Clio Rs'e 6 gün sahip oldum 2 defa bindim sabahın 5,30unda çıkardım serinde sıkayım diye kesinlikle binilmesi gereken bi araba bu tarz araba arayışında olanlar 2 lira fazla verip Rs alıcaksa bakımlısını iyisini alsınlar koltuklar stepne olmadan f/e/h haliyle type-r kovalasınlar bu kadar açık
Bakımlı giderli bi rs çok ama çok arabanın canını yakar elinde olanlarda kıymetini bilsinler bi gün yine umarım temiz bi Rs alıcam içimde kaldı net...!
ALLAH VAR GAM YOK..
Algı oluşturman lazim bize arabanin temiz oldugunu empoze etmen lazim. 2 kat macunlu , 4 kat boyali arabayi hergun cilalayip boyayi inceltmen lazim ki makinada boyasız ciksin. Toplam tutari 70-80 lira olan Mais faturalarini boy boy paylasip orjinal parca kullandim imaji yaratman lazim.En onemlisi herkesle kanka olacan. Arabasi ne kadar haşat olursa olsun "arabasi cicektir bocektir" diyeceksin. Hatta facede yazarsan bonus cevre edinirsin.
Tabi bu uzun bi surec. Bu surecde kesinlikle ilan acmaman lazim ve arabami kesinlikle satmam diyeceksin.
Pampa bu süreçten sonrasıda muhim
Sonra arabayı satarken üzerindeki parçaları sinsi ve sahtekarca bir şekilde söküp birde ordan kar etme güdüsünü tamamlaman lazım
Bu ülke çiçek abbasın arabası gibi lastiksiz ve stepnesiz rs satanıda gördü , bu ülke full gerekli gereksiz parçalarıda bagaja ve arka koltuğa taşa taşa koyup Clio Rs 'ini satanıda gördü
Çok mu geç kaldım yanineyse sağlık olsun . Almak isteyen zaten baktirip alacağı için reklam mevzuları hep bana garip gelmiştir.Gerçi ilk defa bu kadar piyasa arabası diye tabir edilen bir aracım oldu. Rx8 i bir saatte sattım hemde hiç bir çevre yok iken. Demekki clio rs lerde bu durum gerçek. Neyse arabayı bilen bildiği kadar biliyor bende olanı yazdım. Alan hayrını görür yada gider felekle çember olan bir arabayı sizin tabirinizle alır biner
![]()
Ne güzel söylemişler sana işin en kolay yolu böylesi maalesef ki kankan şakşakcın yoksa araban temiz olsada illa ki kıllatan olur o yüzden sende vay anası bebek gb arabayı alan olmadı diye hayıflanırsın ama illa ki alıcısı olucaktır er yada geç..
ALLAH VAR GAM YOK..
Merhabalar,
39 TE 584 plakalı aracın geçmişini biraz daha aydınlatmak için yazıyorum. Umarım bu araç bir daha satılacağı zaman üstüne b.k atarcasına yazılar yazılmaz. Aracı 11.05.2011 tarihinde ilk sahibinden 74.000 kmde 17.000 TL' ye satın aldım. O zamanlar rs piyasası 15.000 TL idi. Sol kapısı ve sol ön çamurluğu değişikti. Anlatılan hikayeye göre sahibi yol kenarına park edip kapıyı açmış ve arkadan gelen motor kapıyı koparmış. Ayrıca bagaj kapağında ve arka tamponunda yine motosiklet çarpmasından kaynaklı düzeltme ve boya işlemi vardı. Hatta bu darbenin izi bagaj halısını kadırınca görünür. Tam renault sport yazısının hizasında. Fotoğraf vs yoktu. Masraflar kaskodan değil cepten karşılanmıştı. Aracın ilk sahibi yurt dışına çıkacağı için aracını müdürü yakın arkadaşı olduğu için mais boğaziçi şubeye bırakmış idi. Aracın tüm servis geçmişi zaten orada kayıtlıydı. Demem o ki fotoğrafa falan gerek yoktu. Ufak tefek hasarlar için çiçek gibi arabayı kaçıracak halimiz yoktu...
Aracı aldığımda trigeri 1.000 km önce değişmişti. 8200-8300 civarı çeviren yazılım yüklüydü. Üstünde supersprint marka egzost vardı. Orta ve son susturucu supersprintti. Aracın gerisi orjinaldi. Aldığım gün aküsünü yetkili serviste değiştirdim. 1,5 yıl boyunca 118.000 kmye kadar kullandım. 44.000 km boyunca yaptığım tüm masraflar renault yetkili servislerinde kayıtlıdır. Marş motoru, bujiler buji kabloları, salıncakları, ön fren diskleri balataları, 10.000 kmde bir yağ değişimi, atermik ön camı, motor ve şanzıman takozları vb. Yani 1,5 yılda 5.000 TL' ye yakın parça masrafım oldu. En az 5 yıl binme planım olduğu için masraftan kaçınmamıştım. Aracıma torpido altı ve tavan hariç komple Dynamat-extreme isimli toplamda 25 kg ses yalıtım malzemesini kendi ellerimle toplamda 2 günde döşedim. Aracımın motorunu güçlendirmek için herhangi bir modifiye yapmadım.
108.000 kmde araca Kastamonu'dan Ankara' ya yüksek lisansa git gel yapacağım için lpg taktırdım. 10.000 km (6 ay) lpgli bindim. O da uzun yolda sabit hızda giderken. Şehir içinde benzinde bindim. Ayrıca lpg enjektörlerini sistemi söktürdükten sonra iz kalmasın ve manifolda çapak kaçmasın diye pipo yöntemiyle yani emme manifoldunu deldirtmeden taktırdım. Lpgli zamanlarında aracımı zorlamadım, bilinçli bir şekilde bindim. Benzinde gazlarken clio rs 100 kmde 20 litre bile benzin yaksa benim için problem değil. Ama uzun yolda sabit hızda 1000 km yol yapınca benzin parası insanın gücüne gidiyor. Lpg muhabbeti uzar gider.. Muhabbetin geleceği nokta: diyelim ki lpg arabayı göçertti mahfetti.. Alırız bir sandık motor keyfimize bakarızGeçmişini de gizlemeyiz. 20 ye aldığımız aracı 10.000 TL masraf edip 15e satarız. Gazlarken aldığımız keyif de yanımıza kar kalır. Her neyse.. Devam edeyim.
Satmaya niyetim olmasa da maddi sıkışıklık yüzünden aracımı Bursa' ya Cüneyt isimli arkadaşa 16.500 TL' ye sattım. Ve aracımı satarken yukarıdaki bilgilere göre daha detaylı bir ilan hazırlamıştım. Hiç bir şekilde eksik ve yanlış bilgi yoktu. Hatta tüm bakım faturalarını da alan arkadaşa verdim. Toplamda belki de bir kilo fatura vardı. Araç SRT59 (Serhat) nickli arkadaşa geçene kadar neler yaşadı tabi ki bilemiyorum. Hatta Cüneyt benim aracı aldıktan 1 hafta sonra beni arayarak bu arabanın kaputu kuş kaput değil, burada bir rs daha var onun kaputunu serçe parmağımızla kaldırabiliyoruz ama bununkini kaldıramıyoruz dedi. O an yaşadığım moral bozukluğunu anlatamam. İnternette çok araştırdım belki kuş kaputsuz rs vardır diye ama 2001 clio rslerin fabrikadan alüminyum kaputla çıktığına kani oldum. Belki de motor ön kapıyı koparttığında kaput da yamulduğundan çıkma takmışlardır o kısmını gerçekten bilemiyorum. Ya da ispanyada montaj esnasında aluminyum kaput seri üretim bandına yetişemeyince normal kaput taktılar.. Şu detayı da belirteyim: Aracımdaki kaput 2001 model 1.4 rta cliodaki kaputtan kesinlikle çok daha hafifti.
Serhat' ın TE 584 için açmış olduğu konu incelenirse arabaya hem mekanik hem de kozmetik olarak ne kadar özenle bakıldığı görülür. Şahsen ben megane rs kullanmıyor olsam aracın techturkeydeki ilk satılık ilanını gördüğümde fiyatta anlaşıp aracımı tekrar almaya giderdim. Hatta rs arayan bir arkadaşıma söylediğimde fiyatını pahalı bulmuştu. 3-4 bin lira yüksek verip bakımlı ve yedek parçalı clio rs alınıyorsa o araba pahalıya alınmış sayılmaz.
Şu anki sahibi bunları okuyorsa gönül rahatlığıyla binsin. Çok bakımlı ve iyi kondisyonlu bir araca bindiği için çok şanslı. Üstelik Clio 172 bambaşka bir araç.. Özellikle gaz tepkisi.. Hala özlüyorum rsimi..
Şunu da söylemeden geçemeyeceğim: Aracın geçmişteki hasarını bilip de 3-5 bin lira para kazanabilmek için yeni sahibine söylemeyen satıcı işte o 3-5 bin lira var ya..
Aldıktan sonra hiç masraf etmek istemeyenlerin hatta üstüne 2-3 bin lira kar etmek isteyenlerin 1.6 atmosferik arabalara yönelmesini tavsiye ediyorum. Hatta 1998 model 1.4 honda bakın 23.000 TL verin o arabalaraSatarken yine 23 e satacaksınız ama rsin keyfini hiç bir zaman alamayacaksınız. Demem o ki parasını hakeden güzel bir clio rse 24 25 bin lira verip, bindiğin süre zarfında hiç bir bakımını mekanik arızasını aksatmayıp 20 bine satabiliyor olmak bile avantajdır. Anlayana..
Şu an 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 konuk)