User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: VW Beetle 1974 Komple Restorasyon

  1. #1

    Üyelik
    Dec 2023
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    5
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    VW Beetle 1974 Komple Restorasyon

    Herkese merhabalar, 9 ay önce almış olduğumuz 1974 model Volkswagen Beetle'ın halen devam etmekte olan restorasyon sürecini, yaşadığımız zorlukları ve tecrübeleri aktarmayı düşünüyorum. Sizler için bir yol haritası, bizler için de bir anı olması adına bu başlık altında görseller ve anlatımlarla konuyu destekleyeceğim Süreç tamamlandığında da bir detaylı inceleme videosu çekmek istiyorum, bakalım ne kadar sürecek... Şimdiden herkese sevgiler

  2. #2

    Üyelik
    Dec 2023
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    5
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tekrardan merhaba, sürece haziran ayında başladık. Haziran ayından itibaren yapılan işlemlerle alakalı biraz bilgi vereceğim. İlk aşamada araç çekiciyle 600 km civarı bir yol geldi. Çekici fiyatları ve iş yoğunluğum sebebiyle araca hemen başlayamamıştık, uygun bir vakit bulunca aracı Ankara'ya getirdik. Araç geldikten sonra iç döşemeler, lambalar, tamponlar vs. söküldü ve inceleyip fiyat vermesi için kaportacıyı çağırdık.

    Aracı ilk aldığımız şekli ve sonrasındaki görselleri sırasıyla aşağıya ekliyorum.

    https://hizliresim.com/8s46pp9
    https://hizliresim.com/ejqc31o
    https://hizliresim.com/frtyr8q

  3. #3

    Üyelik
    Dec 2023
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    5
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Çürükleri daha doğru tespit edebilmek için aracı kaporta öncesi söktük.

    https://hizliresim.com/bjngzwu
    https://hizliresim.com/dfjoce2
    https://hizliresim.com/daphd64
    https://hizliresim.com/lm30x1p

    Kaportacı geldi bir fiyat verdi, anlaştık ve sonrasında dükkanına teslim etmek üzere yola çıktık.

    https://hizliresim.com/bkn3x9e

    Kaportacıda çürükler giderildi, komple alt taban sacı, marşpiyeller ve direk sacının bir kısmı değişti. Bazı yerlerde delik ve çürüklerimiz vardı onlar düzeltildi.

    https://hizliresim.com/9m30dzj
    https://hizliresim.com/r3r6by6
    https://hizliresim.com/t2bnwxn
    https://hizliresim.com/ieyp28n
    https://hizliresim.com/eepynt6

    Yenilenen taban sacları hem kaynatıldı hem de güzel bir şekilde vidalandı,
    https://hizliresim.com/bsukeru

  4. #4
    Burak Mehmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.813
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    süper proje... emeğinize bütcenize sağlık
    konu hakkında küçük bir tavsiyem olsa...
    linkleri aşağıda gösterdiğim yerden eklerseniz konu daha akıcı hale gelebilir

  5. #5
    220T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    2.840
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)








    Modifiye parayla yapılır ama parayla yaptırılmaz.

  6. #6

    Üyelik
    Dec 2023
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    5
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkürler, sonraki görselleri o şekilde yükleyeceğim. Benim de isteğim o yöndeydi esasında

  7. #7
    AvcI - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    ANGARA
    Mesaj
    2.660
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bütün parçalar söküldükten sonra basınçla yıkayın kasayı ve kumla temizleme yaptırın kasaya, böylelikle gözle gözükmeyen çürüyen yerler kumla açılır ve tek seferde kaporta yapmış olursunuz,

    yolunuz uzun, işler devam ederken eksik listesi oluşturup ufaktan almanızı öneririm, kolay gelsin
    new project GTR 280SX

    https://www.instagram.com/gtr_280sx/?hl=tr

  8. #8

    Üyelik
    Dec 2023
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    5
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Araç kaportada 2-3 hafta kadar kaldı. Araç kaportada yapılırken motoru ve şanzımanı söktük. Motorun ölçümleri yapıldı ve bir rektefiye daha kaldıracağına karar verildi, pistonlarda vs. çizik yoktu. Son rektefiye sonrası araç pek kullanılmamış. Yanlış yapılan rektefiye sonucu kasnakta biraz boşluk vardı, yoksa herhangi bir problem gözükmüyordu. Ana yatak, kol yatak, eksantrik, saplama torna buji baga, eksantrik yatağı, kol burcu, kapakçı ve rektefiyeci masrafımız oldu.



    Şanzımanda da tek sorun geri vites dişlisinin aşınmış olmasıydı, bu da gayet normal ve karşılaşılan bir durumdu. Dişli taşlanacak, şanzıman yıkanacak ve yeni yağ ile yola devam.
    Konu vale tarafından (19-11-2024 Saat 12:23 ) değiştirilmiştir.

  9. #9
    Ozan Özer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    42
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    2.866
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Emeğinize sağlık,kesenize bereket olsun..Proje için öngörülen bütçe ne kadar acaba? (Ek masraflar illaki çıkacaktır,onlar hariç)

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •