Orijinalini görmek için tıklayınız : CNC head port polish
B.Aktepe
25-12-2011, 22:09
http://i1142.photobucket.com/albums/n609/vtecluke99/4%20Piston%20Racing/ProRBC.jpg
http://4piston.com/productimages/K24%20Cylinder%20Head/Pro%20156/RSP%20%287%29.JPG
mesela bir port polish örneği. ciddiden kastım böyle bir işlem :) cnc de yapılmış.
http://i1142.photobucket.com/albums/n609/vtecluke99/4%20Piston%20Racing/ProRBCvsStockRBC.jpg
orjinal ile karşılaştırmalı kapak flow testi.
parmağımla bile zor hissettiğim pürüzlerin temizlenip parlatılmasıyla alınan farka bak. Sen neye kadirsin cnc. !
O konulan fotograflar yüzeyde pürüz varmı yok mu şimdi ben anlamadım böyle çizik çizik mi yoksa düzmü o yüzey?
Kapak güzelmiş ben bir yerden hatırlıyom böle bişi:)
Türkiye'de CNC ile kapak işletmiş olan varmı. Yurt dışında yaptırılan yada yurt dışından hazır getirilen kapaklar hariç. Burada yapılan.
Türkiye'de CNC ile kapak işletmiş olan varmı. Yurt dışında yaptırılan yada yurt dışından hazır getirilen kapaklar hariç. Burada yapılan.
Aynen bende merak ettim .. Peak Garajdan Serdar abi yapıyor diye biliyorum sadece ..
B.Aktepe
26-12-2011, 09:56
Türkiye'de CNC ile kapak işletmiş olan varmı. Yurt dışında yaptırılan yada yurt dışından hazır getirilen kapaklar hariç. Burada yapılan.
Aynen bende merak ettim .. Peak Garajdan Serdar abi yapıyor diye biliyorum sadece ..
bildiğim kadarı ile 5 eksen kapak işleyen cnc makinası türkiyede yok olsa bile programı yok.
kcERvWYUNUw
5 Axis CNC Cylinder Head Porting Centroid CNC. Hi res version with Digitizing - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=kcERvWYUNUw)
PPR engineering
26-12-2011, 10:07
bildiğim kadarı ile 5 açılı kapak işleyen cnc makinası türkiyede yok olsa bile programı yok.
kcERvWYUNUw
5 Axis CNC Cylinder Head Porting Centroid CNC. Hi res version with Digitizing - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=kcERvWYUNUw)
ALLAH izin verirse 30 bin euroya bitiyo bu yıl bünyemize sokucaz bi de gidip eğitimi alıcaz elle işlemek tüm portları eşit cfm değerine getirmek baya zor oluyo..bu makina daha pahalı calligares ler var onlar hiç insan eli değmeden bitiriyor..
bildiğim kadarı ile 5 eksen kapak işleyen cnc makinası türkiyede yok olsa bile programı yok.
kcERvWYUNUw
5 Axis CNC Cylinder Head Porting Centroid CNC. Hi res version with Digitizing - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=kcERvWYUNUw)
bilal abicim program sorun değil hiç 5 EKSEN cnc işleme merkezi olsa program için paket cam programımız var.makina olsa kapakları bu hale getirebilirim.bu işlem parlatma değil portların geometrik ölçülerini değiştirmek oluyor.yüzeydeki takım izlerinden böyle anlıyorum ama belkide genişletme işleminden sonra yüzey pürüzsüzlüğü için polish proseside yapıyorlardır ve yapmalarıda şart bence.portların duvarlar cidarları böyle kaba kalırsa akan hava vizkos olarak çok etkilenecektir ondan sonrası için portlar polish ten geçiyordur.
ayrıca bilal abi sormak istediğim şu.ek kasanın ön yürüyeninden eg nin ön yürüyenine geçmek demek tam olarak hangi parçaların eg den alınıp ek ya takılması demek oluyor.bu konuyu detaylı cevaplarsan çok mutlu olurum..
Ben bi sarı evonun kapagını gördüm oda yurt dışından geldi
bildiğim kadarı ile 5 eksen kapak işleyen cnc makinası türkiyede yok olsa bile programı yok.
kcERvWYUNUw
5 Axis CNC Cylinder Head Porting Centroid CNC. Hi res version with Digitizing - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=kcERvWYUNUw)her hangi bir 5axis cnc dik işleme merkezinde yapılır bilal , programıda mevcut hatta benım elımde mevcut , butun 3d modelleme ve cam yazılımlarında eger lısanslı değilse yanı crack kullanılıyosa zaten var , bu işi yapmayı düşünen arkadaşlara surfcam velocıty2 crack öneririm sebebi ise 5 axis lısanslı bır yazılım almaya kalkarsa kullanıcı en az 20k doları gıder sadece yazılım için, ayrıca vıdeodakı tezgah normal 2.5 eksen tabır ettıgımız bır tezgah sadece sonradan 4. ve 5. eksen için divizör takılmış
B.Aktepe
28-12-2011, 14:55
her hangi bir 5axis cnc dik işleme merkezinde yapılır bilal , programıda mevcut hatta benım elımde mevcut , butun 3d modelleme ve cam yazılımlarında eger lısanslı değilse yanı crack kullanılıyosa zaten var , bu işi yapmayı düşünen arkadaşlara surfcam velocıty2 crack öneririm sebebi ise 5 axis lısanslı bır yazılım almaya kalkarsa kullanıcı en az 20k doları gıder sadece yazılım için, ayrıca vıdeodakı tezgah normal 2.5 eksen tabır ettıgımız bır tezgah sadece sonradan 4. ve 5. eksen için divizör takılmış
çok güzel bilgiler hakikaten sağolasın. ama bu işi yapmak için kapakların iç yüzeylerini bilmemiz gerekiyor bir kaç tane kapak feda edip kesip incelemek gerekiyor su kanalına olan uzaklığı et kalınlığı vs vs için yrarlı olması açısından.
bu işi yapsan yapsan sen yaparsın :D usa de bu işin bedeli 1850$ :D tr de kaç kişi yaptırır :D
çok güzel bilgiler hakikaten sağolasın. ama bu işi yapmak için kapakların iç yüzeylerini bilmemiz gerekiyor bir kaç tane kapak feda edip kesip incelemek gerekiyor su kanalına olan uzaklığı et kalınlığı vs vs için yrarlı olması açısından.
bu işi yapsan yapsan sen yaparsın :D usa de bu işin bedeli 1850$ :D tr de kaç kişi yaptırır :Dkapak kesıp biçmeye hiç gerek yok aslında , yapılacak şey basit bılal, cok yumşak kauçuk hamurunu kapaktakı boşluklara doldurup sonra 180 derecede pişirip pişen kaucukları model olarak kullanarak mıkrostrıpe denen model tarayıcı ıle kapağın iç yapısı bulunur , yanı kapak kesip biçmeye gerek kalmaz :icon_tup:
B.Aktepe
28-12-2011, 15:00
kapak kesıp biçmeye hiç gerek yok aslında , yapılacak şey basit bılal, cok yumşak kauçuk hamurunu kapaktakı boşluklara doldurup sonra 180 derecede pişirip pişen kaucukları model olarak kullanarak mıkrostrıpe denen model tarayıcı ıle kapağın iç yapısı bulunur , yanı kapak kesip biçmeye gerek kalmaz :icon_tup:
tamam ellerinden öper o zaman bekliyoruz çalışmalarını :)
bilal sen buna kapak gönder 2 sene o kapağı beklersin demedi deme :D
aslında günümüzde prof araç yapanlar için ve yapılan harcamalara bakılırsa 1850 $ pek abartı bir rakam değil gibi :D
tamam ellerinden öper o zaman bekliyoruz çalışmalarını :)benım kalıpları işleyecek tezgah bulursam anca o zaman olur senın dediğin bilal :D
B.Aktepe
28-12-2011, 15:05
bilal sen buna kapak gönder 2 sene o kapağı beklersin demedi deme :D
aslında günümüzde prof araç yapanlar için ve yapılan harcamalara bakılırsa 1850 $ pek abartı bir rakam değil gibi :D
kapak hariç sadece yapılan işlem 1850 dolar :) bence biraz fazla. :D
vallahi çalışma yaparım derse boş kapak ayarlayıp yollayabilirim.
ben bu işe girerimde kaç tane bılal aktepe var türkiyede ??? aç kalırız aaaaç :D
B.Aktepe
28-12-2011, 15:10
ben bu işe girerimde kaç tane bılal aktepe var türkiyede ??? aç kalırız aaaaç :D
estafurullah :)
ama dediğin gibi aç kalırız :D dartonu çözmedin ki bana kapağı geçtim :D line honing içinde birşey bekliyorum senden :) bir projem var, malzemeleri alıp gelicem müsait olduğunda 1-2 hafta:D
estafurullah :)
ama dediğin gibi aç kalırız :D dartonu çözmedin ki bana kapağı geçtim :D line honing içinde birşey bekliyorum senden :) bir projem var, malzemeleri alıp gelicem müsait olduğunda 1-2 hafta:Dben dartonu çözeli coook oldu , ama bu pıyasaya iş yapmaya kalkarsam kaç kişi yaptırır bılal onu düşünerek hiç sesimi cıkarmadım, blok işlemesinden darton gömleğin kendisine kadar modelledım , ama dedıgım gıbı kaç kişi yaptıracakta para kazancaz ;)
estafurullah :)
ama dediğin gibi aç kalırız :D dartonu çözmedin ki bana kapağı geçtim :D line honing içinde birşey bekliyorum senden :) bir projem var, malzemeleri alıp gelicem müsait olduğunda 1-2 hafta:D
konu dışı,
line honing yapmanın amacı nedir ? yani neden yapılır ?
B.Aktepe
28-12-2011, 15:17
ben dartonu çözeli coook oldu , ama bu pıyasaya iş yapmaya kalkarsam kaç kişi yaptırır bılal onu düşünerek hiç sesimi cıkarmadım, blok işlemesinden darton gömleğin kendisine kadar modelledım , ama dedıgım gıbı kaç kişi yaptıracakta para kazancaz ;)
kazanırız kazanırız :) bu iyi oldu pm atsaydın ya vahiy mi gelicek bana :D euehue :D
B.Aktepe
28-12-2011, 15:18
konu dışı,
line honing yapmanın amacı nedir ? yani neden yapılır ?
bara işlemi türkçe karşılığı,
ana kep ve egzantrik kep ölçüleri için gereken bir işlem diyeyim.
bırçet modellerin resimlerini koysana
B.Aktepe
28-12-2011, 15:30
bırçet modellerin resimlerini koysana
konu açalım güzel bir konu teknik bölüme iyi olucaktır bilgilenelim bizde.
bırçet modellerin resimlerini koysana
ben sana işlediğim gömleğin kendisini vereyım çek resımlerını koy :D
neyse tech topıgınde makara yapma benle zaten sınırdayım banlanmak istemıyorum ;)
konu açalım güzel bir konu teknik bölüme iyi olucaktır bilgilenelim bizde.
valla malzemeler modeller, modellerden çıkan ürünler yusufta, bence açsın böyle bir konu.
işi daha iyi bilenlerde dahil olurlarsa konuya, hem görsel hem eğitici birşeyler olur.
valla malzemeler modeller, modellerden çıkan ürünler yusufta, bence açsın böyle bir konu.
işi daha iyi bilenlerde dahil olurlarsa konuya, hem görsel hem eğitici birşeyler olur.kendı yaptıgım ürünler satılıklar da var bircet konuya gerek varmı ?? :D
kapak kesıp biçmeye hiç gerek yok aslında , yapılacak şey basit bılal, cok yumşak kauçuk hamurunu kapaktakı boşluklara doldurup sonra 180 derecede pişirip pişen kaucukları model olarak kullanarak mıkrostrıpe denen model tarayıcı ıle kapağın iç yapısı bulunur , yanı kapak kesip biçmeye gerek kalmaz :icon_tup:
Moruk kapagı ortadan ikiye kesmeden aldıgın kalıbın bir işe yaramazki
cünkü sen kapaktan kaç mm taşlıyabilceksin ancak o şekilde bakabilirsin
veyahut benim kafa basmıyor :)
sen kalıp alıp nasıl hesablıcan onu bir anlat bakem
Moruk kapagı ortadan ikiye kesmeden aldıgın kalıbın bir işe yaramazki
cünkü sen kapaktan kaç mm taşlıyabilceksin ancak o şekilde bakabilirsin
veyahut benim kafa basmıyor :)
sen kalıp alıp nasıl hesablıcan onu bir anlat bakemsu kanallarına patlar şüphesi ile soruyosan evet haklısın , benım düşüncem şuydu hilmi işlenecek yüzeylerin cnc de işlenebılmesi için gereken 3d modelın saglanabılmesi , çünkü 3d model yapılıp cam atılmazsa tezgahta bu şekilde işleme yapılamaz , ancak kapakçı arkadaşımın dükkanında gördüğüm kadarıyla su kanalları ıle portlar arasında mınımum tek taraflı 5mm var , yanı portlar tek taraflı 3mm işlense toplamda ıkı duvar 6mm işlenmiş olur 6mm de buyuk değer bana kalırsa
PPR engineering
28-12-2011, 17:19
Moruk kapagı ortadan ikiye kesmeden aldıgın kalıbın bir işe yaramazki
cünkü sen kapaktan kaç mm taşlıyabilceksin ancak o şekilde bakabilirsin
veyahut benim kafa basmıyor :)
sen kalıp alıp nasıl hesablıcan onu bir anlat bakem
Kanka kapağı ortadan kesmek gereksiz bir işlem yazık o eskidi:) ama yapıyorlardı..ben şahsen yaparken ultrasonic metal ölçüm cihazları var onu kullanıyorum ve metal pürüzlük ölçüm cihazıda var basit cihazlar aslında :) ne kadar kalmış rahatlıkla ve huzurla yapabiliyoruz:).zaten taa dibine kadar genişletmenin bir mantığı yok hesaplama gerektiriyor..
Kanka kapağı ortadan kesmek gereksiz bir işlem yazık o eskidi:) ama yapıyorlardı..ben şahsen yaparken ultrasonic metal ölçüm cihazları var onu kullanıyorum ve metal pürüzlük ölçüm cihazıda var basit cihazlar aslında :) ne kadar kalmış rahatlıkla ve huzurla yapabiliyoruz:).zaten taa dibine kadar genişletmenin bir mantığı yok hesaplama gerektiriyor..
Moruk ben inline pro ya kapak yaptırdım
kapak limitte bir arıza çıksa çöp anlıyacagın zaten amacı ne maks power almak dogrumu ozaman en iyisini yapabilmen için onu yapman lazım
yani yıllardır CNC de kapak yapan adamlar bile bunu yapıyolar sen çıkar yapmaya gerek yok dersen ozaman benim garibime gider
mesela senin yaptıgın K20 kapakta guideları traşlamıştın
bana gelen kapak ile seninkinin portları ölçsek eminimki arada cok fark çıkar ama guideları traşlamamışlardı oldugu gibi duruyordu mesela
dragstar
28-12-2011, 20:23
illaki kapağı kesmeğe gerek yok, röntgen çekilebilir :D
Kanka kapağı ortadan kesmek gereksiz bir işlem yazık o eskidi:) ama yapıyorlardı..ben şahsen yaparken ultrasonic metal ölçüm cihazları var onu kullanıyorum ve metal pürüzlük ölçüm cihazıda var basit cihazlar aslında :) ne kadar kalmış rahatlıkla ve huzurla yapabiliyoruz:).zaten taa dibine kadar genişletmenin bir mantığı yok hesaplama gerektiriyor..
Moruk ben inline pro ya kapak yaptırdım
kapak limitte bir arıza çıksa çöp anlıyacagın zaten amacı ne maks power almak dogrumu ozaman en iyisini yapabilmen için onu yapman lazım
yani yıllardır CNC de kapak yapan adamlar bile bunu yapıyolar sen çıkar yapmaya gerek yok dersen ozaman benim garibime gider
mesela senin yaptıgın K20 kapakta guideları traşlamıştın
bana gelen kapak ile seninkinin portları ölçsek eminimki arada cok fark çıkar ama guideları traşlamamışlardı oldugu gibi duruyordu mesela
guidelera giriyormusunuz işlerken?
PPR engineering
29-12-2011, 10:52
Moruk ben inline pro ya kapak yaptırdım
kapak limitte bir arıza çıksa çöp anlıyacagın zaten amacı ne maks power almak dogrumu ozaman en iyisini yapabilmen için onu yapman lazım
yani yıllardır CNC de kapak yapan adamlar bile bunu yapıyolar sen çıkar yapmaya gerek yok dersen ozaman benim garibime gider
mesela senin yaptıgın K20 kapakta guideları traşlamıştın
bana gelen kapak ile seninkinin portları ölçsek eminimki arada cok fark çıkar ama guideları traşlamamışlardı oldugu gibi duruyordu mesela
en kötü rötgen cekerim kapağa:) garibine gitmesine gerek yok her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır:)ben guideları kapağın içinde tıraşlamıyorum.dışarda işlem görmüş gaydları takıyorum portlama işlemi bittikten sonra..söle söyliyebilirim turbo arabanın gaydlarını farklı yapıyorum atmosferik arabanın kapağını farklı..kapakla ilgili haftalarca tartısırım işim bu kanka :D:D
PPR engineering
29-12-2011, 10:59
guidelera giriyormusunuz işlerken?
Semih işlerken zaten guideleri söküyorum takarken guideleri işlemli takıyorum..guideın ustune frezeyle girersen orda kesmeye kalkarsan balans yaptırırsın tabikide..guide kısalığından yüksek devirlerde oluşan sübap balansını sorucak olursanız onun içinde üst taraftan guide daha uzun bırakıyorum bir miktar..göz kararı bırakmıyoruz hesaplama var.
Türkiyede 5 eksen CNC var tabikide, kimse 1 tane arabanın kapağını işlemek için uğraşmaz.
Amerikada, ingilterede, avustralyada bu işlerin yapılıyor olması, bu ülkelerin otomotiv ve yarış endüstrisine sahip olmasındandır.
Amerikada onlarca belkide yüzlerce yarış takımı var, dolayısıyla V8 motorların kapaklarını port etmek artık std bir ürüne dönüşmüş o pazar için.
Yapan kişi onlarca, yüzlerce kapak işliyor, dolayısıyla yaptığı iş anlamlı bir iş oluyor.
5 eksen tezgahı olan kimse 1 tane kapak işlemekle uğraşmaz, çünkü değerli tezgahını sürekliliği olmayan bir işe bağlamak istemez, ama 100 adet kapak işlemek ile uğraşır, 2-3 tane kapak bozulur belki ama kalan 97 tanesi biribirinin aynısı olur.
http://4piston.com/productimages/K24%20Cylinder%20Head/Pro%20156/RSP%20%287%29.JPG
orjinal ile karşılaştırmalı kapak flow testi.dikkatimi bişey çekti, şimdi sübap şapkalarının oturduğu yüzüklere bakarsak emmelerin prinç egsozların kızıl malzemeden yapıldıgını görüyorum , sebebı nedır?
dikkatimi bişey çekti, şimdi sübap şapkalarının oturduğu yüzüklere bakarsak emmelerin prinç egsozların kızıl malzemeden yapıldıgını görüyorum , sebebı nedır?
iki taraftada farklı sıcaklıklar söz konusu farklı materyaller söz konusu subap açısından genelde aynı kullanılabiliyor ama Bilal koymuş fotoyu daha iyi bilir ne amaçla yapıldığını
kızıl malzeme vsden ziyade berilyum alaşımları birazcık iyi olabiliyor bu bölgelerde
PPR engineering
29-12-2011, 14:28
dikkatimi bişey çekti, şimdi sübap şapkalarının oturduğu yüzüklere bakarsak emmelerin prinç egsozların kızıl malzemeden yapıldıgını görüyorum , sebebı nedır?
emme ve egsoz tarafının malzemeleri ayrı olma sebebi emme ve egsoz tarafının farklı sıcaklıklar görmesindendir coğu standart arabanın emme ve egsoz sübaplarıda farklı malzemeden üretilir materyaller firmalara göre değişiyor alışımları ancak genelde yakın materyaller kullanılıyor..
sebep bu olsa gerek
Aluminyum bazlı pirinç : Aluminyum korozyon dayanıklılığını arttırcı olarak katkı sağlar.
Yüksek bakır oranlı pirinç : 65% bakır ve 35% çinko içerir, yüksek çekme kuvvetine sahiptir
PPR engineering
29-12-2011, 14:41
ayrıca böle bir konu açıldı güzel sunu da belirtmek isterim 4 port'da eşit ölçüde olucak diye bir sey yok genelde flow bench te ölçüm yapılırken high lift'te getirilir sübaplar ama emme manifoldu takılmaz manifoldsuz test yapılır ben buna karşıyım nedeni ise: kapağın 4 portunu işlediz hepsi eşit atıyorum hepsi 350 cfm 12.6 lift değerin buraya kadar gayet güzel ya emme yi taktıktan sonra hepsi eşit olur diye bilirmisiniz tabiki hayır gaz kelebeğinin konumu ve emme manifold yapısı burda devreye girer mesela emme manifoldu taklıdığında işler tamammen değişir işin bence asıl püf noktası burdadır portlar bakalım havayı nasıl kendine cağırıyor ne kadar eşit seviyede portlar eşit değerlerde olmayınca vay mapper'ın haline afr ayarlıyacağım derken anası ağlar..
Türkiye'de 5 eksen CNC gırla..Kimse böyle basit bir iş için tezgahının ayarını bozmaz, uğraşmaz bile hatta.. Hatta seri imalat yoksa 500 adetten yukarı kapakları bu şekilde işlemek saçmalık kanımca imalatçı olarak bunu söylüyorum =) 50-60 bin euroluk tezgahın parası çıkmak bilmez =)
bilal cim bmw m power motorlarda standart cnc port cıkıyor bılgın olsun gercı sen m3 segmesın ama
sebep bu olsa gerek
Aluminyum bazlı pirinç : Aluminyum korozyon dayanıklılığını arttırcı olarak katkı sağlar.
Yüksek bakır oranlı pirinç : 65% bakır ve 35% çinko içerir, yüksek çekme kuvvetine sahiptir
Emme tarafı MS58 ya da 63 egzos tarafı CuSnZn gibi. Sıcaklık farkından dolayı herşey. MS58-63 kolay işlenir, maliyeti nispeten uygundur. CuSnZn bronzdur bu sıcaklık dayanımı sağlayabilir. Daha ziyade bronzu aşınma dayanımında kullanmak isteriz. Fakat ikisi de bir kapakta kullanıpta çok verimli olacağını düşündüğüm malzemeler değil sanırım maliyeti düşürmek için böyle birşey yapmışlar.
Emme tarafı MS58 ya da 63 egzos tarafı CuSnZn gibi. Sıcaklık farkından dolayı herşey. MS58-63 kolay işlenir, maliyeti nispeten uygundur. CuSnZn bronzdur bu sıcaklık dayanımı sağlayabilir. Daha ziyade bronzu aşınma dayanımında kullanmak isteriz. Fakat ikisi de bir kapakta kullanıpta çok verimli olacağını düşündüğüm malzemeler değil sanırım maliyeti düşürmek için böyle birşey yapmışlar.bence bu adamlarda maliyet kaygısı olmaz
bence bu adamlarda maliyet kaygısı olmaz
=) gözüken kadarıyla bronz tamam da emmedeki pirinç ne sen de görüyorsun gözün var benim de var =)
=) gözüken kadarıyla bronz tamam da emmedeki pirinç ne sen de görüyorsun gözün var benim de var =)emmedeki prinç alaşımlı olabılır yanı bızım kullandıgımız tarzda prinç değilde farklı alaşımda bişey olabılırmı dıye düşünüyorum , kızma hemen :D
işte yıne cnc harikası bir iş, gerçi bunun için 5axis bır tezgaha gerek yok ,3axis bır tezgahta da rahatlıkla yapılabılır
RDK5KoEFm3I
Tam aradığım konu açıldığı için teşekkür ederim ilgiyle takip edeceğim,
3-5 eksen , aynalı , diwizörlü hiçfarketmez Ancak ben motor tekniği konusunda sizler kadar bilgili değilim
Bana önayak olacak birisi warsa buyursun haftasonu olmak kaydıyla gelsin istediği kapağı istediği şekle sokalım.
sarı yüzükmü geçirilecek , bakır borumu çakılacak , kumlama vs. hepsini yaparız.
skunk2 nin videosundaki tezgahtan war we bende mastercam kullanıyorum.Hatta skunk2 o boğazın resmini yollarsa aynısını bende yapabilirim.:D
Kimse yanlış anlamasın amacım ticaret yapmak değil kimseden parada istemiyorum , sadece kendi potansiyelimin tam olarak ne olduğunu öğrenmek we kendimede artık bu konuda katkımın olmasını istiyorum.
Mesela hafif wolan yapmak istiyorum bütüm imkanlarım war hatta nasıl istenirse o şekilde, dediğim gibi işin uzmanı teknik bilgisi sağlam olan arkadaşlarla birbirimizi tamamlayabiliriz.:icon_tup:
BoraÇİFTÇİ
29-12-2011, 21:01
5 eksenli cnc sahibi olan arkdaşlara seslenıyorum bende boş evo 4g63 üst kapak var eğer üzerinde işlem yapabılırız diyorsanız deneyelim..
BoraÇİFTÇİ
29-12-2011, 21:03
http://www.youtube.com/watch?v=miaWkDyiTF
AMS CNC HEAD
yavuz364
29-12-2011, 22:14
PM Atıyorum :)
3-5 eksen , aynalı , diwizörlü hiçfarketmez Ancak ben motor tekniği konusunda sizler kadar bilgili değilim
Bana önayak olacak birisi warsa buyursun haftasonu olmak kaydıyla gelsin istediği kapağı istediği şekle sokalım.
sarı yüzükmü geçirilecek , bakır borumu çakılacak , kumlama vs. hepsini yaparız.
skunk2 nin videosundaki tezgahtan war we bende mastercam kullanıyorum.Hatta skunk2 o boğazın resmini yollarsa aynısını bende yapabilirim.:D
Kimse yanlış anlamasın amacım ticaret yapmak değil kimseden parada istemiyorum , sadece kendi potansiyelimin tam olarak ne olduğunu öğrenmek we kendimede artık bu konuda katkımın olmasını istiyorum.
Mesela hafif wolan yapmak istiyorum bütüm imkanlarım war hatta nasıl istenirse o şekilde, dediğim gibi işin uzmanı teknik bilgisi sağlam olan arkadaşlarla birbirimizi tamamlayabiliriz.:icon_tup:
PPR engineering
29-12-2011, 22:34
cnc işi gayet tabi hem hızlı hem daha iyi oluyor diyebilirim flow bench olmadan speclere göre port hesaplama
yapılmadan yine yararı denenir..yılbaşından sonra ALLAH ın izniyle ithalatçı firmayla anlaşmış durumdayım
bankadan Leasing daha yeni onay aldım artık kahve elimde:D işliyeceğiz kapakları bunun yanında emme
manifoldu üretimi'de yapmayı düşünüyorum.sadece makinayı kullanmak için ufak bir eğitim almam
gerekiyor..yeni yılda amacımız bütün gelen kapakları cnc ile işlemek keza yurtdışı ve yurtiçinden gelen işler çakışmaya başladı daha sonrada sübap üretimi geliyor yeniyıl her kez için hayırlı olur umarım..
B.Aktepe
30-12-2011, 07:39
bilal cim bmw m power motorlarda standart cnc port cıkıyor bılgın olsun gercı sen m3 segmesın ama
abi nerden çıktı bu benim bmw sevmediğim :) m power iyidir ;)
Çok faydalı bir konu olmuş Bilal eyvallah. Portların işlenmesi ve match edilmesi ardından kapağın işlenmesi sonrası AFR' nin 15-16 lara çıkması kadar doğal birşey yok ki ben analamadım bunu yanlış birşeymiş gibi lanse etmenin amacını. Rölanti bozukluğu zaten AFR den dolayı çıkıyor ki bunun çözümü de gayet basit. Ayar :)
Zaten Kaan' ın Clio RS' lere yaptığı işlemin aynısını o zaman Kaan' ı tanımadığım için mecburen ben İngiltere' de yaptıracaktım. Adamlarla çok yazıştık telefonlaştık pazarlık yaptık. Adamlar 12 ila 14 hp net güç artışını taahhüt ediyorlardı Ph1 172 Clio RS' lerde sadece plenham denilen emme manifoldunun matchlenmesi ve işlenmesi ile. Ama birinci şartları neydi biliyor musunuz? Ayar :)
Yani ayar aslında tamamlayıcı unsur. Tek başına port polish yaptım kapağı işledim hadi bakalım 15 beygir aldım diye birşey olmaz. s2000 de bile port polish sonrası Kaan da şahit Sword Murat da şahit AFR 16 larda geziyordu :) Ama Özgün sağolsun VAFC' den ayarı yapınca 13 lere geri çekti. Zaten rollingde ilk gaza oturduğum zaman ve özellikle 5 ve 6. viteste arabanın gidişi çok net olarak iyileşmişti.
Yani bence port polish AFR yi dolayısı ile rölantiyi bozuyor o yüzden yanlış birşeydir kanısı yanlış bir kanı bence. İyi bir ayarla çok net ve güzel sonuçlar almak mümkün.
zaten p.p den sonr afr fakire gitmiyorsa orda bi terslik var demektir :D
ben sadece emme değiştirerek 11,8 okuduğum afr yi 13,2 okumuştum.
içeri giren hava miktarı haliyle fazlalaştığı için afr ninde fakire kayması gayet doğal.
erdem325
30-12-2011, 08:11
tech i seviyorum yau :)
cidden saglam bilgi ediniyorum..
su okul bitsin para pul olaylarini bi yola getireyimde sizinde yardimlarinizla ciddi bi makine hazirlayacagim hakkaten yau :D
_muhaRRem
30-12-2011, 08:57
fakire giden araba benzin ister benzin isteyen arabada hızlanmış demektir. 2+2 =4
afr ye müdehale edemeyenler kapak işletmesin zaten..
dragstar
30-12-2011, 22:14
afr fakire gidiyor orası normalde, correction yokmudur bu arabalarda anlamadım gitti
bnm arabamdada kaan abi port polish yaptı sonrasında ben kanalları patlatana kdr port polish yaptım, araba fakirdi ilk çalıştırdığımda sonra afr correction etti ego controlden anlamıyorum bazı arabaları :D
buda farklı sistemdeki bır 5 axis tezgahta kapak işleme videosu , bu sistem öncekine göre daha saglıklı ölçü çıkarır bana göre
O6N-GLid3J8
bu makineyi oturup izlerim saatlerce :)
Konu çok iyi olmuş, çok güzel paylaşımlar var, herkese bol bol teşekkür.
Ayar konusu biraz farklı Bora abi,
Bu işin closed loopu var open loopu var, havayı verdin fakir geri çektin zengin diyebileceğimiz kadar bodoz çalışmıyor malesef :)
Rölanti AF'sinin manifoldu ve kelebeği işlenmiş S2000 'de 17'ye geliyor olması muhtemelen önceden yapılmış VAFC ayarının biraz polishle şaşırmış olmasından dolayı. Arada bi yanıltıcı (piggyback) olmasa lambda sensörü rölantiyi napar eder 14.7 ve civarına getirir. Enjektör değişmesini filan konu dışı tutuyorum tabi.
He tam gazdaki AF değerlerinde farklılık olur tabi ki, oralara düzeltme gerekebilir, ya da düzeltilirse daha iyi olur diyeyim. Manifold ve kelebekten gelecek AF fakirleşmesi fabrikanın pek çok araçta güvenlik olarak bıraktığı zenginlikten daha çok olmaz.
Yani ayarsız da hızlanması muhtemeldir. Ama iyi ayarla yapılan işin etkisi ortaya daha çok çıkar.
Abim 14 yıldır bu işi yapıyo kendim yapıyo olsaydım Türkiyedeki projeler için başta kar gözetmeden elimi taşın altına sokardım güzel şeyler çıkardı eminimki ama tasarımcılığın endüstriyel kısmı ilgi alanıma girmiyo işte...
gerçekten güzel işlenmiş bir kapak, baya emek harcanmıştır programlama safhasında.
gerçekten güzel işlenmiş bir kapak, baya emek harcanmıştır programlama safhasında.modelı cıkarttıktan sonra gerısı kolay bırcet , tezgahta işlemek en basit kısmı bu işin :icon_tup:
B.Aktepe
15-01-2013, 09:50
Konuyu temizledim, konu teknik bölümde ve teknik bilgi paylaşımı olarak devam etsin.
Konuyu temizledim, konu teknik bölümde ve teknik bilgi paylaşımı olarak devam etsin.
Eywallah kardesim boyle cok daha iyi.
ghibli06
15-01-2013, 10:04
çok iyi oldu elinize sağlık
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.