Öncelikle merhabalar bu forumdaki ilk başlığım olacak o yüzden herhangi bir hata olursa affola
Restorasyonu 2013 ün başında bittiğinden topluca birşeyler olacak. Ve en baştan söylemem gerek, ilk aldığım zamanlarda haliyle şimdiki genel bilgim olmadığından orjinallik, restorasyonda dikkat edilmesi gerekenler gibi şeyleri bilmediğimden enteresan hatalarım oldu, ona göre değerlendirmenizi tavsiye ederim
Aracımın hikayesine gelecek olursak; fabrikadan 22 nisan 1965 te beyaz renk - kırmızı döşeme seçeneği ile alınmış. Onun dışında hiç bir opsiyona gerek duymamışlar. Radyo falan hak getire yani .
Yanlış bilmiyorsam türkiyeye giriş yapıyor ve benim aldığım 2011 e kadar aynı sahibesinde (evet sahibesinde) kalıyor. arabanın rengi buraya geldiğinde gül kurusu olarak değiştiriliyor. Diğer şeyleri incelediğimizde değişen pek fazla olmadığını gördük. ekstradan acımasız şekilde orjinal döşemenin üzerine 4 kat kılıf geçirilmişti
Hikayesinin en hakim olduğum bölümü ise sahibesinin ölmesi üzerine, sürekli vos alıp satan birinin eline geçmesinden sora, saf, bilgisiz, ilk defa arabası olacak, acemi bir vos seven biri olan bana, vosun durumunun çok daha farklı,güzel sunulmasıyla başlıyor
Getting Started
Bu fotolar kendileri tam olarak benim olduktan sonra ilk görüşüm.
O ayna insan işi değildi zaten
O garajdan çıkar çıkmaz parçalanan plaka, kısa takılmış debriyaj teli ve ağır bakımların hepsi yapıldıktan sonra daha şaşmazda bir tur atamadan kırılan şanzıman çatalı, takılıp kalan korna, ısıtmayan kalörifer( tellerini takmayan sözde usta) gibi çok tatlı, daha arabayı alır almaz kucağa oturtmaya çalışan ve sürekli alakasız sorunlar çıkartıp can sıkan sanayi esnafı gibi ufak konulara rağmen uzunca bir süre günlük araç olarak hizmet etti kendisi
O kadar orjinaldi ki vw yazdığına yemin edebilirdim
Aracımı satın aldığım kişi yanında gereksiz bir sürü parça vermişti. Aralarında en işe yarayan ikili bu tampon babalarıydı ki hemen taktırmıştım.
Keeping It Daily
Bu fotoğraflardada belli olacağı gibi arka kaputu ve jantların göbeğini mat siyah, offset bölümünü griye boyadım. Aynı günlerde yakın zamanda boyatma ihtimali oluştuğundan vosun heryerindeki kabarmalar ve patlamaları soyup, üzerlerini çok özenmeden macunla kapadım. Bi nevi do it yourself
Ardından motor tam anlamıyla sıfırlandı. Ana yatak, kol yataklar, pistonlar vs. Kısaca görüntü hariç herhangi bir sorunu yoktu. O günlere ait fotoğrafları kaybetmiş durumdayım.
Şimdiye kadar restorasyonla ilgili pek birşey anlatmamış olabilirim, vurmayın
Coma
2011 de Ankara ya düşen ilk karda, 3 şeritli incek yolunda, en sağda sıfıra sıfır parkedilmiş ve en arkada duran bahtsız tospama, aynı anda alkol ve esrar ile combo yapıp, çarpmayı ve aracını bırakıp kaçmayı( yetenek burda) becerdiler
Direkt olarak tost evet
Ekstra bilgi; Vos ile astra arasında 1,5 metreye yakın fark vardı.
Şansıma şasede herhangi bir darbe yoktu. Daha 1320 km (evet net şekilde sayıyordum) yaptığım sıfır motorumun hali pek iç açıcı değildi tabi.
Olay yerine gelen polis, raporlar, çekici, sanayi, bilen bilmeyen herkesin yorumları( bunu hurdaya ver -- ne hurdası toplanır bu gibi)- toplayacak para durumunun bulunmaması, sonrasında da uzun uğraşlar sonucu sigorta şirketinin düşük bir para vermesi, aynı anda devam eden okul gibi olaylar sağolsun aracımı evimin karşısındaki arsaya üzerinde brandalar ile bırakmaya zorladı.
2012 haziran a kadar komada kaldı yani