User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Basık Araç Nasıl yol tutar

  1. #1
    Enes KAPOĞLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Turkey
    Mesaj
    64
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Basık Araç Nasıl yol tutar

    Kafamda takılan bır soru var yardımcı olursanız sevınırım
    Basık araç daha ıyı yolmu tutar ?
    Kimi arkadaşlar yanlış basılma ıle daha kotu yol tutacagını soyluyor ?
    Coilovermı yok eicbay pro kit serisimi ?
    bilgisi olan arkadasların yardımlarını beklıyorum .
    www.facebook.com/ekphotoshoot
    www.twitter.com/kicker53

    PPR ENGİNEERİNG & PPR MOTORSPORT

    PPR Contact : eneskapoglu@hotmail.com

    2005 Corvette C6
    2001 Porsche 996 Turbo
    2001 M3 Cabrio

  2. #2
    Kakus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Düzgün basıldığı takdirde, yol tutuşu eski haline nazaran çok daha iyi olucaktır. Eibach kaliteli bir marka fakat dediğin ürün bildiğim kadarı ile sadece yay. Kaliteli bir coille sertlik ve kamber gibi ayarlar da yapabilirsin. Bu da senin yol tutuş - konfor arasındaki aradığın noktayı bulmanda yardımcı olur.

    Şöyle ki, otomobilin ağırlık merkezi ne kadar yere yakın olursa, savrulması o kadar zor olucaktır diye düşünüyorum.
    K.

  3. #3
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Herşey kıvamında güzel. Dip basık yol tutamazsın. Çünkü aracın süspansiyon tasarımını, taşıyıcı organların çalışma geometrisini bozarsın. Ama standart halinden ortalama 5 cm civarında düşerek doğru bir spor yay ve spor amortisörle veya kaliteli bir coilover kiti ile birlikte güzel yol tutuş sağlarsın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  4. #4
    gökan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    BURSA
    Mesaj
    11.339
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tutturana baglı
    www.honda-tech.com
    _____________



    çok bildimlik yaparsan çok düşmüşlük yaşarsın,yok derdimlik yaparsan dert görünce saparsın....

  5. #5
    hddsheriff - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Crna Gora
    Mesaj
    4.830
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    gti da 6 cm yay ve sarı koni kullanıyorum yol tutuşu gayet iyi.

  6. #6
    mehmetRS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    2.689
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    dip basık araç yolda durmamakla birlikte, en ufak bir engebede sekmeye başlar, bu sekme anı yayın sertliğine göre uzun sürebilir, bu anda benim gibi fren yaptığınızda frenini tutmama ihtimalide bir hayli yüksek cünkü araba zıplıyor olur.. Arkadaşlara katılıyorum, mantıklı bir düşüş, 3 tür 5 tir tabi bu yay için.. o da markası belli düzgün bir spor yay için.. coiloverlarda profesyonellik derecesine göre ayarlanabilir.
    Alıntı tünayK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yolunda gitmeyen şey var tabi ama araba il ilgili değil sen rölantide neden freni pompalıyorsun?

  7. #7
    BlackEmperor
    Misafir
    yol durumuna göre değişir. Ayrıca sadece basıklıksa dikkate alınacak kriter evet basık araba mantıken virajda daha az yatar daha iyi yol tutar amma velakin virajda arkayı bırakmaya daha meyillidir.

  8. #8
    Emir_b16a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.645
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracınız için uygun bi çok kombinasyon var standart amortisöre yapılan işlemlere genelde karşıyım performans amaçlı yapılıyosa eğer

    konu 306 ise ralli versiyonlarını inceleyin 1 tem amortisörle de olmaz illaki bol yol tutuşsa amaç
    atın iyisine ''Doru'' yiğidin iyisine ''Deli'' derler.

  9. #9
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın yere basık olduğunda daha iyi yol tutması aracın altına giren havanın daha az olmasından kaynaklıdır. fakat bunun yanında virajlara girerken aracın belli bir esneme payı olmak zorundadır. yoksa basket topu gibi sekmeye çalışır en ufak sarsıntıda ve yol tutuşu namına birşey kalmaz ortada. standart yaylarınızı maximum 3.5cm düşürerek daha iyi verim alabilirsiniz. eibach da yay olarak iyidir.
    M. The most powerful letter in the world.

  10. #10
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5cm bile fazladır amaç maksimum yol tutuşu elde etmek ise. 3.5cm idealdir. Hatta en iyisi genelde 2cm düşüren yaylardır ama Türkiye'de pek bulunmaz. Markalı kaliteli coilover bile alsanız belli bir düşüklükten sonra aracın yol tutuşu azalmaya başlar. Hem dip basık hemde yol tutsun diyorsanız küçük bir servet harcamanız gerekir.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı bmwstyle Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın yere basık olduğunda daha iyi yol tutması aracın altına giren havanın daha az olmasından kaynaklıdır. fakat bunun yanında virajlara girerken aracın belli bir esneme payı olmak zorundadır. yoksa basket topu gibi sekmeye çalışır en ufak sarsıntıda ve yol tutuşu namına birşey kalmaz ortada. standart yaylarınızı maximum 3.5cm düşürerek daha iyi verim alabilirsiniz. eibach da yay olarak iyidir.
    ağırlık merkezinin aşağıya düşmeside önemli bir etken, es geçmemek lazım.

  12. #12
    cXe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Burdur-Kütahya
    Mesaj
    657
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim araba ön tekerle çamurluk arasına el girmeyecek kadar basıkdı ve o halde 120 yi hiç geçemedim arabanın nereye gideceği belli değil, arkadaşlar gece benim geldiğimi farlardan anlıyormuş seke seke gidiyordu araba ön lastikeri 24 arkaları 26 hava bastığım halde sonuç bu şekildeydi...
    Alıntı mehmet767 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kardeşim bence maf sensörü yada westgate.
    Alıntı capri Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracta ikiside yok ama

  13. #13
    sinan-s - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Bostancı/Suadiye/Etiler
    Mesaj
    6.313
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı hddsheriff Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gti da 6 cm yay ve sarı koni kullanıyorum yol tutuşu gayet iyi.
    Aynen bende öle
    2003 BMW E46 330 Cİ Topassss
    2006 BMW E46 318 Cİ SİYAH (SOLD)
    ]2001 PEUGEOT 106 GTI SARI SOLD)
    1998 DOĞAN SLX 1.6.İE BORDO (SOLD)
    2008 PORSCHE 911 TURBO S SiYAH (SOLD)

  14. #14
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.149
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sinan-s Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynen bende öle
    Koni aslında 6 lık yayı desteklemiyor. Hatta bozuyor bile. 3.5 luk yay taksan daha iyi tutacak ama yüksek gözükücek. Büyük paradox.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  15. #15
    meLaNchoLic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    35
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.234
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    koni 4cm yay tak arkayıda torsiyonlardan 2 birim indir.. on numara oluyo 306 da
    Alıntı atituti Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şu kızın memeleri anadoluda 9 çocuk doğurupta emzirememiş kadınlarınkine benziyor ama biri ünlü oluyor digerleri tarlada ugrasıyor

  16. #16
    İbrahim Erdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    --------
    Mesaj
    2.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aşırı dip basıkta sorun çıkabilir zira yay için hiç esneme payı kalmadığından dolayı araba yolda sekmeye hatta gezinmeye başlayabilir arkayı önü bırakabilir. Ama 5 cm ya da da spor amortisor ile yol tutuşu gayet güzel iyileşir bence.

  17. #17
    emresener - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    38
    Şehir
    Yeşilköy - İst
    Mesaj
    3.364
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bende şuan yol tutuş namına göre bişey yok..

    şöleki coiloverım var tamam tutuşu aslında iyi ama unutulan şey lastik

    155 lastikle yolda ne kadar tutunabilirim ki istediğim kadar camberını sertliğini ayarlasam

    Basıklıkla beraber iyi yol tutuş için iyide lastik lazım..

    konuyu farklıyerlere çektiğim için üzgünüm diğer ventom 195le gayet güzel tutunuyordu şuankı yılan gibi ön ayrı arrkası ayrı

  18. #18

    Üyelik
    Jan 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.743
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    5cm bile fazladır amaç maksimum yol tutuşu elde etmek ise. 3.5cm idealdir. Hatta en iyisi genelde 2cm düşüren yaylardır ama Türkiye'de pek bulunmaz. Markalı kaliteli coilover bile alsanız belli bir düşüklükten sonra aracın yol tutuşu azalmaya başlar. Hem dip basık hemde yol tutsun diyorsanız küçük bir servet harcamanız gerekir.


    Hatta M3 M5 vs performans arabalarinin yay kitleri genelde 2 cm oluyor. Maksat fabrikanin konfor/performans dengesini birazcik daha performansa kaydirmak. Daha fazlasini istersen coilover aliyosun. Coildede aldim taktim arabam gokart oldu yok, bi ton ayari var isi bilen birinin yapmasi lazim. Agirlik dengesini ayarlayarak indirenler var (corner balance) bence bu isin cadde icin en mantiklisi 3-4 cm yay ve spor amortisor. Fazlasi hem pahali hem de her pazar piste cikacagimiz bi ulkede degiliz

    Ayrica sanayi isi coiloverlarda standart tutusu bile (ozellikle guvenlik anlaminda) yok ediyosunuz

  19. #19
    TarikS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2006
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    9.382
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    59 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cXe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim araba ön tekerle çamurluk arasına el girmeyecek kadar basıkdı ve o halde 120 yi hiç geçemedim arabanın nereye gideceği belli değil, arkadaşlar gece benim geldiğimi farlardan anlıyormuş seke seke gidiyordu araba ön lastikeri 24 arkaları 26 hava bastığım halde sonuç bu şekildeydi...
    yaylarin %90'i falan kesik heralde

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •