PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Jantları içten aldırma



alperx
18-12-2011, 22:11
Selam

araç yere çok düşüp de kamberi kamber kit ile fabrikasyon hale getirmeye calisinca hafiften çamurluga sürtüyor. bu yuzden jantı biraz içeri almam lazım, ya jantı değiştirip daha yuksek ofsetli jant almam lazım ya da

elimdeki OZ jantların (öndeki çift) ET değeri 37,
mesela bu değeri 47 yapmak için iç taraftan 10mm tornada aldırmak ne derece sıkıntı yaratır, bunu deneyen var mıdır ?

anil37
18-12-2011, 22:28
herhangı bır sıkıntı vermez ıcınden aldırmanız . ben aldırmıstım hıcbır skntısı yok

0M42
18-12-2011, 22:29
Zaten orda ne kadar pay varki 10 - 15 mm bişeydir herhalde ?

alperx
18-12-2011, 22:35
o kadar pay var da, jantın saglamlıgını etkiler mi diye dusundum ben.

mesela bir aracın incecik olan tavanına sonradan bir sunroof açarsanız aracın genel stabilitesini de bozarsınız. bunun gibi bir etkisi olabilir mi diye merak ettim.

alperx
18-12-2011, 22:36
herhangı bır sıkıntı vermez ıcınden aldırmanız . ben aldırmıstım hıcbır skntısı yok


tesekkurler..
ne kadar aldırmıştın ?

se®k@n
18-12-2011, 22:51
Bi arkadasımın arabasındaki jantları da içerden aldırmıstık. 2 sene felan sorunsuz kullanıp sökmüştü.. Limiti aşmadığın sürece bi sıkıntı olmaz abi...

seref1
18-12-2011, 22:54
bende aynı sıkıntıdan dert yanıyodum konunun takibindeyim:)

Low-Rider
18-12-2011, 23:00
bende aynı sıkıntıdan dert yanıyodum konunun takibindeyim:)

corsa'da jant sıkıntı , compomotive'leri takınca huzura erdim vallahi

civelek
18-12-2011, 23:03
jant nekadar sağlamdır bilmem ama abi senin araba yüklü ztn sıkıntı yaratmasın

alperx
18-12-2011, 23:05
2 kere krater gibi çukura girdim, birinde lastik de yarıldı kaskodan değişti,
rot balansçıda da ne çıkacak diye gittim sıfır hata..

yani jant çok saglam da, çukura girince sağlam, ama içten aldırınca ne kadar saglam kalır işte onu arastırıyorum..

Ome_RS
18-12-2011, 23:06
içerde pay varsa ki bi cok jantta fazlasıyla pay oluyo aldırınca bi sıkıntı yasanmadıgını biliorum aldıran arkadaslarım var sorun yasayan daha hiç duymadım

GKD
18-12-2011, 23:08
benimde merak ettiğim bir konu yeni bir projemde düşünüyorum :D

hakanguclu
18-12-2011, 23:09
bizde arkadaşın arabası için yaptırmıştık 6mm aldırdık hiçbir sıkıntı yok önemli olan güzel bi tornacı..

alperx
18-12-2011, 23:13
valla deneyecem artık madem o kadar aldıran var..

doğru aslında..
öyle bi alınmalı ki jantın TAM basması lazım ve yüzeyinin de fabrikasyon gibi mükemmel hale gelmiş olması lazım..
aslında eski tek bi jant bulup tornacıda denerim belki OZ jantı bozmadan önce :)


bizde arkadaşın arabası için yaptırmıştık 6mm aldırdık hiçbir sıkıntı yok önemli olan güzel bi tornacı..

mehmetRS
18-12-2011, 23:17
bir yoluda şu west coast tarzı çamurluk şişirme olayı aslında :) biraz masraflı en azından ama camurluga sürtme gibi bir ihtimal kalmıyor sanırım

TarikS
18-12-2011, 23:21
Selam

araç yere çok düşüp de kamberi kamber kit ile fabrikasyon hale getirmeye calisinca hafiften çamurluga sürtüyor. bu yuzden jantı biraz içeri almam lazım, ya jantı değiştirip daha yuksek ofsetli jant almam lazım ya da

elimdeki OZ jantların (öndeki çift) ET değeri 37,
mesela bu değeri 47 yapmak için iç taraftan 10mm tornada aldırmak ne derece sıkıntı yaratır, bunu deneyen var mıdır ?

Hafif bir surtme varsa camurluk agizlari islenebilir, boya falan da gerekmez.

Benim aracim 18 jantlari takinca mevcut basikligiyla yurumez haldeydi, az biraz cekicle kendine geldi bir sorun kalmadi :)

Tabi aracin OEM olculerindeki ET degerinde jant kullanmamin da etkisi buyuk

alperx
18-12-2011, 23:36
Oem ET'ler zaten 50 civarında. Keşke öyle olsaydı sorun olmazdı. Integra'nın çamurlukları zaten normalden daha fazla Honda fabrikasında genişletilmiş :) daha fazla genişletilince canavara benziyor ama ben pek begenmedim. stlegal'ın integrasında var tabi o slik büyük lastik takmış onun farklı bi amacı var, benim amacım düz gitmekle beraber güzel görünmesi.

TarikS
18-12-2011, 23:42
Oem ET'ler zaten 50 civarında. Keşke öyle olsaydı sorun olmazdı. Integra'nın çamurlukları zaten normalden daha fazla Honda fabrikasında genişletilmiş :) daha fazla genişletilince canavara benziyor ama ben pek begenmedim. stlegal'ın integrasında var tabi o slik büyük lastik takmış onun farklı bi amacı var, benim amacım düz gitmekle beraber güzel görünmesi.

Disari sisirmek degil kastettigim, camurluk agizlari iceri dogru uzaniyorsa onlar yukari kivrilip lastigin oradan yer calmasi onlenebilir. Bir kaportaciya gosterirseniz yapilabilecek bir sey varsa janti ellemeden halledilebilir

hakanguclu
18-12-2011, 23:45
çok basit bi işlem aslında herkesin gördüğü bişey lastikçilerin jantları makinaya kitledigi gibi ön kısmından kitleyip işlemi uyguluyor biz biraz aramıştık tabi her tornacı yapmıyo.

serkankıvrak
19-12-2011, 00:00
bende eski jantlarıma yaptırmıştım arkalardan 4 mm kadar alınmıştı 1,5 sene hiç bir sıkıntı çıkarmadılar sonra bir arkadaşıma sattım oda hala kullanıyor..Yani kısaca 2009'dan beri jantlar kullanılıyor ne balans nede herhangi bir sıkıntı çıkartmadı

Ahmet.S
19-12-2011, 01:17
4mm den fazla alınması iyi değil bence hiç uğraşmayın max 6mm kadar alıyolar genelde diye biliyorum .

19 jantta 4mm aldırdığımız jant kaldırıma sağlam vurması sonucu göbekteki yerle ilgili hiç bir sıkıntı olmamıştı.

cabriolet
19-12-2011, 01:45
et42 işinizi görücekse 5mm aldırın bence ama daha fazlası oz ultraleggera gibi bi jantta gereksiz olur zaten göbeği ve kolları çok sağlam durmuyo :) bende oz ultraleggera jantlarım et42 diye 5mm spacer aldım et37 olsun diye uğraşıyorum ama benim jantlar 18" :)

fdl
29-12-2011, 02:01
şimdi can var cant var..sağlam bi canttana 5 mm de alsan 10 mm de alsan bişey olacağını düşünmüyorum sağlam bi tornacı işçiliğiyle...
ama arabaya dikkat et derim heleki yüklüyse bi cant kırarsa allah korusun hiç hoş olmaz..
herkes kazasız belasız inş..

XSi
02-01-2012, 07:47
Selam

araç yere çok düşüp de kamberi kamber kit ile fabrikasyon hale getirmeye calisinca hafiften çamurluga sürtüyor. bu yuzden jantı biraz içeri almam lazım, ya jantı değiştirip daha yuksek ofsetli jant almam lazım ya da

elimdeki OZ jantların (öndeki çift) ET değeri 37,
mesela bu değeri 47 yapmak için iç taraftan 10mm tornada aldırmak ne derece sıkıntı yaratır, bunu deneyen var mıdır ?

sac jantlar oldukça ince genede baya yük taşıyorlar. Fikir vermesi amacıyla yazıyorum sadece..

RedSun
06-03-2013, 18:35
yeni konu açmak istemedim,

vossenlerin göbeğinden 6mm aldırsak sorun olurmu?

driver_can
25-05-2013, 18:18
Hazır konu varken tekrar acmak ıstemedım aracım 206 uzerınde 16 replıca jant var onler bıraz dısarda durdugunu dusunuyorum.Iclerınden aldırsam sorun yasar mıyım hem saglamlık hemde balans acısından?Bırde kac mm aldırmalıyım sızce jantlar et35 7 ofset sanırım.Arkalar daha ıcte duruyor.

A.Cem
11-12-2013, 19:10
Yeni konu açmayayım,

Ankara'da bu işi düzgünce kime yaptırırız?

Oznsrl
11-12-2013, 19:13
yeni konu açmak istemedim,

vossenlerin göbeğinden 6mm aldırsak sorun olurmu?

abi bizim bi arkadaş 3 mm aldırdı sıkıntı yok 6 muhtemelen olmuor olsa aldırırdı ama ben konuyu atiyim ona daha net bilgi verir

1.3 cdtı
12-12-2013, 09:53
Yeni konu açmayayım,

Ankara'da bu işi düzgünce kime yaptırırız?

ivedik yıldız jant bedri abi

RedSun
12-12-2013, 15:28
abi bizim bi arkadaş 3 mm aldırdı sıkıntı yok 6 muhtemelen olmuor olsa aldırırdı ama ben konuyu atiyim ona daha net bilgi verir

üzerinden 4 araç geçti bu konunun :D

Oznsrl
12-12-2013, 17:00
üzerinden 4 araç geçti bu konunun :D

ahahahha sende yeni konu açmak istemedim diye yazınca dkkt etmedm abi ama rs e vossen ne alaka diye içimden geçirmedim değil :D :D :D :D