Way arkadaş, istanbula gideyim, yarışı canlı izleyeyim derken, hatunla buluşayım diye yarışı tvden bile izlemeyi unutmuşum, bahar ayları çok fena çok
Printable View
Way arkadaş, istanbula gideyim, yarışı canlı izleyeyim derken, hatunla buluşayım diye yarışı tvden bile izlemeyi unutmuşum, bahar ayları çok fena çok
Bernie ile büyük ölçüde anlaşma sağlanmış gibi. Büyük olasılıkla F1 Türkiye Grand Prix'i ilerleyen yıllarda da devam edecek.
Bilet fiyatları konusuna gelince bence; orta gelirli vatandaşlarımıza hitap eden (ben de bunlardan biriyim) tribünlerin açık alanların fiyatlarındaki düzenleme bence yeterli olacaktır, ana tribün fiyatlarında indirime gidip geliri düşürmenin bir manası yok bence.
deneme 1 - 2 - 3 .... foto ve video gorunuyor mu bi cvp alabilir miyim?
http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._2065406_n.jpg
kaza demesekte bi actıon bekledık aynı yerde :D:D yoldan cıkmalar dısında pek bişi yoktu ama cok ıyı gecısler oldu duzlugun bıttıgı yerde :) bu arada ilk kez canlı ızledım mukemmldı tvde duymadıgım baız sesler duydum :D vıtess kucultulurken ozellıkle bu ılktı seney ınsalla gold alınır:cool:
böyle bi yarışa babam göndermedi.
gidemedim çok kötü küstüm bu sefer.
zaten istenilen para verildiği surece F1 devam eder
7 yıllık sozleşme gereği yarı fiyatını oduyorduk şimdi kontrat bitti haliyle diğer ulkeler ile aynı fiyata çıktı yanılmıyorsam 27milyon dolar yıllık odenmesi gereken tutar
bence F1 i turkiyede tutmak için hiçbirşey çılgın projelere ayrılcak bütçelerden sonra ...
%90 Türkiye 20 yıl daha F1 takviminde olacak
Start tan önceki formasyon turunu havadan helikopterle izledim.Start'ı ve yarışı da heliportun oradaki kuleden izledim.Çok keyifliydi...
Aynen öyle :D hatta inerken yan yan indik :D
Sorma ben de tüm helikopterlerin koordinesi yaptım 2 gün boyunca.o sadece senin arabayı değil herkesi dağıttı.Pilotu da babam olur :D
İlk defa gittim,çokda begendim bir daha olsa paraya kıyar gene giderim.Zaten alınan birkac duyuma göre %80-90 ülkemizde kalacak inşallah.Kaza degilde biraz heyecan bekliyordu herkes dogal olarak birseyler olsada görsek misalı ben en cok hatırladıgım lotuscular bir ara giriyorlardı birbirlerine start-finshden zaten baska birsey gözükmüyor.Bir kac arkadasında dedigi gibi silver 8'dı sanırım orası cok güzel yeri seneye gidecek arkdaslara orayı kesınlıkle tavsiye ederim.
en cokta renault f1 team gömlegi buldum onu aldıgma cok sevindim
gold daydım bende baya keyif aldım
http://img844.imageshack.us/img844/5463/sdc10493o.jpg
ulu en kıyak yer seninmiş :D
benimki paddockdaydı çok eğlendik valla yekta sefayla flnda karşılaştık
bana paddock bilet geldide sıralama turuna a...:D ablam gıtmıs guzel:) beleştepe yerinde yine maşallah. mertcan paddock diye beleştepeden çıkmayasın?:D
http://i1105.hizliresim.com/2011/5/9/11770.jpg
http://i1105.hizliresim.com/2011/5/9/11823.jpg
reno taraftarları maldan anlıyorlar paso benım arabayı cektıler :D
http://img859.imageshack.us/img859/7708/img3079h.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4325/img3084m.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/9476/img3085q.jpg
http://img39.imageshack.us/img39/7757/img3086i.jpg
http://img846.imageshack.us/img846/4407/img3090n.jpg
bunlardan benden olsun arda sanada kapak :)
adam hırs yapmıs ya ahahaha yakısır
bu arada pitte bi ara ferrariyle redbull takımından bi pilot birbirlerine sağlam giriyorlardı :)
Uluslararası Motorsporları Federasyonu FIA, nereden geldiği meçhul bir uyarı sonrası ‘Türkiye’de yasak’ diyerek pilotlara ‘podyumda içki içmeyin’ uyarısında bulundu, ortalık karıştı!
10/05/11 09:38
HTSPOR
http://im.htspor.com/2011/05/10/6290...jpg?1305016671
Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu’nun (TAPDK) yeni içki yönetmeliği Formula 1’de kriz yarattı.
Formula 1’in pilotlar toplantısında Uluslararası Motorsporları Federasyonu (FIA) yetkililerinin “Türkiye’de podyumda içki içmek yasak. Şampanyaları içmeyin” uyarısı ortalığı karıştırdı. Daha önceki yıllarda da aynı pistte yarışan birçok pilot, aldıkları bu uyarıyla şaşkına dönerken, devreye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) girdi.
Federasyon Başkanı Mümtaz Tahincioğlu’nun girişimleriyle böyle bir durumun söz konusu olmadığı ve podyumdaki şampanya merasiminin geçen yıllarda olduğu gibi devam edeceği F1 takımlarına izah edildi. Ancak FIA’ya nereden ve nasıl geldiği belli olmayan bu uyarı kafaları karıştırmıştı bir kere.
Öyle ki Red Bull takımının teknik patronu Christian Horner bile “Bize böyle söylendi, Vettel 24 yaşından küçük olduğu için podyumda şampanya içmedi” dedi. Bazı takımlar da yeni yasayla gelebilecek cezalardan korunmak için tebdirli davranıp, içki sponsorluklarını askıya aldı.
ÖZEL İZİN ALINDI
İstanbul Park’ta yeni yasayla gelen içki yasağının aşılması için geçici özel ruhsat alındı. Sadece bu yarış için yapılan başvuruyla alınan izin sonucu Paddock Club ve tribünlerde içki içilebilirken, podyumda şampanyalı kutlama da yapıldı.
AMAN PATRON GÖRMESİN
Red Bull’un takım patronu Christian Horner, belki de hafta sonunda yaşanan ‘karmaşa’nın etkisiyle İngiliz basınına “Sebastian’a podyumda içki izni verilmedi. Çünkü burada yaş limitinin (24 yaş) altında” demeci verdi. Oysa 23 yaşındaki genç pilot, İstanbul Park’taki kupa töreninde şampanyayı patlatmakla kalmadı, ağzına dayıyıp bir güzel içti de...
Mirror gazetesindeki haberde ise Vettel’in yaş limiti nedeniyle takım arkadaşı Mark Webber ve Fernando Alonso’nun podyumdaki ‘partisine’ katılamadığı ifade edildi.
AKGÜL: BİZ İŞLETİRİZ
Gençlik ve Spor Genel Müdürü Yunus Akgül, İstanbul Park’ın işletmesine de talip olduklarını söyledi. Akgül, “Buraya Ecclestone yılda 3 milyon dolar ödüyordu. Biz aynı parayla kiralamaya hazırız. Otomobil ve motosiklet federasyonları tarafından ortaklaşa işletilmesi için çalışıyoruz” dedi.
GİTTİ TEKİLA GELDİ ACI SOS
Yeni İçki Yasası nedeniyle tedbiri elden bırakmayanlar arasında Sauber F1 takımı da vardı. Araçlarının üstünde bir önceki yarışa kadar sponsoru olan tekila markası ‘Tequila Cuervo’yu taşıyan Sauber takımı, İstanbul’da bu reklamı sildi ve onun yerine acı sos markası olan Cholula ile yarıştı.
Malezyada da böle bi durum var.Orda podyumda şampanya değil Özel bişi patlatıyorlar alkolsüz .Neyseki gerekli izni çıkarmışlar çıkmasa büyük rezillik olurdu ama .
24 yaş alkol için ama silah için 18 yeterli :) Neyin kafasıyla koyuyorlar bu kuralları? Gerçi sebeplerini herkes biliyorsa oralara girmiyelim
Biz 3 gun gayet guzel biralarimizi tribunde yada acik alanda ictik...
Biraz maksatli olmus bu haber...
Gerci bu zihniyet daha neler yapacak guzelim Turkiyede...
Nereden tutsak elimizde kaliyor bu bademler!!!
nasil ya bildigin yasak mi simdi turkiyede 24 yasindan kucuklere alkol almak?
Schumacher hala ayakta
http://imageshack.us/m/864/9358/2011...antrenmanl.jpg
Dışarıdan bakıldığında Michael Schumacher'in Türkiye Grand Prix'i performansı felaket gibi gözükebilir. Fakat Autosport yazarı Jonathan Noble'a göre derin bir analiz yapıldığında ortaya çok farklı bir tablo çıkıyor.
İstanbul'daki yarışın ertesi gün manşetlere göz gezdirdiğinizde sanki Schumacher havlu atmış zannedebilirdiniz.
Yarışın ardından verdiği ropörtajlarda 'fazla keyif almıyorum' sözleri farklı farklı yorumlandı ve bu sözlerden milyonlarca hikaye üretildi.
Bu yorumlardan en ağır basanı 7 kez Dünya Şampiyonu pilotun artık yaşlandığı ve eskisi gibi maksimum gücünü kullanamadığı hakkında olanlardı.
Aslında İstanbul'daki yarışı Vitaly Petrov ile temas etmesiyle sona ermişti. Ardından televizyon başındaki izleyiciler Schumacher'in kaybettiği pozisyona ulaşmaya çalışırken Rubens Barrichello, Kamui Kobayashi, Adrian Sutil ve Felipe Massa ile de tekerlek tekerleğe mücadelelere girdiğini gördü.
Fakat Pirelli lastikleri ve DRS gibi yeni yeni icatlara sahip olan günümüz F1'inde televizyondan bakıp yorum yapılamaz. Artık daha derin incelemeler yapmak gerek.
Evet, 3 aracın yanyana bir viraja geldiğini görmek inanılmaz bir eğlence. Çarpışan lastikler, geçip tekrar geçilmeler ve apeksi kaçırmalar... Ama bu mücadelelerin çoğu pilotlara yarış sonunda fayda sağlamadı.
Mark Webber artık birbiriyle gerçekten yarışan F1 araçları olmadığını, bunun yerine lastiği biten bir aracın taze lastiklerle gelen bir araca yol verme sahnelerinin olduğu bir spor izlediğimizi söylemişti. Aşınmış lastiklere sahip bir pilotun arkasından gelenlere karşı hiç bir şansı yok ve yol vermeli.
Böyle geçişler gerçek değil. Çünkü lastikler 5 saniyeye varan farklar yaratabiliyor. Artık eskiden olduğu gibi kahraman pilotların tekerlek tekerleğe mücadeleleri kalmadı.
Bu şartlar altında yarış esnasında yaşanan 'lastik' geçişleri ile gerçek pozisyon geçişlerini ayırt etmek lazım.
İşte Schumacher'in yarışına da böyle bakmak lazım. Aslında o patır patır pozisyon kaybederken, ölen lastikleri ile boğuşmaktaydı.
Aslında onun saf hızına ve performansına baktığınızda hayal kırıklığına uğraması çok doğal. Çünkü o hızla iyi bir sonuç elde etmeliydi.
Peki ne oldu? Petrov ile çarpışması herşeyini bitirdi. Elbette bu kazayı engelleyebilirdi, ama bu ayrı bir konu. O kazanın ardından yeni bir ön kanat takmak için pite girdi ve mecburen Jenson Button gibi 3 pitstop stratejisine geçmek zorunda kaldı.
Pitstopunun ardından Schumacher, Button'nın 27.7 saniye gerisindeydi. Taze lastiklerinin de faydası ile ilk bölümde Button ile olan farkını 20 saniyeye indirdi. Ki Schumacher trafikle boğuşurken, Button yalnız ve rahattı.
Son pitstopların ardından, orta bölüm kaosundan dolayı Schumacher 29 saniye geriye düştü, fakat ardından öyle bir zorladı ki damalı bayrağa Button'nın 26 saniye gerisinde geldi.Yani yarış boyunca tek bir kişi ile yarıştı çünkü ikisi de aynı stratejiyi uyguluyordu. Ve bu savaşta Schumacher, McLaren pilotundan çok daha hızlıydı.
(McLaren aracı Mercedes den belirgin bi şekilde hızlı olmasına rağmen ! )
Elbette Schumacher'in daha taze lastiklere sahip olduğunu söyleyebilirsiniz, fakat Alman pilotun sürekli orta bölümün kaosu içinde olduğunu da hesaba katarsanız Button'nın ne olursa olsun daha avantajlı olduğunu görürsünüz.
Tabiiki 12.lik gurur duyulacak bir sonuç değil ve elbette bu ona 'fazla keyif vermemiştir'. Fakat bu yarışın onun için bir utanç kaynağı olduğunu söylemek saçmalık olur.
Öte yandan sezonun geride kalan yarışlarına bakarsanız Schumacher'in bir türlü kusursuz bir araca sahip olamadığını görürsünüz.
Yaşadığı DRS sorunları onu Nico Rosberg'den daha çok etkiledi. Çünkü virajları dönerken arka kanadın tam olarak yerine oturmadığını düşünürseniz ne kadar zor şartlar altında kaldığını anlarsınız.
Sonra Çin'de ne oldu? DRS sorunu halloldu derken Q2'de kanadında bir sorun yaşadı.
Türkiye'de antremanlarda çok iyi bir performans sergiledikten sonra anlaşılmayan sebeplerden dolayı Q3'de bir varlık gösteremedi.
Ama bu sorunların sergilediği kötü performansın tek nedeni olduğunu söylemek yanlış olur. Çünkü o Ferrari'de galibiyetler elde eden hali ile aynı durumda değil. Genç Schumi geçmişte kaldı, fakat içinde hala o eski gücünün emareleri var.
Ayrıca Schumacher'in basına yaptığı kötü yorumlara bakarak Türkiye Grand Prix'i yüzünden pes edip sporu bırakacağını asla düşünmeyin.
7 Dünya şampiyonluğu ve 91 yarış kazanan birisi için podyum dışındaki savaşlar doğal olarak 'fazla keyif vermez.' tabii.
İstanbul'un ardından üzgün olması onun Mercedes GP'ye bağlılığında bir zayıflama olacağı anlamına gelemez. Ve onun iyi yarışlar çıkartabilecek bir kapasitesi olduğu gerçeğini de gölgede bırakamaz.
Ne zaman podyuma döner, o zaman Michael Schumacher 'fazla keyif' almaya başlar. Ve onun bu keyfi almadan sporu terkedip gideceğini asla düşünmeyin. Efsane henüz sona ermedi.
Kaynak - Autosport - Jonathan Noble
Son şampiyon Vettel : " Michael ın yaptığı inanılmaz bir meydan okuma. En çok şampiyon olmuş , yarış kazanmış , pole pozisyonu elde etmiş birinin hiç birşey ispatlamaya ihtiyaçı olmıyan birinin 40+ yaşlarda 3 sene gibi büyük bi ara vererek değişen tüm kurallar ile orta sıralardan bi takıma modern F1 e meydan okuması ... işte bunu ancak Schumacher yapabilir.
Schumacher bitmiş , fasa fıso diyenlere gelsin :)
yaptığı kazayı petrovdan beklerdim ben.acemiceydi çünkü
o zaman yarıştan sonra havaya ateş açsınlar bu kanunu çıkaranların gözüne sokup sokup çıkarmak lazım yaa adamların neye kime zararı var ? sonra da bu ülkenin imajı dışarda niye böyleymiş