User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: vites 3'ten 2'ye 2'den 1'e geçiş

  1. #1
    andromedia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    vites 3'ten 2'ye 2'den 1'e geçiş

    aslında başlıkta sorundan az da olsa bahsettim. konuyu açacak olursam araç özellikle 3 ve 2'den alt viteslere geçerken çok zorlanıyor bana göre. hızımı çok azaltmam gerekiyor o da zaman alıyor özellikle ani yavaşlamam gerektiğinde falan rahatsız ediyor. mesela vites10-15 e düştüm 3.viteste ve direk 1e geçmem gerekti geçmiyor diyeceksiniz ki zaten direk 1e niye geçiyorsun. bende o zaman ikiye alıyorum ama o zamanda araç cansızlaşıyor yani 1i istiyor gibi. bu durum neden olabilir yoksa ben mi abartıyorum. araç bu arada toyota celica 1.6 1992
    Do or Not !! There is no try !!

  2. #2
    arm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Giden araç 1 e takılmaz,tamamen durduktan sonra takılmalıdır, ayrıca aracında tork düşüşlüğü modelinden ötürü olabilir,

    Seni performansı kesmiyor bence.

  3. #3
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yürüyen araba 1 e alınmaz zaten, illa alıcam diyosan da rev match yapmalısın. ama 10 15 km hızla 1. vitese almak çok saglıklı olmaz, hem baskı balatana hem de dişlilere.
    1e almak her zaman sıkıntıdır zaten ama, 3ten 2ye düşerken, hafif gaz verince rahatça geçmesi lazım. 2den 1e düşerken daha çok gaz vermek lazım motor ve şanz. hızları eşitlensin diye ama dedigim gibi, saglıksız olur.
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  4. #4
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Senkromeç ve balata diyorum, ikisinden biri bitiyordur..

    Hatta direk senkromeç bence, aynı şanzımanlı 2000 vvti da da 4-3 yaparken önce 2 ye doğru çekmek gerekiyordu mesela 3. vites senkromeci ömrünü tamamlarken.. Girmesi lazım normalde 4000 devir civarlarında bi alt vitese sokabiliyor olmalısın, olması gereken o..

  5. #5
    Gry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    Beyoğlu
    Mesaj
    2.691
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3 den 2 ye geçerken devir bandınızı yukarılara alırsanız hem aracınız bayılmaz hemde vites geçişleriniz tatminkar olur.
    Jackson Racing Supercharger Setup / Nardo Fn2 TypeR

  6. #6
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.369
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    3. viteste hızınız 10 15 km/h'lere düşerken neredeydiniz demek geldi içimden. Devir yerlerde hiç bir sorun olmasa bile arabanın isteksiz olması normal geldi bana.

  7. #7
    andromedia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı arm Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Giden araç 1 e takılmaz,tamamen durduktan sonra takılmalıdır, ayrıca aracında tork düşüşlüğü modelinden ötürü olabilir,

    Seni performansı kesmiyor bence.
    bana da öyle geliyor gibi ama emin olamamak iste insanın içini kemiriyor
    Do or Not !! There is no try !!

  8. #8
    andromedia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Senkromeç ve balata diyorum, ikisinden biri bitiyordur..

    Hatta direk senkromeç bence, aynı şanzımanlı 2000 vvti da da 4-3 yaparken önce 2 ye doğru çekmek gerekiyordu mesela 3. vites senkromeci ömrünü tamamlarken.. Girmesi lazım normalde 4000 devir civarlarında bi alt vitese sokabiliyor olmalısın, olması gereken o..
    balata değilde bende sekromeçten süpheleniyorum aslında da. bu sekromeç olayı nasıl onu tam anlamadım ??
    Do or Not !! There is no try !!

  9. #9
    andromedia - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2015
    Yaş
    36
    Şehir
    bursa
    Mesaj
    38
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Gry Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 den 2 ye geçerken devir bandınızı yukarılara alırsanız hem aracınız bayılmaz hemde vites geçişleriniz tatminkar olur.
    işte bende öyle yapıyorum aslında 1.vitesi yazdım ama onu çok sallamıoyorum. beni asıl gıcık eden iste 3ten 2ye gecerken de zorlanıp hızı düşürüp vitesin geçeceği hıza gelip vitesi geçirdiğimde aracın 2.viteste güzel devirlenmemesi. ozaman diyorum lan oğlum hız yüksek geliyor geçmiyorsun hızı düşürüyorum bu sefer geçince devirsizleşiyorsun. beni asıl sinir eden tamda bu işte
    Do or Not !! There is no try !!

  10. #10

    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara/Isparta
    Mesaj
    1.004
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    vites kolu mekanizmasından kaynaklı olabilir sorununuz. eski corsamda vardı söylediğiniz sorun gm mekanizmayı takınca sorunum kalktı.

  11. #11

    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    32
    Şehir
    Ankara cebeci Dörtyol
    Mesaj
    2.483
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gazı tokatlayıp 2 lemek lazım
    Coğrafya kaderdir

  12. #12
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    işte rev match yapmadığınız için hızı çok dusurmeniz gerekiyor, aracınız da alt devirden hızlanmak için uygun değil sanırım atmo benzinli klasik toyota.
    3. vites 4k rpm de giderken mesela 2ye düşmek isterseniz 6.2 k rpm gibi (atıyorum tamamen) bi motor hızı olacaktır. Bu hızda şanzumanın hızı daha dusuk kalacaktır. 3. viteste debriyaja bastıktan sonra gaz vererek vitesi 2ye almayı deneyin. youtube dan bişeyler bulabilirsiniz.
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  13. #13
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı andromedia Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    balata değilde bende sekromeçten süpheleniyorum aslında da. bu sekromeç olayı nasıl onu tam anlamadım ??
    Senkromeç kayıcı dişlidir, mesela 2 den 3 e vitesi atarken 2. vites dişlisinin dönüş sayısı ile dönerken, boşa çıkarıp 3 e attığınız sırada 3. vites dişlisinin dönüş sayısına ulaşarak dişliler arası sürtünme ile oluşabilecek kırılma, burkulma veya aşınma vs nin önüne geçmek amacı ile kullanılır, vites küçültürken zor geçmesinin sebebi küçük vites dişlisinin büyük vites dişlisinden daha hızlı dönmesi denebilir bu arada özetlersek, foto ve çalışma anlatımı içeren video ekliyorum.



    35. sn civarında gördüğün vites koluna bağlı kahverengi döner-kayar parçalar senkromeç oluyor.

  14. #14
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı burakgunay Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte rev match yapmadığınız için hızı çok dusurmeniz gerekiyor, aracınız da alt devirden hızlanmak için uygun değil sanırım atmo benzinli klasik toyota.
    3. vites 4k rpm de giderken mesela 2ye düşmek isterseniz 6.2 k rpm gibi (atıyorum tamamen) bi motor hızı olacaktır. Bu hızda şanzumanın hızı daha dusuk kalacaktır. 3. viteste debriyaja bastıktan sonra gaz vererek vitesi 2ye almayı deneyin. youtube dan bişeyler bulabilirsiniz.
    yav Burak, rev-match i kaç kişi normal kullanımda yapıyor ki, büyük aile bireyleri özellikle Babam anca gazladığı zaman, sollamaya çıkmadan önce falan yapar onu mesela, normalde neredeyse hiç yapmaz.. Ben de çok güzel shift-lock yaparım mesela, aksın ırzına geçiyor ama çok zevkli

  15. #15
    burakgunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    31
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    2.411
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yav Burak, rev-match i kaç kişi normal kullanımda yapıyor ki, büyük aile bireyleri özellikle Babam anca gazladığı zaman, sollamaya çıkmadan önce falan yapar onu mesela, normalde neredeyse hiç yapmaz.. Ben de çok güzel shift-lock yaparım mesela, aksın ırzına geçiyor ama çok zevkli
    ben yapıyorum valla abi, araba daha rahat oluyor daha az yuk biniyor gibi hissediyorum.
    Alıntı KOSEREN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Vazeline de zam yaparlar mı acaba seçimden sonra?Yapacaklarsa şimdiden alalım

  16. #16
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kaç km/h de kaç bin devirde olacağını bile ezberledim ben (2003'ten beri evladım artık.)
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  17. #17
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kaç km/h de kaç bin devirde olacağını bile ezberledim ben (2003'ten beri evladım artık.)
    shift-lock sırasında over-rev in önüne debriyaj yardımı ile geçiyorum ben

    rev-match iyidir bende yaparım genelde, 1 e sokarken bile bazen yapıyorum

  18. #18
    gökberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    33
    Şehir
    Adapazarı
    Mesaj
    4.932
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sonra niye asbestsiz balata üretiyorlar... Niye çabuk bitiyor
    JDM Don Lastiği...
    JDM Kevgir...
    JDM Marlboro Lights...
    .
    .

    Alıntı 3rk4n Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ve sonsuzda dek o virajda mutlu olarak yaşadilar.

  19. #19
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı gökberk Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sonra niye asbestsiz balata üretiyorlar... Niye çabuk bitiyor
    debriyaj 120 bin oldu hemen hemen, tık yok..

    frenler 40 binde arka 50 binde bir önler bitiyor

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •