User Tag List

Sayfa 8/11 İlkİlk ... 678910 ... SonSon
199 sonuçtan 134 ile 152 arası

Konu: Typer aranıyor ROLLiNG!!

  1. #134
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte net olmayan nokta budur zaten..

    ben turbonun üflediği havanın basınca ve motor hacmine göre değiştiğini savunuyorum..

    karşı takım ise turbonun üflediği hava sadece basınca göre değişir diyorlar


    motor açısından düşünecek olursak şu an bizim ele aldığımız motorlar mevcut turbolarda nasıl diyim boğulmadan surge etmeden çalışabilecek motorlar tabiiki 6k devirde bir motora girecek olan hava belli onda sıkıntı yok yalnız benim düşündüğüm şöyle birşey motor gerçekten iyiyse kapak egzantrik vs turbo sınırlıyorsa büyük turbo ile aynı basınçta daha farklı güçler alabiliriz turbin değiştiği için otomatikman VE değişecek
    körler sağırlar

  2. #135
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok basit mantık salakca düşünüyorsun insanlarıda yanlış Yönlendiriyorsun


    GT-30 ---------------- 725 CFM at 14.7 PSI (1 BARDA içeriye 725CFm sokuyor Wastagate 1 bara sıınırlandırmışken) afaki konuşalım Turbo 10 bin dönüyor


    GT-35R -------------- 820 CFM at 14.7 PSI (1 BARDA içeriye 820CFm sokuyor Wastagate 1 bara sıınırlandırmışken) %13 daha fazla Aşağı yukarı
    afaki konuşalım Turbo 8 bin dönüyor



    Westagatenin çalışma prensipi sudur turbo Devirine yada motor devirine bakmaz basınc 1 bar olduğu anda açıyor Wg istersen Gt5454948 tak 1 bar olduğu anda açar

    Dolması Gt 30 ile 35r arasında aynı değildir çünkü kıç pervaneler büyük ve emmme pervanesi büyüktür dolmama neden housingininde biraz büyük olması emme ağırlaşıyor Egsozattta ağırlaşıyor ondan dolayı gazın pervanesyi döndürmesi zorlaşıyor motor hacim i aynı kaldığı için turboyu doldurana kadar sıkıntı yasşıyorsun ama 1bar da turbo devir sayısı aynı olmasa bile pervane çapı büyük olaan turbo dah fazla üfler



    Tekrar söylüyorum çevirme konuyuı sen sendemin aynı basıncta aynı seyi yapar dedin aynı turbo dedin olay su

    1.6 Vtec gt30R ile 1barda 8000 devirde 400 beygir ise GT35 ile 1 barda 8000devirde 500 beygirdir diyorum bunun aksini iddda ediyormuusn?

    2.0 litre vtecte gt30R ile 1barda 8000 devirde 500 beygir ise GT35 ile 1 barda 8000devirde 600 beygirdir diyorum bunun aksini iddda ediyormuusn?


    Makinalar aynı herseyler aynı olduğunu var sayıyoruz 1.6 nin turbo sökülüyor diğeri taklıyor 2.0 içinde aynısı geçerli herseyleri aynı

    bu 2 2 daha 4 tür



    Not: bu değerlr dip gaz içindir Sen surge den bahsediyorsan ayrı tabiki standart evo9 un bile turbonun kendine fazla geldiğini ceyrek gazlarda yada yarım gazlarda anlayabiliz
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  3. #136
    hakan_akin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    antalya, ankara
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burası roling formu değil uyandırıimde
    rolling forumu demedikki

  4. #137

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    emirli cümle konuşma Ne devirinden bahsediyorsun sen ya ? motor devirimi?
    kusura bakma.. motor devri değil tabiki turbonun devri..

  5. #138

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1.6 Vtec gt30R ile 1barda 8000 devirde 400 beygir ise GT35 ile 1 barda 8000devirde 500 beygirdir diyorum bunun aksini iddda ediyormuusn?

    2.0 litre vtecte gt30R ile 1barda 8000 devirde 500 beygir ise GT35 ile 1 barda 8000devirde 600 beygirdir diyorum bunun aksini iddda ediyormuusn?

    bu iddiaya göre bir gc8 sadece sti turbosu takarak başka hiçbir değişiklik yapmazsam güç artacaktır..

    yada 150 lik 1.8t ye, 225 lik 1.8t nin turbosunu takarsam güç artacaktır..

  6. #139
    i-vtec07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2011
    Yaş
    31
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    5.655
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    büyük turbo üst devirlerde,küçük turbo alt devirlerde verimli oluyo diye biliyorum bkz;bi-turbo

  7. #140

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yahu turbonun devrini wastegate sinirlar diyorsun, wg nasil calisiyor basinca gore. Tabloda hepsinde ayni basincta aciyor flow degerleri farkli = verecegi gucler farkli. Senin gucleri esitlemen icin wg in calisma basincini dusurmen gerekli ki senin dedigin olay olsun
    turbo özünde mekanik bir pompadır, üflediği havanın debisi dönüş hızıyla alakalıdır, tabiki hava basıncı ve sıcaklığıda debiyi etkiler fakat ana etken turbonun pervanesinin dönüş hızıdır..

    motordan çıkan eksoz gazı turbo eksoz pervanesine çarptı ve pervane hızlanmaya başladı, bu durumda motora giren hava artmaya başladı (basınçta artıyor).. bi süre sonra basınç istenen seviyeye geldi, wastegate sinyal gitti ve wastegate açıldı..

    artık tüm gaz pervaneye hücum etmiyor, bi miktarı bypass yapıp kaçıyor..

    artık pervane daha fazla hızlanamayacak.. ve dolayısıyla daha fazla debi üretemeyecek..

    devir artmaya devam etsin turbonun debisi aynı kalmak isterse basınç düşme eğilimi gösterecek (çünkü artan devirle birlikte motor daha fazla havaya ihtiyaç duyacak) bu durumda basınç biraz düşer gibi olduğundan wastegate kapanacak eksoz gazı pervaneye yönlenecek.. pervane hızı artacak debi artacak sistem basıncı artacak..

    wastegate e sinyal gelecek biraz açılcak...

    wastegate in turbo devrini kontrol etmesi budur..

    tabloda flowlar farklı ben itiraz mı ettim? peki tabloda turbolar kaç devirde dönüyor bu yazıyormu?

    ben turbonun motor hacmine ve devrine göre dönüş hızının farklılaştığını (dolayısıyla üflediği debinin farklılaştığını) söylüyorum..

    özetlersem.. x marka y model bir turbo basınç 1 bar ise, 1.6 hacim de farklı hızda döner, 2.0 litre farklı hızda döner.. bu durumda 1.6 litrede üflediği debi 2.0 litredeki üflediği debiye göre farklıdır..

    turbonun hızını kontrol eden de oluşan basınçla birlikte açılı kapanarak eksoz gazı ile pervaneyi döndürttüren wastegate dir..

  8. #141

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor açısından düşünecek olursak şu an bizim ele aldığımız motorlar mevcut turbolarda nasıl diyim boğulmadan surge etmeden çalışabilecek motorlar tabiiki 6k devirde bir motora girecek olan hava belli onda sıkıntı yok yalnız benim düşündüğüm şöyle birşey motor gerçekten iyiyse kapak egzantrik vs turbo sınırlıyorsa büyük turbo ile aynı basınçta daha farklı güçler alabiliriz turbin değiştiği için otomatikman VE değişecek
    aslında verim konusunda bende senle aynı düşünüyorum, bazı uygulamalarda VE etkisi nedeniyle sadece turbo değiştirerek çıkan gücü değiştirebilirsin..

    ama gc8 e sti turbosunu takarsan ve başka hiçbir değişiklik yapmazsan güç artar mı? artarsada ne kadar artar, senin düşüncen nedir?

  9. #142

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok abi bosa anlatma anlamıcak.
    olurda aracına birgün VF35 takarsan şu yazdıklarımı dene..

    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen vf22 ile 1.2 barı geçemezsin ama vf 35 ile 1.4 barı görürsün..

    turbo büyütmekteki amaç daha fazla basınç oluşturabilmektir..

    eğer basınç düşükse mesela 0.8 bar ise vf22 ile vf35 birbirine yakın sonuçlar çıkaracaktır..

  10. #143
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    özetlersem.. x marka y model bir turbo basınç 1 bar ise, 1.6 hacim de farklı hızda döner, 2.0 litre farklı hızda döner.. bu durumda 1.6 litrede üflediği debi 2.0 litredeki üflediği debiye göre farklıdır..

    burada sanki bir problem var gibi turbo aynı basınçta aynı PRda olacak, debiler elbet farklı ama devri harita üzerinde düşünemedim ben, aslında aynı basınçta x ekseninde hareket etmesi lazım 2lt daha sağda olacaktır 1.6ya göre?
    körler sağırlar

  11. #144
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aslında verim konusunda bende senle aynı düşünüyorum, bazı uygulamalarda VE etkisi nedeniyle sadece turbo değiştirerek çıkan gücü değiştirebilirsin..

    ama gc8 e sti turbosunu takarsan ve başka hiçbir değişiklik yapmazsan güç artar mı? artarsada ne kadar artar, senin düşüncen nedir?

    belirli seviyeye kadar artması lazım bana göre mevcut motor bu değişikliği muhtemelen pozitif yönde kullanabilir VE artacaktır ama tabi turbo değişikliğini abartmadan yaparsak muhtemelen böyle olabilir
    körler sağırlar

  12. #145
    34tb9544 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    turkey/istanbul
    Mesaj
    2.550
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende bı sey yaziyim daha dogrusu soruyum aracımızda Civic 1.6 d16 da daha önce daha ufak bı Turbo vardi 2 binde doldurup 5 6 binlerde sanki boş gidiyomus basmiyomus gibi oluyodu daha sonra bu turboyu taktik simdi 4 binde tam dölup 8 binlere kadar dolu dolu gidiyo büyük Turbo demek üstleri dolu dolu yasamak mı oluyo?
    C R M performance

  13. #146
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yahu turbonun devrini wastegate sinirlar diyorsun, wg nasil calisiyor basinca gore. Tabloda hepsinde ayni basincta aciyor flow degerleri farkli = verecegi gucler farkli. Senin gucleri esitlemen icin wg in calisma basincini dusurmen gerekli ki senin dedigin olay olsun
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    turbo özünde mekanik bir pompadır, üflediği havanın debisi dönüş hızıyla alakalıdır, tabiki hava basıncı ve sıcaklığıda debiyi etkiler fakat ana etken turbonun pervanesinin dönüş hızıdır..

    motordan çıkan eksoz gazı turbo eksoz pervanesine çarptı ve pervane hızlanmaya başladı, bu durumda motora giren hava artmaya başladı (basınçta artıyor).. bi süre sonra basınç istenen seviyeye geldi, wastegate sinyal gitti ve wastegate açıldı..

    artık tüm gaz pervaneye hücum etmiyor, bi miktarı bypass yapıp kaçıyor..

    artık pervane daha fazla hızlanamayacak.. ve dolayısıyla daha fazla debi üretemeyecek..

    devir artmaya devam etsin turbonun debisi aynı kalmak isterse basınç düşme eğilimi gösterecek (çünkü artan devirle birlikte motor daha fazla havaya ihtiyaç duyacak) bu durumda basınç biraz düşer gibi olduğundan wastegate kapanacak eksoz gazı pervaneye yönlenecek.. pervane hızı artacak debi artacak sistem basıncı artacak..

    wastegate e sinyal gelecek biraz açılcak...

    wastegate in turbo devrini kontrol etmesi budur..

    tabloda flowlar farklı ben itiraz mı ettim? peki tabloda turbolar kaç devirde dönüyor bu yazıyormu?

    ben turbonun motor hacmine ve devrine göre dönüş hızının farklılaştığını (dolayısıyla üflediği debinin farklılaştığını) söylüyorum..

    özetlersem.. x marka y model bir turbo basınç 1 bar ise, 1.6 hacim de farklı hızda döner, 2.0 litre farklı hızda döner.. bu durumda 1.6 litrede üflediği debi 2.0 litredeki üflediği debiye göre farklıdır..

    turbonun hızını kontrol eden de oluşan basınçla birlikte açılı kapanarak eksoz gazı ile pervaneyi döndürttüren wastegate dir..
    Flowlar farkliysa guc ayni mi kalir peki? Atiyorum gc8 Turbosu 100cfm uflerkeb sti turbosu 200cfm ufluyor.

    Sen devri kontrol eder diyorsun gt30 la 10 litre ufleyebilir misin yazmissin mesela devri kisitlasan devri kisitlamak icin basinci kisacaksin zaten o zamanda esit karsilastirma yapamazsin. Bu yuzden tabloda turbonun devri degil basilan basinc yaziyor

    özetlersem.. x marka y model bir turbo basınç 1 bar ise, 1.6 hacim de farklı hızda döner, 2.0 litre farklı hızda döner.. bu durumda 1.6 litrede üflediği debi 2.0 litredeki üflediği debiye göre farklıdır..

    Demissin 1.6 lt de gt30 1 barda 10.000 devir donuyorsa 5lt bi amerikanda yine 1 bar basincta 20.000 devir mi doner diyorsun?

  14. #147
    cem06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    06
    Mesaj
    1.665
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    olurda aracına birgün VF35 takarsan şu yazdıklarımı dene..
    vf22yle 1.2yi bırak 1.5 bile cooook rahat basarsın
    suan stock turbo 1.1peak 250 260 arasıdıtı tahmini 22 takrsam 1.1peakde min 300+ verir
    14.7psi da vf22 440cfm uflerknen aynı basıncta stock turbo 360cfm ufluyor ama sana gore hepsi aynı nasıolsa billet xsi warner

  15. #148

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    burada sanki bir problem var gibi turbo aynı basınçta aynı PRda olacak, debiler elbet farklı ama devri harita üzerinde düşünemedim ben, aslında aynı basınçta x ekseninde hareket etmesi lazım 2lt daha sağda olacaktır 1.6ya göre?
    motorun üreteceği gücün, motora giremesi gerekn hava bir debi karşılığı var, aşağıdaki linktede örnekler var,

    garrett linki

    motora girebilecek hava debisi basınç ve motor devrinde VE leri birbirine yakın turbolarda birbirine yakındır.

    bu durumda turbo haritalarına bakarken satırdaki debi ifadesi de önem kazanıyor..

    satırdaki rakamlar arttıkça turbo hızı artıyor demektir..

    turboyu mekanik bir pompa olarak düşünüyorum, debinin artması hız artmasından dolayıdır..

    yanlış mı düşündüm?

  16. #149
    mami_makinen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    46
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.960
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 34tb9544 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende bı sey yaziyim daha dogrusu soruyum aracımızda Civic 1.6 d16 da daha önce daha ufak bı Turbo vardi 2 binde doldurup 5 6 binlerde sanki boş gidiyomus basmiyomus gibi oluyodu daha sonra bu turboyu taktik simdi 4 binde tam dölup 8 binlere kadar dolu dolu gidiyo büyük Turbo demek üstleri dolu dolu yasamak mı oluyo?

  17. #150
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motorun üreteceği gücün, motora giremesi gerekn hava bir debi karşılığı var, aşağıdaki linktede örnekler var,

    garrett linki

    motora girebilecek hava debisi basınç ve motor devrinde VE leri birbirine yakın turbolarda birbirine yakındır.

    bu durumda turbo haritalarına bakarken satırdaki debi ifadesi de önem kazanıyor..

    satırdaki rakamlar arttıkça turbo hızı artıyor demektir..

    turboyu mekanik bir pompa olarak düşünüyorum, debinin artması hız artmasından dolayıdır..

    yanlış mı düşündüm?

    hız eğrileri belli onun için benim aklıma yatmadı o iş hızın değişmesi basıncın değişmesi, basıncı sabit tutarsak hızın sabit olması gerekir haritaya göre


    benmi yanlış düşünüyorum?
    körler sağırlar

  18. #151

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Flowlar farkliysa guc ayni mi kalir peki? Atiyorum gc8 Turbosu 100cfm uflerkeb sti turbosu 200cfm ufluyor.

    Sen devri kontrol eder diyorsun gt30 la 10 litre ufleyebilir misin yazmissin mesela devri kisitlasan devri kisitlamak icin basinci kisacaksin zaten o zamanda esit karsilastirma yapamazsin. Bu yuzden tabloda turbonun devri degil basilan basinc yaziyor

    özetlersem.. x marka y model bir turbo basınç 1 bar ise, 1.6 hacim de farklı hızda döner, 2.0 litre farklı hızda döner.. bu durumda 1.6 litrede üflediği debi 2.0 litredeki üflediği debiye göre farklıdır..

    Demissin 1.6 lt de gt30 1 barda 10.000 devir donuyorsa 5lt bi amerikanda yine 1 bar basincta 20.000 devir mi doner diyorsun?
    basıncı niye kısman gerektiğini anlamadım.. wastegate istenilen basınca ulaştığında oransal olarak kendini açar ve fazla gazı tahliye eder..

    gazın fazlası artık eksozdan çöp olur gider, turbo gerektiği hızda dönmeye devam eder..

    devir artıp, hava ihtiyacı artarsa, wastegate oransal olarak kapanır ve eksoz gazları turboyu hızlandırmaya devam eder


    bu şekilde hep motorun istediği debiyi sağlar, kendi kapasitesi daha fazla olsa bile..

    Alıntı Maxiboost Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Flowlar farkliysa guc ayni mi kalir peki? Atiyorum gc8 Turbosu 100cfm uflerkeb sti turbosu 200cfm ufluyor.
    motor hacmi , devir ve basınç aynıysa farklı turbolar aynı havayı üfler diyorum.. sadece küçük turbo daha hızlı döner büyük turbo daha düşük hızla döner..

  19. #152
    !KO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    gopham city
    Mesaj
    3.585
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 34tb9544 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende bı sey yaziyim daha dogrusu soruyum aracımızda Civic 1.6 d16 da daha önce daha ufak bı Turbo vardi 2 binde doldurup 5 6 binlerde sanki boş gidiyomus basmiyomus gibi oluyodu daha sonra bu turboyu taktik simdi 4 binde tam dölup 8 binlere kadar dolu dolu gidiyo büyük Turbo demek üstleri dolu dolu yasamak mı oluyo?
    kucuk turbo palleride kucuktur bu yuzden buyugune gore erken donmeye baslar ama dıer taraftanda buyugune gore o pallerle fazla hava asaglayamaz erken biter

    buyuk turboda pallerde kucugune gore buyuktur ama doldururken kucugune gore bıraz daha gec doldurur yani daha gec dondurur palleri diger taraftanda paller buyuk oldugu ıcın daha fazla hava saglar erken bitmez

    İlker G.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •