bu sayede arabayı en ufak bir çizik bile olmadan götürülmesi gereken yere kadar ulaştırmaktadır.
    Otoparka gelen araba önce bir endüksiyon alanının üzerinden geçmekte ve garaja benzeyen bir giriş kısmının kapıları açılmaktadır. Bu arada büyük bir ekran üzerinden araba sürücüsü gerekli talimatları almaktadır. Laser-scanner’ler vasıtasıyla arabanın yerinde doğru bir şekilde durup durmadığı kontrol edilir. Bunun akabinde, sürücü arkabayı terkedebilir ve bir terminalde emniyetle ilgili bir kaç soruyu cevaplandırır. Mesela bütün kapıların kapalı olup olmadığı, el freninin çekili olup olmadığı, vitese takılı olup olmadığı ve arabada bir hayvanın mevcut olup olmadığı gibi. Son soru ise giriş kapısının kapalı olup olmadığı ve park etme işleminin başlatılıp başlatılamayacağıdır.

    Kapı kapatılmadan önce sistem, arabanın pozisyonunu bir defa daha kontrol eder ve mekanda da kimsenin olmadığını tespit eder. Bunun dışında, 3 adet film kamerası hem arabanın hem de plakasının her yönden fotoğraflarını çeker. Bunun gayesi ileride ortaya çıkabilecek hasar taleplerinin incelenebilmesi içindir. Bundan sonra bir fiş verilen müşteri binayı terkedebilir. Aynı fiş ile müşteri istediği zaman arabasını geri alabilmektedir. Bunun için sadece park parasını ödemesi gerekmektedir. Para ödenir ödenmez araba otomatik olarak çıkışa gelmektedir ve bu arada 360 derece dönebilen bir tabla ile çıkış istikametine döndürülmektedir. Fişin kaybedilmesi halinde bile bir problem çıkmamaktadır, zira girişte arabanın fotoğrafları çekildiğinden araba hemen bulunabilmekte ve çıkışa otomatik olarak getirilebilmektedir.
    Yukarıda bahsedilen döner tabla sayesinde, hem giriş hem de çıkış kapıları, istendiği takdirde, sabah saatlerinde ikisi birden giriş ve akşam saatlerinde ise ikisi birden çıkış yapılabilmekte ve bu şekilde otopark için pik saati sayılabilecek bu sürelerde, sıkışıklığın önüne çok kolaylıkla geçilebilmektedir. Bilindiği üzere, otomatik çalışan otoparklarda kullanılmak üzere hazırlanmış olan Alman EN 14010 standardı bu sistemlerde muhakkak dikkate alınmalıdır. İstanbul gibi trafiğin gün geçtikçe arttığı ve park yerlerinin de aynı hızla azaldığı büyük şehirlerde otomatik çalışan otoprakların sağlayabileceği büyük fayda ortadadır. Çünkü bu tip otoparklar, normal otoparkların yarısı kadar yer işgal etmektedir. En zor ve dar inşaat şartlarında bile realize edilebilen bu tip otomatik otopark sistemleri, trafiğin büyük problem olduğu şehirlerde ve bu problemin boş arsalarda yapılan hemzemin otoparklar veya normal inşaat sistemi ve rampalar ile veya otomobil asansörlerine sahip normal çok katlı otoparklar ile çözülmeye çalışılan bugünkü sistemlere nazaran büyük avantajlar sağlamaktadırlar. Umalım ki yurdumuzda da bu tip otoparklar çoğalsın.

    Tunç Timurkan..
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  2. #2
    Günkut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    edirne
    Mesaj
    4.997
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Olması gerekli bence özellikle yabancılar icin cok daha güzel olucaktır geliyoruz gidicegimiz yeri bilmiyoruz sonra geri dönerken sokak sokak araba arıyoruz ahahha

  3. #3
    BLuEBoY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.738
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    keşke yapılsa böle bi sistem ama ülkemizde bununda suyunu çıkartırlar elektrik gider araçlar mahsur kalır-sistem arıza verir bizim süper sonic elemanlarımız kendılerı indirmeye kalkışır falan filan
    Alıntı AhmetYılmaz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben bisikletle bile gitsem yanıma blueboyu alırım beyler kırılmayın...
    Murat Ç. ( ZiYa Corsa ) - ( KN 206 RC ) - ( VU GOLF VII ) - ( PM FABİA III)

  4. #4
    cliver - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Çanakkale
    Mesaj
    1.982
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Böyle park yerı olsa kesın benzine zam gelir
    Alıntı cliver Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Güneşi göremedim diye ağlarsan yıldızlarıda göremezsin
    alın teri
    16 YA 234 minik serçem
    16 BS 462 Clio rsi
    16 R 5115 Saxo vts(Kermit)
    16 GU 424 punto hgt
    Anka Vts
    belediye otobüsü

  5. #5
    ulasoztas1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.546
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2-3 sene önce İBB, Japonyadan heyet getirtmişti İstanbul trafiğine çözüm bulmaları için adamlar 1 hafta helikopterle istanbulun trafiğini incelediler ve kurcalamayın daha da karışmasın gibisinden bir rapor yazarak geri dönmüşlerdi

  6. #6
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kanyon alısverıs merkezının yanında bu tarz bı otopark mevcut yolum duserse aracımı ozellıkle oraya bırakıyorum alıp gıdıyor

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  7. #7
    Time-R - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    Beyoglu - İstanbul
    Mesaj
    4.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bu gidisle trafik falan cozulemez, su benzin fiyatlari cozemediyse, Istanbul Buyuksehir Belediyesi hic cozemez.
    In vtec we trust.
    "Birilerininde Anitkabir'i beklemesi lazim." Behzat Ç.
    "Dude I almost had you." RIP Paul Walker.

    Mapped by Dr. Ecu
    Rebuilt by Hizli Rektifiye
    Powered by Sistem Honda

  8. #8
    R-13239 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.154
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nisantasi'nda da mevcut bu sistem. Cok fazla etkilemis gibi degil trafigi

  9. #9
    mody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.386
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onursumer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kanyon alısverıs merkezının yanında bu tarz bı otopark mevcut yolum duserse aracımı ozellıkle oraya bırakıyorum alıp gıdıyor
    orasını maalesf kapatıp yıktılar, yerinde iş merkezi yaptılar
    Everyone knows that 2003 was the last year of the real S2000!

  10. #10
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.455
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mody Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orasını maalesf kapatıp yıktılar, yerinde iş merkezi yaptılar
    hadi ya çok uzun suredir gitmiyorum bir donem çok yolum duşuyordu hep oraya bırakırdım çok güzeldi

    yazık olmuş ...

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  11. #11
    HaKo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.311
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    istanbuldaki yolların üstüne kat çıkmaları lazım başka türlü bitmez bu çile
    [I]
    CORVETTE C7 Z51 STINGRAY
    BMW X3 SDRIVE

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •