Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 gti ile ilgili bilgili arkadaşlarımdan yardım bekliyorum
bugratemel
07-11-2011, 23:11
mrb 106 gti ile ilgili bir kaç sorum olacaktı
bilgisi ve deneyimi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum
araçda şu an 307 o.5mm ince conta ve kapakta portpolish işlemi yapılmıştır
filitre düz ve egsoz olarak ss magnum vardır
orj kilometere 100 binde dir
sorum şu ?
port polish ve ince contayı yeni yaptım araçda çip yok ? şu an avansla ilgili problem yaşarmıyım ??
araçla 250 km yaptım bu gün bi çeşmeye git gel yaptım kendimce 400 km rodaj süresi belirledim üst kapak işinde rodaja gerek yoktur belki ama ben temiz iş olsun istedim
ince contanın dezavantajları nelerdir yüksek hızda kompressyon yapsam subap çakarmı ? topspeed de subaplar erime gibi zarar görürmü ? ve en önemlidi çipsiz devir çevirsem avansla yada başka bir sıkıntı çıkarmı ??
(conta 3 de 1 belkide 4 de 1 boyutunda inceltilmiştir)
şimdiden teşekkürler
aLperTunga
07-11-2011, 23:17
benim tavsiyem zaten conta var kapak işlemli sıkıştırma yuksek hiç chip yaptırma uzun uzun dönmene gerek yok bence risk..ayrıca hararet sorunu yaşamazsın 106da o konuda kafan rahat olsun..ama kesinlikle yapmaman gereken bişey var oda eksoz patlatma özellikle yüksek hızda kompresöre fazla bırakma aracı en önemlisi bu..örneğin 5 ten 3e çekme vs..
kapak taşlama varsa eksantirkte olmalı bence üst devirle sıkışa bilirin kanımca :)
bugratemel
07-11-2011, 23:21
kapak taşlama varsa eksantirkte olmalı bence üst devirle sıkışa bilirin kanımca :)
arabada ince var.. egzantirik taktımmı subaplarla pistonlar baya bi samimi olurlar arabaya egzantirik takmayı düşünmüyorum amacım şu an avansla ilgili sıkınıtı yaşarmıyım onu öğrenmek kapak taşlama yok kapaktan hiç taşlanmadı motoru ilk ben açtım yanii hiiç taşlanmamış ayrıca çip yapıp uzun uzun dönmek istemem max 8000 kesici
bugratemel
07-11-2011, 23:24
benim tavsiyem zaten conta var kapak işlemli sıkıştırma yuksek hiç chip yaptırma uzun uzun dönmene gerek yok bence risk..ayrıca hararet sorunu yaşamazsın 106da o konuda kafan rahat olsun..ama kesinlikle yapmaman gereken bişey var oda eksoz patlatma özellikle yüksek hızda kompresöre fazla bırakma aracı en önemlisi bu..örneğin 5 ten 3e çekme vs..
egsoz patlatmak yok tamamm teşekkkür ederim iyi bilgi bunu dikkate alıcam
kompresyon konusundada bir kaç kişden daha duymuştum yüksek devir kompresyonları riskliymiş allaha emanet frenle durcazz artık :D
bence güzel bir yazılımla yanında birde emmeyede yaptır port polish egzantrik tabiki güzel bir olayda aracın düzenini çok bozuyor bence cihp port polish yaptır sıkıntısız bin derim
bugratemel
07-11-2011, 23:32
nasip olurda ucuz yollu bi c2 emme bulursam ona yaptrmayı planlıyorum polish işini plastik emmeden pekde verim beklemiyorum açıkcası
wıdebant takmanda fayda var bence en azından afr ni görürsun
bugratemel
07-11-2011, 23:34
arabamda wideband mevcut şu an eskiden rolantide 14.8 civarında seyrederken şu an 15.5 oldu sebebi avans olablir mi işde sıkıntım bu yüzden ??
tming ne durumda?
bence gerekli olan herşeyini gözden geçir eger
yakıt ne kullanıyosun? 95 oktanmı 97 oktanmı??
peki devir cevirdiğinde afr nasıl oluyo?
bugratemel
07-11-2011, 23:42
tming ne durumda?
bence gerekli olan herşeyini gözden geçir eger
yakıt ne kullanıyosun? 95 oktanmı 97 oktanmı??
peki devir cevirdiğinde afr nasıl oluyo?
daha devir çevirmedim açıkcası 4 bin devire gelmedim bile yarından sonra yüksek devirleri denicem 97 oktan kullanıyorum shell başka benzin kullanmam
15.5 normal bi degermi acaba ????
timing konusudaa orjinal sente yaptık toplarken anlamıyorum o timing olayınıı
şehir olarak nerdesin bilmiyorum ama bence bi tming ne baktır işi bilen ustaya yaptırmanda cok faydası olcaktır
afrde tam bilmiyorum ama 13.8 14 arası bişe olması gerekli bilen arkdşlar yazar
hemen yazılımla çözmeye çalışma cunku senin yaptığın işlemleri yazılımsız yürüten arkadaşlarımız var
avans problemi yaşayacağını sanmıyorum..arabanın avans vurup vurmadığını anlamanın en basit yolu dinlemektir..yankı yapacak bir yerde sür arabayı..camlarını biraz aç 2.vites 2000 devirden itibaren tam gaz yapıp şıkırtı duymaya çalış..eğer çok hafif gelir ardından kesilirse sorun değil..şakır şakır ses gelirse sorun var demektir..
afr rolantide 15.5 normal o civarda oluyor..önemli olan dip gazda nerde olduğu..7000 devirde 13-13.5 arası ideal :)
bugratemel
08-11-2011, 07:51
avans problemi yaşayacağını sanmıyorum..arabanın avans vurup vurmadığını anlamanın en basit yolu dinlemektir..yankı yapacak bir yerde sür arabayı..camlarını biraz aç 2.vites 2000 devirden itibaren tam gaz yapıp şıkırtı duymaya çalış..eğer çok hafif gelir ardından kesilirse sorun değil..şakır şakır ses gelirse sorun var demektir..
afr rolantide 15.5 normal o civarda oluyor..önemli olan dip gazda nerde olduğu..7000 devirde 13-13.5 arası ideal :)
bilgiler için çok sağolll bunu en iyi karşıyaka tünelinde denerim
DetailEF
08-11-2011, 08:01
bilgiler için çok sağolll bunu en iyi karşıyaka tünelinde denerim
Tünelde filtre eksoz sesinden yankısından başka hiçbirşey deneyemezsin, Alsancak'ın dar sokaklarına gir orda dene ;)
bugratemel
08-11-2011, 08:46
Tünelde filtre eksoz sesinden yankısından başka hiçbirşey deneyemezsin, Alsancak'ın dar sokaklarına gir orda dene ;)
kanka eyww bi bornova sokağı'mı yapsakk :D tırsdım tek gitmiyim
DetailEF
08-11-2011, 08:54
kanka eyww bi bornova sokağı'mı yapsakk :D tırsdım tek gitmiyim
:D
Oralara değilde Vosmer'e doğru, izhome gibi dar sokaklara gir dene oralarda :)
kcl_saxo
13-11-2011, 02:35
buğra gel istanbula gidelim hem benim arabaya bakalım :D kanka sana benım arabanın eskı speclerını yapalım ınce conta orjınal egz tim. yazılım 13/61 port polish :D videolara bakarsın bı ara :)
bugratemel
14-11-2011, 00:08
kanka 14.60 kısam var bu hafta takcam tek isteğim şu beyin işini halletmek araba yürüyo maşllahı var ama sıkıntı çıkarcak gibi geliyo bana gazlamıyorum aydan filizle konuştum gazlama avans vurusa motor kucaklarsın diyo arabyı kapattım 3 gündür yüzüne bile bakmıyorum yarın bi gidip ahmetin orda sağı solu ile ugraşcam bakalımm yaa olmadıı dediğin gibi yaparız bi istanbul havasıı iyi gelirr :D
kcl_saxo
14-11-2011, 01:59
hunkar senle konusmus ıste halledelım ;)
arabamda wideband mevcut şu an eskiden rolantide 14.8 civarında seyrederken şu an 15.5 oldu sebebi avans olablir mi işde sıkıntım bu yüzden ??
sebebi avans degil motorun daha fazla hava alıp, benzinin daha az geldiği için wideband dan daha fakir bir deger okuyorsun. Yukteyken afr n ne alemde onu gormek lazım.. Bir de aracında arıza ışığı yanmıyor olduğunu varsayarsak arac kendini korumaya almamıştır. Avansı cok gorurse zaten ecu kendini kısar avansı belli oranda rötara çeker.. Muhtemelen sıkıntı yaşamazsın
bugratemel
14-11-2011, 09:02
hunkar senle konusmus ıste halledelım ;)
tamam senin beyinle bi deneme yapalımm ozaman
m-power07
15-11-2011, 10:53
tamam senin beyinle bi deneme yapalımm ozaman
bana kalırsa tanıdığın arkadaşlarında varsa egzantriksiz yazılımla dene bu arada 106 larda yazılım hayattır yüzünü güldürür eski haline oranla avans olayınıda en güzel gece sessiz saatlerde 2. vites 3 bin devirden başla düz uzun bir yolda tatlı tatlı gazı gazı ezerek bütün devirleri takip et hangi vitesde hangi devirde yapıyorsa onlara dikkat et yazılım yaptıracağın zaman düzeltilir avans sandığın kadar problem çıkarmaz..
eskısı kadar sıkıntısız bınemıycenı söyleyebılrım :)
Ben eski sattım araçtada polish+conta+taşlama vardı ve gayet tatminkar gidiyordu benm görüşümce iyi bir timigle araban çok daha iyi olabilir speclerine göre avans problemi yaşicanı sanmıyorum standart yazılımla kullanman daha mantıklı uzun uzun dönmeni gerektiricek bir durum yok wideband fakire gidiyorsa dier arkdaşlarda yazmış gerçi ama bende deyinim bu konuya benzin yetiştirmiyordur pompanı kontrol et derim orjnal pompayla sorunu giderebileceğini düşünüyorum ama wideband o verilerde aracın üzerine çok gitme derim şahsi fikrim kazasız belasız inş ...:)
benim tavsiyem zaten conta var kapak işlemli sıkıştırma yuksek hiç chip yaptırma uzun uzun dönmene gerek yok bence risk..ayrıca hararet sorunu yaşamazsın 106da o konuda kafan rahat olsun..ama kesinlikle yapmaman gereken bişey var oda eksoz patlatma özellikle yüksek hızda kompresöre fazla bırakma aracı en önemlisi bu..örneğin 5 ten 3e çekme vs..
egsoz patlamanın yada kompresöre bırakmanın ne gibi zararları var abilerim ?
avans problemi yaşayacağını sanmıyorum..arabanın avans vurup vurmadığını anlamanın en basit yolu dinlemektir..yankı yapacak bir yerde sür arabayı..camlarını biraz aç 2.vites 2000 devirden itibaren tam gaz yapıp şıkırtı duymaya çalış..eğer çok hafif gelir ardından kesilirse sorun değil..şakır şakır ses gelirse sorun var demektir..
afr rolantide 15.5 normal o civarda oluyor..önemli olan dip gazda nerde olduğu..7000 devirde 13-13.5 arası ideal :)
bu şakır şakır ses tam olarak nasıl bi ses abi? (konuyu kirlettiysem affola)
bu şakır şakır ses tam olarak nasıl bi ses abi? (konuyu kirlettiysem affola)
çıkan ses fazla ise yazdığımız gibi şakır şakır..az ise şırıltı gelir..misketleri birbirine çarptırınca çıkan ses gibi düşün..umarım tarif edebilmişimdir :)
çıkan ses fazla ise yazdığımız gibi şakır şakır..az ise şırıltı gelir..misketleri birbirine çarptırınca çıkan ses gibi düşün..umarım tarif edebilmişimdir :)
abi sabahları arabama bindiğimide 10 la birinci viteste giderken az az gaz bastıkca fokurdama gibi bi ses çıkıyo bendede o olabilirmi acaba
abi sabahları arabama bindiğimide 10 la birinci viteste giderken az az gaz bastıkca fokurdama gibi bi ses çıkıyo bendede o olabilirmi acaba
dinleyemeden bir yorumda bulunmak zor..avans sesi değildir sendeki..servise göster bakalım ne çıkacak :)
dinleyemeden bir yorumda bulunmak zor..avans sesi değildir sendeki..servise göster bakalım ne çıkacak :)
teşekkür ederim abi ilgilendiğin için bi gösteriyim bakalım:)
volkan35
13-12-2011, 12:35
Buğracım merhaba çiftede tanışmıştık 14-60 öncesi ve sonrası hakkında yorumlarını alabilirmiyim ne kadar fark etti +sı ve -si nelerdir.
Hararet sorunu yasamazsin avansindada bir sknti olmaz arkadaslariminda dedigi.gibi arabayi kompresyonda fazla tutma agresif vites kucultme yazdiklarin olabilir aksi halde birde yukarida belirtildigi gibi egzoz patlatma olayindan kacin sknti yasarsin son olarakta walbro benzin pompasi oneriyorym ;) wideband da okudugn deger sorununu cozecektir muhtemelen
bugratemel
14-12-2011, 05:50
Buğracım merhaba çiftede tanışmıştık 14-60 öncesi ve sonrası hakkında yorumlarını alabilirmiyim ne kadar fark etti +sı ve -si nelerdir.
daha takmadım ewde duruyo 1.5 aydır
nasip olursa 1 inden sonra taktırcam bilgilendirirm tabi hatta bulmanada yardımcı olurum
Hikmet Gönül
15-12-2011, 00:12
arkadasların da dedıgı gıbı guzel bır tımıng-yazılım arabanın canına can katacaktır...
bugratemel
15-12-2011, 00:19
degerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim nasipse hepsini bu hafta halletmeye çalşcam bu arada izmir veya istanbul da timing işinden iyi anlayan önere bileceğiniz birisi varmı acaba ??? öncelikle izmir tabiii olmadı daha iyisi için istanbula bile gidebilrim
percussionali
08-01-2012, 16:50
degerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim nasipse hepsini bu hafta halletmeye çalşcam bu arada izmir veya istanbul da timing işinden iyi anlayan önere bileceğiniz birisi varmı acaba ??? öncelikle izmir tabiii olmadı daha iyisi için istanbula bile gidebilrim
kendi fikrim
araçta sıkıştırma ve polish var patlama odası daha küçük olduğu için polish den kaynaklanan gelen fazla hava az benzin ilerleyen zamanlarda seni sıkıntıya itecektir. o yüzden sıkıştırma ve polsh yapılan bir araç herzaman custom yazılım ister çünki hava ve benzin zamanlaması eşit olması gerekir o yüzden kırma ihtimalin büyük o yüzden yazılımsız hiç kasma aracını timming içinde AHM ye ulaş gerekli li ilgiyi gösterecektir. işini bilenlerden ;) yazılımdada yardımcı olur
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.