Nerden anladınız heran patlayıp çatlıyacağını ?
Printable View
Coupe ve sedan olarak en yenisi 20 yaşında olan E36'lara "kulede işlem yok" yazıyorlar bende sesli gülüyorum. Gidiyorsun adama işlem var deyip ispat ediyorsun bakakalıyor "ben yok biliyordum" diyor.
Arkadaşlar E36'ların tamamının ön kuleleri kolayca şişer yani yukarı doğru süner. Özellikle ülkemizin çukuru bol yollarında normal kullanımda bile bu araçların kuleleri yıllar önce şişti ve düzeltildi. Artı olarak kuleler normal duruş açısını kaybeder ve içe doğru hafiften yatar.
Özellkle M3'ler başta olmak üzere 328i ve 325i'lerin arka kulelerinin hemen hepsi onarımlıdır. Sebebi kulelerin yumuşak olması ve buna bağlı olarak esneyip yırtılmasıdır.
Benim ilanlarda gördüğüm hemen hemen tüm E36'lar kuleden onarım görmüş hatta tekrardan şişmiştir.
İlan linki verilen 1992 model kırmızı coupé aracın kuleleride hem şişik hemde duruş açısı bozuk. Ne olduğunu anlamak için internetten E36'nın zamanındaki satış kataloglarındaki motor içi resimlerine bakın.
Ön iki parça değişmiş konuştum. Gidip baksak expere soksak belki 3.parçada cıkacak o yüzden vazgeçtik. Kadran videosunu yolladı 180-200 diyor araba kalıyor. Cok albenili gelmedi acıkcası. 28 yada 30 bakalım diyoruz coupede 40-45den aşşağı satan yok. Yazık günah kaç yaşında araç. Ne temiz e36 coupe var ne temiz mini cooper nasıl bi ülke olduk arabayı alan içine ediyor :D
sahibinden.com - Satılık, Kiralık, 2.El, Emlak, Oto, Araba, Alışveriş, Hizmet, Kariyer, İş İlanları, Bilgisayar, Cep Telefonu, Tekne, Motosiklet, İş Makinesi fiyatları - ilan ve alışverişte ilk adres
Tam nereye atacağımı bilemedim eski halini bilen var mı diye sorayım olmazsa :D bir zamanlar sınırlı üretim olan 318is class 2 miş sanırım.
2000 model demiş ama 2000 model olarak E36 coupé üretilmedi. 2000 model olarak E36 cabrio var. 286 M3 yazılım demiş bence sallamış, 286 hp M3'ün motor kontrol ünitesi Bosch marka 1996 model ve yukarısı M52 motor 328i'nin motor kontrol ünitesi Siemens, en basitinden kontrol üniteleri farklı ollduğundan yazılımı yüklemen mümkün değil. M3'ün yazılımının 328i'ye olmayacağı konusunu bir tarafa bırakıyorum zaten.
Artı olarak 3.73 oranlı difreransiyel demiş. 328i'nin orjinal diferansiyel oranı 2.93'dür. Hadi biraz seri olsun dersin 320i'nin 3.15 oranını takarsın. 3.73 nedir yahu? O oranla orjinal şanzumanlar o araç 200'de biter.
Araba zaten bitik.
Abi bana bunu yazana kadar google a yazsaydın yanıldığını anlardın. Öncelikle şu şasi noyu bi sorgularsan speclerde INDIVIDUALSERIE "CLASS II" yazdığını görebilirsin.
94 yılında yanılmıyosam BTCC yarışlarına katılabilmek için 2500 adet üretiliyor. Bunların 1500 u Almanya içinde kalıyor. Sadece 4 renk üretiliyor. Alaskablau, Dakargelb, Cosmosscwarz, Hellrot. Hepsi mpaket donanıma- M rain döşemelere ve gt arka spoilere sahip. Motor m42 bazı kaynaklarda normale göre daha yüksek güce sahip olduğu yazılmış ama öyle bişey yok. Sadece stle18 veya style29 jantlarla piyasaya çıkarılmış.
Limited edition bi bmw için fazla underrated kalmış ülkemizde malesef iyi durumda bulsam alıp saklamak isterdim.
Arabayı hatırlayamadım abi ama sadece 4 renk üretilmiş bunlardan biri de dakargelb dediğin araba class2 ydi sanırım.
Ben km'ye dayanarak yazmıştım ilk yorumu. Patlayıp çatlama olayı da ilandaki bir detaya atıf olarak yazıldı. Nerden anlıyosunuz kısmında benden çok çok bilgili ufku geniş ağabeylerim zaten yazmış aracın eksiklerini.. Ben ilanı ilk gördüğümde km'ye binaen yaptım yorumumu.. Ha ''400.xxx km'de bebekler bebeği arabalar var sen hayırdır?'' veya ''140.xxx görünümlü 400 binler daha mı çekici birader?'' diyebilirsiniz tabii ama E36'ların kimlerin elinde dolaştığını az çok biliyorsunuz.. Ayrıca zamanında VTi'larla dalga geçildi 'Cilacı Spec' diye yorumlar yapıldı bir araç parlıyo diye ona temiz demek de makul değil.. Son olarak gerçekten temiz E36'ların özellikle 325, 328'lerin olduğu fiyatlar ortada 55, 60 dolayları. Hasılıkelam aracın km yüksek her an başınıza bir sıkıntı açabilir, açmayadabilir.. Satıcının dürüstlüğüne bağlı bir durum ama yüksek km'lere bu paralar bence verilmemeli...
bilgi kirliligini onlemek amaclı ufak bi düzeltme yapayım.
20lerin diff oranı 3.45 kucuk kafa
321lik m3 oranı 3.15 büyük kafa
stroker olmayan orj 28ler serilik amaclı, büyük kafa olan 2.93ü söküp, yine büyük kafa olan 3.15 takarlar.
keza 28lere 3.45 takmak istendiginde şanzımandan sonraki tüm aktarma organlarını degistirmek gerek.
Şimdi oldu, individual dediğin zaman BMW'nin değişik zamanlarda ve modeller için yaptığı çok fazla paket var. Belirli bir yıla kadar elimde olan dahili satış dokümanlarına baktım ve orada buldum.
Bu araçlar ne kadar 2500 adet de üretilmiş olsa herhangi bir kolleksiyon değeri yok.
Üretildiği yıl itibariyle coupé de sunulan ama sdan modellerde yer almayan M42 motorla donatılmışlar.
M3 coupénin standart tip koltuk kumaşları, M spor süspansiyon, arka spoiler, M gövde kitiyle gelmiş.
Bu aracın homologasyon amaçlı üretildiğine dair herhangi bir bilgi yok.
Kısaca söylemek gerekirse bu arabayı BMW'nin müşterisinin standart katalogda sunulanların dışındaki seçeneklerle oluşturabildiği individual bir otomobilden ayıran tek özelliği o yıllarda sedan versiyonlarda sunulmayan motoru. Zaten bu seriden sonra, M42 motor sedan versiyonlarda sunulmaya devam etmiş.
321 hp M3'ün diferansiyel oranı 3.23'dür. Yedek parça kataloğundan aşağıya resim ekliyorum ve altı kırmızı çizgili yazan rakam orandır.
https://i.hizliresim.com/rOGdRP.png
286 hp M3'ün diferansiyel oranı 3.15'dir. Yedek parça kataloğundan resmi aşağıda. Yine altı kırmızı çizgili olan diferansiyel oranı.
https://i.hizliresim.com/2JpQ8d.png
Kirliliğini düzeltmek adına verdiğiniz bilgilerde hata var.
321 hp M3'ün diferansiyel oranı 3.23'dür. Yedek parça kataloğundan aşağıya resim ekliyorum ve altı kırmızı çizgili yazan rakam orandır.
https://i.hizliresim.com/rOGdRP.png
286 hp M3'ün diferansiyel oranı 3.15'dir. Yedek parça kataloğundan resmi aşağıda. Yine altı kırmızı çizgili olan diferansiyel oranı.
https://i.hizliresim.com/2JpQ8d.png
bu arada hakkaten yutub fenomeni galiba
https://www.youtube.com/watch?v=18lPtuvDeIU
Plakayı yazınca bir sürü araç videosu cıkıyorda çoğu eski yeni bilemedim, birde araçtan vazgeçildi.
YouTube
Homologe için üretiliyo biraz daha araştırdığımda 2 kapılı modelin yasaklanması dolayısıyla 4 kapılısı ile yarışılıyor. 4 silindir motoru tercih etmelerinin sebebi de hafifliği olmuş. Koleksiyon değeri bence var Almanya fiyatları bile piyasasının üzerindeydi araştırdığım zamanlarda bu modelin tek eksiği 2500 içinde kaçıncı olduğu belirten bir brakete sahip olmaması. Yoksa limited edition üretilmiş bir BMW nin bence her zaman koleksiyon değeri vardır.
Sınırlı adette üretilmiş bir BMW'nin sence koleksiyon değeri taşıyor olması o arabaya koleksiyon değeri kazandırmıyor. Dediğiniz araçların çoğnluğu yorgun düştükten sonra ABD'de 1000 dolar altında satılıp M gövde kiti vs gibi donanımı adına parçalanmış. Bimmer forumlarında görebilirsiniz. Ayrıca 4 silindirli M42 sedan modellerde kullanılmaya devam ettiğinden zaten aracın o zamanda bir değeri kalmamış.
[QUOTE=baskan96;8463368]Ben km'ye dayanarak yazmıştım ilk yorumu. Patlayıp çatlama olayı da ilandaki bir detaya atıf olarak yazıldı. Nerden anlıyosunuz kısmında benden çok çok bilgili ufku geniş ağabeylerim zaten yazmış aracın eksiklerini.. Ben ilanı ilk gördüğümde km'ye binaen yaptım yorumumu.. Ha ''400.xxx km'de bebekler bebeği arabalar var sen hayırdır?'' veya ''140.xxx görünümlü 400 binler daha mı çekici birader?'' diyebilirsiniz tabii ama E36'ların kimlerin elinde dolaştığını az çok biliyorsunuz.. Ayrıca zamanında VTi'larla dalga geçildi 'Cilacı Spec' diye yorumlar yapıldı bir araç parlıyo diye ona temiz demek de makul değil.. Son olarak gerçekten temiz E36'ların özellikle 325, 328'lerin olduğu fiyatlar ortada 55, 60 dolayları. Hasılıkelam aracın km yüksek her an başınıza bir sıkıntı açabilir, açmayadabilir.. Satıcının dürüstlüğüne bağlı bir durum ama yüksek km'lere bu paralar bence verilmemeli...[/QUO TE]
Bu araçların km'si 200k nın altında olanları zaten çok az.. Olanlarda 70 lerden uçuyorlar ama şimdi konu şu araba parlak duruyo eyvallah içi tertemiz ama adam arabaya çöp bitik yıkık diyor.. neye göre kime göre? onu merak ediyorum..
Fiyat uygun değil zaten 35 falan yazmamış adam ondan dolayı sordum..
Temiz bir E36 arıyorsak nelere dikkat etmeliyiz? Sonuçta km'ler genelde 200+ olduğu için hangi bakımları elektrik tesisatından nereleri yapılmış olmalıdır? Çok masraflı bir araç mıdır, bazılarından duyduğuma göre her sanayi ziyaretinde 200-300 bırakmak gerekiyormuş vsvs.. Görsel olarak da nereleri önemlidir aracın ciddi olarak almayı planlıyorum M paket 18 tuş obc'li bir makine.. Önerilere de açığım bu arada herkese iyi forumlar.
Merhabalar bu araç hakkında bilgisi olan veya yorum yapabilicek olan var mı ? Ve fiyat olarak kaça kadar alınmalı sizce ?
BMW / 3 Serisi / 318ti / Compact / Temiz, Bakımlı, 1.8, 140 HP, Deri Doşeme, Sunroof sahibinden.comda - 551777492
Daha önce sahip olmamış ama 6 7 aydır arayışta olan biri olarak söyleyebileceklerim şunlar;
İstisnaları tenzih ederim(zaten bu forumda zaman geçiren arkadaşların tamamına yakını bilinçli kullanıcı bir istisnadır) kullanıcı kitlesi toplumun en berbat kesimi olan bir araç bu.Gece hırsızlık yapan gündüz e36 ya binen,gasp,tecavüz vb gibi suçlara karışan adamlar olduğu intibası veriyor bana pek çok muhattab olduğum satıcı.Daha alım aşamasında ahlaksız üçkağıtçı onlarca insan tanıyacağının garantisini veririm.Arabaların %99 çöp olduğundan daha sonraki aşamaya henüz ben de geçemedim.Çöp derken de mecazi anlamda söylemiyorum her yanı paslanmış,çürümüş,şasesinde kaynak olan,tentesi yırtık, üstünden parmağımın içeri girdiği tente için ısrarla su almıyor denilen arabayla karşılaştım.Yıkık dökük yolda gitmekte zorlanan bir murat 131 gözünde canlandır öyle arabalar var.Fotoğrafların hepsi yalan,fotosu yetersiz olan,gece çekim yapılan araçla zaman kaybetmemek lazım.Değişensiz denilen araçların çoğu değişenli,sökme takma var mı diye sorgulamak lazım çünkü çıkma parça alınıp takılınca onlara göre araç "değişensiz" oluyor.Değişensiz denilen ama 3 parçası değişmiş arabayla karşılaştım.Dediğim gibi alım aşaması için yaşanan sıkıntılar bunlar sonrası daha da maceralı olacak gibi geliyor bana:)
Ya ağabey insanları hakir görüyo gibi olacağım ama söylemeden edemeyeceğim: bizim Ankara'da özellikle Keçiören bölgesinde 330'lar 328 Cabrio'lar cirit atıyor.. Hatta bunları geçtim temizine 200 lira para istenen S2000'ler de dönüp duruyor.. Ya zamanın tarla satıp pavyona gidenleri akıllandı ya da hile hurdayla alınıyo bu arabalar.. Meşhur VIV var 328 Cabrio sahibine hiçbir lafım yok ama Hardtop'a şahinlerin plastik sunroofunu koyan birinden araba alınmaz ki.. Allah sonumuzu hayretsin valla temiz 36'lar yakında 70 lira olur :)
Vurmayın öldük yav. :)
Sırf zaten bu at hırsızı tipli herifler biniyor diye ucuza verip e36 defterini kapatasım geliyor..
Abi düzgün insanlar üstüne alınır darılır diye daha fazlasını söylemedim yoksa inan daha da çok şey var içimde diyecek,bu forumda bahsettiğim kılıkta insanların barınabileceğini sanmam ki zaten bir çoğu ilan açıklamalarından da gördüğüm kadarıyla araçta "sonrof" var "çift fanus(vanos)" var "aracın kabutu deyişik" gibi kelimeler kullanan okuma yazmayı bildiğinden şüphe duyduğum insanlar.Otomobil kültürüne sahip olarak bu araçları "seçen" düzgün insanlar zaten başka kategoride...
96-98 fabrikasyon m paket e36 arıyorum varmı eşinde dostunda satan
199x model araclar yani bu gibi arabalarda değişen olurlu olur kimse birbirini kandirmasin.degisen olmasin bu olmasin temiz olsun vsvsvs istekler cok guzel ama ona gorede miktar cikincada cok pahali diyosunuz.boş mezarda aramayin millet.
BMW / 3 Serisi / 320i / 320i / Hatasız Boyasız Bmw Acill İhtiyactan Fırsat. sahibinden.comda - 564034106
Araç hakkında bilgisi olan var mı? Sol kulenin yüzeyinde bir göçük var gibi duruyor ama satıcı aracından çok emin. Sökme takma bile yok hiçbirşey yok diyor kendisi de boyacıymış zaten sanayide.Boyalı bir parçayı üzerinde mikron seviyesini tutturmak için çalışıp boyasız gibi gösterme olanağı var mı bir boyacının? Yarın gelir baktırırım dedim ama yol tepeceğim Eskişehir Ankara,öncesinde sorayım dedim size.