User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Doğru Hava Basıncı Ayarlama

  1. #1
    slhdmr34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Doğru Hava Basıncı Ayarlama

    Selamlar arkadaslar,

    1 haftadan beri gobegim catladı dogru hava nasıl belirlenir buyutulen jant-lastikte diye sonunda buldum ve paylasmak istedim.


    Adım adım anlatım:

    1. Orjinal lastik ölçünüzü ve fabrika önerilen psi degerini bi yere not edin.

    mesela 225/45-17 ve 35 psi.

    2. Sonra tirerack.com sitesinden fabrika ölçüsü ile aynı ebatta ve aynı özellikteki 4 mevsim bir lastigi soldaki "tires by size" yani ölçüye göre lastik ara butonundan bulun ve fabrikanın taktıgı modeli veya emsal olan birini açın. buradan lastigin "specs" yani özellikler bölümünden "MAX Load" yani maksimum yük değerinin libre cinsinden yazılmıs olarak alın. Mesela 225 45 17 için 1321 Lbs. ve max kac psi vurulabildigini de not edin. (benim örnekte 51 psi)

    3. Sonra 2.ci adımdaki islemleri taktıgınız yeni lastik ölçüsü için arayın. (Daha önce miata.net gibi sitelerden uygun ölçüye nasıl karar verilir kısmını yazmıyorum. sabit konu olarak var). Ve max load lbs ve max psi değerini bu lastik için de not edin.
    (benim örnekte 255 40 18 için max lbs: 1521 lbs ve maks psi :51 psi )

    4. Şu formüle göre sayıları yerleştirin:

    (Orjinal lastiğin maksimum yük değeri)x(fabrikanın orjinal lastik için önerdiği basınç)/ (orjinal lastiğin maks. basınç dğeri)x (yeni lastiğin maks. basınç değeri)/(yeni lastiğin maks. yük dğeri)

    yerleştirelim :
    1323 * 35 /51 * 51 / 1521 = 30.44 psi

    görüdğünüz gibi yeni ölçüde taban, iç hacim ve yük indeksi değişikliklerinden dolayı 4,5 psi az basmamız gerekecektir. 4 psi yi kücük bir deger zannedenler için +4 psi basıp bos alanda viraj denemesi yapmalarını tavsiye ederim.. Görürler o zaman oversteer understeer neymiş Umarım faydalı olur

  2. #2
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    çok güzel bilgile var bende lastik ve jant ölçümü değiştirdim kaç bar basıcam diye düşünüyordum hemen kendi lastiklerime göre işlem yapıyım

  3. #3
    slhdmr34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yap dostum valla ben 30'dan 26'ya dustum 15'ten 17'ye gecince ve 1 aydır kafayı yiyodum deneye deneye. en sonunda bu bilgileri buldum , arabanın k.cı bası oynamıyo artık

  4. #4
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bnm 185 55 14 ten 195 45 15 geldi ama 195 50 15 yapıcam şimdi orjinalde önler 2.5 arkalar 2.2 bar ama max psi ları bilmiyorum bakıp hesaplıycam bu arada paylaşım için teşekkürler

  5. #5
    slhdmr34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1 bar = 14.5 psi den yola cıkın dostum. yani yaklaşık olarak arkalar 32 önler 36 sende normalde. Max psi değerleri için lastiğin yanağının kenarına bakmanız lazım orada mutlaka yazar.

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bnm 185 55 14 ten 195 45 15 geldi ama 195 50 15 yapıcam şimdi orjinalde önler 2.5 arkalar 2.2 bar ama max psi ları bilmiyorum bakıp hesaplıycam bu arada paylaşım için teşekkürler
    195/50 15 büyük deilmi? 194/45 15 daha ideal

  7. #7
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    175-65-14 > 195-50-15 hesaplamasında 41psi çıktı fazla değilmi?

  8. #8
    dragstar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    35
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    4.883
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    195/50 15 büyük deilmi? 194/45 15 daha ideal
    büyükte istediğim lastikte 45 yanak ölçü yok

  9. #9
    slhdmr34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz fazla gozkuor, orjinal lastik maks psi değerine eğer tirerack'ten bakıp değer girdiyseniz muhtemelen 4 memsim lastik yerine performans tipi lastiklerin max basınc değerini almıssınızdır. Bunun yerine ilgili olcude continental bridgestone goodyear gibi fabrikaların tercih ettiği ve 4 mevsim modellerinin max psi degerlerini referans alırsanız muhtemelen daha dusuk bir basınc cıkacaktır. olmazsa yine konuya mesaj atın ben de bi check edeyim ...

  10. #10
    -batu- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.215
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı R.I.P Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    175-65-14 > 195-50-15 hesaplamasında 41psi çıktı fazla değilmi?
    Senin hesapta bir hata olmuş bence, taban büyüdüğü zaman Psiın düşmesi gerekir.

    En basit hesap şudur; Orjin taban ölçüsü X Orjinal basınç değeri / Yeni taban ölçüsü.

    bununda mantığı şurdan gelir. Aracınızın yerle temas alanı büyür fakat ağırlığı aynı kalır, dolayısıyla 1 birim alana düşen yük miktarı azalır, yani basınç. Dolayısıyla onu karşılaması gereken basınçda azalmış olur.

    Yukarıda arkadaşında bahsettiği hesapta işin içine lastiklerin yapısındaki farklılıklarda katılarak çok daha doğru bir sonuç elde edilir.

    Çok güzel ve yararlı bir paylaşım.

  11. #11
    slhdmr34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    44
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada ufak bir edit yapayım konuya ,

    1.ci adımı yaparken yani orjinal lastik bilgilerini not ederken mümkün mertebe tirerack yerine aractan cıkan ya da cıkacak lastiklerin üzerinden max psi ölcüsünü alın ve 2.ci adımı direkt atlayın.

    eger yeni lastik yanınızdaysa bu bilgileri de yeni lastikten alın ve 3. adımı da atlayın.

    sonra sayıları formullere vurun olay cok basit ama ben karısık yazdım heralde biraz..

    Orjinal lastiğin maksimum yük değeri)x(fabrikanın orjinal lastik için önerdiği basınç)/ (orjinal lastiğin maks. basınç dğeri)x (yeni lastiğin maks. basınç değeri)/(yeni lastiğin maks. yük dğeri)

    (1323 * (35 /51) ) * (51 / 1521 ) = 30.44 psi ( formulu de parantez icine alalım islem hataları olmasın. bilmeyen arkadaslar icin önce parantez ici sayıları bulun sonra sonucları yerlestirin. bunu da yapamazsanız pm atın degerleri ben hesaplarım

  12. #12
    M U R A T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    41
    Şehir
    34
    Mesaj
    2.757
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı dragstar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    büyükte istediğim lastikte 45 yanak ölçü yok
    tam çevirdiğinde sürtme yapıcak..

  13. #13
    TechTurkey Dragger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    47
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    16.074
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben normalde 30 basarım, sertlik durumuna göre bazen 28 de olabilir.

    Ama daha düsük degerler lastik yanagında catlama yapabilir, fazla inik lastikle gezmeyin lastiklerinizden olmayın derim.
    @premiumparts / www.premiumpartstr.com

    Premium Brands & Special Cars

    OZ RACING · SPARCO · MSW by OZ · AEM · K&N · EIBACH

  14. #14
    orhansah - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    48
    Şehir
    TrackTürk
    Mesaj
    3.013
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    185x60x15 ten 195x50x15 e geçtim. lastikçi 32 bastı ama bana yanlış gibi geldi. hesaplamaya da acayip üşeniyorum. ne yapmalıyım

  15. #15
    Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    İstanbul/Sarıyer
    Mesaj
    2.593
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    32.6 dan 33 müş.


    peki bütün aynı ebattaki lastiklerin maks load değerleri aynımı.ben kullandığım lastiği bulamadım mesela.

    edit: braz bakındım aynıymış...
    MagicPerformance
    MegaSquirt Engine Management Systems Technician

    Ne kingler gördük güle güle öldük...

  16. #16
    R.I.P - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    38
    Şehir
    09-77
    Mesaj
    2.984
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önlere 35 arkaya 31 bastım sert frenlerde önce arkalar kızaklıodu şuan önler 29 arkalar 28 1.3cdti cık 2. viteste bile çoğu zeminde sarıo ani frende önler direk kızaklamada.gözünü sevdiğimin nexeni

  17. #17
    MehmetOrkun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2014
    Yaş
    33
    Şehir
    Düzce
    Mesaj
    723
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konu varken yeni konu açmak istemedim. Formüle göre hesap yaptığımda 37 çıkıyor sizce doğru mu ?
    Orjinal 175/65/14 max psi: 44 önerilen psi: 32 lbs:1047
    Şuanki 195/50/15 max psi: 51 önerilen psi: Arıyoruz lbs: 1047

    Orjinal lastiğin maksimum yük değeri)x(fabrikanın orjinal lastik için önerdiği basınç)/ (orjinal lastiğin maks. basınç dğeri)x (yeni lastiğin maks. basınç değeri)/(yeni lastiğin maks. yük dğeri)
    1047*32/44*51/1047 = 37 psi .

    Çok fazla değil mi ?.

    Yalnız hep 30 psi basardım. frenlemede hep kızaklardı şuan 37 psi bastım frenler resmen asvaltı kazıyacak hale geldi.

    Yorumlarınızı bekliyorum ve doğru psi bulmada yardım istiyorum ?
    RollaFx Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon,Stop ve Reflektör <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far <--> Anatomik Spoiler <--> Pioneer Müzik Sistemi-etna81.blogspot.com.tr

  18. #18
    mikelazi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    49
    Şehir
    kadıköy
    Mesaj
    4.589
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    91 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    uzun zamandır scooter kullandıgım için ideal lastik basıncının performansa,yoltutuşa,frenaja ve yakıta nekadar çok etkisi oldugunun çok iii biliyorum.bu hesaplama işini hiç yapmadım.genelde kullanım tarzıma göre deneye deneye bulurum.

    175-60r14 leri önler 175/55r15 arkalarıda 195/50r15 olarak degiştirdim.şuanki ideal kullanımım önler 35 arkalarda yuk durumuna göre 32-33 psi basıyorum.yol tutuş ve frenajdan gayet memnunum.ama rot balansa gittigimde lastiklerin 4 ünüde anında 32 yapıyorlar.adamlarda fiks degişmez hep 32psi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •