cav motor kodlu 160 hp 1.4 tsi vw araçları alırken nelere dikkat etmek gerekir, stock 100k kmde araç daha önce rektefiye ya da herhangi bir işlem görmemiş, motorda yazılım vb yok
cav motor kodlu 160 hp 1.4 tsi vw araçları alırken nelere dikkat etmek gerekir, stock 100k kmde araç daha önce rektefiye ya da herhangi bir işlem görmemiş, motorda yazılım vb yok
Aklıma gelenler devirdaim pompası değişmişmi ? birde zincir kontrol edilmesi gerekiyor km duruma göre.
Seat IBIZA FR
C U P R A L E O N
Piston kırıyorlar diye biliyorum, birileri yazar birazdan ama kod CAV mı onu bilmiyorum 160lik twincharhelarda yaygın bir sıkıntı diye aklımda kaldı.
Yukarıda da yazıldığı gibi triger zinciri değişimi maliyetli bakımları arasında olmasından kaynaklı zincir değişmiş mi ve hangi tarihte değişmiş öğrenmeli, keza devirdaim pompası da aynı şekilde katılıyorum.
Ben 70 bin km de CTH İbiza Cupra satın aldım yakın zamanda yetkili servis bakımlı olduğu ifade edildi triger zinciri değişimi yapılıp yapılmadığını sözlü olarak sordum tabii ki yapıldı diye ifade edildi, satın aldıktan sonra öğrendim ki , evet tamamen yetkili serviste yıl dahi aksatılmadan bakıma girmiş ancak triger zinciri ile ilgili bir bakım olmamış biraz üzdü, herhangi bir ses gelmediği için zincir değişimini şuanda kendim düşünmüyorum.
Bir tavsiyem daha var, antifirizin tam sentetik antifiriz kullanılması gerektiğini öğrendim bilhassa devirdaim sağlığı için gerçeklik payı nedir emin değilim ama sizinle de paylaşmak istedim bilginiz olsun, 2. 3. sınıf sıradan antifirizlerin devirdaim ömrüne kötü yönde etkisi olduğunu duydum..
ibiza cupra km 70.000 ise zaten zincir degisimi gerek olmuyor.kendi aracim icin konusayim 130.000km bakim yapilirken yetkili servisde karter alt tarafdan hafif yag kacaklari baslamisti.servis sokulup contanin yenilenmesi daha dogru olur dedi.soktuklerinde zincir falan da meydana cikti.baktiklarinda cok hafif uzama var bi 20.000km daha gider ama sonrasinda degismesi lazim.hazir acilmisken degistirelim dediler bende onay verdim.
ozetle dsg otomatik sanzuman kullanimi ile sanirim 130bin 140bin km sonrasi degismesi ve isini bilem bir yerde yapilmasi en saglikli olan.
birde kullanicilar triger zincir ile v kayisini cok karistiriyorlar.o kmlerde v kayisi kasnak falan degisimi yapiliyor.
Seat IBIZA FR
C U P R A L E O N
Motor kodu bilmemekle birlikte piston kırıyor. Bi dönem servisteki ustaya sorduğumda 3. kez motor yaptığımız araç var, mümkünse uzak dur demişti. Sorunsuz kullanan kullanıcılar var. Alıp sıkıştırırsanız muhtemelen elinizde kalabilir O riske girmek yerine alternatife yönelmek daha mantıklı duruyor.
not ediyorum bunları da teşekkür ederim
motor kırdığına dair çok yazı var ama sorunsuz bindiğini söyleyenlerde var güvendiğim kısmı kmnin düşük olması ama tabi içinden ne çıkacak bilemiyorum
trigerinde benim duyduğum bir ses yoktu ama tekrardan motor ustasına kompresör değerlerine baktırmak için götürdüğümde trigeri de kontrol ettiririm
alternatif ne yazık ki yok elimdeki mevcut paraya
Anladım teşekkürler. Ben de km ye güvenerek trigerin değişim gerektirmeyeceğini düşündüm ama yıldan dolayı bir değişim gerekir mi diye korktum. İlk marşta herhangi bir ses belirti göremedim kendi çapımda dinlediğime göre100 bin km ya da üzerine çıkarsam yetkili serviste müdehale ettiririm. Bu zamana kadar servis bakımlı olduğu için bundan sonraki bakımlarına da yetkili serviste girme taraftarıyım. Fikirleriniz için tekrar teşekkürler.
3 cAV rocco + 1 cav bocanegra
1 cth roccom vardı
sadece ve sadece 2 tanesinde devirdaim değişim ihtiyacı oluştu
1 tanesinde de supercharger manyetik kavrama arıza oldu
onun dışında bobin patlattığım da olmadı değil : )
Subaru
Technica
InternationaL
PSN: ekduncan
Bendeki bilgiler yaklaşık 10-12 sene öncesine ait. Kalabalık bir cav 160 lık araç grubunun total sık rastlanınlarıydı. Bu süre zarfında üretici parçalara revizyon vermiş ve yp tarafından düzgün ürünler takılarak çoğu araçta bu sorunlar giderilmiş olabilir. Fikir vermesi açısından yazıyorum.
Kompresyon testi araç sıcakken yapılınca sorunsuz, fakat geceden servise bırakıp soğukken test yinelenince problem görülen motorlar gördük.
Bobinler kafasına göre kesme yapabiliyor.
Devirdaim pompası arızası yaşayan arkadaşlarımız oldu.
Abt ile garanti dahilinde remap sonrasında 1 rektifiye ve 2 sandık motor gereken araç oldu. ( aynı araçtı )
Supercharger manyetiği sorununu 1-2 defa ben de duymuştum bir ustanın ağzından alt devirde dv ya da sc sesi için gereksiz gaz verme bas çek yapıldığından ömrü kısalıyor gibi bir şey duymuştum ne kadar alakası var bilmiyorum
Stg1 yazılım için R8 bobine geçmek şart mı ? Orjinal bobinle devam etsek değişim gerektiğinde orjinal bobin satın alıp mı devam etmeli ?
Yorumlarda yazılmış, piston kırıyor orjinal pistonu takarsanız tekrar kırıyor. Bir çoğu ilk yıllarında kırmış değişmiş ama 115 binde araç almıştık bursa dan ekspertize girdi kusursuz dediler yola çıktık iki sıktık kırdı, kırık pistonla 3 silindir osmangaziden sefaköye kadar gelmiştik dumanlar içerisinde. Nural (götze) piston takılıyor sorun gideriliyor. Başka sorunu var mı bilmiyorum
Bazı "üyeler" sinir oluyor ama ben yine klasik cümlemi yazacağım.
Piston kırmamış 160 hp VW motoru yoktur, piston kıracak 160 hp VW motoru vardır.
Aslında piston değil segman kırılıyor ama sonuçta piston da zarar görüyor.
Okumadan imzalamam.....
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)