User Tag List

3 sonuçtan 1 ile 3 arası

Konu: Bitmeyen çözülemeyen çekme sorunu

  1. #1

    Üyelik
    Oct 2013
    Şehir
    41
    Mesaj
    757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Angry Bitmeyen çözülemeyen çekme sorunu

    Arkadaşlar merhaba
    Audi a1 kullanıcısıyım, aracımda ambition(spor) süspansiyon ve eibach yay var. Kullandığım lastik ebatım 215/40/17
    Aracımda önceden üzerinde gelen yaklaşık gümrükte 1 sene beklemiş goodyear efficient grip serisi vardı, bu lastikleri yaklaşık 14bin km kullandım, tarihten dolayı hemde sert kullanımdan dolayı ufak ufak parçalanmaya bile başlamıştı. Daha sonra hiç bir şekilde balans tutmamaya başladı.. Lastikleri ön arka çapraz sağ sol ne yaparsak yapalım hep sağa çekiyordu, sadece 1 kombinasyonda çekme sorunu yoktu. Balans tutmaması sebebiyle çöpe atıldı.
    Daha sonra pirelli nero gt 215/40/17 ebatlarında 4 adet lastik aldım ve kullanmaya başladım, yeni lastiklerle 3 bin km yapıldı ufaktan bi balans sorunu olduğu için balans yaptırdım, usta arka lastiklerin dönüşü(salgısız) daha iyi olduğunu söylediği için ön arka yerlerini değiştirdik. Daha sonrasında aracta sadece gaza yüklenince sola çekme sorunu başladı, hız sabit kalıcak şekilde gaza bastığımda herhangi bir çekme sorunu yoktu ancak ufacık bir gaza yüklenmem ile sola çekiyordu.. Lastikler tekrar ön arka yapıldı sorun kalmadı..
    Sorun rottan olsa 0 lastik takılınca bile araç hep sağa yada sola çekme yapardı diye düşünüyorum, rotuda en 5-6bin km önce yaptırdım.. Sizce bu yazdığım sorun neden kaynaklı? Acaba rot düzgün yapılamayıp lastiğin yanlış aşınmasına sebep oldu da , yer değiştirince çekme sorunu mu yarattı? Yoksa performans lastiklerinin yeri hiç değiştirilmemesi mi gerekli?

    Araç şuan 22700km de.

  2. #2
    OrcunInce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    1.735
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    rot ayarı yapıldığında değerler ne idi?
    a1 - ibiza - polo 3'lüsünün ön takım çok çabuk su kaynatabiliyor (tecrübe ettim).
    Kamber ve kaster tam olması gerektiği gibiyse eğer lastiklere bakılması gerektiğini düşünüyorum.
    İyi bir rot-balansçı derdinize derman olacak, gerekli bilgiyi verecektir.
    Megane 3 RS / 2.17 @İstanbulPark
    Golf 8R / 48.40 @Körfez
    Fiesta ST MK8 / 2.23 @İstanbulPark

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2013
    Şehir
    41
    Mesaj
    757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OrcunInce Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    rot ayarı yapıldığında değerler ne idi?
    a1 - ibiza - polo 3'lüsünün ön takım çok çabuk su kaynatabiliyor (tecrübe ettim).
    Kamber ve kaster tam olması gerektiği gibiyse eğer lastiklere bakılması gerektiğini düşünüyorum.
    İyi bir rot-balansçı derdinize derman olacak, gerekli bilgiyi verecektir.
    Değerler evde kağıtta duruyor, en son bar otoda rot yaptırdım.. 5bin km önce
    Dediğim gibi lastiklerin yeri değiştiği anda çekmeye sebep oluyor.. bu nedenle ciddi bir çekme,yolda gezinme olmadığı sürece rota girmeyi düşünmüyorum, şimdi gidip giricem lastikler yanlış aşındığı için çekme falan olucak bu sebepten dolayı uğraşmak istemiyorum çünkü lastikleri yeni aldım daha 3bin km oldu.. ve tabikide olabilecek yeni bir çekme sorunu olmaması için lastiklerin yerini hiç değiştirmeyeceğim..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •