PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 2.0 turbo ford taunus yardım..



osman_07
05-11-2011, 20:01
selamlar arkadaşlar, ford taunus aracıma kendi bildiğim gördüğüm okuduğum kadaryıla turbo uygulamasına giriştim. egzoz manifoldunu el yapımı yapıp turboyu yerleştirdim, 0.5 barlık external westgateyide yanına yerleştirdim, 3 litre civarı bi intercooler, bow hepsini olması gerektiği gibi yerleştirdik. motor içi ise turbo bi araçta kullanılan çelik sekman kanallı bi takım piston, bronz yatak uygulandı. herşey çok güzel sorunsuz çalışan bi motor, fakat tabi karbüratörümüz basınç altında çalışamadığı için turbo 0.2 0.3 0.4 derken yığılıp kalıyo, benzin yetişemediği için. o konuyu geçtik, lpg de çalıştırma kararı aldık. araştırmalarım sonucu aynı benim araç ve bu motoru kullanan bi sierrada aynı uygulamanın yapıldığını ve lpg de sorunsuz yürüdüğünü öğrendim ve o kişilerin kullandığı omvl marka çift çıkışlı lpg regülatörü aldım, fakat ayar konusunda üzerindeki ayarın hangisinin ne olduğunu bilemediğim için kara düzen deneme ynaılma sistemiyle açıp kapatmaya çalıştık, lpg de çalıştırdık, turbonun emişinden verilen lpg kırmızı ışıkta falan duracağımızda turbo devirli haldeyken ani gazı bırktığımızda falan sanki stop edecekmiş kadar devir düşme falan yaptı, kimi zaman stop etti ama onuda bi şekilde duracağımız son ana kadar aracı viteste tutarak turbo devri yavaşlayana kadar bekleyerek çözmeye çalıştık. şöyleki bigün sabah çalıştırıp yola çıktığımda, aracın su sıcaklığı 30 40 derecelere gelmeden gazladığımda, büyük bi patlama sesiyle intercooler parçalandı, yeniledik araç ısınmadan gazlamadık bi daha. sıcakkende çok güzel yürüyordu bu seferde lpg ci bi arkadaş kurcaladı ayar yapıyorum diye, tamam dedik. sonrasında araç sıcak olduğu halde yine intercooler patlattı, yani basınç daha 0.5 lere gelmeden bir patlama sesi intercooler paramparça oluyor. şimdi tekrar yeniledim intercooleri, fakat turbom bağlı değil. bu omvl lpg regülatörünün ayarıyla ilgili bilgisi olup bana yardımcı olaiblcek bi arkadaş varsa çok sevinirim, tabi bunun dışındada atlamış olabileceğim noktalar da olabilir. arkadaşlar bulunduğum ilçede bu konularda bilgisi olan kimse yok, herkes sadece yorum yapıyo ama birinin dediği diğerini tutmuyo, bu güne kadar yapmış olduğum herşey kendi mantığımla internet üzerindden yapmış olduğum araştırmalarım sonucu gerçekleştirdim. sizlerinde desteği olursa şimdiden teşekkür ediyorum, biçok kişi neden böle bi araç niye bu araç diye soranlar olabilir, 6 7 yıl akdardır taunusa biniyorum, bu nedenle içini dışını bildğim kendi aracım olduğu için bunun üzerine uğraşmak daha mantıklı geldi, en azından başlangıç aracım olur diye düşündüm yorumlarınızı bekliyorum...

tdipower
05-11-2011, 20:04
bu kadar zahmet yerine eğer emme manifoldu ve enjektör rayı oturtabiliyorsanız ford grubundan standalone beyin takarak enjeksiyonlu çalıştırın güzelca ayar yapıp randımanlı binersiniz :) böyle kara düzen mutlu olmanız çok çok zor

osman_07
05-11-2011, 20:11
aracımın üst kapağına uygun fordun enjeksiyon sistemi bulunamıyor. gerekirse emme manifoldunu bile kendim el yapımı yaparak enjeksiyonluya çevireceğim, ama antalyada yaşıyorum işlerim turizme endeksli, artık bu plan yeni yaz sezonuna kaldı, birde gerekirse emme manifoldu, gaz kelebeği falan el yapımı uğraşana kadar, üst kapağımı söküp atıp, ford cosworth kapak temin edebilirsem, üstü cosworthe çevirmeyi planlıyorum. mega squirt bi beyin ve komple enjeksiyon sistemi sıradaki yapacaklarım, fakat bu kadar uğraştım, çok extrem bişey olmasada, yaptıklarımdan biraz olsun sonuç alabilcek, 3 5 ay yürüyecek şekilde şu lpg ayar sorununu bi aşabilirsem, daha fazlasını istemiyorum şimdilik, zaten kış sonunada enjeksiyon sistemi ve yurt dışından temin edebilirsem cosworth kapak yapmayı düşünüyorum.

MKT
05-11-2011, 22:40
aracı MS ile enjeksiyona çevirdiğiniz taktirde herşey 10 numara ilerleyecektir.ATAKmusti (piyangaraj) sana yardımcı olaklardır.Onlarda kendilerindeki Sierra ya MS yaptılar ve kırallar gibi yürüdü araç bildiğim kadarı ile.

merruse
06-11-2011, 07:30
Şu metni yazarken araya nokta falan koysanızda yazdığınızı daha rahat anlayabilsek bence en güzel modifiye bu olacak.. :)

osman_07
06-11-2011, 18:23
Şu metni yazarken araya nokta falan koysanızda yazdığınızı daha rahat anlayabilsek bence en güzel modifiye bu olacak.. :)

haklısın abi kusura bakmayın editledim.. :)

0M42
06-11-2011, 23:22
Benim kadete de 2.0 taunus motoru swapladık turbo falan düşünüyorum ama ne zaman olur Allah bilir öncelik enjeksiyona çevirmede.Bu konuda gelişmeler olursa benimle paylaşırsan çok sevinirim.Benim durumumda seninki ile aynı buralarda bir başımayım ne yardım eden var ne elimizden tutan var (çok acıların çocuğu gibi oldu sanırım :) )

Piston olarak hangi aracın pistonunu kullandın ve kollar nedir orjinal kolmu ?

osman_07
07-11-2011, 01:29
pistonlar 240 ve 300 dizel mercedeslerde kullanılan çelik sekman kanallı piston, kollar orjinal, sadece piston pimi geçicek olan delikler genişletildi.
tabikide elimden geldiği kadar gelişmelerden haberdar etmeye çalışırım..

Acurol
07-11-2011, 15:51
Ya çok iyi hoşuma giden projeler bunlar. Ölüyü diriltmek gibi bişi. Çocukluğumdan beri bozuk olanı tamir etme dandik şeylerden birşeyler ortaya çıkarma gibi huylarım var. Bazen gaza geliyorum. Satıp elimdeki arabayı tekrar sierra alıp oynasammı diyede :D Takipteyim allah kolaylık sabır ve bol para versin :)

osman_07
07-11-2011, 22:34
teşekkürler acurol kardeşm. benimde bi dönem bikaç sene kadar sierram oldu, bazı durumlar dolayı mecburiyetten birini satmak zorunda kaldım sierra önce satıldı. böylelikle taunusa devam ettik, ama olurda taunus elimden çıkarsa sierra düşünmüyo deilim bende.

driftboy
07-11-2011, 22:39
Bikaç ustama sordum bunu. Taunusa turboyla ( Özellikle taunusa) ugrasacagına git sat 131 al onu turbolayalım, yada komple cosworth motor oturtalım dediler. Kimse yanaşmıyo bizim araçları turbolamaya. Nedendir bende anlamadım. Konuyu takip edeyim bakalım neler çıkıcak..

0M42
08-11-2011, 01:34
Yapılmayanı yapmak istemiyorlar çünkü bir yerde haklılar.

Maxi
08-11-2011, 06:48
sizin şu karbüratör inadınızdan vazgeçmeniz lazım önce
(karbüratörlü motora turbo takacam diye uğraşan arkadaşlar)

karbüratöre turbo takmaya uğraşıyorsunuz
o da yetmiyor birde lpg takıyorsunuz
sonra neden olmadı bu ?:D
eminim olsa bile sonunda "neden çok yakıyor" bu dersiniz

sizin ilacınız enjektör + ms

* halen intecooler neden patladı anlamış değilim :beuj:

osman_07
08-11-2011, 17:48
estafurullah abi karbüratörle ilgili bi inadım yok, aksine karbüratörle turbo olmayacağı için daha basınçlı olduğunu düşündüğüm den dolayı, lpg de bari çalıştırabişlirmiyim diye uğraşıyorum. tabikide olması gereken enjeksiyona geçmek, fakat herşey zamanla oluyo vakit ve nakit elverdiği sürece. şu anda sırada megasquirt ve enjeksiyon sistemini tamamlayıp, sonrasında bu aracamı uygulayacağız, yoksa bi coswort kapak temin edip onamı uygulayacağız buna karar vericez, ama dediğim gibi biraz daha zamana ihtiyacım var sadece, herşey imkanlar doğrultusunda ilereyebiliyor.

1.24
09-11-2011, 17:33
benim araç da karbüratörlü.1bucuk senedir turbolu ve aldığımdan beri lpg li. 1.5 bara kadar kullandım.bi kere olsun abartılacak bi sıkıntım olmadı.tabiki herşey elektronik olarak daha iyi.hepimiz birgün bunları ya satıcaz yada full enj olayına giricez.ama imkanlar dogrultusunda yapılacak ne varsa yapmak istiyo insan.


benim lpg regülatörünün markası fema.anam babam herkesin kullandıgı model.yetişmeme calışmama gibi bi durum olmadı.
ancak gazdan ayagını anıden cektigindeki stop etmeyi engelleyemezsın.o tum karb lpg turbo araclarda olur.
sebebide belli bi devirde giderken,gaz kelebeklerinin birden kapanması ve dolayısıyla gelen lpg+havayı turboya dogru geri itmesidir. bunu en aza indirmek için ise lpg mikserini turbonun agzına yaklaştırmak yada uzaklastırmaktır. belli bi mesafesi yok ama cm cm bunu denemekle en iyi ayarı tutturabilirsin.

intercool patlamasının sebebi avans ayarının cok yuksek olması olabilir.bende çoğu kez karburator kepini patlattım.bazen avanstan bazense cok sımarmaktan :D

avans ayarını normal degerin az bişey aşagısına cekip denedinizmi.?

0M42
09-11-2011, 17:58
sizin şu karbüratör inadınızdan vazgeçmeniz lazım önce
(karbüratörlü motora turbo takacam diye uğraşan arkadaşlar)

karbüratöre turbo takmaya uğraşıyorsunuz
o da yetmiyor birde lpg takıyorsunuz
sonra neden olmadı bu ?:D
eminim olsa bile sonunda "neden çok yakıyor" bu dersiniz

sizin ilacınız enjektör + ms

* halen intecooler neden patladı anlamış değilim :beuj:

Sende biliyosun bak bana abi denedim denedim denedim olmadı vazgeçtim atmosferiğim mutluyum :D

Seninde dediğin gibi enjektör + turbo gerisi yalan hep uğraş dur ortada bir şey yok.

kadioglu
09-11-2011, 18:15
Konuyu baştan beri okudum.Bence hepinizin gözden kaçırdığı özelliklede araç sahibinin yaptığı büyük bir hata var.Araca hem turbo uygulanmış hemde dizel pistonu takılmış.Arkadaşım dizel pistonlarının aşırı yüksek sıkıştırma oranlarına sahip olduğunu hiç kimse söylemedimi sana?
Şimdi konuyu biraz detaylandıralım.Standart atmosferik benzinli araçlarda sıkıştırma oranı karbüratörlüyse aracın performans yakıt durumuna göre 1/8 (renault 12 gibi) ila 1/10 (eski corolla filan gibi) civarındadır.Enjeksiyonlularda 1/11-1/12 filan vardı yanlış hatırlamıyorsam.Dizel araçlarda bu oran 1/20-1/22 lere kadar çıkar.Ve turbo benzinli araçlarda orjinalde yine 1/7 civarındadır.Çünkü turbo benzinli araçlarda yüksek sıkıştırma oranı avans vuruntusuna neden olur.Yani araç hava yakıt karışımını çok fazla sıkıştırır, bu karışım buji ateşlemeden patlar ve piston henüz tam tepe noktasına ulaşmadığı için patladığında genleşen hava ya piston kolunu kırar ya da emme subapları henüz tam kapanmadığı için emme manifolduna oradan hava filtresine vs. gider.Bu gidiş yolunda zayıf bulduğu yeride patlatır.Yanlış tahmin etmiyorsam senin taunustada, intercooler ı zayıf buluyor ve patlatıyor.
Avans vuruntusunun önüne nasıl geçebiliriz?Sıkıştırma oranı düşürülerek ya da aracın aldığı hava/yakıt karışımını azaltarak.
Sözün özü taunusa turbo uygularken kendi pistonlarının bile sıkıştırma oranı yüksek gelecektir ki siz dizel pistonu kullanmışsınız.Naçizane tavsiyem (yanlışım yoksa piston çapı 80 mm. ise) eagle taloon pistonları kullanmanız.Bunun yanında karbüratörü ve karbüratördeki memeleri büyütmeniz.Antiparantez belirteyim taloonun turbo pistonları çok pahalı değiller.Tahminimce 150 tl civarıdır.Ya da benzinli turbo başka bir aracın pistonunu kullanmanız.Dizel olmamalı.Ya da turboyu iptal edip yüksek sıkıştırma oranlı dizel pistonları sayesinde atmosferik olarak bir modifiye düşünmeniz.Lğg kullanacaksanızda mikseri karbüratörün üzerine yerleştirmeniz.
Dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım.Sürçü lisan ettiysek affola.Modifiye çalışmalarında başarılar dilerim :)

osman_07
09-11-2011, 23:15
benim araç da karbüratörlü.1bucuk senedir turbolu ve aldığımdan beri lpg li. 1.5 bara kadar kullandım.bi kere olsun abartılacak bi sıkıntım olmadı.tabiki herşey elektronik olarak daha iyi.hepimiz birgün bunları ya satıcaz yada full enj olayına giricez.ama imkanlar dogrultusunda yapılacak ne varsa yapmak istiyo insan.


benim lpg regülatörünün markası fema.anam babam herkesin kullandıgı model.yetişmeme calışmama gibi bi durum olmadı.
ancak gazdan ayagını anıden cektigindeki stop etmeyi engelleyemezsın.o tum karb lpg turbo araclarda olur.
sebebide belli bi devirde giderken,gaz kelebeklerinin birden kapanması ve dolayısıyla gelen lpg+havayı turboya dogru geri itmesidir. bunu en aza indirmek için ise lpg mikserini turbonun agzına yaklaştırmak yada uzaklastırmaktır. belli bi mesafesi yok ama cm cm bunu denemekle en iyi ayarı tutturabilirsin.

intercool patlamasının sebebi avans ayarının cok yuksek olması olabilir.bende çoğu kez karburator kepini patlattım.bazen avanstan bazense cok sımarmaktan :D

avans ayarını normal degerin az bişey aşagısına cekip denedinizmi.?
avansım aracın rölantide iken, en sarsıntısız ve rahat çalıştığı noktadan biraz daha ilerde yani avansı geciktirdim, ama tabi derecesini falan bilmiyorum. hatta ilk ayarla uğraşıken avans yüzünden ufak patlamalar oldu, sonra çok ileri almışım biraz geri çektim, sonrasında araç çok güzel sonuçlar verdi bi süre kullandım. tabi rahat duramadık biraz daha gaz açsak dahamı iyi olur düşüncesiyle, lpg ci diye güvendiğimiz bi arkadaşın kurcalamasıyla 3 5 gün çok güzel 1 barlarda yürüyen araç, daha lpgci den çıkar çıkmaz ilk gazlamamda patlattı intercooleri, sonra zaten kısabildiğim kadar lpg yi kıstım araç çalışsın sadece kendini taşısın yeter ayarında. ufak ufak fazlaya kaçmadan tekrar denemelere başlıcam bakalım hayırlısı.




Konuyu baştan beri okudum.Bence hepinizin gözden kaçırdığı özelliklede araç sahibinin yaptığı büyük bir hata var.Araca hem turbo uygulanmış hemde dizel pistonu takılmış.Arkadaşım dizel pistonlarının aşırı yüksek sıkıştırma oranlarına sahip olduğunu hiç kimse söylemedimi sana?
Şimdi konuyu biraz detaylandıralım.Standart atmosferik benzinli araçlarda sıkıştırma oranı karbüratörlüyse aracın performans yakıt durumuna göre 1/8 (renault 12 gibi) ila 1/10 (eski corolla filan gibi) civarındadır.Enjeksiyonlularda 1/11-1/12 filan vardı yanlış hatırlamıyorsam.Dizel araçlarda bu oran 1/20-1/22 lere kadar çıkar.Ve turbo benzinli araçlarda orjinalde yine 1/7 civarındadır.Çünkü turbo benzinli araçlarda yüksek sıkıştırma oranı avans vuruntusuna neden olur.Yani araç hava yakıt karışımını çok fazla sıkıştırır, bu karışım buji ateşlemeden patlar ve piston henüz tam tepe noktasına ulaşmadığı için patladığında genleşen hava ya piston kolunu kırar ya da emme subapları henüz tam kapanmadığı için emme manifolduna oradan hava filtresine vs. gider.Bu gidiş yolunda zayıf bulduğu yeride patlatır.Yanlış tahmin etmiyorsam senin taunustada, intercooler ı zayıf buluyor ve patlatıyor.
Avans vuruntusunun önüne nasıl geçebiliriz?Sıkıştırma oranı düşürülerek ya da aracın aldığı hava/yakıt karışımını azaltarak.
Sözün özü taunusa turbo uygularken kendi pistonlarının bile sıkıştırma oranı yüksek gelecektir ki siz dizel pistonu kullanmışsınız.Naçizane tavsiyem (yanlışım yoksa piston çapı 80 mm. ise) eagle taloon pistonları kullanmanız.Bunun yanında karbüratörü ve karbüratördeki memeleri büyütmeniz.Antiparantez belirteyim taloonun turbo pistonları çok pahalı değiller.Tahminimce 150 tl civarıdır.Ya da benzinli turbo başka bir aracın pistonunu kullanmanız.Dizel olmamalı.Ya da turboyu iptal edip yüksek sıkıştırma oranlı dizel pistonları sayesinde atmosferik olarak bir modifiye düşünmeniz.Lğg kullanacaksanızda mikseri karbüratörün üzerine yerleştirmeniz.
Dilimin döndüğünce anlatmaya çalıştım.Sürçü lisan ettiysek affola.Modifiye çalışmalarında başarılar dilerim :)

öncelikle tavsiyelerin için teşekkürler abi. bahsettiğim pistonları kafamızın yettiği kadar yapmış olduğum hesaplarıma göre tornada işledim, yani tepelerini tornaladım, hatta forgedin pistonlarındaki gibi çukur yaptım falan ve o şekilde topladım. bahsettiğiniz avans vurutusu ve detonasyon en büyük tehlike olduğu için daha aracı çalıştırıp yütütmeden, kompresyon ölçümü yaptım ve 4 silindirimde 7.2 bar basınç gösterdi ve bi süre kullandıktan sonra tekrar ölçtüm halen aynı, yani avans sorunu yaşayabileceğimi sanmıyorum bu basınçla bildiğim kadarıyla, tabi eksiklerim olabilir bu konuda, onlarıda elimden geldiği kadar öğrenme çabasındayım tekrar teşekkür ederim yorumlarınız için..

osman_07
09-11-2011, 23:28
bu arada bugün biraz düşündümde aracım soğukken, yani daha lpg regülatörüme sıcak su gitmemişken gazladığımda bi patlamıştı, sanırım regülatör daha buharlaştıramamış oluyo lpg yi, mantık olarak bi miktarda olsa likit basmış oluyo yani soğukken çok yakıyo falan diye sölentiler gereği. bu giden likitde motora ulaşıp sıcağı görünce buharlaşıp, gereğinden fazla yakıta dönüşüyo.

ardından araç ısınana kadar basmayıp ısındıktan sonra gazlayarak, sorunsuz bi süre kullandık ve lpg ayarı yükseltilince sıcakkende patlattı.

öleyse sorun lpg nin çok fazla gelmesinden dolayı patladığını düşünüyorum ve buna bakarak oldukca kısık şekilde başlayıp çok hafif hafif açarak deniyeceğim ve daha fazlasını beklemeden normal bi ayarda kullanıcağım. en azından enjeksiyona geçene kadar. fakat; bu yakıt emme manifoldunda nasıl alev alıyo? siboplarım kaçırıyor ve patlama anında dışarı kıvılcım falan kaçıyor o ateşliyor olaiblirmi? yada diyelimki avans ayarı peki araç sıcakken niye patlamıyo? yada avanstan değil ise lpg aşırı sıkışmasından dolayı kendisimi alev almış olabilir?

erdem325
10-11-2011, 00:43
anladigim kadari ile siz sanirim lpg yi turboya emdiriyorsunuz..
turboda lpg-hava karisimini basiyor motora, e bu durumda sizin coolerin ici lpg-hava karisimiyla doluyor, en ufak bi avans sorununda coolerin patlamasindan daha dogal birsey olamaz :)
eger lpg yi turbodan once veriyorsaniz motora cooleri sokun..

osman_07
10-11-2011, 08:16
evet aynen o şekilde, turbonun emişinden veriyorum lpg yi. cooleri sökmeyi düşümedim değil fakat bu sadece coolerin patlamamasına bi çözüm, diyelimki cooler yokken aynı şekilde patladı, bu sefer ya boruyu patlatıcak herhangi bi lastik ek noktasından yada içerde oluşan alevli basınç turboya ulaşıp biyeri patlatamassa turboya zarar vermezmi..

avans sorunuyla ilgilide yanlış değilsem enjeksiyonlu araçlara, yazılım yaparken basınçla doğru orantılı olarak bikaç derece avansı geciktiriyorlar, bende manuel olarak öyle yaptım ama tabi daha doğru yapabileceğim bi yöntem varsa şu şekilde ayarla diyebileceğiniz daha iyi olur.

erdem325
10-11-2011, 08:28
[ QUOTE=osman_07;2759246]evet aynen o şekilde, turbonun emişinden veriyorum lpg yi. cooleri sökmeyi düşümedim değil fakat bu sadece coolerin patlamamasına bi çözüm, diyelimki cooler yokken aynı şekilde patladı, bu sefer ya boruyu patlatıcak herhangi bi lastik ek noktasından yada içerde oluşan alevli basınç turboya ulaşıp biyeri patlatamassa turboya zarar vermezmi..

avans sorunuyla ilgilide yanlış değilsem enjeksiyonlu araçlara, yazılım yaparken basınçla doğru orantılı olarak bikaç derece avansı geciktiriyorlar, bende manuel olarak öyle yaptım ama tabi daha doğru yapabileceğim bi yöntem varsa şu şekilde ayarla diyebileceğiniz daha iyi olur.[/QUOTE]

Avans sizin aracarda net olarak nasil ayarlanir bilmiyorum, distributorden geciktirilir sanirim ama derecesini nasil ayarlarsiniz bilmiyorum, bilenler anlatirlar umarim..

Yanliz bildigim sey bu baganti seklinde cooler kullanmamak gerektigi, cooler olmayinca turbo ile motor arasinda biriktirdiginiz lpg hava karisimi epey azalicaktir, bu bile ueterli bence..
Sizin yapmaniz gereken sey dedigim gibi cooler kullanmamaniz ve turbonun bastigi karisimi en kisa yoldan mootora ulastirip avansi bilincli olarak ayarlamak..

Benim bildigim kadari bu kadar :)

0M42
10-11-2011, 08:59
İntercooler kullanmayın.Bende bir kaç ay önce karburatörlü aracıma turbo konusunda bayağı bir uğraşmıştım motor kırmıştım yeniden yapmıştım vs. en son emişli sistemi denemiştim yani şu karburatörün turbo emişi önünde olduğu sistem.Sizde bir nevir bu mantık ile yürütüyorsunuz aracınızı emişli sistemlerde intercooler kullanılmaz heleki benzinde intercooler içerisinde benzin gölleşmesi olabiliyormuş ve bu tehlike arz ediyor.LPG de belki böyle bir sorun olmaz ancak yakıt gideri çok fazla olur ve geç uzun marş süreleri olur.

Emişli sistemde mantık şudur turbo emdiği hava yakıt karışımını ne kadar kısa sürede motora ulaştırırsa o kadar iyi sizin sisteminizde turbo hava ile lpg yi emiyor borulardan intercooler dan dolaştırıyor öyle motora ulaştırıyor bunlar hep dezavantaj.

Sizdeki patlamanın sorunu da şu olabilir intercooler içerisine dolan lpg nin bir zaman sonra oluşan yüksek sıcaklık nedeniyle kendi kendine alev alması yüzünden olabilir benimde aklıma bu geldi.Yada avansı düzgün ayarlayamayınca avans patlatınca biliyorsunuz karburatörün boğazından alev çıkar sizde de böyle bir durum oluştu intercooler ve borular zaten lpg ile dolduğu için patlama söz konusu oldu.

Maxi
10-11-2011, 09:45
bahsettiğim pistonları kafamızın yettiği kadar yapmış olduğum hesaplarıma göre tornada işledim, yani tepelerini tornaladım, hatta forgedin pistonlarındaki gibi çukur yaptım falan ve o şekilde topladım. bahsettiğiniz avans vurutusu ve detonasyon en büyük tehlike olduğu için daha aracı çalıştırıp yütütmeden, kompresyon ölçümü yaptım ve 4 silindirimde 7.2 bar basınç gösterdi ve bi süre kullandıktan sonra tekrar ölçtüm halen aynı, yani avans sorunu yaşayabileceğimi sanmıyorum bu basınçla bildiğim kadarıyla, tabi eksiklerim olabilir bu konuda, onlarıda elimden geldiği kadar öğrenme çabasındayım tekrar teşekkür ederim yorumlarınız için..

bence sizin piston hesaplarınızda hata var
kompresyon testi 7.2 bar çok çok düşük
o araba mümkün değil güç versin
en az 10-12 bar falan olması lazımdı

kompresyon testinden sıkıştırma oranı çıkmaz ama sizin aracın şu anki sıkıştırma oranı 8:1 lerden çooook aşağılarda muhtemelen

osman_07
10-11-2011, 10:47
pardon yanlış yazmışım 8.2 bar abi, emin olamayıp yeniden ölçtüm az önce aklımda yanlış kalmış 8.2 bar.

osman_07
10-11-2011, 10:50
bu arada ilk önce orjinal motoruma turboyu bağlamıştım, 11 bar dı kompresyon fakat hiç bir şekilde avans vuruntusunu önleyemedik ve akabinde zaten motor kırıldı söktüğümde bütün sekman kanalları paramparçaydı, yani o kadar yüksek kompresyonlarda avans sorununu aşamıyoruz, her ne kadar avans ayarını çok uç noktalara kadar bile denediğim halde olmadı.

highpower
10-11-2011, 12:22
Aracın lpg bağlantısını direkt olarak karbüratörden verin yalnız yön olarak iyi ayarlamanız gerek bazende turbo basıncı mikserden gaz gelmesine engel oluyor.Tavsiyem cooler dan çıktıktan sonra karbüratöre en yakın noktadan eğimli olarak havanın akış yönüyle parlalel şekilde verirseniz lpg yi aracın yüksek devirden rölantiye düşerken yaşamış olduğu stop etme sorunuda gider cooler patlatma sorunuda gider.

osman_07
10-11-2011, 12:40
onuda denedim, yani turbo kullanmadan önce lpg yi karbüratörden kazık mikserle bağlamıştım o şekilde kullanıyordum, fakat karbüratörün boğazlarını delip taktığım mikserlerin ucuna bi yön falan vermedim, normal serçe parmak kalınlığında iki parça boru kesip, üzerine diş açıp takmıştım 2 boğazada ayrı ayrı. şu andada turboyu bağlayınca yine lpg yi ordan verdiğimde araç çalışmadı. lpg ayarını biraz açınca çalışıyordu fakat bu seferde turbo basmaya başladığı anda gaz kesiliyordu, daha fazla açtım gaz vererek turbo basınç haldeyken çalışcak dereceye de açtım, ama böyle oluncada araç devir düşünce boğulmalara başladı, yani normal bi lpg ayarında gaza basınca turbo basınç yaptığı anda gaz yetmezmiş gibi yaptı, acaba lpg mikserlerimin yönünden dolayımı yaptı bikaç gün içinde kazık mikserleri söküp uçlarını kapatıp, havanın akış yönüne doğru lpg çıkışı sağlıycak şekilde delicem ağızlarını, işallah öyle yaptığımda sorun ortadan kalkarda, bende acaba yine nerden patlıycak korkusuyla gazlamaktan çekinmem. çünkü bu turboya emdirme konusu beni bayaa korkuttu patlaya patlaya.

highpower
10-11-2011, 14:35
yön çok önemli çünkü lpg buharlaştırıcısından çıkan basınç turbonun ürettiğinden küçük olduğu için lpg akışını kesiyor üste devirlerde lpg normal seviyede açıkken kesiklik yaşamınızın sebebide o zaten.İstersen highpower tuning 0312 278 13 99 dan Erkan ustayla görüş sana yol gösterebilir.karbüratörlü turbolu bayağı bir araç geçti elinden bildiğim..

osman_07
10-11-2011, 16:56
anladım teşekkür ederim. mikseri en kısa sürede ilk fırsatımda, bu şekilde düzenleyip deniycem. o şekilde ayarlayabilirsem çok iyi olcak.

Sİyah
10-11-2011, 20:19
ford motorunu bilmiyorum ama tofaş karburatörlü turbolarda avansı sabitliyorlar. distribütör içinde iki kanatçık varmış bunlar birbirine bağlanıyormuş böylece devir yükseldikçe araba avansını arttırmamış oluyor. bu konu belki sorununa çözüm olabilir.

osman_07
10-11-2011, 20:23
oda farklı bi teknik aslında denemek lazım teşekkürler tavsiyen için. fakat şu anda avansla ilgili bi vuruntu falan yok ama bi bakarım duruma göre.

0M42
10-11-2011, 23:37
Turbo tofaşlarda eski modellerdeki mekanik avanslı distribütörler kullanılıyor bu distribütörlerde vakum otomatiği bulunmaz içerideki yaylı sistem distribütör milinin devri arttıkça gerilir merkez kaç kuvveti etkisi ile distribütör tablasını ileri geri hareket ettirerek avansı ayarlar.

Sizin avansı ayarlayamama nedeniniz distribütörünüzün vakum otomatikli olmasından kaynaklanıyor vakum otomatikli distribütörler manifold vakumu ile çalışır vakuma göre avansı ayarlar.Turbo uygulandığında manifoldda sadece çok düşük devirlerde vakum olur sonra zaten içeriyi turbo doldurup + yönde basınç oluşturacağı için avansınızı ayarlayan vakum otomatiği işlevini görmez çünkü çalışma mantığına ters bir durum oluşur.Hatta oluşan turbo basıncı yüzünden vakum otomatiği diyaframınız patlamış bile olabilir.

Ayrıca lpg yi karburatörden vs. veremessiniz lpg nin basıncı turbo basıncına yenik düşeceği için geri tahliye olacaktır benzin regülatörü mantığında çalışan bir cihaz bulmanız gerekir lpg nin basıncını 0.3 bar dersek 1 bar turbo basıncı söz konusu olduğunda lpg nin basıncını 1.3 bara çıkaran bir cihaza ihtiyacınız var böyle bir şey lpg için varmı bilmiyorum ama aksi halde lpg yi turbo emişinden başka verebileceğiniz bir yer yok.İntercooler i iptal edin.

osman_07
11-11-2011, 16:25
şu anda lpg yi turbo emişinden bağlayıp, intercooleri iptal etmeden, lpg en kısık şekilde çalıştırdım kullanmaktayım, evet distribütör vakumlu olmazsa iptal ederim, avans ayarınıda normal rölantide en sarsıntısız çalıştığı ayarın biraz ilerisine aldım, yani biraz geç ateşleme yapıyor. şu anda önceki çalıştığı zamana göre biraz güç kaybı var lpg oldukca kısık, ama işte açmaya korkuyorum tekrar intercooler patlarsa diye bi süre böyle kullanıcam bakalım.

0M42
11-11-2011, 19:55
Motoru turbo ile besledin ama bu seferde yakıtı kısıyorsun çok tezat değilmi ? Avans sabit olmaz hiç bir zaman belirli devir aralığında sürekli değişkendir o şekilde yine verim alamayacaksın yanlış yol izliyorsun.

osman_07
11-11-2011, 21:57
abi yakıtı kısıyorum çünkü açınca sıkışmadan dolayı patlıyor ve intercoolerde dahil boruları birbirine eklediğim lastik borular bile patlıyor, yani çözüm bulana kadar kısık bari kullanıyım dedim, ve yanlış anlamadıysam mekanik avanslı distribütör olması lazım demeye çalışmışsınız, zaten bu distribütör hem mekanik hem vakum avanslı diye biliyorum yani vakumu iptal edersem sizin söylemiş olduğunuz gibi mekanik avanslı distribütör halinde çalışmazmı, yinede değiştirip vakumsuz mekanik bi dist mi takmam gerek.

0M42
12-11-2011, 20:56
Hem mekanik hemde vakum avanslı olmaz kenarında vakum otomatiği varsa vakum avanslıdır.Eski tip tofaşların mekanik avanslı distribütörü ile kendi aracının distribütörünü söküp tornacıya gidersen ve durumu izah edersen sana yardımcı olur..

Bak tekrar söylüyorum intercooler ı sök internette araştır bak bakalım bir tane emişli turbo sistemde intercooler kullanılmışmı.İntercooler ı sök rahat edeceksin.

osman_07
12-11-2011, 21:14
anladım abi tofaşa gerek yok bizim araçların 90 modelin altında olan 1.6 modellerinde vakumsuz dist var, ondan temin edebilme imkanım var direk takabilirim en azından hiç tornacı işlemine falan gerek kalmadan, temin ediyim. onu değiştirdiğiimde intercoolersiz direk bağlantı yapıcam dediğin gibi.

0M42
12-11-2011, 21:20
O zaman işin daha kolay kolay gelsin gelişmeleri bildir.

osman_07
12-11-2011, 21:23
peki ama içini falan sabitlemek gerekiyomu yoksa direk olduğu gibimi takmalıyım disti.?

0M42
13-11-2011, 14:03
Direk olduğu gibi tak içerisini sabitlersen sabit avansın olur bir anlamı olmaz.Temiz bir distribütör al içi paslanmış bir distribütörden uzak dur.

osman_07
13-11-2011, 14:06
tamam abi zaten önce bi bakım yaparım temizler kontrol eder öle takarım, bu hafta içi halleder sonucunu bildiririm ama ayarını aynı şu anda yaptığım gibi bi miktar gecikmeli ateşleme olarakmı ayarlamalıyım.

0M42
13-11-2011, 17:59
Hayır zaten kendisi devire göre ayarlayacaktır avansı.

1.24
13-11-2011, 21:53
o kadar mesajını okudum aklıma gelen tek şey.

senin sente atlak olmasın...

osman_07
14-11-2011, 07:51
sente atlamış olsa çok belli etmezmi kendini, aracın çalışması saat gibi ama yinede tekrar bi kontrol edicem onuda.

1.24
15-11-2011, 19:32
sente atlamış olsa çok belli etmezmi kendini, aracın çalışması saat gibi ama yinede tekrar bi kontrol edicem onuda.

bi ihtimal.bide lpg ve mikser ayarından yapabilir.bir de mikser büyüklüğü çok önemli.

osman_07
21-04-2012, 15:47
usta mikseride büyttüm bu patlama sorununu bi türlü kesemedim, cooler iptal edip direk girdim karbüratöre, patlama olayı bitti ama bu seferde uzun süreli gazlamalarda veya birazcık üst devirlere araç yaklaşınca avans sesi kesilmez oldu. ben bu işten vazgeçtim, taunus motorlarının enjeksiyonlularında bulunan emme manifoldu, gaz kelebeği, rölanti valfi vs. parçaları temin ettim. montajladım, şimdide megasquirt 2.v3 temin çabaları içindeyim, 500 600cc civarı bi enjektör takımı alıp ms beyinle yani aracı artık enjeksiyonluya çevirip lpg yi de komple aracımdan söküp atıcağım işallah bu şekilde daha sorunsuz bi hal alıcaktır...

darkmoon
21-04-2012, 15:57
taunus konusunda uzman tek insanlar tanırım oktaykan power yıllarcana çok taunus yapdılar taunusun dna sını bilirler birde kendilerindede rally crossda yarışan turbosuz 2.0 gls taunus vardı 195 beygirlik. en son izmit draglarda yarışıyordu taunusları iyide bir derece elde etmişdi kendi segmentinde ikinci olmuşdu.

osman_07
21-04-2012, 16:05
evet oktaykan powerin yaptıklarından oldukça bilgim var, bu enjeksiyon olayından sonrada aşamayacağımız bi mesele olursa, mecburen bi başvurabiliriz. :)

darkmoon
21-04-2012, 16:20
onlarınki karbiratörlüydü yanlış hatırlamıyorsam çift idf li 44 weber karburatör vardı özel emme manifoltu uygulaması falan vardı epey uğraşmışlardı motorla. kendileriylede üç beş kere sohbet etme imkanım olmuşdu ayak üstü muhabbetleri güzel insanlar :)

osman_07
21-04-2012, 16:22
evet olabilecek son noktada bi atmosferikti onlarınki..

0M42
21-04-2012, 16:56
Turbo üzerinde yoğunlaş.Pinto motordan atmosferik 200 küsür hp alırsın ancak o motor km de 700 - 800 kuruş yakar.

osman_07
21-04-2012, 17:01
turboyu iptal etmiş değilim sadece daha sağlıklı çalışabilmesi için karbüratörlü olan aracımı enjeksiyonluya çeviriyorum... turbo konusundada bi değişiklik söz konusu olacak, daha önce garret gt 17 gbi bi trubom vardı, şimdi iste turbocu bi abimin tavsiyesi üzerine elinde bulunan biraz uygun ama önceki turboma göre epeyce büyük bi turbo ile deiştireceğim daha iyi olacağı kanaatindeyim ama bakalım biraz zamana ihtiyacım var işlemler için, hem çalışıyorum hem aracı toplamayla uğraşıyorum boş vakit buldukca, anca oluyo ama turbo iptal deil yani daha büyük bi turbo ile yola devam..

0M42
21-04-2012, 17:14
Benimde enjeksiyona çevirme planlarım var.Çalışmalarını adım adım burda paylaşırsan çok sevinirim takipçisiyim kolay gelsin.

osman_07
21-04-2012, 17:25
elimden geldiği kadar fotoğraflayarak açıklamalı olarak paylaşmaya çalışacağım...

alihan_27
21-04-2012, 17:45
İlk sayfalardaki problemlerinizi de okuyunca bence sorunlarınızın temel çözümü elektronik ateşlemeye geçmek.
Lpg ile ilgili sorun görünmüyor. Patlatma olayının da en mantıklı açıklaması, lpg-hava karışımının silindire girmesiyle, daha emme subapları tam kapanmadan ateşleme yapılmasından (ateşlemenin ayarını kaçırmasından) kaynaklanıyordur.
Söylediğiniz şekilde emme manifoldu, gaz kelebeği, rölanti valfi, krank pozisyon sensörü yada volan üstü devir okuyucu ile beraber ya megajolt-edis gibi ateşleme sistemi yada motorunuzun elektronik ateşlemeli versiyonu varsa direk ateşleme ünitesini aktarmak.
EDIS Ignition Control (http://www.megamanual.com/ms2/EDIS.htm) buraya biraz göz gezdirmenizi öneririm.

Özetle sadece ateşleme kısmıyla ilgilenmeniz yeterli. Enjeksiyon sistemine geçmeniz şart değil. Yine turbo emişinden lpg nizi verirsiniz yürütürsünüz. (Lpg konusunda yeterli büyüklükte regülatör ve 2. nesil venturi sistemlerden yani elektronik kontrollü olanlardan (vakumlu olmayanlardan) kullanmanız yeterli)

osman_07
21-04-2012, 23:28
haklısın kardeşimde paçaları sıvadik bi kere, zaten araç şu anda enjeksiyonluya geçti sayılır ms beyin ve biraz daha yüksek hacimli enjektörler haricinde biçok malzeme tamam, o yüzden lpg işini bıraktım, tamamlayabilirsem eğer benzinde enjeksiyonlu bi şekilde ms le yoluma devam etmeyi planlıyorum..

1.24
22-04-2012, 00:32
usta mikseride büyttüm bu patlama sorununu bi türlü kesemedim, cooler iptal edip direk girdim karbüratöre, patlama olayı bitti ama bu seferde uzun süreli gazlamalarda veya birazcık üst devirlere araç yaklaşınca avans sesi kesilmez oldu. ben bu işten vazgeçtim, taunus motorlarının enjeksiyonlularında bulunan emme manifoldu, gaz kelebeği, rölanti valfi vs. parçaları temin ettim. montajladım, şimdide megasquirt 2.v3 temin çabaları içindeyim, 500 600cc civarı bi enjektör takımı alıp ms beyinle yani aracı artık enjeksiyonluya çevirip lpg yi de komple aracımdan söküp atıcağım işallah bu şekilde daha sorunsuz bi hal alıcaktır...

en güzelini yapıyorsun valla. :icon_tup:
benim rüyalarıma giriyo o proje.ama yapacak durumum yok malesef. :(

osman_07
22-04-2012, 00:42
açıkcası benimde çok fazla durum olduğu söylenemez. duramadık çok temiz denk geldi diye günlük kullanmaya bide ford sierra aldım ghia 93 model, o nedenle biraz sıkıştım ama, fırsat buldukca imkan oldukca çıkarıcam projeyi ortaya, gerçi çokta bişeyi kalmadı ama, en önemli ve maddiyat olarakta en ağır 3 4 parça kaldı, kısmet bakalım bikaç aya heralde sonuçlandırırım diye düşünüyorum allahtan bi mani gelmezse..