User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: önlere amortisörden kamber vermek

  1. #1
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question önlere amortisörden kamber vermek

    aşağıdaki resimde kırmızıyla gösterdiğim yerden yeni bir delik açılırsa kamber verilebilirmi?

    2.0T FSI

  2. #2

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.022
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Abi üst tarafı kuleler nasıl uyacak ? kuleden delip verilebilir ama o bölgölerde riskli gibi duruyor ? kamber ayarı yoksa, nasıl yaptıklarını bilmiyorum ama şaseciler ölçülü kamber verebiliyor..

  3. #3

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    38
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bizim araçlarda o bölge ayarlı mesela oradan kamber verebiliyoruz. delik değilde oraları biraz yanal şekilde genişletirseniz hafif açı verebilirsiniz tabi rot balanscıda cihaz doğrultusunda açıları eşit ayarlamak şartıyla

  4. #4
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kulelerde bir iş yok. amortisörün taşıyıcıya bağlantı yerinden taşıyıcının üst vida yerini biraz içeriye alındığı zaman muhtemelen kamber verilir ama emin değilim. verilsede ne gibi kötü sonuçlar doğurur hiç bir bilgim yok. o yüzden sordum birazda. riskli olurmu yoksa sorunsuzca kullanılabilirmi..
    2.0T FSI

  5. #5
    Seven7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sorunuz ile alakalı değil ama ön kısımda kamber ön takımın için sıkıntı oluyor.

  6. #6
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bizim araçlarda o bölge ayarlı mesela oradan kamber verebiliyoruz. delik değilde oraları biraz yanal şekilde genişletirseniz hafif açı verebilirsiniz tabi rot balanscıda cihaz doğrultusunda açıları eşit ayarlamak şartıyla
    bu cevap ilaç gibi geldi. yapılabilitesi var bu işin demekki.

    teşekkürler.
    2.0T FSI

  7. #7
    RedSun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ist
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Seven7 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sorunuz ile alakalı değil ama ön kısımda kamber ön takımın için sıkıntı oluyor.
    aracıma 19 jant taktım önlerde kimi zaman sürtme yapıyor, bu sorunu kamberle çözebilceğimi düşünüyorum. amacım gözle görülür bir kamber vermek değil benim işim 5mm içeriye doğru kamberle çözülebilir gibime geliyor.
    2.0T FSI

  8. #8
    0zan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    855
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben aracımda ayarlı salıncak ve kaster kolu kullandım, sadece amortisör ile sağlıklı olacağını düşünmüyorum


  9. #9
    CGTY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.926
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı berkay_aydin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi üst tarafı kuleler nasıl uyacak ? kuleden delip verilebilir ama o bölgölerde riskli gibi duruyor ? kamber ayarı yoksa, nasıl yaptıklarını bilmiyorum ama şaseciler ölçülü kamber verebiliyor..
    Arabanın kulesi kamber için delinir mi yav yapmayın yazık günah
    Alıntı R-Turbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Lanet olası sokak yarışçıları...
    dekagrup.sahibinden.com

    instagram.com/cagataycora

  10. #10
    capri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    42
    Şehir
    türkiye/ankara
    Mesaj
    356
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    o deliği açtığında muhtemelen diğer delikle birleşeceği için kullanım esnasında civata kayarak sıklıkla bu ayarının bozulmasına sebeb olur. o bölgeye sağlam bi sac kaynatarak o deliği delersen bu bakımdan bi sıkıntı olmaz. fakat verdiğin kamberle doğru orantılı olarak toe-out da vermen lazım. bunları hallettikten sonra arka açılarını da uygun şekilde değiştirmezsen araban arkadan kaymaya aşırı meyilli olucaktır, kafadan kaymaya nazaran daha ii bi durum gibi gözükse de bu da sıkıntı olabilir. ve bu açılar sıfırdan ne kadar uzaklaşırsa yakıt sarfiyatın o derece artacaktır. aksın sürekli açılı çalışmasından ömrünün de kısalacağını hesaba kat.
    subi & suzi

  11. #11
    Cliosportve - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2010
    Yaş
    40
    Şehir
    Makriköy
    Mesaj
    5.851
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Redsun arkadaşın zaten kırmızı nokta ile gösterdiği yerin kule ile alakası yok
    Gösterilen yer bildiğin diskin arkasına poryaya bağlanan yer
    Clio Rs'imde 4 adet koni vardı
    Önlerde kamber verebiliyordum bu sayede (tabiki rot balansçının makinesi ustalığı eşliğinde)
    Yol tutuşa inanılmaz etkisi oluyordu
    Acıkta direksiyon sertleşiyordu
    Tabi benim öndeki konilerde olay üst vidalar normal değildi kamber vermek için başka vida kullanılmıştı
    Kamber vidası gibide değil di
    Bana aracın önceki sahibinden geçti zaten
    Mesela şöyle söyliyim orjinal deliğin çapı 19mm lik vidayı tam bire bir kaldırıyor
    Fakat bendeki 18mm lik vida idi üsttekiler diyebilirim ama öyle sallamasyon bir vida değildi frezeliydi
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben 30 a aldım adam 31 dese almayacaktım.

  12. #12

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.022
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı CGTY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arabanın kulesi kamber için delinir mi yav yapmayın yazık günah


    Sağ alttaki kuleye oturan parça ve amortisörün alttaki ayarı gibi düşündüm ama, şimdi jeton düştü nasıl yapılacağı

  13. #13
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egzantrik göbekli kamber vidaları var. H&R bile satıyor. Onlar ile yeni delik delmeden kamber verebilirsin.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  14. #14
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Egzantrik göbekli kamber vidaları var. H&R bile satıyor. Onlar ile yeni delik delmeden kamber verebilirsin.
    Vidanın resmi varmı abi nasıl birşeymiş merak ettim ? (aradım bulamadım)





    Resimde gösterdiğiniz yerin yanından birdaha delmek değilde deliği orjinal deliğin çapında olacak şekilde yeni delik delmeyi düşündüğünüz yere kadar uzatırsanız daha sağlıklı olur. Hem ayar olanağınızda artar.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •