User Tag List

3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Opel Ampera 500 KM Menzilli Elektrikli Otomobil

  1. #1
    GokhanRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2010
    Yaş
    42
    Şehir
    Antalya/Moscow
    Mesaj
    8.122
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    62 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Opel Ampera 500 KM Menzilli Elektrikli Otomobil

    Arkadaşlar dün bi opel yetkilisi arkadaşla telefon sohbetimde ampera ile alakalı bilgi istedim. Biliyorsunuzki sitede tanıtımı var ve aracın resimlerini gördüğümde kesin konsepttir demiştim ancak aracın bire bir yollara çıkacak versiyonu o resimlerde gördüklerin diye söyleyince hadi be oldum birden.

    Birde açıklamalar kafamı karıştırmıştı ve dedimki elektrikle 500km yol yapamaz yani kalan menzili benzinlemi yapıyor yoksa araçtaki jenaratörümü sadece benzin kullanıyor diye sorduğumda şu şekilde açıkladı;

    Yetkili arkadaş; Öncelikle kısa bir mesafeyi elektrik ile gidebiliyor yani ev iş arası 100k gibi bir rakamsa hiç benzin israfı olmadan gidiyor ancak 500km yol gitmek istediğinde küçük benzin deposu full dolu ise şarj azaldığında jeneratör çalışıyor ve benzinli jenaratör elektrik üretip bi yandan aracı şarj ediyor ve sen yine elektrik ile yol almaya devam ediyorsun ve şuanki benzin fiyatıyla ortalama 0,09 TL yakıyorsun dedi, yani 10 kuruş bile değil!

    ayrıca aracın gördüğün ve concept sandığın resimler bizzat trafiğe çıkacak olan aracın resimleridir. 2011 son ayında satabileceğimizi sanıyorum. Fiyat konusunda da fluence z.e. ile kıyasalanamaz malesef çok daha yüksek rakamlar çıkacağını düşünüyorum.
    diyerek sözünü tamamladı.


    Resimler;











    500 KM Üzerindeki Mesafelerde Sessiz Güç!

    Neredeyse sessiz Voltec elektrikli itiş gücü ünitesi 370 Nm anlık tork ve saatte 160 km maksimum hız sağlar. Opel’in devrim yaratan teknolojisi elektriği birincil güç kaynağı ve benzini elektrik üretmek için ikincil güç kaynağı olarak kullanır. Voltec elektrikli propülsiyon sisteminin ana komponentleri T şeklindeki akü takımı, (111 kW) elektrikli itiş gücü ünitesi ve elektrikli motor jeneratörüdür.


    Voltec teknolojisi

    Opel Ampera, şarj için 230 V çıkışa sahip herhangi bir ev prizine takılabilir. Enerji 16-kWh, T-şeklindeki lityum-iyon akü paketinde depolanır. Akü paketi tam araç hızı ve 60 km’ye kadar hızlanma performansı sağlayabilen elektrikli itiş gücü ünitesini çalıştırabilir.


    Daha uzun yolculuklarda elektrik jeneratörünü tahrik etmek için Ampera'nın araç üstü menzil genişleten motor kullanılır. Benzin ile çalışan menzil genişletici, otomobili 500 km’den daha uzun mesafelerde çalıştırmak için fazladan elektrik üretebilir.



    Tavizsiz sürüş

    Elektrik itiş güçlü unite 370 Nm tork sağlar, sıfırdan 100 km/saate yaklaşık 9 saniyede çıkar ve azami hızı 160 km/saattir. Elektrikli otomobil kullanmak çok eğlencelidir: sağ ayağınızın altındaki neredeyse sessiz tork uçma hissi uyandırır.


    60 km’ye kadar olan yolculuklar için Opel Ampera 16-kWh'lik lityum-iyon aküde depolanan elektrik enerjisi ile çalışır ve sıfır CO2 salınımı yapar. İçten yanmalı motor itiş gücü ünitesine elektrik sağlamak için kullanıldığında sabit hızda çalışır ve bu da onu normal bir otomobil motorundan daha verimli yapar. Menzili genişletilmiş modda Ampera 100 km*’de yalnızca 1.6 lt. harcar ve 40 g/km’den daha az CO2 salınımı yapar.**


    Genişletilmiş menzil

    Opel Ampera ile sadece aküyü ve 60 km-1.4 litre (82 Hp) benzin yakıtlı elektrik jeneratörünü kullanarak 500 km’den daha fazla mesafe gidebilirsiniz.


    Akü boşaldığında yolda kalmayacaksınız. Akünün enerjisi tükendiğinde benzinırmak için elektrik sağlarken aynı zamanda aküyü şarj eder.
    It’s better to walk alone, than with a crowd going in the wrong direction... (Grant)

  2. #2

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benzin kullanmaya başladığı anda muadili bi araçtan daha çok yakacaktık.. önce kimyasal enerji hareket enerjisi ile elektriğe,

    daha sonra elektrik enerjisi elektrik motoru ile hareket dönecek

    iki defa kayıp..

    muadil güçte içten yanmalı araçtan az yakması olası değil..

  3. #3
    akay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    50
    Şehir
    bodrum
    Mesaj
    204
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benzin kullanmaya başladığı anda muadili bi araçtan daha çok yakacaktık.. önce kimyasal enerji hareket enerjisi ile elektriğe,

    daha sonra elektrik enerjisi elektrik motoru ile hareket dönecek

    iki defa kayıp..

    muadil güçte içten yanmalı araçtan az yakması olası değil..
    yanlış mı anladım bilmiyorum ama benzinli motor sadece bataryaları doldurmak için bi nevi jeneratör gibi çalışıyor. arabayı itmiyor. elektrikle sadece 60 km menzili var anladığım kadarıyla. yani her 60 km de bir şebeke elektriğiyle beslenip doldurulursa bataryalar benzine gerek bile kalmayacak.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •