öyle abi de warmhatch parası istiyor onlarda abartıyor işi
Printable View
Kardeşim araba hariç böyle bir iş için harcayacağın 500.000-TL paran yoksa sakın girme.
m62b44 dediğin motor bela bir motor parçası yok, rektifiyesi çok sağlıklı değil (bizim ustalarımız piston saracak korkusu ile çok boşluklu yapıyor ) , yağ yakması meşhur, standart bakımı ağır ( 8buji - 8L yağ - çift filtre vs vs )
Şanzımanı zaten ayrı problem bugün 200.000 altı çiçek gibi bir 540i almadığın sürece motor ve şanzıman yaptırma garantili satın alıyorsun o aracı..
Nacizane 600-800 bandına 2001-2003 arası 5.30i alır m54 motorlu güzel güzel binerim...
Abi tavsiyelerin için çok teşekkür ederim. Şuan 500 küsur param var. Planım 520i alıp (boya yeni şase düzgün) elektrik tesisatından yürüyene iç kısma kadar komple sıfırlamak. Motoru zaten swaplayacagım m52b20 oldugu için. Project Cars'a konusu olabilecek bir iş düşünüyorum. yavaş yavaş yapılacak yani. 500k tlm oldugu için. 540i maalesef alıp direkt binemiyorum. Ciddi bir para istiyorlar ki alınca yine iyi bir para harcatacak ona beyis yok. Napsam bilmiyorum gerçekten. M54b30 lci kasa alıp 1 milyona yaklaşmaktan korkuyorum.
Ben sana kendimden örnek vereyim, işçilik vermiyorum çoğu işe, hobi olarak kendim ilgileniyorum ki artık hobiyi bi tık aştı benim işlerim.
CC aldım yürür halde, sadece ufak tefek bakım 2 arka amortisör yağ soğutucu şanzıman yağ soğutucu kalorifer radyatörü, yazılım downpipe bakım derken 70k harcamışım.
Bu 70 in içinde 5k remap 6k downpipe ve 6k şanzıman yağ değişimi dışıarda yapıldı. Kalanın tamamı kendi el emeğim.
Bu listeye işçilik eklesek min 20k yazmak lazım.
Hevesini kırmak gibi olmasın ama sanayide parça 1 lira ise işçilik 1.5 lira yazıyorlar. O yüzden her işi dışarıda yaptırdığım BMW marka eski ve bakıma ihtiyaç duyacak bir araç için 500k bütçe ile hem araç alıp hem istediğin kondüsyonda yürütmek çok zor olabilir.
Kendim çoğu işini yapabildiğim halde bmw almaya cesaret edemiyorum (yoksa z4 çok heves ettiğim bir araba)
O yüzden parça fiyatlarını işçilik fiyatlarını, almayı hedeflediğin aracın olası masraflarını çok iyi hesapla. Profilin doğru ise yaşın 22, daha az masraflı daha az parça sorunu olan daha yüksek model araçlara yönelsen daha huzurlu bir şekilde hobini geliştirebilirsin. (meg3 coupe mesela)
Valla bir post yazdım ama çok uzun oldu sildim, göründüğü gibi al-koy işi değil böyle bir proje, bütçe kısıtlı ise binebileceğin 25/28/30 alıp binmen, çevre edinmen vs. daha hayırlı olacaktır naçizane...
Mekanik ve alt yapı yorgunluğu çok fazla olan bir araba, iyi yapılmış iyi bakılmışları bile sert kullanıma çok dayanmıyor başka yerinden patlıyor zamanla,
Elektronik olarak daha kolay olan e34'ü de tercih edebilirsin,
6-8 silindir araba kullanmak keyifli ama bir yerden sonra turbolu araba hızlanmasını arayabilirsin, yakıt farkını konuşmaya bile değmez,
528 veya 530 alıp üstüne arabayı çok yormayan alt devirlerde hızlanmasına yardımcı olan üst devirlerde hacimden dolayı koşan bir 6 silindir de fena olmaz aslında,
Uzun zamandır e39 bakıyorum keyfe keder binmelik. Gazlamam yanlamam işe gidip gelmelik. 5.30-5.40 çok fark etmiyor benim için. Hangi motor daha dertsiz olur
Saygılar
yanlış hatırlamıyorsam makyajlı 39larda 2001de başlıyor 2003e kadar bence makyajlı,eğer makyajlı olacaksa 170lik 2.0i bulunabilirse oda olur ,ama 2.5i ve 3.0i olursa daha verimli olacağını düşünüyorum ama dediğim gibi en genci 22 yaşında ince eleyip sık dokumak gerek.ben 46da otomatik şanzımandan çok çektim dilim yandı o yüzden şanzımana dikkatli bakmak lazım diye söyledim naçizane :)
E39 540lar 4.4 lt gayet güzel yürüyen otomobiller. 3 litrede manuel yok denecek kadar az. Otomatiği de manuel 525 kadar gidiyor hatta 525 manuelin son hızı daha yüksek 232 de kesiciye giriyorum GPS hızı da 226. 530 şanzımandan dolayı onu da çeviremiyor. LPG takarım dersen geçmiş olsun 60 binde bir motor yaparsın çünkü bu m52 m54 m50 sıcak çalışan motorlar ve pistonları benzin ile soğutuyor LPG taktığın zaman kuru yakıt yüzünden soğuyamıyor ve sekman kanalı kırılıyor. 525 ve 528 in frenleri gidişine oranla zayıf biraz üstüne çıkiim dediğin zaman aman bana dokunma da ne yaparsan yap durumuna geliyor. Ben o nedenle 530 kaliperi ve diski aldım. Daha takamadım taşıyıcı bulamadığım için. Arka difler kilitsiz olduğu için öyle yanliim vs durumu yok. Anca köşe dönecek kadar yanlarsın o kadar uzun drift vs unut. Bunlar uzun yol otomobili gerçekten de uzun yolu çok çok zevkli. 2.7 biturbo A6 ım vardı ondan daha zevkli gerçekten.
Ek olarak 540 larda motorda kronik sıkıntı triger gergi paletleri. Üzerindeki kaplama aşındıktan sonra zincir aluminyum u yemeğe başlıyor hem ses yapıyor hem de yağ pompası tıkanıp yatak sarıyor. O nedenle motor yapıldıysa artı olarak düşün yeni tip palet takılmıştır düzgün bir serviste yapıldıysa.
Bu arabalarda önemli olan temizi bulunması fl olmasından daha çok, iyi bi 528de tatmin eder çokça.. m52b28 en sorunsuzu olması ile unludur.
530 oto son hızı 244 fabrıkasyon, manuel 528ı de 525ı de gecer maalesef..fren işi maalesef öyle, yamuluyor diskler hemen.
e39 hakkında çok yazılır:)
Fabrikasyon evet o olabilir ama çeviremiyor denediğim 530 sahipleri de söyledi 225 de 5. vitese atıyor 4600 devirde kalıyor dediler. Youtube da da aynı. Benim manuel 525 den 140 dan sonra ayrılabiliyor mesela. 530 çok baktım temiz bulamadım almadım bu 525 i buldum manuel diye aldım. O da beni tatmin etmeyecekmiş o nedenle 540 a geçebilirim her an.
temiz 540 bulursam satarım ancak. O da yok denecek kadar az. Benim arabamın detayları belli M paket M kumaş koltuk manuel vites. Baskı balata volan motor 40bin km önce yapıldı. M jantlar Conti Premium Contact 7 lastikler. Jom blue line coil over. 530 kaliper disk balata (alındı hazır kaliper taşıyıcı arıyorum takamadım) Farlarda kısalar biled uzunlar Stark led. Ön arka midrange. Motor Maslak Abarth Serviste yapıldı bakımları orada yapılıyor bütün kayıtları var orada aldığımdan beri. Aldığımda LPG vardı motor yapılırken söktük attık. 230 bin km de.