Yarım günüm sanayide geçti neredeyse, çözüm bulamadık. Her kafadan ayrı bir ses çıkıyor sanayide
İlk Nevşehir’de bir rot balanscıya gittim. Ölçtü biçti görünürde kayıklık yok dedi. Rot başını tek değişmeyi tavsiye etmiyorum. O yüzden sağ sol aynı marka ile tek seferde değiştirmen gerek dedi. Farklı üreticilerin rotları arasında milimetrik de olsa fark oluyor. Bu da bu tarz sorunlara neden oluyor dedi. Eyvallah deyip çıktım.
Nevşehirdeki parçacıma gittim. İki tane rot başı istedim. (Sağ sol aynı marka değişip sorunu halledeyim istedim.)
O da ustanın dediğinden olamaz. Daha öncede böyle deyip yolladılar müşterileri. Başka rotçu onların olmaz dediğini yaptı dedi ve Kayseri’de bir rotçuya gönderdi. Kalkıp gittim Kayseriye. Adama anlattım durumu ilgilenmedi bile. Rot ayarı ile alakası yok elektronikçiye gidecen dedi.
Sinirlenip çıktım.
Kayseride rot başını değiştirdiğim ustaya gittim. Test sürüşü yaptı sorunu bizzat gördü ama o da rot başı ile alakalı değil dedi. ( Arka koltuk altındaki yanal ivme sensöründen olur deyip ona takıldı. Ama o sensörden olmadığını düşünüyorum.)
Ordan da çıkıp Kayseri’de rot ayarı yaptırdığım rotçuya gittim. Alt takımda boşluk vardır. O yüzden virajda bu tarz sorunlar yapabilir dedi. Ee tamam hadi bakalım alt takıma dedim. Bugün çalışmıyoruz elemanlar yok öylesine açtık dedi.
Sorunu çözdürememişim, üstüne bir de ustalar nazlandıkça sinir katsayım arttı çıkıp eve geldim.
Aklımda iki şey var şu an;
- Sağ rot başını da değiştirip ilk rotçunun dediği ihtimali ortadan kaldırmak.
- Tekrar rot ayarı yaptırıp kontrol etmek. Hala düzelmezse direksiyonu söküp biraz sağa veya sola kaydırıp tekrar rot ayarı yaptırmak. Ancak ne tarafa kaydıracağımı tam kestiremedim. O konuda yardım edin
@
ghibli06 Abi lastikleri geçen yıl sıfır aldım. 2018 tarihli. Basınçları kontrol ettik. Olayın rot başı değişimi ve rot ayarı sonrası olduğunu tekrar hatırlatayım abi.