Abi hayırlısı olsun vardır herşeyde bi kısmet satılmasına sevindim mi desem üzüldüm mü desem bilemedim çok çok geçmiş olsun daha iyileri gelir gider ;)
Printable View
iki tarafada hayırlı olsun,makinenin duruşundan belliydi temiz olduğu umarım denk geliriz bende nilüferdeyim
182 clio rs arıyorum arkadaşlar etrafta bilen varsa veya burdan sahibi olup satmak isteyenler varsa iletişim pm...
İnşallah içinize sönecek bir araç bulursunuz, bu rs mevzusu hep sıkıntılı geçiyor sanırım ben çok şanslı idim.
Clio rs arayan veya niyetli olan arkadaşlar
Cihan kardeşimin 16 GJ plakalı aracına gidip bakabilirsiniz , az önce sahibinden sitesi üzerinde ilanını gördüm
Araç burda gözükenden daha temiz çıkacağından hiç şüphem yok
Şimdiden hayırlı olsun
sarı ph2 araç nerelerde bu aralar
kanka tanıyomusun satsın onu bana :D
kanka hemen ilgileniyosun numaram var zaten sende beklemedeyim ;)
Clio Rs'e 6 gün sahip oldum 2 defa bindim sabahın 5,30unda çıkardım serinde sıkayım diye kesinlikle binilmesi gereken bi araba bu tarz araba arayışında olanlar 2 lira fazla verip Rs alıcaksa bakımlısını iyisini alsınlar koltuklar stepne olmadan f/e/h haliyle type-r kovalasınlar bu kadar açık:)
Bakımlı giderli bi rs çok ama çok arabanın canını yakar elinde olanlarda kıymetini bilsinler bi gün yine umarım temiz bi Rs alıcam içimde kaldı net...!
Valla ben ilanda satıyorum çünkü el altı rs satacak çevrenin ç si yok :)
Algı oluşturman lazim bize arabanin temiz oldugunu empoze etmen lazim. 2 kat macunlu , 4 kat boyali arabayi hergun cilalayip boyayi inceltmen lazim ki makinada boyasız ciksin. Toplam tutari 70-80 lira olan Mais faturalarini boy boy paylasip orjinal parca kullandim imaji yaratman lazim.En onemlisi herkesle kanka olacan. Arabasi ne kadar haşat olursa olsun "arabasi cicektir bocektir" diyeceksin. Hatta facede yazarsan bonus cevre edinirsin.
Tabi bu uzun bi surec. Bu surecde kesinlikle ilan acmaman lazim ve arabami kesinlikle satmam diyeceksin.
Pampa bu süreçten sonrasıda muhim
Sonra arabayı satarken üzerindeki parçaları sinsi ve sahtekarca bir şekilde söküp birde ordan kar etme güdüsünü tamamlaman lazım
Bu ülke çiçek abbasın arabası gibi lastiksiz ve stepnesiz rs satanıda gördü , bu ülke full gerekli gereksiz parçalarıda bagaja ve arka koltuğa taşa taşa koyup Clio Rs 'ini satanıda gördü
Çok mu geç kaldım yani :( neyse sağlık olsun . Almak isteyen zaten baktirip alacağı için reklam mevzuları hep bana garip gelmiştir.Gerçi ilk defa bu kadar piyasa arabası diye tabir edilen bir aracım oldu. Rx8 i bir saatte sattım hemde hiç bir çevre yok iken. Demekki clio rs lerde bu durum gerçek. Neyse arabayı bilen bildiği kadar biliyor bende olanı yazdım. Alan hayrını görür yada gider felekle çember olan bir arabayı sizin tabirinizle alır biner :)
Ne güzel söylemişler sana işin en kolay yolu böylesi maalesef ki kankan şakşakcın yoksa araban temiz olsada illa ki kıllatan olur o yüzden sende vay anası bebek gb arabayı alan olmadı diye hayıflanırsın ama illa ki alıcısı olucaktır er yada geç..
Merhabalar,
39 TE 584 plakalı aracın geçmişini biraz daha aydınlatmak için yazıyorum. Umarım bu araç bir daha satılacağı zaman üstüne b.k atarcasına yazılar yazılmaz. Aracı 11.05.2011 tarihinde ilk sahibinden 74.000 kmde 17.000 TL' ye satın aldım. O zamanlar rs piyasası 15.000 TL idi. Sol kapısı ve sol ön çamurluğu değişikti. Anlatılan hikayeye göre sahibi yol kenarına park edip kapıyı açmış ve arkadan gelen motor kapıyı koparmış. Ayrıca bagaj kapağında ve arka tamponunda yine motosiklet çarpmasından kaynaklı düzeltme ve boya işlemi vardı. Hatta bu darbenin izi bagaj halısını kadırınca görünür. Tam renault sport yazısının hizasında. Fotoğraf vs yoktu. Masraflar kaskodan değil cepten karşılanmıştı. Aracın ilk sahibi yurt dışına çıkacağı için aracını müdürü yakın arkadaşı olduğu için mais boğaziçi şubeye bırakmış idi. Aracın tüm servis geçmişi zaten orada kayıtlıydı. Demem o ki fotoğrafa falan gerek yoktu. Ufak tefek hasarlar için çiçek gibi arabayı kaçıracak halimiz yoktu...
Aracı aldığımda trigeri 1.000 km önce değişmişti. 8200-8300 civarı çeviren yazılım yüklüydü. Üstünde supersprint marka egzost vardı. Orta ve son susturucu supersprintti. Aracın gerisi orjinaldi. Aldığım gün aküsünü yetkili serviste değiştirdim. 1,5 yıl boyunca 118.000 kmye kadar kullandım. 44.000 km boyunca yaptığım tüm masraflar renault yetkili servislerinde kayıtlıdır. Marş motoru, bujiler buji kabloları, salıncakları, ön fren diskleri balataları, 10.000 kmde bir yağ değişimi, atermik ön camı, motor ve şanzıman takozları vb. Yani 1,5 yılda 5.000 TL' ye yakın parça masrafım oldu. En az 5 yıl binme planım olduğu için masraftan kaçınmamıştım. Aracıma torpido altı ve tavan hariç komple Dynamat-extreme isimli toplamda 25 kg ses yalıtım malzemesini kendi ellerimle toplamda 2 günde döşedim. Aracımın motorunu güçlendirmek için herhangi bir modifiye yapmadım.
108.000 kmde araca Kastamonu'dan Ankara' ya yüksek lisansa git gel yapacağım için lpg taktırdım. 10.000 km (6 ay) lpgli bindim. O da uzun yolda sabit hızda giderken. Şehir içinde benzinde bindim. Ayrıca lpg enjektörlerini sistemi söktürdükten sonra iz kalmasın ve manifolda çapak kaçmasın diye pipo yöntemiyle yani emme manifoldunu deldirtmeden taktırdım. Lpgli zamanlarında aracımı zorlamadım, bilinçli bir şekilde bindim. Benzinde gazlarken clio rs 100 kmde 20 litre bile benzin yaksa benim için problem değil. Ama uzun yolda sabit hızda 1000 km yol yapınca benzin parası insanın gücüne gidiyor. Lpg muhabbeti uzar gider.. Muhabbetin geleceği nokta: diyelim ki lpg arabayı göçertti mahfetti.. Alırız bir sandık motor keyfimize bakarız :) Geçmişini de gizlemeyiz. 20 ye aldığımız aracı 10.000 TL masraf edip 15e satarız. Gazlarken aldığımız keyif de yanımıza kar kalır. Her neyse.. Devam edeyim.
Satmaya niyetim olmasa da maddi sıkışıklık yüzünden aracımı Bursa' ya Cüneyt isimli arkadaşa 16.500 TL' ye sattım. Ve aracımı satarken yukarıdaki bilgilere göre daha detaylı bir ilan hazırlamıştım. Hiç bir şekilde eksik ve yanlış bilgi yoktu. Hatta tüm bakım faturalarını da alan arkadaşa verdim. Toplamda belki de bir kilo fatura vardı. Araç SRT59 (Serhat) nickli arkadaşa geçene kadar neler yaşadı tabi ki bilemiyorum. Hatta Cüneyt benim aracı aldıktan 1 hafta sonra beni arayarak bu arabanın kaputu kuş kaput değil, burada bir rs daha var onun kaputunu serçe parmağımızla kaldırabiliyoruz ama bununkini kaldıramıyoruz dedi. O an yaşadığım moral bozukluğunu anlatamam. İnternette çok araştırdım belki kuş kaputsuz rs vardır diye ama 2001 clio rslerin fabrikadan alüminyum kaputla çıktığına kani oldum. Belki de motor ön kapıyı koparttığında kaput da yamulduğundan çıkma takmışlardır o kısmını gerçekten bilemiyorum. Ya da ispanyada montaj esnasında aluminyum kaput seri üretim bandına yetişemeyince normal kaput taktılar.. Şu detayı da belirteyim: Aracımdaki kaput 2001 model 1.4 rta cliodaki kaputtan kesinlikle çok daha hafifti.
Serhat' ın TE 584 için açmış olduğu konu incelenirse arabaya hem mekanik hem de kozmetik olarak ne kadar özenle bakıldığı görülür. Şahsen ben megane rs kullanmıyor olsam aracın techturkeydeki ilk satılık ilanını gördüğümde fiyatta anlaşıp aracımı tekrar almaya giderdim. Hatta rs arayan bir arkadaşıma söylediğimde fiyatını pahalı bulmuştu. 3-4 bin lira yüksek verip bakımlı ve yedek parçalı clio rs alınıyorsa o araba pahalıya alınmış sayılmaz.
Şu anki sahibi bunları okuyorsa gönül rahatlığıyla binsin. Çok bakımlı ve iyi kondisyonlu bir araca bindiği için çok şanslı. Üstelik Clio 172 bambaşka bir araç.. Özellikle gaz tepkisi.. Hala özlüyorum rsimi..
Şunu da söylemeden geçemeyeceğim: Aracın geçmişteki hasarını bilip de 3-5 bin lira para kazanabilmek için yeni sahibine söylemeyen satıcı işte o 3-5 bin lira var ya..
Aldıktan sonra hiç masraf etmek istemeyenlerin hatta üstüne 2-3 bin lira kar etmek isteyenlerin 1.6 atmosferik arabalara yönelmesini tavsiye ediyorum. Hatta 1998 model 1.4 honda bakın 23.000 TL verin o arabalara :) Satarken yine 23 e satacaksınız ama rsin keyfini hiç bir zaman alamayacaksınız. Demem o ki parasını hakeden güzel bir clio rse 24 25 bin lira verip, bindiğin süre zarfında hiç bir bakımını mekanik arızasını aksatmayıp 20 bine satabiliyor olmak bile avantajdır. Anlayana..
Daha öncede soyledigim gibi bu saatten sonra hatasiz Rs aramayin, rn iyi hangisi toplanmissa onu alin.
TE gercekten cok hirpalanmamis ve guzel toplanmis bi Rs. Serhatta sevdigim bir arkadaşım bu araba icin ne emek harcadığını az cok gördük. Benimde kuzenim icin almaya niyetlendigim bir aracti,butcemiz o kadar çıkmadigi icin nasip olmadi fakat her soranada tavsiye ettigim bir aracti.
Halen gozumde alinabilecek Rs lerden.
Fakat mehmetugur nickli arkadas gibi birisinden şu yazdiklarina bakarak ben araba almam.
Ne motosikletmis arkadas. Kapiyi goturdu anladık ,bagaja nasil vurdu.bagaja vurup ordan sekip kapiya ordan ucup kaputami dustu. Araba bu herturlu kaza gelebilir basina ama bu kadarda polyanacilik oynanmaz. Fabrika bi senin arabanami aluminyum kaput takmayi unuttu. Olmustur bi kaza degismistir. Bu kadarmi zor kaza yapmış demek. Herkesin arabasi park yerinde kaza yapiyo zaten. Yolda gazlarken götu basi dagitip kaza yapan yok memlekette.
Lp
Selamlar, önceki yazdıklarıma baktım da küçük hasarlarla ilgili yazdıklarım net değildi. Şimdi düzeltiyorum. Kapının değiştiği ve bagajın düzeltildiği hasarlar farklı zamanlarda olmuş. Servis kayıtlarında çıkıyor. Kaputun değişip değişmediğini bilemiyorum çünkü ben alırken kayıtlarda yoktu. Sadece tahminde bulundum o konuyla ilgili. Zaten ben aracımı sattıktan sonra yeni sahibi söyleyince şüphelendim. Yoksa ilanıma onu da yazardım. Tekrar dikkatinizi çekmek istiyorum bu iki hasar farklı zamanlarda oluşmuş ve servis kayıtları mevcut.
Ben de aynı kazada hem bagajı düzeltilen hem sol kapısı hem çamurluğu hem de kaputu değişen aracı almam. Ama yukarıda yazdığım durum farklı. Ben alırken sol kapısı motor koparttığı için değişen arka bagajı da motor çarptığı için düzeltilen bir araba aldım. Ön camındaki vites göstergeleri bile duruyordu aldığımda. Satarken de ona göre her şeyi anlatarak sattım. Bu arada araç bendeyken herhangi bir kazaya karışmadı.
iynn-RS nickli arkadaş sanki ben aracın bir kazası olmuş da onu saklıyormuşum gibi yazmış. Bu açıklamayı o yüzden yazdım.
Bu satırdan itibaren yazdıklarım cevap niteliğinde değildir.
Aracın servis kayıtlarındaki değişen parçalarına bakarak iyimser ve kötümser yorum yapmak her zaman mümkündür. Mesele ölücülük yapmadan parasını hak eden bir araç alabilmektir. TE 584 plakalı araç 27.500'den satılıktı. Pazarlıkla kaça düştü bilemiyorum ama kaça alınırsa alınsın hakettiğini düşünüyorum.
Clio rs alacak arkadaşlar lütfen renault yetkili servislerindeki kayıtların tamamına bakın. Sonradan sürprizlerle karşılaşmak çok üzücü olabilir. Yani trameri temiz kilometresi sorunsuz bir aracın en azından yetkili servis kayıtlarını incelemek faydalı olacaktır.
Valla gecen hafta ben hafta sattim malesef. ilani gece actim, ertesi gun oglen satildi. Temiz rs oldu mu beklemeden satiliyor. Temiz rs arayan arkadaslar aklindan 20-22 gibi rakamlari cikarsin bence cunku gercekten parmakla sayilacak kadar kaldi. RS arayanin isi zor, Allah yardimcisi olsun. Aradan 1 hafta ama deli gibi ozledim arabami... İmkanim olsa 2. arabami alip kenara koymak isterdim. Hayirlisi ne diyeyim....
Ben aracımı alalı 14 ay kadar bi zaman oldu çok çok memnunum gerek gidişi gerek konforu gerek yakıtı beni üzmüyor.Ama gerçekten parmakla gösterilecek kadar az ben aracı aldığımda resmen haşattı kasasına baktım değişeni olmadığı için aldım gerisi zaten toparlanır mantığıyla masrafım 10000 TL'yi geçti bi kısmı keyfi bi kısmı gerekli olarak bence rs'in hakkı asla 20-22 olmamalı heleki vteclerin 28-32 aralığında bi rakamla satıldığı günlerde.Burda abileriminde söylediği gibi bu saatten sonra kazasız sorunsuz rs bulmak imkansız gibi bişey sonuçta 15 yaşında hothatch hızlı bir araç illaki en az 3 sahip değiştirecek herkes bilinçli kullanmayacak v.s v.s düzgün bakılmış iyi toplanmış araca yoğunlaşmak şart.Rs almak için yoğunlaşan adam parasına değil araca yoğunlaşır ;)
Şu konuyu tamamen netleştirelim ,
Kuş kaput olayı 2000-2001 Rs'lerde kesinlikle olması gereken bir parçadır
Bununla beraber 2000 - 2001 Rs ' lerde ön panel vidalarıda kesinlikle tors olması gerekir
Şayet bu model arabalarda ön panel normal civata ise o araba orjinal olmayan bir durum var anlamına geliyor.
2002 RS'lerde gördüğüm edindiğim tecrübelere göre , köpek kaput fabrikasyon oluyor
Bununla beraber panelde orjinalden civatalı oluyor
Finalde 2000 -2001 model Rs lerde kesinlikle kuş kaput ve ön paneldeki 4 vida tors olması gerekiyor
2002 model RS ler tecrübe ile görülen ( köpek kaput + ön panel 4 vida - civata oluyor )
2000-2001 Model Rs'lerde muhakkak olması gereken Tors vidalar
http://i.hizliresim.com/N4valO.jpg
2000 - 2001 modellerde olmaması gereken civata
2002 'lerde orjinalden olan civata
http://i.hizliresim.com/j2k08r.png
hatta arkadaşımın 1.6 sporttu 2002 idi hafif kaput vardı..
Dediğim gibi 20 tane arabaya bakarak konuşuyorum
Tecrübe dediğim bunlar
Kesinliğe çok yakın
2002 de ilk defa senden duyuyorum
Eğer tekrardan Rs alıcak olursam Te Rs'e niyetlenirim değişeni olabilir kazası olabilir ama masrafsız eksikleri giderilmiş kondisyonu yerinde kozmetiği yerinde olan bir arabaydı özellikle ve özellikle içi ciddi anlamda temizdi döşemeler tavan ve taban halısı vs eğer tekrardan ilana düşerse ve alıcak arkadaş anlaşırsa gittiğinde Rs alma niyetindeyse almadan dönmez o aracı..Satıldıktan sonra arkasından bu kadar konuşulan bir Rs'ede denk gelmedim açıkcası ben ilana koyduğumda 10 adet mesajı olan biri çıkıyor yazıyor 6sında Te Rs'i kötülemiş şimdi 3-4 sen önce ki sahibi çıkıyor yazıyor eğer 20-25 bandında alınabilecek başka güzel bi Rs varsa onuda değerlendirsin Rs alıcak arkadaşlar ilanda olduğunda Te Rs ancak kimse kimsenin aracına gidip bakmadan çamur atmasın bildiği varsa tabi yazsın ama nasibiyle kısmetiyle oynamasın..Açık ve net söylüyorum İynn-Rs İbrahim gibi bir adam o Rs alınır diyosa alın korkmayın..
Selamun aleykum
34 TT 0037 plakali mavi rs, sahibinden ilan kodu :222201655
41 SU 600 plakali gri rs, sahibinden ilan kodu :208473963
Araclar hakkinda bilgisi olanlardan bilgi alabilirmiyim? Simdiden tesekkurler :)