Hepinize çok teşekkür ediyorum.
Alana kadar yolum ordan geçmese bile hep uğrayıp bakmaya çalışırdım yatma sürecine az çok bende tanığım. Bi gün gittiğimde yerinde yoktu satıldı diye üzülmüştüm ama satılmamış sonunda da ben alabildim. Çok sağolun.
Hepinize çok teşekkür ediyorum.
Alana kadar yolum ordan geçmese bile hep uğrayıp bakmaya çalışırdım yatma sürecine az çok bende tanığım. Bi gün gittiğimde yerinde yoktu satıldı diye üzülmüştüm ama satılmamış sonunda da ben alabildim. Çok sağolun.
Uzun aradan sonra sınavımın geçmesiyle birlikte sonunda aklımdakileri icraata dökebildim.
Öncelikle önden arabanın içine su alan kısmını halletmek istedim. İran yapıştrıcısı ve plastik bi kap kullandım.
Şu kalorifer kutusunu her açtığımda lanet ediyorum çünkü gerçekten söküp takması bile çok yorucu. Görüntü baya pis oldu ama görünür yer olmadığı için sıkıntı yok.
Yaptıklarımın sırayla fotoğraflarını paylaşıyorum.
Yapıştırıcı iç tarafa akmasın diye bu plastik parçayı tabak altlığından kesip içe yerleştirdim.
Yapıştırıcı karışım
Suyun geçeceği yere sınır maksatlı ikili halde yalıtım bandı da yapıştırdım.
Sonrasında da topladım.
Sonuç ise artık su girişi kesildi.
İkinci olarak kapı içlerini internetten gördüğüm örneklerden esinlenerek yapmaya başladım.
İlk önce kapının kalıbını alıp klips deliklerinin yerini tam tutturabilmek için mutfak masalarının üstüne serilen şeffaf örtüden aldım.
Daha sonra bunun yardımıyla kestirdiğim kontraplakların üstünde delikleri açtım.
![]()
Ne kadar koruma sağlar bilmesem de delik bölgelere sprey vernik ve boya sıktım.
Göğsün üstünde ve arka camın önünde kullandığım deriyle aynı deriyi kullanmak istedim, aldığım yerde derinin satışı kalmamıştı.
Önceden kalan deride ucu ucuna yetiyordu, krom görünümlü çıtayı kulanma sebebim biraz da bu yüzdendi ki gayet şık oldu.
Arabanın üstünde imzam niteliğinde kalmasını istediğim için dikişleri elimle kendim attım. Her kapı bi buçuk saatimi aldı.
Hayatımda ilk defa bişey diktim, bazı yerler yamuk yumuk olsa da neticede içime sindi.
Deri tam yetmediği için sol kapının altını kesik parçalardan ekleyerek tamamladım. Altta olduğu ve ön kısımda kullanacağım için fazla göze batmaz diye tahmin ettim.
Derinin altında en sevdiğim ve en ucuz malzeme olan şilteyi kullandım biraz imalattan kaynaklı dalgalanmaları var fakat onu da öyle kabul ettim. Zaten kapılara takınca pek de belli olmadı.
Kaplama işinde japon gibi olan bu hızlı yapıtırıcılardan kullandım, arada bi kendimi de yapıştırdım etim kopucak korkusu yaşamadım desem yalan olur.
Önleri hallettikten sonra arkayı da aynı şekilde fakat düz olarak kapladım.
Kaplama faslı bittikten sonra klipsleri takıp arabanın yanına vardım.
Ses yalıtım malzemesini kapı içine yapıştırdım fakat eski malzemeyi sökemediğim ve üstüne yapışmadığı için sadece alt taraftaki saca uygulayabildim.
Kapı fitillerinden girecek suyun malzemeyi deforme etmemesi adına üstüne de gene şeffaf örtüden yapıştırıp üst kenarından iyice bantladım.
Deneyimsizlikten mi yol yordam bilmemezlikten midir bilmiyorum takana kadar çok zorlandım.
Teorikte tüm klipslerin tak diye oturması gerekiyodu ama olmadı baya bi uğraştırdılar.
Öncesinde yapmadığım için sonrasında kapı kollarını takmanın zorluğu da balı kaymağı oldu. Kapı kollarını taunus yazısıyla beraber hurda bi arabadan sökmüştüm.
O kollar sayesinde koltuklarla renk uyumu yaşadığımı düşünüyorum.
Bu arada elektrikçi Yaşar Ustama kapı açılınca yanacak kapanınca sönecek ledlerden taktırdım, çok şık bi eklenti oldu.
Herşey iyi hoş oldu ama üst resimlerde karbon folyo kaplı trimlerden bi tanesini söktüğümde bi yerde mi unuttum evde mi bulamıyorum bilmiyorum koskoca parça nereye gider aklım almıyor. Aynısından kim yapar artık onun derdindeyim.
Ayrıca belirtmek isterim ki bu tarz uğraşları seviyorsanız arabanızda bazı şeyleri kendiniz yapmaktan çekinmeyin. Becermiş olmanın yanında maliyet açısından da içim çok rahat, bu işi yapan yerler illa ki benden sizden çok profesyoneller ama 10 da 1ine mal edebiliyosam benim yaptığım daha kafidir.
Sonunda tabana pütür attırdım ama hiç içime sinmedi. Uygun bi zamanda kendim bi şekilde tekrar atmayı düşünüyorum.
Eski aynalar çok küçük ve ayar tutmadığı için aynaları değiştirmek istiyordum. Paraya kıyıp onları da değiştirdim. Malesef eski sahibi aynaları takabilmek için orjinal delikleri kapattırıp yeni delikler açtırmış. Bu yüzden sanayi de ufak da olsa macun çektirip rötuş boyası yaptırmak zorunda kaldım.
![]()
Elinize saglik, bu devirde en guzel sey kendi isini kendin gormek, hem yaparken haz aliyorsun hem de daha dusuk maliyete icine sinen sekilde yapiyorsun.
Elinize, emeğinize sağlık...
Keşke pütür işini de kendiniz halletseydiniz, usta sanki eşek g.tüne kazık çakar gibi iş yapmış.
Ellerinize sağlık.Pütür işini yaparken hareketli parçaların ve kauçuk parçaların güzelce maskelenmesi lazım diye biliyorum.Sizin de dediğiniz gibi pütür işi çok iyi olmamış.Acaba ne kadara mal oldu bu haliyle..
Teşekkürler.
Malzeme dahil 200e anlaştık pütürün markası mxs idi. Yapan usta çok sevdiğim değerli bi ustamın abisiydi. Gene de ustama binaen canı sağolsun art niyet aramıyorum.
Doğru biliyorsunuz hocam zaten çoğu şey eksik oldu fazla müdahale edemedim. Neyse en azından gözlemledim deneyim oldu diyorum. Lifte kaldırma imkanım ve vaktim olsa artık işin nasıl yapılıp yapılmayacağını öğrendim.
Aracın sadece altı için kaç kutu pütür gitti acaba?
Okan Üniversitesi - Otomotiv Mühendisliği
07BBP58 - 131/ 35ASB56 e46 Compact
Konuyu biraz hortlatıcam kusura bakmayın ama ellerine sağlık kardeşim. Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin. O C320 yazan tel gibi şeyin adı ne nereden temin ettin?
Hocam dediğim gibi içime sinen bi iş olmadı toplam 4 kutu pütür sıkıldı nereye ne kadar bilemiyorum. Ayrıca geç cevap verdiğim için kusura bakmayın.
Teşekkür ederim sağolun. Elek zımpara diye geçiyormuş, ben de alırken zımpara olduğunu bilmiyordum. Tekzenden bulabilirsiniz.
eline sağlık, baya bi yol kat etmişsin, kışı sorunsuz çıkartırsın gibime geliyor![]()
Fiat's Are Faster Than You Think!
Herkese iyi günler, karbüratör diyaframdan benzin kaçırıyor sanırım.
Weber 32/36 DGAV karbüratör tamir takımı internetten baktım fakat bulamadım, bulabileceğim bi yer ya da iletişim adresi önerebilirseniz çok sevinirim.
Bu tarz araçlar orj. toplan(a)mıyorsa custom şeyler düşünmeli, görsellik, bulunabilirlik ve ekonomik açıdan daha fazla avantaj elde edersiniz,
group b ___
Custom şeylerden kastınız modele uyumlu, başka araçların söylediğiniz açılardan avantajlı parçalarını uygulamaksa uyup uymama konusunda pek bilgim yok. Önerileriniz varsa faydalanmak isterim.
Gürcan beyden cevap bekliyorum hocam, teşekkürler.
Bu senin bütçen ve beğnilerinle alakalı bir durum, nette paylaşılmış görsel ve konular var,
taunus - Google'da Ara
group b ___
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)