User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: spor helezonla orjinal amortisör uyum sağlarmı??

  1. #1
    big_spring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Arrow spor helezonla orjinal amortisör uyum sağlarmı??

    arkadaşlar öncelikle forumda yeniyim isimle hitab ediyormusunuz bilmiyorum onun için ismimide söylememe gerek varmı kararsız kaldım..
    neyse konuya girmek istiyorum. 93 model BMW e36 coupem var. geçen bayramda memlekete gittim yollar biraz bozuk bikaç tane çukura farketmeden düştüm sağ ön ve arka amortisör patlamış. aracın üstünde koni spor amortisör ve helezon vardı. dört takım yaklaşık amortisör yaklaşık 1.5 milyar civarında ve şuanda alacak durumum yok. acaba spor amortisörleri söküp orjinal amortisör taksam uyum sağlarmı veya herhangi bi şekilde sıkıntı yaratırmı?? yardımlarınızı bekliyorum teşekkürler...

  2. #2
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Şuandan kötü olacağı kesin yol tutuş ve konforsal bakımdan ancak dikkatli kullanırsanız sıkıntı yaşamazsınız.

    Sadece biraz daha kötü yol tutuş ve salınım (sekme) olabilir.
    AR Giulietta 1.6 jtdm2
    ~ 210hp 420nm (ex setup with gtb1549vk) 22.8 sn -1.8 eğim
    ~ 250hp 500nm (ex setup with gtd1752mvkr - giulia 2.2) 14 sn kadran
    1460 kg scaled
    now back to stock.

  3. #3
    big_spring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk aldığım zaman üzerinde orjinal amortisör ve helezonlar vardı ama arabayı basmak için helezonlar kesilmişti. şimdi orjinal amortisörleri taktığım zaman mantık olarak pek bişey değişecekmiş gibi gelmiyor bana :/

  4. #4
    kemal_koker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    34
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    1.367
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben spor helezonla orj. amartisör patlattım.

    edit: coile geçtim şimdi kafam rahat

  5. #5
    m. ali öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    2.232
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şuandan kötü olacağı kesin yol tutuş ve konforsal bakımdan ancak dikkatli kullanırsanız sıkıntı yaşamazsınız.

    Sadece biraz daha kötü yol tutuş ve salınım (sekme) olabilir.


    elbette koniler gibi uyum sağlamaz ama kısa vadede bi sıkıntı olacağını da sanmıyorum yaylarla çok oynanmamışsa. çoğumuz orj amortisör 35-50 mm hatta daha basık spor yay kullanıyoruz bi sıkıntısı yok şimdilik.

  6. #6
    big_spring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kemal_koker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben spor helezonla orj. amartisör patlattım.

    edit: coile geçtim şimdi kafam rahat
    çukurlara, kasislere vs. sert girmezsen patlatacağını sanmıyorum sporların esnemesi daha sert olduğu için...

    bende sıkıntı yapacağını pek düşünmüyorum ama yinede sizlere bi sormak istedim.. yol tutuşunda da bi sorun yaratmaz heralde!! asfalt yamalarından falan geçerken arabayı sağa sola gezeletirmi???

  7. #7
    kickbuttowski - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    Polonya/Mersin
    Mesaj
    2.440
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Orijinal amortisor en fazla -4 cm yaya kadar tavsiye edilir. Siz spor amortisorleri bile o basiklikla patlattiysaniz oem amortisorun hic sansi yok.

  8. #8
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    35
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.423
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Alıntı m. ali öz Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster


    elbette koniler gibi uyum sağlamaz ama kısa vadede bi sıkıntı olacağını da sanmıyorum yaylarla çok oynanmamışsa. çoğumuz orj amortisör 35-50 mm hatta daha basık spor yay kullanıyoruz bi sıkıntısı yok şimdilik.
    Benim orijinal amortisör + 35 mm yay ile 55bin km oldu, arka amortisör burçlarım bitti sadece, haricinde bi sıkıntı yaşamadım mesela
    AR Giulietta 1.6 jtdm2
    ~ 210hp 420nm (ex setup with gtb1549vk) 22.8 sn -1.8 eğim
    ~ 250hp 500nm (ex setup with gtd1752mvkr - giulia 2.2) 14 sn kadran
    1460 kg scaled
    now back to stock.

  9. #9
    big_spring - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    28
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kickbuttowski Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Orijinal amortisor en fazla -4 cm yaya kadar tavsiye edilir. Siz spor amortisorleri bile o basiklikla patlattiysaniz oem amortisorun hic sansi yok.
    dikkatli kullanıldığı zaman bi sorun olacağını sanmıyorum.. çünkü ben amortisör ve yayları değiştirmeden önce üzerinde orjinal amortisör ve neredeyse yarıya kadar kesilmiş helezon vardı o haldeyken bi sıkıntı yoktu.. değiştirme sebebimde çok basıktı ve esnemesi çok fazlaydı en ufak bi tümsekte bile altı hemen değiyordu..

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •