PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1.8t turbo upgrade



douu
05-11-2011, 01:48
AUQ motorlu 1.8t aracımıza 3071'li bir setup yapmayı düşünüyoruz. turbo manifold enjektörler benzin regülatörü intercooler vs. gibi gerekli olan tüm parçalar tamam. yurtdışı bir forumda denk gelen bir konuda aynı tarzda bir setup ve aynı turboyu kullanan bir eleman stock motor bu setup için dayanıklı ama fazladan dönülecek devir için pistonlar orjinal kalsa da kolları degiştirin tarzı bir yorumda bulunmuş. komple stock motor üzerinden sadece kol degiştirerek mi bu setup'a girmeliyiz yoksa oldugu gibi stock olarak kalmasında bir sakınca var mıdır? 3071 ile yaklaşık 1.0-1.2 bar civarlarında binilecek araca ve tahmini 7500 gibi bir devir dönecek sanırım. bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyoruz.

XoR
05-11-2011, 01:51
Kol için motor açılacaksa tam yapılsın bence egzantrik olmadan dönen motor ancak semazen liginde iş yapar

Kapaklarını tanımıyorum 1.8'lerin ama 3071 ile 1 bar civarı keyif vermez

douu
05-11-2011, 02:06
Bu kodlu motorda olan kapak hakkında doğru soyluyosun kanka. Ama kapak değiştirme planı da mevcut. Cok yakın bir setupla aynı motoru arkadas 3 sene/100000 km kullandı. Orjinalden cok az daha fazla devir dondü güç bandının uzun olması için. Önümüzde öyle bir ornek var aslında ama herseyi ince eleyip sık dokumamız lazım. Bahsi gecen aracın sahibi arkadaşımın bir setupla birkaç kere uğraşma durumu yok ailevi sebepler yüzünden :) herseyin mükemmel olduğu zamanı bekliyoruz. Bahsi gecen devirler stock döndüğünden cok fazla olmadıgı için egzantrik şart degil ;) kapakta portları büyük olanla değişecek yüksek ihtimal :)

Alperen-B
05-11-2011, 02:19
stock kollar 400lere kadar,. stock pistonlar 450lere kadar dayanabiliyor diye biliyorum tabi limitte kullanmak sıkıntı yaratabilir doğu. bence stock motora 2871 en ideali + methanol ve revo stage 3 yazılımla gayet güzel olur

edit: bu arada kanka stock kollar devir dönmek için yeterli mi değil mi hiç bilmiorm ama 7500 devir için bi sıkıntı yaratacağını sanmıyorum

06 ANIL 38
05-11-2011, 03:45
stock kolllarla 2 sene gt28 le 1.5 bar dolastım sıkıntı yok

MECOO
05-11-2011, 09:13
Kol için motor açılacaksa tam yapılsın bence egzantrik olmadan dönen motor ancak semazen liginde iş yapar

Kapaklarını tanımıyorum 1.8'lerin ama 3071 ile 1 bar civarı keyif vermez

Bende aynı fikirdeyim. Büyük turbo ile 1.3 bar ile 1.5 bar arası açmadıkça keyif vermiyor düşüncesindeyim.

H22Power
05-11-2011, 09:23
AUQ motorlu 1.8t aracımıza 3071'li bir setup yapmayı düşünüyoruz. turbo manifold enjektörler benzin regülatörü intercooler vs. gibi gerekli olan tüm parçalar tamam. yurtdışı bir forumda denk gelen bir konuda aynı tarzda bir setup ve aynı turboyu kullanan bir eleman stock motor bu setup için dayanıklı ama fazladan dönülecek devir için pistonlar orjinal kalsa da kolları degiştirin tarzı bir yorumda bulunmuş. komple stock motor üzerinden sadece kol degiştirerek mi bu setup'a girmeliyiz yoksa oldugu gibi stock olarak kalmasında bir sakınca var mıdır? 3071 ile yaklaşık 1.0-1.2 bar civarlarında binilecek araca ve tahmini 7500 gibi bir devir dönecek sanırım. bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyoruz.

3071 ile 1.0-1.2 yerine.. 2871 ile full stock 1.5-1.6 bassanız daha iyi olur kanaatindeyim sebebine gelince zaten 6800 limitörü olan araca 5000lerde gelen bir turboyu koymak mantıklı değil full stock gt2871 manifolda göre 4000-4300 arası geliyor ayrıca 3071 i stock internallerle kullansanız dahi randıman alabilmek için egzantrik koymanız şart emisyon ve egzoz gazının artışını egzantrikle desteklemezseniz turbo tabiri caizse kayseri üzerinden geliyor bu motora istediğiniz kadar basınç basın ama devir yükseltmeyin derim ben 7200 devirden sonrası stock internaller ve yağ pomapsı ile riskli benim size tavsiyem şu olabilir 2871 i egzantrikle 3900 devirde getirtin ve 6800 olan limitörü yağ pompasını oem sıfır taktıktan sonra 7100 rpm e yükseltin ve 1.5 bar basın muhtemelen shift rpm inizde 7000 devir olacaktır bu şekilde 3071 1.0 bardan çok daha hızlı çok daha sağlıklı ve devir bandı çok daha dengeli bir aracınız olacaktır kanaatindeyim ama karar sizin...

Bulut Y.
05-11-2011, 09:26
demekki neymiş her zaman bigger is better değilmiş :)

06 ANIL 38
05-11-2011, 10:16
3071 ile 1.0-1.2 yerine.. 2871 ile full stock 1.5-1.6 bassanız daha iyi olur kanaatindeyim sebebine gelince zaten 6800 limitörü olan araca 5000lerde gelen bir turboyu koymak mantıklı değil full stock gt2871 manifolda göre 4000-4300 arası geliyor ayrıca 3071 i stock internallerle kullansanız dahi randıman alabilmek için egzantrik koymanız şart emisyon ve egzoz gazının artışını egzantrikle desteklemezseniz turbo tabiri caizse kayseri üzerinden geliyor bu motora istediğiniz kadar basınç basın ama devir yükseltmeyin derim ben 7200 devirden sonrası stock internaller ve yağ pomapsı ile riskli benim size tavsiyem şu olabilir 2871 i egzantrikle 3900 devirde getirtin ve 6800 olan limitörü yağ pompasını oem sıfır taktıktan sonra 7100 rpm e yükseltin ve 1.5 bar basın muhtemelen shift rpm inizde 7000 devir olacaktır bu şekilde 3071 1.0 bardan çok daha hızlı çok daha sağlıklı ve devir bandı çok daha dengeli bir aracınız olacaktır kanaatindeyim ama karar sizin...

OEM yağ pompası ile 8500 devir dönüorum yarışlarda..gt3582R 1.8 bar ile :icon_tup:

H22Power
05-11-2011, 10:27
OEM yağ pompası ile 8500 devir dönüorum yarışlarda..gt3582R 1.8 bar ile :icon_tup:

Abi şimdi şöyle izah edeyim yanlış anlaşılmasın bu araçların pompasında o devirlere kadar sıkıntı olmaz (ama riski var) fakat biz arabanın pompasının ne durumda olduğunu bilemeyiz o yüzden sıfır takılmasını tavsiye ettik burdan insanlar yazılarımıza itibar edip uyguluyorlar ben %0 risk üzerine konuşmalıyım ki yarın bir gün sorun çıkarsa 7 sülalemize rahmet okunmasın haksız mıyım?

kurtbil
05-11-2011, 10:35
3071 ile 1.0-1.2 yerine.. 2871 ile full stock 1.5-1.6 bassanız daha iyi olur kanaatindeyim sebebine gelince zaten 6800 limitörü olan araca 5000lerde gelen bir turboyu koymak mantıklı değil full stock gt2871 manifolda göre 4000-4300 arası geliyor ayrıca 3071 i stock internallerle kullansanız dahi randıman alabilmek için egzantrik koymanız şart emisyon ve egzoz gazının artışını egzantrikle desteklemezseniz turbo tabiri caizse kayseri üzerinden geliyor bu motora istediğiniz kadar basınç basın ama devir yükseltmeyin derim ben 7200 devirden sonrası stock internaller ve yağ pomapsı ile riskli benim size tavsiyem şu olabilir 2871 i egzantrikle 3900 devirde getirtin ve 6800 olan limitörü yağ pompasını oem sıfır taktıktan sonra 7100 rpm e yükseltin ve 1.5 bar basın muhtemelen shift rpm inizde 7000 devir olacaktır bu şekilde 3071 1.0 bardan çok daha hızlı çok daha sağlıklı ve devir bandı çok daha dengeli bir aracınız olacaktır kanaatindeyim ama karar sizin...

2871 atp manıfoldla 3000-3500 arası gelıyor,senın bahsettıgın elımınator turbo flan mı ?

H22Power
05-11-2011, 10:37
2871 atp manıfoldla 3000-3500 arası gelıyor,senın bahsettıgın elımınator turbo flan mı ?

3000rpm de yazılımlı k03 spool ediyor 3300rpm de yazılımlı k04 spool ediyor siz hangi gt2871 i o devirde getirtiyorsunuz hayret :D

kurtbil
05-11-2011, 10:40
Dou aug ların kolları agulara gore daha dayanıksız oncelıkle 3071 le 1 barda bıle sıkıntı yaratma ıhtımalı olcak.vwvortexte sadece kol degısıp 3071 le kullananlarda var ama acmısken her bır seye gırısmek daha mantıklı.stock motor 1 bar basıp kelle koltukta korkuyla gazlamaktansa yapılı motorla gazlamak daha mantıklı.

kurtbil
05-11-2011, 10:42
3000rpm de yazılımlı k03 spool ediyor 3300rpm de yazılımlı k04 spool ediyor siz hangi gt2871 i o devirde getirtiyorsunuz hayret :D

bahsettıgım araba emırın arabası ben kac senedır o arabada aynı senaryoyu goryorum mustafa mabadımdan atmıyorum:)

egeturbo
05-11-2011, 10:42
stock motora 0.7 barda audi a3 1.8 t xs power manifold gt3071 turbo enjektör cooler lugtronicti galiba beyin 286 hp civarı güç almıştık beyini hatta ankaradan ümit abi takıp maplemişti hatırlayanlar olur izmirde otobanda tutuşan atakanın a3

06 ANIL 38
05-11-2011, 10:52
Abi şimdi şöyle izah edeyim yanlış anlaşılmasın bu araçların pompasında o devirlere kadar sıkıntı olmaz (ama riski var) fakat biz arabanın pompasının ne durumda olduğunu bilemeyiz o yüzden sıfır takılmasını tavsiye ettik burdan insanlar yazılarımıza itibar edip uyguluyorlar ben %0 risk üzerine konuşmalıyım ki yarın bir gün sorun çıkarsa 7 sülalemize rahmet okunmasın haksız mıyım?

:D:D:D bencede okumasınlar...bence swap işinde en önmlli parça oil pump...anlatmak istediğim 1.8t oem pompa acayip bişi..ciddi beygirlerde yeterlı oluo ve ucuz....helleki rb26 swaplayanların 1800usd yağ pompasına verdikleri düşünülürse bedava denebilir:icon_tup::icon_tup::icon_tup:

kurtbil
05-11-2011, 10:56
:D:D:D bencede okumasınlar...bence swap işinde en önmlli parça oil pump...anlatmak istediğim 1.8t oem pompa acayip bişi..ciddi beygirlerde yeterlı oluo ve ucuz....helleki rb26 swaplayanların 1800usd yağ pompasına verdikleri düşünülürse bedava denebilir:icon_tup::icon_tup::icon_tup:

alman bosuna pahalı satmıyor arabasını ısın en basında:)

douu
05-11-2011, 11:00
arkadaşlar söylediginiz şeylerin bende bilincindeyim fakat bir noktayı atlamayın lütfen. turbo şunu al bunu al demeniz birşeye yaramaz çünkü 3071i aldık. diger bahsedilen bütün konuları bende biliyorum. vwvortex'i hatmettim bi kaç gündür. can kankam kol mevzusuna takıldım bende. araç 300-330 hp aralıgında kalacak daha fazlasını istemiyoruz şimdilik. motor içini yapmak benim de aklımdan geçiyor fakat istenilen güç için motor tamamen yeterli bana göre. sadece bu kol mevzusu biraz kafamı kurcaladı. bu arada turbo 5000 devirden önce gelmeyecek falan yazılmışta getiririz inşallah 5000 devirden önce. bunların bizde bilincindeyiz elbet. en büyügü olsun diye gidip 3071 alacak bir mantıkta olsaydık 1300 dolara 35 vardı onu alırdık ;) aklımızdan geçen bir setup var planladıgımız. sadece kol mevzusu bizi düşündürüyor. saglıklı olması acısından sadece kolları pauter ile deiştirebiliriz sanırım.

douu
05-11-2011, 11:03
anıl abim yag pompasını sıfırlayacaz tavsiyen üzerine ;)

kurtbil
05-11-2011, 11:24
arkadaşlar söylediginiz şeylerin bende bilincindeyim fakat bir noktayı atlamayın lütfen. turbo şunu al bunu al demeniz birşeye yaramaz çünkü 3071i aldık. diger bahsedilen bütün konuları bende biliyorum. vwvortex'i hatmettim bi kaç gündür. can kankam kol mevzusuna takıldım bende. araç 300-330 hp aralıgında kalacak daha fazlasını istemiyoruz şimdilik. motor içini yapmak benim de aklımdan geçiyor fakat istenilen güç için motor tamamen yeterli bana göre. sadece bu kol mevzusu biraz kafamı kurcaladı. bu arada turbo 5000 devirden önce gelmeyecek falan yazılmışta getiririz inşallah 5000 devirden önce. bunların bizde bilincindeyiz elbet. en büyügü olsun diye gidip 3071 alacak bir mantıkta olsaydık 1300 dolara 35 vardı onu alırdık ;) aklımızdan geçen bir setup var planladıgımız. sadece kol mevzusu bizi düşündürüyor. saglıklı olması acısından sadece kolları pauter ile deiştirebiliriz sanırım.

yavrum bahsettıgın bglerı gt2871 ıle zaten alabılıyordunuz ama turbo alınmıs zaten yapacak bırsey yok:)Dusuk basınc ıcın kol degısmeye de gerek yok ama o basınc ıkı gun sonra bıraz daha acalım acalıma gelırse o zaman sıkıntı baslıcak döt korkusu ıle basılacek :) Vwvortexde jettalı b eleman vardı kol degısık arabayı gt35 le mı ne yurutuyodu yanlısım yoksa.o konuya bır daha goz atmak lazım.Yıne de fıkrım hazır elde gt30 var ıyı bır setup yapıp kafasına 1,5bar ı basmaktır :D bahsı gecen araba ıbıza fr mı moruk ?

douu
05-11-2011, 11:43
golf gti kankacım. ;)

KMR2-GT
05-11-2011, 11:46
dou acele etmıcek bıraz toplarlıcak kendını motor ıcını gırıpbı defada halledıcek bu olayı.yada 3071 ı satıp 28 bakıcaz.ben olsam 28 alırdım

kurtbil
05-11-2011, 11:47
golf gti kankacım. ;)

ıbıza olaydı daha ıyıydı daha hafıf golften:D

douu
05-11-2011, 12:00
ibiza seneye :D onunla alakalı da planlar var :D

tdipower
05-11-2011, 12:25
2871 APR manifoldla 3800 civarı üflemeye başlıyordu 1.7 bastık stock motora sıkıntı yok :)

douu
05-11-2011, 23:30
bi nokta var gözden kaçan izah edeyim. bütün parçalar tamam arkadaşlar. sadece takma sökme işlemleri kaldı. tek ögrenmek istedigim şey stock kollarla 300-340 hpler arasını kullanabilir miyiz ? yoksa kol değiştirsek bizim için daha mı iyi olur ?

dark
05-11-2011, 23:38
bi nokta var gözden kaçan izah edeyim. bütün parçalar tamam arkadaşlar. sadece takma sökme işlemleri kaldı. tek ögrenmek istedigim şey stock kollarla 300-340 hpler arasını kullanabilir miyiz ? yoksa kol değiştirsek bizim için daha mı iyi olur ?

Douu değiştirirsen tabiki iyi olur. Tabiki bu yapıcağınız arabanın kollarının durumunada bağlı imkan varsa hiç risk e girmden değiştirip rahat rahat basınç basın. Ne basınç basmayı düşünüyorsunuz bu arada ?

metin01
05-11-2011, 23:41
pauter seni çağırıyor douuu

douu
06-11-2011, 01:04
@ can : ilk etapta 1 bar kardesim. Sonra tatmin ettigi yerde birakacaz. 1.5 bari geçmemek üzere tabi.

@ metin : Aralık paketine ekleyivermek lazım aslında :)

semihx
06-11-2011, 14:15
kollarin dayanmasi beygirden daha cok torkla alakali bi durum. anlik gücler, yani turbonun ilk geldigi andaki basinc yüksekligi gibi...

asagidaki fotografi görmüssünüzdur illaki. agu, aeb kodlu ilk nesil 1.8t ler icin 360 ps e dayaniyor, diyerleri ( ince kollular icin ) ise 300 u gördük diyenler var. ben sizin yerinizde olsam sinirlarda dolasmak yerine eger imkan varsa kollari deyistirip o sekilde kullanirdim. yok motor stok kalicak ise de bu motor kodlu motor ile 260ps in üzerine cikmam.

http://www.sdi-driver.de/fileadmin/bilder/1.8TUmbau/AGU/Pleulunterschied_bamvsauq2ks8.jpg

Spook
06-11-2011, 14:25
400nm den sonra agu aeb ve bam kollarinin yamuldugunu defalarca gordum.. Kritik nokta bu. Fakat sizin kollariniz daha dusuk dirence sahip. ben olsam kesinlikle iyi bir kolla pauter gibi upgrade ederdiim kafam rahat olurdu.. Oem aeb yada agu pistonlarini coatlayip 3076 ile 1.5 ,1.7 basan setup yapan bir vatandas var ozellikle oem kullaniyor..

douu
06-11-2011, 15:06
Alper motor kodumuz auq kardesim. Agu daha dayanıklı bu motordan biliyorum. Bizim planlarımız dahilinde de 1.5 bar basınçlar var. Parçalar dayanıklı ama kollar hakkında iyi seyler duymadım. Planlar dahilinde pauter kollar vardı şimdi de kesinleşmiş oldu böylece. :) Alper bide kw v2 lazım bize aklında olsun :)

kurtbil
06-11-2011, 15:26
Alper motor kodumuz auq kardesim. Agu daha dayanıklı bu motordan biliyorum. Bizim planlarımız dahilinde de 1.5 bar basınçlar var. Parçalar dayanıklı ama kollar hakkında iyi seyler duymadım. Planlar dahilinde pauter kollar vardı şimdi de kesinleşmiş oldu böylece. :) Alper bide kw v2 lazım bize aklında olsun :)

bırılerını sat da sat dıye darlıyomussun duyduguma gore:D

dark
06-11-2011, 15:27
gt 28 varken gt 30 macerası niye anlamadım :)

Vts_Power
06-11-2011, 15:28
Alper motor kodumuz auq kardesim. Agu daha dayanıklı bu motordan biliyorum. Bizim planlarımız dahilinde de 1.5 bar basınçlar var. Parçalar dayanıklı ama kollar hakkında iyi seyler duymadım. Planlar dahilinde pauter kollar vardı şimdi de kesinleşmiş oldu böylece. :) Alper bide kw v2 lazım bize aklında olsun :)

doğru karar vermişsin kesinlikle, tdipower ında bahsettiği araba bizim. 2000 model golfIV gti agu kodlu.apr nin kiti var 28 71 li evet 1.7 leri bastık.1.45 peak 1.3 lerde uzunca zaman kullandık motoru açmadan.(e92 m3 ü geçiordu aracımız)4000 lerde doluyordu apr manifold ile
ancak sezon bitince motoru açalım dedik, epey yıpranmış motor önceden çok sağlıklı durumda değilmiş sıfır gibi bir kapak aldık hurdacılardan.motoru rektefiyeye verince çıktı asıl bomba 2 si çok fazla2 si az4 kolda dönme yönünde eğri çıktı.bir ihtimal daha önce su aldırmış olabiilrler motora ama bizdede eğilmiş olabilir.agu nun kolları sizden daha sağlam ama bölede bir sonuç var bizde 83 mm piston ve kol aldık bu şekilde toplandı motor.

douu
06-11-2011, 16:29
@ Kurtbil : Kanka o taraflara yolum düşerse ellerimle sökecem :D

@ Can : Öyle icab ettigi için öyle aldık ;)

@ Ahmet abi : abicim bahsettigin aracı biliyorum. gayet güzel gidiyordu maşallah. bizim aracımız stock olarak gayet tatminkar güçler çıkardı. tüm arkadaşlar gt30la ilgili olumsuz konuşmuşlar ama bu turbo bize uyguna geldi bizde aldık. kollar hakkında okudugumuz olumsuzluklar sonucunda da değiştirmeye karar verdik. inşallha hakkımızda hayırlısı olur. detaylıca konuşmakta isterim tabi ;)

Spook
06-11-2011, 17:07
Ewt daha oncede solemistim 2871 ile 1.7 bar 400 leri gorur..ve tolerans bitiyor kol egiliyor.bence kol alacaksaniz ve pistonla bu isi bi kere yapin.kol dedigil gibi pauter net..scatt da basarili.. Ie dende memnunlar ama cok yuksek basincda guven vermiyo anladigim kadariyla.gtX30 yada gt30 lu bir setup yapiyorsaniz ust kapagada girin, agunun emmeyi kullanin.oversize egzost subaplari sapka ve yaylarida elden gecirin :) zaten me7 ecu kullanio makina o yuzden rahatsiniz.sanzimaninizda dayanikli.eger bukdr buyuk proje yapicaksaniz butcede vardir drive by wire a direk pnp olan standalone ecular var vpec gibi zaten tercih butce meselesi tabi ama cok iyi arastirin bence. Arabayi daha yeni aldiniz acele etmeyin kardesim. Ne amacli kullanacaginizda onemli.. Iyi toplanmis 2871 li oem kollu pistonlu 1.4 cont saglikli 1.4cont yuruyen bi makina oldukca tatmin eder insancil olani :)

douu
06-11-2011, 17:30
gt30 üzerine o basınçları planlıyoruz kardeşim. tahmini olarak kapak agunun kapakla değişecek tamamen. veya güzel bir şekilde işleme tabi tutacaz. emme konusundaki fikrin aklımda olan bir fikirdi zaten. pauter kol listeye kesin olarak dahil edildi. bütçe ve imkan dahilinde piston da tercih edebiliriz. o da cp olacak kesinlikle :)

douu
06-11-2011, 17:33
ecu da yine bütçe dahilinde standalone'a geçebilir. vems'ti sanırım cok fazla olmayan rakamlara gelebiliyor bu beyin. ama ilk etap için yeterli gelecegini düşünüyorum stock beynin.

kurtbil
06-11-2011, 17:38
ecu da yine bütçe dahilinde standalone'a geçebilir. vems'ti sanırım cok fazla olmayan rakamlara gelebiliyor bu beyin. ama ilk etap için yeterli gelecegini düşünüyorum stock beynin.

hıc de ucuz degıl moruk :) me7,5 ısınızı cok buyuk olcude gorur,en azından agulardakı motronic gıbı kısır beyın degıl :)

Safak
06-11-2011, 17:44
Yaf can bırak artık ABF ve AGU'nın netteki ezber setuplarını 10.000kere gördük bilinen şeylerin coğunun boş muhabbet olduğunu. Ötekinde Ayberkte, 1.8T de Emirde ne varsa onu yazıyorsun panpa :D

Olmuşu söyleyelim, görmüşlüğümüzü değil :D

ukku
06-11-2011, 17:45
Muhahaha kurtbil harbiden hep ezber setup yazıyon la.
2 rekat custom bişi yapalım copy paste olmasın. Ne fark eder? :D

kurtbil
06-11-2011, 17:47
Yaf can bırak artık ABF ve AGU'nın netteki ezber setuplarını 10.000kere gördük bilinen şeylerin coğunun boş muhabbet olduğunu. Ötekinde Ayberkte, 1.8T de Emirde ne varsa onu yazıyorsun panpa :D

Olmuşu söyleyelim, görmüşlüğümüzü değil :D

hayalı setupları soylemıyoruz moruk yapanlara sahıt olyoruz ogrendıgımızı soyluyoruz ;)

douu
06-11-2011, 17:47
yüklenmeyin can kardeşime :D

kurtbil
06-11-2011, 17:48
Muhahaha kurtbil harbiden hep ezber setup yazıyon la.
2 rekat custom bişi yapalım copy paste olmasın. Ne fark eder? :D

sakacı senı :)

Safak
06-11-2011, 17:49
hayalı setupları soylemıyoruz moruk yapanlara sahıt olyoruz ogrendıgımızı soyluyoruz ;)

Sen ukkuytada olmaz olmaz diyordun :D Boşver söleme sen bişi la :D Sus la... milletin atılımlarını engelleme :D

douu
06-11-2011, 17:49
custom'ın kralını yapıyoruz la biz burda :)

kurtbil
06-11-2011, 17:51
Sen ukkuytada olmaz olmaz diyordun :D Boşver söleme sen bişi la :D Sus la... milletin atılımlarını engelleme :D

ben hıc olmaz demedım mabadından atma:) bırseyler eksık kı gecen gun 5 saat sanayıde gecırdık b de gerısın gerı donduk :)

ukku
06-11-2011, 17:51
kurtbil foto çeksin diyenler :D

kurtbil
06-11-2011, 17:51
custom'ın kralını yapıyoruz la biz burda :)

1 alt setup ın map ı ıle araba yurutceksın olm o zaman custom olur ,utkuya sorcaksın o ıslerı :D

douu
06-11-2011, 17:52
adamlara bak komple yükleniyolar :D:D:D can bunlar msnde birbirlerini gaza getirdiler kesin :D

Safak
06-11-2011, 17:52
Teorik tuning pratik olmadıkça bir yarraya derman olmaz arkadaşlar... Kendiniz yaşamadan olmaz o iş.

Yoksa port polish ile 3 boy aldı... walbro pompa ile 5 boy aldı diye gezer, standrt enjektöre kobva ile benzin dökseniz birşey farketmeyeceğini hesaplamassınız :D

kurtbil
06-11-2011, 17:53
adamlara bak komple yükleniyolar :D:D:D can bunlar msnde birbirlerini gaza getirdiler kesin :D

konu kırlılıgı kanka yapcak bsey yok :D yazsınlar bakalım mactan sonra gorusucez kendılerı ıle :D

Safak
06-11-2011, 17:53
kurtbil foto çeksin diyenler :D

+1 :icon_tup:

ukku
06-11-2011, 17:57
kurtbil'e dizel sorun, bi de poz verin. tamamdır. :D

Safak
06-11-2011, 18:00
Benzin Kurtbil için fazla yanıcı, mazot daha emniyetli bencede :D

douu
06-11-2011, 18:09
hop iş dizele girerse çarşı pazar karışır lütfen bak :)

outlaw
06-11-2011, 19:36
Teorik tuning pratik olmadıkça bir yarraya derman olmaz arkadaşlar... Kendiniz yaşamadan olmaz o iş.

Yoksa port polish ile 3 boy aldı... walbro pompa ile 5 boy aldı diye gezer, standrt enjektöre kobva ile benzin dökseniz birşey farketmeyeceğini hesaplamassınız :D

iste safo power farki hislerime tercuman olan adam :icon_tup:

Spook
06-11-2011, 19:42
bütün kırmızılar 2 de 60 da gelin nan :D

semihx
06-11-2011, 21:28
bulabilirseniz ebay den uygun BAM yada APX pistonu bakabilirsiniz. sIkistirmasi düsüktür. daha saglikli basinc icin ..

Alperen-B
07-11-2011, 21:34
kollarin dayanmasi beygirden daha cok torkla alakali bi durum. anlik gücler, yani turbonun ilk geldigi andaki basinc yüksekligi gibi...

asagidaki fotografi görmüssünüzdur illaki. agu, aeb kodlu ilk nesil 1.8t ler icin 360 ps e dayaniyor, diyerleri ( ince kollular icin ) ise 300 u gördük diyenler var. ben sizin yerinizde olsam sinirlarda dolasmak yerine eger imkan varsa kollari deyistirip o sekilde kullanirdim. yok motor stok kalicak ise de bu motor kodlu motor ile 260ps in üzerine cikmam.




sc44 turbo ile 1.45 barda 350hp'de (paşaoğlu dyno) 100.000 km gidip ve motorunda tek bir sıkıntısı olmadan gezinen (MAŞALLAH) arkadaşım var. :heyoo:

TaGo
07-11-2011, 22:02
Beyler! Suan 1.8t upgrade ile alakali 2 konu var halihazirda. Tum postlari okuyorum. Yarisi oem halde bir gt28 takarak, birde enjektor ve buyuk cooler, yazilimla 300hp alinir diyor. Diger grup bunlar hayal ole 10.000tl harcamadan bu gucler alinmaz deniyor...

Simdi hangisi? Bu arada ciddi soruyorum. Golf gti yada a3 alarak minumum 300hp almak istiyorum. Proje altina imza atacak varmi?

chevy_Boy
07-11-2011, 22:04
iyi geceler arkadaşlar araç sahibi olarak yapılacak en iyi şey olmasından dolayı aracın projesiyle ilgili a'dan z'ye bütün kararları, insiyatifi project01 garage'a devretmiş bulunmaktayım. fikirler için teşekkür ederim. konu kirliliği olmaması açısından konu silinebilir.

douu
07-11-2011, 22:13
Arkadaslar selamlar. Konu hakkında fazla detay yazıldı çizildi. Projeyi bundan sonra tamamen project01 yürütecek. En doğru kararları project01 garage alacaktır.

maskaran
07-11-2011, 22:36
Beyler! Suan 1.8t upgrade ile alakali 2 konu var halihazirda. Tum postlari okuyorum. Yarisi oem halde bir gt28 takarak, birde enjektor ve buyuk cooler, yazilimla 300hp alinir diyor. Diger grup bunlar hayal ole 10.000tl harcamadan bu gucler alinmaz deniyor...

Simdi hangisi? Bu arada ciddi soruyorum. Golf gti yada a3 alarak minumum 300hp almak istiyorum. Proje altina imza atacak varmi?

10.000 tlyi bulmaz diyenlerdenim

Spook
07-11-2011, 23:24
Beyler! Suan 1.8t upgrade ile alakali 2 konu var halihazirda. Tum postlari okuyorum. Yarisi oem halde bir gt28 takarak, birde enjektor ve buyuk cooler, yazilimla 300hp alinir diyor. Diger grup bunlar hayal ole 10.000tl harcamadan bu gucler alinmaz deniyor...

Simdi hangisi? Bu arada ciddi soruyorum. Golf gti yada a3 alarak minumum 300hp almak istiyorum. Proje altina imza atacak varmi?


Hesap açık net...

1200usd gt2x turbo
tabular olmayan normal bir manifold 350usd
enjektörler 250usd
intercooler ortalama 200usd
İntercoooler boruları,komple egzost sistemi krom olursa 1500tl ~~900usd
ortalama işçilik 700usd
silikon kelepçeler vs vs 250usd
remap ortalama 500-750usd
eğer me3x ise yeni bir maf 200usd
Debriyaj dışardan alınırsa 1000usd ye stage 2 yada 3 mal oluyor burda yapılırsa 300usd (balata çakma vs dedikleri olay)
iyi bir manuel boost controler 100usd
wideband,basınc ve egt illaki ortalama 550$
forge007 150usd


Buraya kadar parçalar ortalama 6000usd bu parçaların illaki kargosu en az 500usd tutar ki debriyaj volan filan alınırsa çok daha geçer. tümü bir kerede gelse illaki gümrük işlemi olur.bunlar bu fiyata dahil değil.

Parça gelir hatalı olur gider gelir evdeki hesap çarşıya uymaz aksilikler olur. sıfır turbo gelir wasgate arızalı çıkar ot olur *** olur.. maf housing gelir açısı ters olur..
Bu yazdığım fiyatlar dahada düşebilir tabi yapılacak işin malzemenin kalitesiyle alakalı sonuçta.

Açık net 10bin in üzerinde.. kimse birbirini kandırmasın, bende bu paraları harcadım.

MECOO
08-11-2011, 16:52
Hesap açık net...

1200usd gt2x turbo
tabular olmayan normal bir manifold 350usd
enjektörler 250usd
intercooler ortalama 200usd
İntercoooler boruları,komple egzost sistemi krom olursa 1500tl ~~900usd
ortalama işçilik 700usd
silikon kelepçeler vs vs 250usd
remap ortalama 500-750usd
eğer me3x ise yeni bir maf 200usd
Debriyaj dışardan alınırsa 1000usd ye stage 2 yada 3 mal oluyor burda yapılırsa 300usd (balata çakma vs dedikleri olay)
iyi bir manuel boost controler 100usd
wideband,basınc ve egt illaki ortalama 550$
forge007 150usd


Buraya kadar parçalar ortalama 6000usd bu parçaların illaki kargosu en az 500usd tutar ki debriyaj volan filan alınırsa çok daha geçer. tümü bir kerede gelse illaki gümrük işlemi olur.bunlar bu fiyata dahil değil.

Parça gelir hatalı olur gider gelir evdeki hesap çarşıya uymaz aksilikler olur. sıfır turbo gelir wasgate arızalı çıkar ot olur *** olur.. maf housing gelir açısı ters olur..
Bu yazdığım fiyatlar dahada düşebilir tabi yapılacak işin malzemenin kalitesiyle alakalı sonuçta.

Açık net 10bin in üzerinde.. kimse birbirini kandırmasın, bende bu paraları harcadım.

+1 bende harcadım. Fazlası vardır eksiği yoktur.

yavuz364
08-11-2011, 17:07
Beyler! Suan 1.8t upgrade ile alakali 2 konu var halihazirda. Tum postlari okuyorum. Yarisi oem halde bir gt28 takarak, birde enjektor ve buyuk cooler, yazilimla 300hp alinir diyor. Diger grup bunlar hayal ole 10.000tl harcamadan bu gucler alinmaz deniyor...

Simdi hangisi? Bu arada ciddi soruyorum. Golf gti yada a3 alarak minumum 300hp almak istiyorum. Proje altina imza atacak varmi?

GT2* e çıkmazsanız 10.000 e de çıkmayabilirsiniz :)
ancak kesinlikle kişiden kişiye değişen bi olay bu.. İşin içinde, parçaları ucuza bulabilen ve bazı şeyleri kendisi çözebilen birisi çok daha uyguna yapabilir..
aşağıdaki listeyi biraz sadeleştirirsek..



K04-023 turbo 1600tl
enjektörler 450tl
intercooler ortalama 350tl
İntercoooler boruları,komple egzost sistemi krom olursa 1000tl
ortalama işçilik 1000tl
silikon kelepçeler vs vs 250tl
remap ortalama 800tl
eğer me3x ise yeni bir maf 220tl
Debriyaj 750tl
manuel boost controler 100tl
wideband,basınc ortalama 750tl
forge007 250tl


7520TL

Hadi 500 tl de ıvır zıvırla 8000 TL , ancak ben olsam arabaya bunların üstüne bi bu kadar daha harcamayı tavsiye ederdim :D herşey HP değil...

Mustafa Birsesli
08-11-2011, 17:15
Beyler! Suan 1.8t upgrade ile alakali 2 konu var halihazirda. Tum postlari okuyorum. Yarisi oem halde bir gt28 takarak, birde enjektor ve buyuk cooler, yazilimla 300hp alinir diyor. Diger grup bunlar hayal ole 10.000tl harcamadan bu gucler alinmaz deniyor...

Simdi hangisi? Bu arada ciddi soruyorum. Golf gti yada a3 alarak minumum 300hp almak istiyorum. Proje altina imza atacak varmi?

herşeyin altına imza atılır :) ama 1000 le kısıtlamaktansa düzgün malzeme ile gerektiği gibi yapmak lazım


GT2* e çıkmazsanız 10.000 e de çıkmayabilirsiniz :)
ancak kesinlikle kişiden kişiye değişen bi olay bu.. İşin içinde, parçaları ucuza bulabilen ve bazı şeyleri kendisi çözebilen birisi çok daha uyguna yapabilir..
aşağıdaki listeyi biraz sadeleştirirsek..



7520TL

Hadi 500 tl de ıvır zıvırla 8000 TL , ancak ben olsam arabaya bunların üstüne bi bu kadar daha harcamayı tavsiye ederdim :D herşey HP değil...

çok doğru söz herşey alınan güç değil ;)

semihx
08-11-2011, 21:59
sc44 turbo ile 1.45 barda 350hp'de (paşaoğlu dyno) 100.000 km gidip ve motorunda tek bir sıkıntısı olmadan gezinen (MAŞALLAH) arkadaşım var. :heyoo:

ben bu isin ustasi deyilim, hoby olarak ilgileniyorum. uzun zamandan beride 1.8T lerle ilgiliyim . chip, imo ipdali . t3/4 turbo büyüttüyüm ( eksoz borusuna kadar kendim kesip bictim ve kaynagini yaptim ) aracim var. birde günlük kullandigim ARY kodlu leon4 1.8t var. ( nekadar icinde oldugumu anlatmak amaciyla yazdim )

yani burda yazip cizmekle sadece insanlarin kafasi karisir, baska da bisey olmaz. ben sahsi görüsümü yukarida yazdim. ne pasaoglu tanirim ne de arkadasini, sen öyle diyorsan öyledir. umarim sorunsuz nice 100000 leri devirir.

06 ANIL 38
08-11-2011, 22:06
Beyler! Suan 1.8t upgrade ile alakali 2 konu var halihazirda. Tum postlari okuyorum. Yarisi oem halde bir gt28 takarak, birde enjektor ve buyuk cooler, yazilimla 300hp alinir diyor. Diger grup bunlar hayal ole 10.000tl harcamadan bu gucler alinmaz deniyor...

Simdi hangisi? Bu arada ciddi soruyorum. Golf gti yada a3 alarak minumum 300hp almak istiyorum. Proje altina imza atacak varmi?

buna yakın bir setupla e39 m5 ve e36-e46 m3 lerle dalga geçıodum 2 sene boyunca...sonradan drag spec yapıp 600+hp lara geçtim..

metin01
08-11-2011, 23:07
ben bu isin ustasi deyilim, hoby olarak ilgileniyorum. uzun zamandan beride 1.8T lerle ilgiliyim . chip, imo ipdali . t3/4 turbo büyüttüyüm ( eksoz borusuna kadar kendim kesip bictim ve kaynagini yaptim ) aracim var. birde günlük kullandigim ARY kodlu leon4 1.8t var. ( nekadar icinde oldugumu anlatmak amaciyla yazdim )

yani burda yazip cizmekle sadece insanlarin kafasi karisir, baska da bisey olmaz. ben sahsi görüsümü yukarida yazdim. ne pasaoglu tanirim ne de arkadasini, sen öyle diyorsan öyledir. umarim sorunsuz nice 100000 leri devirir.

araç bu

http://www.techturkey.com/forum/project-cars/17867-p01-taxi-seat-leon-18t-06ag800-powered-by-project01-dyno-eklendi.html

kurtbil
09-11-2011, 01:03
birde günlük kullandigim ARY kodlu leon4 1.8t var.

ispanyol s3 ü,sen sevdiğimizden :)

lnd_samet
11-11-2011, 09:54
konu cok uzamış,

sadece kol değişimi için motor açmak çok mantıksız.
alın 1 takım piston onlarıda elden geçirin madem kardeşim.


agu nun kolunu 500 nm den sonra eğdim,onada güvenmiyorum.
o yüzden fantezi yapmaya gerek yok.
gt30 la 1.0 bar zevksiz fakat bir cok şeyi almışken 2-3 ay daha sabredip motoru güzelce toplayıp adam gibi basınç basın.


Anıl yazmış,KESİNLİKLE yağ pompası sıfırlanması lazım.
kapak portlarını polishe vermen mantıklkı cünkü cok dar o kapagın polishleri.
agu kapat taksan onuda polishlet.

---

BU ARADA 10.bin tl tutma mevzuusuna diyeceklerim şu durki.

audi TT nin setupunu uygularsanız dogru 8 milyarları tutuyor.
standart bir arabaya biniyorsunuz.
ama o setup tamamen sök tak işçiliği.doğrusuda o belki ama ben eski arabama o kadar harcamadan aldım o güçleri.
neyi nasıl almak istediğinize bağlı birazdan:)

lnd_samet
11-11-2011, 09:56
unuttum.
yağ pompasının, yanında kare şeklinde aluminyum yağ sagotucusu oluyor 1.8T lerde.
aluminyum ısınıp sogudukca(-ki setup değişiminde fazlaca oluyor bu) sızdırma yapıyor 45 tl gibi birşeydi geçen sene fiyatı.
yani yağla alakalı ne var ne yoksa değişmeli.
ne kadar hortum varsa benzinle yıkanıp bakılmalı -- mümknüse sıfırlanmalı:),

ben başıma gelerek-evin garajında kendim söke taka-konya yolunda kar yağarken sağda söke taka uğraştım,siz uğraşmayın:D

MECOO
11-11-2011, 10:02
unuttum.
yağ pompasının, yanında kare şeklinde aluminyum yağ sagotucusu oluyor 1.8T lerde.
aluminyum ısınıp sogudukca(-ki setup değişiminde fazlaca oluyor bu) sızdırma yapıyor 45 tl gibi birşeydi geçen sene fiyatı.
yani yağla alakalı ne var ne yoksa değişmeli.
ne kadar hortum varsa benzinle yıkanıp bakılmalı -- mümknüse sıfırlanmalı:),

ben başıma gelerek-evin garajında kendim söke taka-konya yolunda kar yağarken sağda söke taka uğraştım,siz uğraşmayın:D

Aluminyum yağ soğutucu 100 TL civarı bende ne olur ne olmaz diye yeni değiştirdim bilginize.

Spook
11-11-2011, 10:11
konu cok uzamış,

sadece kol değişimi için motor açmak çok mantıksız.
alın 1 takım piston onlarıda elden geçirin madem kardeşim.


agu nun kolunu 500 nm den sonra eğdim,onada güvenmiyorum.
o yüzden fantezi yapmaya gerek yok.
gt30 la 1.0 bar zevksiz fakat bir cok şeyi almışken 2-3 ay daha sabredip motoru güzelce toplayıp adam gibi basınç basın.


Anıl yazmış,KESİNLİKLE yağ pompası sıfırlanması lazım.
kapak portlarını polishe vermen mantıklkı cünkü cok dar o kapagın polishleri.
agu kapat taksan onuda polishlet.

---

BU ARADA 10.bin tl tutma mevzuusuna diyeceklerim şu durki.

audi TT nin setupunu uygularsanız dogru 8 milyarları tutuyor.
standart bir arabaya biniyorsunuz.
ama o setup tamamen sök tak işçiliği.doğrusuda o belki ama ben eski arabama o kadar harcamadan aldım o güçleri.
neyi nasıl almak istediğinize bağlı birazdan:)

500nm den sonra bi zahmet eğilsin hocam :) stock halde 210nm araç biliyorsun..

Katılıyorum sadece kol için mantıksız.

lnd_samet
11-11-2011, 11:22
Aluminyum yağ soğutucu 100 TL civarı bende ne olur ne olmaz diye yeni değiştirdim bilginize.

geçen sene servismize giriş fiyatı 45 tl idi.doğrudur,cok değişmiş fiyatlar:)1 senedir haberim yok.


500nm den sonra bi zahmet eğilsin hocam :) stock halde 210nm araç biliyorsun..

Katılıyorum sadece kol için mantıksız.


agu sağlam agu şöyle iyi böyle iyi dediler yıllarca hocam,yok komple forget filan diye diye bu noktaya geldik.
yok 350 hp yok 400 hp kaldırıyor dediler kandırdılar bizi:Dyay gibi oldu namussuz:D