User Tag List

8 sonuçtan 1 ile 8 arası

Konu: ÖTV sonrası fiyatlar

  1. #1
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    ÖTV sonrası fiyatlar



    Yenilenen ÖTV rakamları otomobil sektörünü kara kara düşündürüyor. Otomotivde yılbaşından itibaren kur artışından kaynaklanan yüzde 25 maliyet artışına ÖTV zammının eklenmesi otomotivcileri zora sokacak.


    TOYOTA: GLOBAL ŞİRKETLERİN BAKIŞINI DEĞİŞTİRECEKTİR

    Bugün açıklanan vergi artışını ani olarak değerlendiren ve global şirketlerin ülkemize bakışını ve ülkemizdeki ekonomik istikrara dair görüşlerini de değiştirdiğini savunan Toyota CEO'su Ali Haydar Bozkurt, şöyle konuştu:

    "Bu düzenleme, ülke gündeminde yerli marka oluşturmanın yer aldığı bir dönemde yatırım yapmayı planlayan yerli ve yabancı yatırımcıları da düşündürecektir. Otomotiv sektöründe 5-10 yıllık dönemleri kapsayacak vergi planlarının yapılması, otomotiv strateji belgesinde de bahsi geçen çevreci otomobillere yönelik vergi sistemlerinin geliştirilmesi, geleceğin daha net görülebilmesi için önemlidir. Bugün açıklanan ÖTV artışı toplam pazarın yüzde 35'sini olumsuz yönde etkileyecektir. Bu artış 2011 ve sonrasında toplam pazara negatif olarak yansıyacaktır."

    CİTROEN: DEĞİŞİMDEN ETKİLENECEĞİZ

    Citroën Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu ise hafif ticari pazardaki genel değişimden Citroën olarak etkileneceklerini söyledi. Bu gelişmeler doğrultusunda ticari araçlarda kısa vadede ÖTV farkını karşılayarak, müşteri memnuniyetsizliğinin oluşmasını engelleme kararı aldıklarını kaydetti

    ODD: BU ARTIŞ BÜYÜK BİR YÜK GETİRECEK

    Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD) Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, “Bu artış sektöre büyük bir yük getirecek, geçiş süreci olmaması nedeniyle, stok yönetimi açısından ciddi zorluk ve ek maliyet yükleyecektir” dedi

    Sektörün köklü vergi düzenlemelerine ihtiyaç duyduğunu, bu düzenlemeleri her zaman kendilerinin de istediğini hatırlatan Bayraktar, şunları kaydetti:

    "Türkiye'nin küresel oyuncu olması ve sektörün geliştirilmesi, büyütülmesi ve daha cazip hale getirilmesinin gündemde olduğu şu günlerde, yapılan büyük ve ani değişikliklerin gerek pazar, gerek yatırım ortamı açısından uzun vadeli karar almayı zorlaştırdığına inanıyoruz. Bu değişiklik basit değil, etkisi çok büyük bir değişikliktir. Bu nedenle, böyle büyük değişikliklerde kısa da olsa bir geçiş sürecinin muhakkak olmasını tercih ederdik" dedi.

    VOLVO: ZAMAN VERİLMELİYDİ

    Volvo Car Türkiye Müdürü Torben Eckardt, ÖTV artışının birçok şirket üzerinde çok önemli ve beklenmeyecek negatif etkileri olacağını söyledi. Eckardt, şöyle konuştu:

    "Birçok otomotiv şirketi için bu kararın adil olmadığını düşünüyorum çünkü otomotivde özellikle sipariş ve stokla ilgili kararlar bir günde alınamaz. ÖTV artışına konu olan silindir hacmine sahip araçların birçoğu üretilmiş durumda. Önemli bir kısmı şu anda Türkiye'ye geliyor ya da ulaştı, stoklarda bekliyor. Siparişlerini veren ya da stoklarında bulunduran markalar için hem ciro hem de gelir düşüşleri kaçınılmaz olacak. Bu markalar stoklarını eritmek için yüksek miktarda indirim yapmak zorunda kalacak.

    Aslında bize göre hükümet, bu planını farklı şekillerde uygulayabilirdi. Bütün otomotiv şirketlerine bir mektup yollayarak, 30 günlük bir süre öncesinde bu değişikliği haber verebilir, şirketlerin mevcut üretim hattına müdahale etmeleri sağlanabilirdi. Oysa şimdiki durumda bütün araçlar zaten ithal edilmiş durumda olduklarından, cari dengeye yine negatif etkisi olacak."

    HYUNDAI: GÜVENİMİZ TAMDIR


    Döviz kurlarındaki artışın fiyatlara yansımasına ek olarak ÖTV oranlarındaki ayarlamanın da fiyat üzerindeki etkisinin 1600 CC'nin üzerinde motor hacmine sahip D, E ve SUV segmentlerindeki araçlarda talep azlığına neden olacağını dile getiren Hyundai Assan Yurtiçi Satış, Satış Sonrası ve Pazarlama Genel Müdürü Ümit Karaarslan, geçmiş dönemde gerekli görüldüğü durumlarda sektöre destek olmak amacıyla ÖTV oranında indirimlerde yapılarak otomotiv sektöründe talep artışı sağlandığı, daha sonra ise yeniden arttırıldığını kaydetti.

    Karaarslan, “Bu kısa dönemli ve stok-sipariş süreçleri ile maliyet artışı gibi çeşitli sorunlara yol açabilecek önlemlerin yanında, hükümetin otomotiv sektörü için belirlediği strateji planı doğrultusunda makro düzeyde, kalıcı ve biz otomotiv şirketlerinin geleceğe yönelik doğru planlar yapmamıza imkan verecek, otomotiv sektörünün önünü açacak binek otomobil üretim kapasitelerimizi arttıracak vergisel tedbirleri ve diğer teşvikleri oluşturacağına olan inancımız ve güvenimiz tamdır” dedi.

    RENAULT: HER TÜRLÜ MALİYET SATIŞI ETKİLER


    Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ÖTV artışına ilişkin kapsamlı değerlendirmede bulunmazken, “Otomobil fiyatlarına gelen her türlü maliyet artışı satışları aksi yönde etkiler” dedi.

    DOĞUŞ OTOMOTİV: SAYGI DUYUYORUZ


    Doğuş Otomotiv A.Ş'den yapılan açıklamada ise “ÖTV artış kararına saygı duyuyoruz. Distribütörlüğünü yaptığımız 14 marka ve ürün gamımızda 100'ün üzerinde modele sahibiz. Bu çerçevede farklı senaryolar üzerinde çalışmalarımıza hızla başladık.

    Konuyu tüm birimlerimizle değerlendiriyoruz. İlgili artışın tüketicilerin alım kararlarına olan etkisini gözlemleyerek, uygulamalarımızı hızla hayata geçireceğiz” denildi.


    İşte ÖTV sonrası fiyatları
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  2. #2
    ykavcioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul / Anadolu
    Mesaj
    4.781
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sedan vti 30.000 tl
    Seyyar Tayyar

  3. #3
    S.Özeren - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İstanbul/B.evler/Fatih
    Mesaj
    6.402
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    100 bin euro zam gelen var ya şaka gibi
    Livestrong





  4. #4
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu konu verilmişti sanki
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  5. #5
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    DÜN yapılan ÖTV artışı ile silindir hacmi 2000 cm3’ü aşan otomobillerin, toplam vergisi yüzde 171.4’ü buldu.

    Silindir hacmi daha düşük otomobiller ile ciplerin vergilerindeki son durum Tablo-I’de gösterilmiştir.

    100’Ü OTOMOBİL 171’İ VERGİ

    Son ÖTV artışı ile birlikte Türkiye’de otomobil ve cip üzerinden alınan vergilere baktığınızda, dudaklarınız uçukluyor.
    Basit bir örnek verelim.

    Motor silindir hacmi 2000 cm3’ün üzerinde bir otomobil ya da cipin;

    - VERGİSİZ SATIŞ FİYATI: 100 bin Euro.
    - VERGİLER: 171.4 bin Euro
    - Özel Tüketim Vergisi: 100 x % 130 = 130
    - Katma Değer Vergisi: 100 x % 18 = 18
    - ÖTV’nin KDV’si: 130 x % 18 = 23.4
    - TOPLAM: 271.4 bin Euro

    Görüldüğü gibi, vergisiz satış fiyatı 100 bin Euro olan bir otomobil ya da cipin, yüzde 130 ÖTV’si, yüzde 18 KDV’si ve ÖTV’nin KDV’si (yani verginin de vergisi) toplamı, 171.4 bin Euro, toplam fiyat da 271.4 bin Euro ediyor.
    Bir anlamda, otomobil alan kişi, 100 otomobile, 171 de devlete ödüyor.

    DİĞER OTOMOBİLLER

    Merak edenler için açıklayalım.
    Motor silindir hacmi;
    1600 cm3’e kadar olan otomobil ve ciplerin vergileri yüzde 61.7, (ÖTV artışı olmadı)
    1601-2000 arasında olan otomobil ve ciplerin vergileri yüzde 112.40’ı buluyor.
    Türkiye’deki otomobil ve cip alımına ilişkin vergiler Tablo-I’de gösterilmiştir.

    YABANCI ÜLKELER

    Şimdi diyeceksiniz ki; “Yabancı ülkelerde, otomobil ve ciplerden yüzde kaç vergi alınıyor?”

    Yabancı ülkelerde, ÖTV yok. Çoğunda, sadece KDV alınıyor. Bazı ülkelerde de KDV’nin yanında 1-2 puan ya da 3-5 puan değişik adlar altında vergi alınıyor.

    Bazı ülkelerde otomobil ve cip alımına ilişkin vergiler Tablo-II’de gösterilmiştir.
    Görüldüğü gibi, otomobil vergilerinde Avrupa’nın hatta dünyanın açık ara rekortmeni Türkiye!..

    Bu tabloya bakınca Türkiye’de otomobilin niçin çok pahalı olduğu da net olarak anlaşılıyor.
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  6. #6
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ome_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu konu verilmişti sanki
    aynı konumu bebem okumayı deseydin bir

    http://www.techturkey.com/forum/sohb...vde-artis.html
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

  7. #7
    Ome_RS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    9.941
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok buda verilmişti hatta birisi doğuş iyi yalamıs die yorum yapmıstı
    www.vava.cars
    Lapiztes mk7R

  8. #8
    Frid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    7.914
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Ome_RS Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok buda verilmişti hatta birisi doğuş iyi yalamıs die yorum yapmıstı
    onu görmedim, harbi yalamış ama
    Soyadımın ilk iki harfi kişiliğim kadar ÖZ

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •