Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : ignition map ?



E0041
28-11-2011, 11:14
arkadaşlar aşağıdaki resimde ign haritası işsaretlediğim kısımlar dip gazda çalışan kısımlar burada bulunan değerleri yükseltsek ne olur ? düşürsek ne olur ? yani daha iyi bir ateşleme için yükseltmekmi gerekir değerleri yoksa düşürmekmi

http://c1111.hizliresim.com/r/w/sx19.jpg

sword
28-11-2011, 11:39
avansını arttırıp azaltırsın.

ARDA_E
28-11-2011, 12:06
Dip gazda gördüğün devir aralığına göre avans dereceleri.

Yükseletirsen avans vermiş olursun.kısarsan rötara almış olursun.

Daha fazla açmanı önermem.

Maxi
28-11-2011, 12:10
evet yükseltmek avansı arttırmak demektir
düşürmede rötara çekmek

avans artarsa güç gelir
ama bunu usturuklu ve motoru dinleyerek (knock vuruntusu) yapmalı
yoksa motoru kırabilirsin, avansla oynamak tehlikelidir.

MKT
28-11-2011, 12:53
Aracın oktanını artırır yada methenol vs gibi bir alkol bağlarsana vansını yükselt ama bana kalırsa bu değerler normal değerler.Avansı artırmak için hem dinlemen lazım hep arabandaki pistonun özelliklerinden tut filtre sistemine egzoz sistemine kadar söylemen lazım ki bu iş burdan yazarakta olmaz.Araçtan dinlemek lazım kulaklık ile

despe
28-11-2011, 14:26
HOW FOUR STROKE ENGINES WORK - Skunk2 Racing (http://cms.skunk2.com/id/165/HOW-FOUR-STROKE-ENGINES-WORK/4/)

yukarıdaki videodan yola çıkarak ben rakamlar arttıkça gücün azalacağını, rakamlar azaldıkça benzin-hava karışımının hacmi daha ufakken ateşleme olacağından gücün artacağını söylemiştim.

yukarıda yazılanlara göre benim düşündüğümün tam tersi oluyor öyle mi ?

DENON
28-11-2011, 14:36
HOW FOUR STROKE ENGINES WORK - Skunk2 Racing (http://cms.skunk2.com/id/165/HOW-FOUR-STROKE-ENGINES-WORK/4/)

yukarıdaki videodan yola çıkarak ben rakamlar arttıkça gücün azalacağını, rakamlar azaldıkça benzin-hava karışımının hacmi daha ufakken ateşleme olacağından gücün artacağını söylemiştim.

yukarıda yazılanlara göre benim düşündüğümün tam tersi oluyor öyle mi ?sen ne söylediysen kesinlikle tersi doğrudur

MKT
28-11-2011, 19:21
HOW FOUR STROKE ENGINES WORK - Skunk2 Racing (http://cms.skunk2.com/id/165/HOW-FOUR-STROKE-ENGINES-WORK/4/)

yukarıdaki videodan yola çıkarak ben rakamlar arttıkça gücün azalacağını, rakamlar azaldıkça benzin-hava karışımının hacmi daha ufakken ateşleme olacağından gücün artacağını söylemiştim.

yukarıda yazılanlara göre benim düşündüğümün tam tersi oluyor öyle mi ?

Tam tersi aslında.Eğer bir aracın avansını yükseltebiliyorsanız yani avans vurmadan daha yüksek avanslara çıkartabiliyorsanız bu demektir ki o araca aynı ölcüde benzin vermeniz gerekiyor.çünkü siz avans verdikce araç fakire düşecek bu durumu aynı ölçüde benzin vererek güç eğrisini daha yukarılara taşıyarak aracı daha güçlü hale getirirsin

dragstar
28-11-2011, 22:30
araba avans vurmasada fazlasıda kötü, yanma bitmeden egzost subabı açılabilir,

yakıtın yanma süresiyle egzost sübabı açma derecesini düşünüp avnas vurma durumunu gözlemlemek lazım tabi methanol gibi yüksek oktanlı yakıt kullanmadan bunlar imkansız :D

Osman Bahadır
28-11-2011, 22:54
Sabit enjeksiyon haritasında, yani yakıt enjeksiyonu değişmezken, değişik avans değerleri denediğinde AFR'de en fakiri gördüğün avans değerlerinde en ideal yanma sağlanıyor demektir.

Örneğin, enjeksiyon haritasına dokunmadan avans haritasının tamamına +5 verdiğinde AFR değerin düşüyorsa, yani araç zengine gidiyorsa fazla avans vermişsin, yakıtı yakamamışsın demektir. AFR değerin yükseliyorsa, yani araç fakire gidiyorsa yakıtı verimli yakıyorsun, doğru yoldasın demektir(abartmadığın sürece).

Zaten avansla AFR değişimi çok sınırlı olur. Çok iyi takip etmek, loglamak gerekir.

Gösterdiğin ateşleme haritasına en fazla +5 avans daha deneyebilirsin. Onu da yukarıda yazdığım şekilde test ederek uygulamalısın.

dragstar
28-11-2011, 23:17
Sabit enjeksiyon haritasında, yani yakıt enjeksiyonu değişmezken, değişik avans değerleri denediğinde AFR'de en fakiri gördüğün avans değerlerinde en ideal yanma sağlanıyor demektir.

Örneğin, enjeksiyon haritasına dokunmadan avans haritasının tamamına +5 verdiğinde AFR değerin düşüyorsa, yani araç zengine gidiyorsa fazla avans vermişsin, yakıtı yakamamışsın demektir. AFR değerin yükseliyorsa, yani araç fakire gidiyorsa yakıtı verimli yakıyorsun, doğru yoldasın demektir(abartmadığın sürece).

Zaten avansla AFR değişimi çok sınırlı olur. Çok iyi takip etmek, loglamak gerekir.

Gösterdiğin ateşleme haritasına en fazla +5 avans daha deneyebilirsin. Onu da yukarıda yazdığım şekilde test ederek uygulamalısın.

bunu denerken ego correction nın kapatılması gerekirki, VE tablosu veya fuel trimler sabit kalıp afr haritasında değişmeler olmasın,

avans vurmayıp egt artıyorsada ideal avansa yaklaşılıyor demektir,

Ego Correction açıkken VE tablosunda artma varsa ideale, artmadan sonra azalma varsa motoru kırma yolunda gidiliyordur :D

Oz`
29-11-2011, 00:37
avans vurmayıp egt yükselirse eğer rotara gidiyorsun demektir optimum avansta Egt yükselmez

o.b.k. nin dediği birnevi doğru Afr ni sabitlersin 13 avans verdin fakirleşiyorsa ii yoldasın demektir Fazla avans kaba tabirle + olmasına ragmen - lere gelir bie keresinde izmirde forddda yaylar yüüzünden avans vurmadığını söyledim bana inanmayıp baska bişiler yapmışlardı ama sonra yaylar gene değişti :D

log kısmında Adv. logging i açtığında Knock değerinsuanda 1 ise limitinden uzaktasın yükselte bilirsin eğerki oynuyor limite yaklaşıyorsa bilki sıkıntı çıkıyor senin için ;)

dragstar
29-11-2011, 02:31
avans vurmayıp egt yükselirse eğer rotara gidiyorsun demektir optimum avansta Egt yükselmez

o.b.k. nin dediği birnevi doğru Afr ni sabitlersin 13 avans verdin fakirleşiyorsa ii yoldasın demektir Fazla avans kaba tabirle + olmasına ragmen - lere gelir bie keresinde izmirde forddda yaylar yüüzünden avans vurmadığını söyledim bana inanmayıp baska bişiler yapmışlardı ama sonra yaylar gene değişti :D

log kısmında Adv. logging i açtığında Knock değerinsuanda 1 ise limitinden uzaktasın yükselte bilirsin eğerki oynuyor limite yaklaşıyorsa bilki sıkıntı çıkıyor senin için ;)

fazla rotara gittiğinde ztn egzost sübabının açılmasına denk gelir, avansın limitinde max dinamik sıkıştırma anında patlama olup tabi rotara kaymadan en fazla enerji açığa çıkacağından egt yükselir demek istedim tabi kullanılan yakıta göre değişir
buna optimum avans demek istedim

aslında bunları hesaplayarak bulmakda varda ciddi fantezi olur, makine müh okuyan işle ilgili olup motorun verilerini bilen birisi yapabilir herhalde :D

Oz`
29-11-2011, 09:04
dETENASYON OLMADAN yada rotara almadan o egt yükselmez

kaba tabirle TDC yi atlamış 30 dan sonra 50 veriyorsun zaten patlamış gitmiş üstüne çakıyorsun :) yani çokkkkkk önceden ateşleme vermiş oluyorsun ağır rıtaRA almış oluyorsun

detenasyonda istenmeyen zamanda olan ateşleme ister avansla olsun istersen Crank probleminden olsun preignition yüzünden detenasyon olur, çok arabada test etttim dibinde limitinde varmadan yani atıyorum knock tan YARIm Derece önce, kesinlikle detenasyon yok ise Egt düşer istisnayi durumlar hariç


Rotar nedemektir ?

Murat
29-11-2011, 12:04
Sabit enjeksiyon haritasında, yani yakıt enjeksiyonu değişmezken, değişik avans değerleri denediğinde AFR'de en fakiri gördüğün avans değerlerinde en ideal yanma sağlanıyor demektir.

Örneğin, enjeksiyon haritasına dokunmadan avans haritasının tamamına +5 verdiğinde AFR değerin düşüyorsa, yani araç zengine gidiyorsa fazla avans vermişsin, yakıtı yakamamışsın demektir. AFR değerin yükseliyorsa, yani araç fakire gidiyorsa yakıtı verimli yakıyorsun, doğru yoldasın demektir(abartmadığın sürece).

Zaten avansla AFR değişimi çok sınırlı olur. Çok iyi takip etmek, loglamak gerekir.

Gösterdiğin ateşleme haritasına en fazla +5 avans daha deneyebilirsin. Onu da yukarıda yazdığım şekilde test ederek uygulamalısın.

şu afr nin fakire gitme olayına takıldım.hep neden böyle diye aklıma takılırdı.:soru:

misal 0 derecede 14.7 afr ile rolantideki bir araca avans verdikçe zengine gidiyr.taktir edersiniz ki 0 derece rolanti için uygun değil. avans vermek gereklidir. ama yukarıdaki teoriye göre zengine gidiyorsa yanlış yoldayız demek oluyor?
yani avans zengine çekiyor. fakire gittiğini ben hiç görmedim? birşey mi atlıyorum? :)

ARDA_E
29-11-2011, 13:13
şu afr nin fakire gitme olayına takıldım.hep neden böyle diye aklıma takılırdı.:soru:

misal 0 derecede 14.7 afr ile rolantideki bir araca avans verdikçe zengine gidiyr.taktir edersiniz ki 0 derece rolanti için uygun değil. avans vermek gereklidir. ama yukarıdaki teoriye göre zengine gidiyorsa yanlış yoldayız demek oluyor?
yani avans zengine çekiyor. fakire gittiğini ben hiç görmedim? birşey mi atlıyorum? :)

Avansın kalibreside önemli gerçek avansınız ile gördüğünz avans değeri aynı olması gerekli yoksa sizi yanıltıcaktır.

Murat
29-11-2011, 13:21
Avansın kalibreside önemli gerçek avansınız ile gördüğünz avans değeri aynı olması gerekli yoksa sizi yanıltıcaktır.o konuda sıkıntı yok.


ayrıca avans zengine çektiği için yakıt kısılarak da alt devirde "+ avans / ekonomi" ilişkisi burda ortaya çıkıyor diye biliyorum?

ARDA_E
29-11-2011, 14:59
o konuda sıkıntı yok.


ayrıca avans zengine çektiği için yakıt kısılarak da alt devirde "+ avans / ekonomi" ilişkisi burda ortaya çıkıyor diye biliyorum?

Kalibreden kastım , 0 derecede -14.7 afr değeri için söyledim araç yakamıycağı için çok zengin olucaktır..Böyle bir afr ancak ideal avans değerinde yakalanır.

kanashibari
29-11-2011, 15:01
Evet bizde karşılaştık avans açtıkça araba zengine doğru kayıyordu. Hatalı boyuttamı açmış oluyoruz o zaman.

Diğer bir durum başınıza geldi mi ama araba rölantide blop blop diye ses çıkarıyordu. Filtre sesi gibi gaza dokunmadan bunun sebebi nedir. Yine rölanti devrindeki fazla avanstan mı?

Murat
29-11-2011, 15:37
Kalibreden kastım , 0 derecede -14.7 afr değeri için söyledim araç yakamıycağı için çok zengin olucaktır..Böyle bir afr ancak ideal avans değerinde yakalanır.


0 dereceyi baz alma. altı rötar die söyledim. 10 olsun. 10 derecede 14.7 çalışan bir makineye avans verirsen zengine gider, gidiyor.sebep?açıklaması? :soru:

Oz`
29-11-2011, 16:10
Evet bizde karşılaştık avans açtıkça araba zengine doğru kayıyordu. Hatalı boyuttamı açmış oluyoruz o zaman.

Diğer bir durum başınıza geldi mi ama araba rölantide blop blop diye ses çıkarıyordu. Filtre sesi gibi gaza dokunmadan bunun sebebi nedir. Yine rölanti devrindeki fazla avanstan mı?

rolanti için bahsetmedim rolantide blap blap demek seni nrolantindeki avansının çok olduğunu gösteriri gereksiz minik kısarsan sıkıntı yasamassın

E0041
29-11-2011, 16:21
bu rolantide blap blap sesi bendede var avansı kısacağız düzelecek bunda hem fikiriz
Fakat avans açtığımızda araba zengine kayıyor biz burada yanlış avans mı veriyoruz yani zengine gidiyorsa eğer avans vermeyip retart *** çekelim en fakir noktayı yakalayıp o şekildemi bırakalım (vuruntu olmadan tabiki)

Oz`
29-11-2011, 16:27
0 dereceyi baz alma. altı rötar die söyledim. 10 olsun. 10 derecede 14.7 çalışan bir makineye avans verirsen zengine gider, gidiyor.sebep?açıklaması? :soru:

zengine gidiyorsa ya geç patlatıyorsun yada erken o limitin içinde değil Örnek veriyorum

şöyle diyeyim hepsini herseyi ayarladın hersey okey rolanti için diyorum ilk once duty ne baktınörnek 310 cc enjektor rolantide %1 felan çalışmalıbenim gözümde avansı ver verdin güzel afr zengin fakir önemli deil çünkü içeriye yani kelebekten içeriye yeterince hava sokmadın

%100- %40 arasında olduğu zaman yada %50 olduğu zaman bu avans olayı geçerli avans ı yaparken cruize da yüksek olmalı üstlere göreki yakışın düzgün ve sıkıntısız olsun ama tabiki bunu bozan çok sey var örneğin normal Kpa değerleri rolantide 30-40 arası iyidir avansta 8- 16 arası stabil olduğu yerlerde iyidir arabadan araba filitr kitiinden kelebeğin minicik bir portlanmasına kadar değişebilir :)

Osman Bahadır
29-11-2011, 16:41
Oz' hocama katılıyorum. Rölanti apayrı bir dünya. Zengin-fakire(AFR'ye) göre ayar sadece WOT durumunda yapılır. Yarım ve düşük yüklerde işler değişir. Zaten o yüklerde amaçlanan da ekonomi olur, ideal güç verimi değil. Kaldı ki en iyi avansı yakalamak için AFR haricinde başka verilere de ihtiyaç vardır. Yani AFR yokluk içinde bir yol göstericidir, ipucudur. Ama tek kriter değil.

Yükteyken, çok düşük avanstan başlamana rağmen avans verdikçe zengine gidiyorsan bu hala ideal avans değerinin içinde olmadığın anlamına gelir. Zaten herkesin ortalama, temel bir avans haritası vardır. Örneğin 30 derece olacak yerde 10 derece vererek başlarsan 15'e, 20'ye çıkarsan bile ideale ulaşıncaya dek hala zengin görebilirsin.

E0041
29-11-2011, 17:39
örnek olarak dip gaz 6000 devirde afr yi 13,5 olarak ayarladık beyinde bu kısımda oem olarak 33 derecede ateşliyor biz bunu 34-35 yaptığımızda afr 13 lere geliyor ? Ne yapmamız lazım

Oz`
29-11-2011, 17:45
knock degerlerin nasıl ?

E0041
29-11-2011, 18:43
knock degerlerin nasıl ?

Gayet normal vuruntu falan yok

63owen63
29-11-2011, 19:00
Şimdi hassas bir konu oldugunu biliyordum avans olayının ama konuda yazılanlardan sonra beyin fırtınaları yaşamıyor degilim :)

Bir sorum olacak, lpg' kalibrasyonu için bir arkadaşa gidecegim, o sen gel benzine de bir ayar verelim dedi, ne yapacak bilmiyorum , ama tahminim yakıt arttıracak, avans açacak falan. Konudan sonra tırstım elletmesem mi diye, araç 1.6 bora bcb. benzine de bir ayar vericem derken kasttettigi şey avansdan başka bir şey olabilir mi, ?

Osman Bahadır
29-11-2011, 19:11
Şimdi hassas bir konu oldugunu biliyordum avans olayının ama konuda yazılanlardan sonra beyin fırtınaları yaşamıyor degilim :)

Bir sorum olacak, lpg' kalibrasyonu için bir arkadaşa gidecegim, o sen gel benzine de bir ayar verelim dedi, ne yapacak bilmiyorum , ama tahminim yakıt arttıracak, avans açacak falan. Konudan sonra tırstım elletmesem mi diye, araç 1.6 bora bcb. benzine de bir ayar vericem derken kasttettigi şey avansdan başka bir şey olabilir mi, ?

Aracının stock işletim sistemi ile çalıştığını varsayarak arkadaşının avansa nasıl müdahale edeceğini merak ettim doğrusu. LPG kalibrasyonu ayrı bir olay, avans haritası apayrı...

Osman Bahadır
29-11-2011, 19:14
örnek olarak dip gaz 6000 devirde afr yi 13,5 olarak ayarladık beyinde bu kısımda oem olarak 33 derecede ateşliyor biz bunu 34-35 yaptığımızda afr 13 lere geliyor ? Ne yapmamız lazım

Sadece AFR'ye bakarak yorum yapacak olursak; bu durumda 34-35 derece avans fazla geliyor demektir.

63owen63
29-11-2011, 19:18
Aracının stock işletim sistemi ile çalıştığını varsayarak arkadaşının avansa nasıl müdahale edeceğini merak ettim doğrusu. LPG kalibrasyonu ayrı bir olay, avans haritası apayrı...

Otomobil terminolojisiyle pek arası yoktur, sanayi spec yani. Ben de hani ecu'ya müdahele olmadan yapamayacagını düşündüm, ama benzine ayar verme kısmında ne yapılabilecegini anlamadım. Onun ne olabileceginide bilmiyorum, konuyuda okuyunca danışmak istedim O.b.k üstadım.

E0041
29-11-2011, 19:31
Sadece AFR'ye bakarak yorum yapacak olursak; bu durumda 34-35 derece avans fazla geliyor demektir.

Oem mapta bu kısımlar 10 ile 11 afr arası demekki biz fakire çekince 13.5 gibi oem avans fazla geliyor bu kısımda avansı retart edip deneyeceğim 32-31 gibi durumu buraya aktarırım

ARDA_E
29-11-2011, 20:23
Oem mapta bu kısımlar 10 ile 11 afr arası demekki biz fakire çekince 13.5 gibi oem avans fazla geliyor bu kısımda avansı retart edip deneyeceğim 32-31 gibi durumu buraya aktarırım

Bence 13.5 gibi ayarlayıp bırak.

Bu haritada gösterdiğin avans değerleri B16 için orjinal avans değerleri değil zaten bunlar üstünde..24-25 derecelerde orjinal avansı...

E0041
29-11-2011, 21:23
Bence 13.5 gibi ayarlayıp bırak.

Bu haritada gösterdiğin avans değerleri B16 için orjinal avans değerleri değil zaten bunlar üstünde..24-25 derecelerde orjinal avansı...

Doğru söylüyorsun bu harrita b16b haritası onun üzerinde oynuyoruz b16 mapının üzerinde oynama şansımız yok şimdilik afr ayarlayıp retart ederek afr değerlerini gözlemleyeceğim

Oz`
29-11-2011, 21:51
hiçbir zaman base map avansına bırakma knock değerini görüyorsun max a yaklaştır bırak b16b 10.8 sıkıştırma b16 ise 10.2 ama geliceğini sanmıyorum :D

E0041
29-11-2011, 21:57
hiçbir zaman base map avansına bırakma knock değerini görüyorsun max a yaklaştır bırak b16b 10.8 sıkıştırma b16 ise 10.2 ama geliceğini sanmıyorum :D

Neyin geleceğini sanmıyorsun bu kısmı anlamadım

Oz`
29-11-2011, 22:37
Neyin geleceğini sanmıyorsun bu kısmı anlamadım

knock gelecegini sanmıyorum :D

kanashibari
30-11-2011, 08:19
Eğer ideal avansı tuturursak güç gelecektir dimi? Yani afr yi oturttuk 13.5 a avansı da yükselttiğimizde araba fakire kayıyorsa doğru yoldayız. ama zengine kayıyorsa çok açtık retard yapıp kısmamız lazım şeklinde bir yol izleyeceğiz.