User Tag List

4 sonuçtan 1 ile 4 arası

Konu: E34 520İ Hakkında

  1. #1
    mobil61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Question E34 520İ Hakkında

    Merhaba,

    E34 520i M20B20(12valve) veya 520İ M50B20(24valve) satın almayı düşünüyorum stock olarak motor sesleri hangisinde daha az seviyededir uzun yolda rahat olması açısından soruyorum,
    Manuel almayı düşünüyorum otomatik alırsam da 5 ileri otomatik şanzıman tercihim olur, E30 316 M10B18 kullanıcısıyım motor sesi çok yüksek geliyor bana artık uzun yol ve şehir içinde M20'de de aynı sorunu yaşarmıyım acaba E34 kullanıcısı varsa yanıtlayabilirmi.
    teşekkürler.

  2. #2
    Seyfettin777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2016
    Yaş
    26
    Şehir
    Adana/İstanbul
    Mesaj
    854
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    5hp18 Zf otomatik şanzımanlı m50b20tu(vanoslu) motora sahip bir e34 kullanıcısıyım, herhalde 5-6 senedir bende araç.

    Genel olarak diri bir araçsa oldukça sessizdir, yaşından dolayı koltukların kol dayama kısmı ve birkaç trim parçası ses yapabilir ancak çözülemeyecek şeyler değil zaten az çok bilinen şeyler bunlar camiasında da.
    M20'ye göre M50 daha kullanıcı dostu bir motor, bir tık daha az yakar, daha sessizdir, triger M20'de kayışken M50'de zincirlidir, M50 hidrolik iticilidir vs.
    Otomatik çok elzem değilse tavsiye etmem performansı ciddi törpülüyor, 2.0 ünite biraz ağırdır, hızını alınca yürür ancak şehir içinde ya da rampalarda bazen can sıkıyor özellikle klima açıkken çok şey beklememek gerek. 2.5 ünite hem bazı durumlarda daha az yakar, hem de çok daha canlıdır ancak motoru bitik bir 2.0 alıp bloğu ellemeden 2.7 litreye kadar stroker yapma imkanınız var, o şekilde 200+hp atmosferik bir araç sahibi olursunuz, artı olarak motoru da sıfırlamış olursunuz.

    Donanım çok değişken, nedense dolu araçlar genelde bitik de oluyor. Sunroof varsa su alıp almadığına, ayaklarına dikkat edin, dijital klimalı olan modellerde elektronik flaplar kitlendiği için klima tam randımanlı çalışmayabilir ona da göz atmakta fayda var, analogsa mesele yok zaten. Bunun dışında klasik Bmw olduğu için yağ kaçakları olabilir, M50 genelde yağ hazne contası ve külbütör contalarından atar. Araçta yağlanma varsa buralara göz atmak lazım, onun dışında pek sorunu derdi tasası olan araçlar değiller.

    Uzun düz bir yolda 140-160'la sakin bir şekilde yol alır, yanlış hatırlamıyorsam 130kmh ile overdrive son viteste 2100rpm çeviriyor, rampada biraz soluğu kesiliyor. Çok rampa çıkılmayan bir rotada Obc'ye göre 7.2l/100km ortalamayla yaklaşık 900km yol yapmıştım, ama şehir içinde tamamen klimalı ve kısa mesafe kullanımda 14-15-16 litreleri görmesi de mümkün...
    Ön takımları çok dayanıklıdır bugün ilanlardaki araçların yarısının çoğu elemanı hala orijinal parçalarıyla duruyordur muhtemelen, çoğu arabadan farklı olarak orta rot da var, direksiyon o yüzden oldukça konforludur çok fazla titreşim almazsınız. Lemförder pahalıdır ama yenilerseniz uzun bir süre daha sorun çıkartmaz, Meyle ve Febi gibi alternatifleri de var. Marşpiyel takoz yerleri, arka davlumbazlar ve bagajdaki kısımları sık çürüyebilen yerler, buralara da bir göz atarsınız az ya da çok çoğunda artık çürüme var veya başlamış oluyor.

    Son birkaç yılda fiyatları tırmanmaya başladı, ondan önce çok daha uygundu. 4 cam elektrik, karartmalı ayna ve elektrikli aynalar, deri döşeme, klima, sunroof ve elektrikli perde gibi donanımlarıyla fiyatına göre ben alırken çok mantıklıydı. Bmw olmasından mütevellit lego gibi upgrade imkanı da var, koltukları elektrikli ısıtmalı Recaro ile değişebilirsiniz, benim araçta tempomat hazırlığı var sadece kumandasını alarak hız sabitleyici de takabiliyorum, stroker ve kilit takmak da mümkün, tamamen harcanacak para ve sarf edeceğiniz sabırla doğru orantılı.
    Garbın cebin-i zâlimi affetmedim seni,
    TÜRK'üm ve düşmanın sana kalsam da bir kişi!

  3. #3
    mobil61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için, yakıt tüketimi ile verdiğiniz veriler benzin için sanırım,
    E30' u günlük kullanıyorum zaten yakıt tüketimi düşük LPG olduğundan tek derdim klima olmayışı ve karbüratörlü olduğundan motor sesini yüksek oluşu, E34'ü de günlük kullanabilirmiyim onu araştırıyorum rampalarda bayılması falan dert değil ağır araç sonuçta, kilometresi yüksek model yılı daha yeni bir otomobilde alabilirim ama aynı konfor hissiyatını ve donanımı vermeyeceği için istemiyorum açıkçası, yazları şehir içi klimalı şekilde seyredeyim birde uzunyolda araç beni yormasın tek isteğim bu E34'den.

  4. #4
    mobil61 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Yaş
    31
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    108
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tesekkur ederim verdiginiz bilgiler icin, yakit tuketimi ile verdiginiz veriler benzin icin sanirim,
    E30' u gunluk kullaniyorum zaten yakit tuketimi dusuk LPG oldugundan tek derdim klima olmayisi ve karburatorlu oldugundan motor sesini yuksek olusu, E34'u de gunluk kullanabilirmiyim onu arastiriyorum rampalarda bayilmasi falan dert degil agir arac sonucta, kilometresi yuksek model yili daha yeni bir otomobilde alabilirim ama ayni konfor hissiyatini ve donanimi vermeyecegi icin istemiyorum acikcasi, yazlari sehir ici klimali sekilde seyredeyim birde uzunyolda arac beni yormasin tek istegim bu E34'den.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •