Orijinalini görmek için tıklayınız : eksoz sprali kırılması ?
canozcan
03-01-2012, 17:44
headers dan sonra gelen bu spiral 2 oldu kırılıyor. 3.yü takmadan önce bi sorayım dedim. biyerde bi yanlışlık mı yaptık acaba? esneme olayı falan ? komple düz ve son var araçta ?
tdipower
03-01-2012, 17:46
bende kırıyorum sürekli :) motor güçlüyse ve sert vites atıyorsan olası bir durum
erencagatay
03-01-2012, 17:47
dc headersta klasık sorun yasadıgınız. yenı tıp plm kıdd buddy tarzı headers alıp bundan kurtulmanızı tavsıye ederım
RafetAraç
03-01-2012, 17:52
sert kalkş ve sert vitez değiştirmeden dolayı kırılmış olabilir. aslında çok kırılacak bi yapıya sahip değildir. bağlı olduğu yerin dibinden kırılır genelde. çünkü telden yapıldığı için esnektir. Daha kaliteli spral taktırın yada manifoldu değiştirin.
canozcan
03-01-2012, 18:01
daha kaliteli spiral kullancam fakat esnemesini engellerse motorun tepkisini ne derecede durdurur ve bu durdurma kuvveti motora zarar verir mi ?
canozcan
03-01-2012, 18:02
sert kalkş ve sert vitez değiştirmeden dolayı kırılmış olabilir. aslında çok kırılacak bi yapıya sahip değildir. bağlı olduğu yerin dibinden kırılır genelde. çünkü telden yapıldığı için esnektir. Daha kaliteli spral taktırın yada manifoldu değiştirin.
evet bağlı oldu yerin dibinden kırılıyor
erencagatay
03-01-2012, 18:02
daha kalıtelısını kullanırsan headersın 1. gozunu kopartıcaksın bu seferde tecrube ıle sabıttır :)
canozcan
03-01-2012, 18:06
daha kalıtelısını kullanırsan headersın 1. gozunu kopartıcaksın bu seferde tecrube ıle sabıttır :)
işte bu tip korkularım var :D headersi değiştirmek problemi ne açıdan çözücek ?
BurakCengizhanoğlu
03-01-2012, 18:07
Benim 6 aydır yarısı yok spiralin :D
erencagatay
03-01-2012, 18:11
işte bu tip korkularım var :D headersi değiştirmek problemi ne açıdan çözücek ?
bahsettıgım kıdd plm buddy tarzı headerslar ıc ıce ekleme ve vıdalı ve yaylı esneme kabıleytıne sahıp olmalarından dolayı spıralsız kullanılıyorlar ;)
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/K20_EM2/IMG_1826.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/K20_EM2/IMG_1828.jpg
Motor ve şanzıman kulağını sertlerştirsiniz manifoltu değiştirmek istemiyorsanız, motorun sallantısı azalır spiral cortlamaz ama arabanın içinde sarsıntı çok artar buda bir çözüm tabiki :)
Tabiki kulaklar sert spor olanla değişmeli OEM değil :)
Emir_b16a
03-01-2012, 18:29
Benim 6 aydır yarısı yok spiralin :D
sninki sürtmeden la alakası yok artiz :D
BurakCengizhanoğlu
03-01-2012, 18:34
sninki sürtmeden la alakası yok artiz :D
:D spiralden patlıyo artık ekzost çok garipleşti :D
Emir_b16a
03-01-2012, 18:36
:D spiralden patlıyo artık ekzost çok garipleşti :D
msnden söyle konuyu kirletme :)
RafetAraç
03-01-2012, 18:45
bahsettıgım kıdd plm buddy tarzı headerslar ıc ıce ekleme ve vıdalı ve yaylı esneme kabıleytıne sahıp olmalarından dolayı spıralsız kullanılıyorlar ;)
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/K20_EM2/IMG_1826.jpg
http://i1125.photobucket.com/albums/l598/K20_EM2/IMG_1828.jpg
hocam iç içe ekleme ve yaylı esneme demişsiniz bu bahsettiğiniz manifolddan çıkan ve egzoz ile birleştirilen uç dimi ? yani resimde en aşağıda bulunan boru kısmınamı yaylı vida takılmalı diyorsunuz esneme için ?
canozcan
03-01-2012, 18:53
yaylı vida dediğin resimdeki headerstan ibaret. resmi zoomlarsan gözüküyor. 4ten 2ye düşen kısımda. güzel bir çözüm ama masraflı bir çözüm :( başka yolu yokmu bu işin ??
RafetAraç
03-01-2012, 19:08
o sistemi ilk defa gördm ya nasıl çalıştığı konusunda bi fikri olan varmıdır ? eğer 4 ten 2 ye düşen yeri diyosan ?
bu headaerslarda ıc ıce gecen kısımlarda mınımal olsada esneklık var ve son kısımda yanı ara boruya bagtlanacak kısım cogu oem arac egzozundakı gıbı yaylı cıvata kullanılarak takılması gereken sıstem boylelıkle yeterlı oranda esneme yaparak spıral gereksınımı ortadan kalkıyorç dc headersın sonuna spıralı ıptal edıp kamyuonlarda bulunan 60 63 luk ebatlı bu yaylı cıvata sıstemını takmayı saglayan bogazlardan koyarsanız sorun cozulur
canozcan
03-01-2012, 20:56
bu headaerslarda ıc ıce gecen kısımlarda mınımal olsada esneklık var ve son kısımda yanı ara boruya bagtlanacak kısım cogu oem arac egzozundakı gıbı yaylı cıvata kullanılarak takılması gereken sıstem boylelıkle yeterlı oranda esneme yaparak spıral gereksınımı ortadan kalkıyorç dc headersın sonuna spıralı ıptal edıp kamyuonlarda bulunan 60 63 luk ebatlı bu yaylı cıvata sıstemını takmayı saglayan bogazlardan koyarsanız sorun cozulur
bu dediğin yaylar kaç cm olcak çapı ne olcak vs. bunlar önemli sanırsam :s birde bu yaylı civatalar esnemeye spiral kadar katkı sağlar mı ki ?
bı egzozcuya gıt ısten anlayan max 1 saatte ısını cozer, ıstanbula ısın duserse arabayla gel cozelım
canozcan
03-01-2012, 21:07
bı egzozcuya gıt ısten anlayan max 1 saatte ısını cozer, ıstanbula ısın duserse arabayla gel cozelım
işim var ist.da ama oraya kadar dayanabilceğini hiç sanmıyorum :(
RafetAraç
03-01-2012, 21:24
bı egzozcuya gıt ısten anlayan max 1 saatte ısını cozer, ıstanbula ısın duserse arabayla gel cozelım
bu arada siz ne iş yapıyorsunuz ? egzoz montajı falanmı ?
can ozelden mesaj atıyorum kutunu temizlermisin kardeşim ;)
canozcan
03-01-2012, 22:15
can ozelden mesaj atıyorum kutunu temizlermisin kardeşim ;)
pardon :) tamamdır
bu arada siz ne iş yapıyorsunuz ? egzoz montajı falanmı ?
hayır sadece bu ıslerın yapan yakın dostlarımız cok :) custom egzoz ıslerınızde yardımcı oluruz
RafetAraç
03-01-2012, 22:39
hayır sadece bu ıslerın yapan yakın dostlarımız cok :) custom egzoz ıslerınızde yardımcı oluruz
bende bu egzoz işi ile birebir uğraşıyorm yani babam egzozcu. yanında bayaa bişey öğrendim sayılır. şimdi sordum babama bu durumu ama dediğiniz yöntemde eğer motor sarsıntısı çok ise iki borunun yaylı vida ile birleştiği yerlerin ağızları birbirine sürekli deydiği için sarsıntıdan dolayı zamanla boruların ağızları gevşer , aşınır ve hafif yamulmalar olur dedi. buda egzoz gazının o gevşeme ve oluşacak boşluktan dolayı kaçırmasına sebep olurmuş. bu yüzden kaliteli bi spirelden başka çözüm yok dedi.
canozcan
03-01-2012, 23:11
bende bu egzoz işi ile birebir uğraşıyorm yani babam egzozcu. yanında bayaa bişey öğrendim sayılır. şimdi sordum babama bu durumu ama dediğiniz yöntemde eğer motor sarsıntısı çok ise iki borunun yaylı vida ile birleştiği yerlerin ağızları birbirine sürekli deydiği için sarsıntıdan dolayı zamanla boruların ağızları gevşer , aşınır ve hafif yamulmalar olur dedi. buda egzoz gazının o gevşeme ve oluşacak boşluktan dolayı kaçırmasına sebep olurmuş. bu yüzden kaliteli bi spirelden başka çözüm yok dedi.
borunun yaylı vida ile birleştiği yerlerin ağızları yokki, o vidalar flanşlar üzerinde sanırsam. yani iki flanş öpüşüyor
RafetAraç
03-01-2012, 23:18
borunun yaylı vida ile birleştiği yerlerin ağızları yokki, o vidalar flanşlar üzerinde sanırsam. yani iki flanş öpüşüyor
tamam işte o flanşlar ağız oluyor aşınmadan dolayı kaçak olabiliyor
bende bu egzoz işi ile birebir uğraşıyorm yani babam egzozcu. yanında bayaa bişey öğrendim sayılır. şimdi sordum babama bu durumu ama dediğiniz yöntemde eğer motor sarsıntısı çok ise iki borunun yaylı vida ile birleştiği yerlerin ağızları birbirine sürekli deydiği için sarsıntıdan dolayı zamanla boruların ağızları gevşer , aşınır ve hafif yamulmalar olur dedi. buda egzoz gazının o gevşeme ve oluşacak boşluktan dolayı kaçırmasına sebep olurmuş. bu yüzden kaliteli bi spirelden başka çözüm yok dedi.
ozaman bu bahsettıgımız kıddracıng plm buddy tarzı malzemelerın tamamen sorunsuz sekılde kullanılmasını nasıl acıklar baban?
canozcan
03-01-2012, 23:26
flanşların ağzı yamunmaz sırt sırta bardak düşün. öpüştüğü yerler geniş. neyse.. benim sorun nolcak yaw. yarın usta tarif bekliyor
canozcan
04-01-2012, 07:58
sabah sabah güncell
canozcan
04-01-2012, 13:19
güncellllllllllllll
Rebellious
04-01-2012, 14:13
evet biraz masraflı olabilir ama bende kidd plm vaya buddy öneririm.sizin sorununuz ve başka sorunlardanda sıkça sıkıntı oluyor dc de
RafetAraç
04-01-2012, 15:29
ozaman bu bahsettıgımız kıddracıng plm buddy tarzı malzemelerın tamamen sorunsuz sekılde kullanılmasını nasıl acıklar baban?
valla kiddracing plm tarzı şeyler hakkında hiçbir fikrim yok ama sarsıntı eğer çok ise kaliteli bir spiralden başka bişeyle engellenemez.
fatihcakin
04-01-2012, 15:33
Bi öneride bulunmak istiyorum 2. spral takılsa esneme kuvveti dağılır bu şekilde fifty fifty olur işe yarar mı acaba :D
slowmotion
04-01-2012, 15:59
Motor takozun kiriksa motor kasip sipirali kirar. Degistir duzelir dostum
volume81
04-01-2012, 16:01
2 spiral takmak veya daha uzun esnek bir spiral takmak çözüm olabilir :)
RafetAraç
04-01-2012, 16:11
evet çünkü sarsıntı aşırı ise bak eğer aşırı ise diyorum kaliteli bi spirelden başka şansın yok. ama normal bir sarsıntı var ise kendi bildğin yolu izleyebilirsin. seni idare edecektir.
canozcan
04-01-2012, 20:03
kaliteli bi spiral taktırdım bugun bakalım nolcek hıdır kırılırsa alırız artık ozaman bi plm kıdd buddy :D
RafetAraç
04-01-2012, 21:45
kaliteli bi spiral taktırdım bugun bakalım nolcek hıdır kırılırsa alırız artık ozaman bi plm kıdd buddy :D
alırız heralde ya bilmiyorum ki :D bu arada kaça taktırdın spirali ? 50-60 falan değildir heralde ? normallerinin fiyatları o kadarda :D ?
canozcan
06-01-2012, 12:29
alırız heralde ya bilmiyorum ki :D bu arada kaça taktırdın spirali ? 50-60 falan değildir heralde ? normallerinin fiyatları o kadarda :D ?
işçilikle 100 tl aldı
sorun halledılmdı sanırım
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.