PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Ankara İstanbul 9 Lira



darkmoon
04-01-2012, 13:44
şu günler çok elektrikli araçların konusu açılıyor bende paylaşıyım dedim..


2. El araçların Elektrikli hale getirilmesi ile kullanıcı ve ülke ekonomisine kazanç.

1 km'de 2 kuruş sarfiyat. Ankara-İstanbul 9 lira (Hızlı Şarz istasyonları 150 kmde bir olmak şartı ile).

Araçdan sökülen içten yanmalı motor, şanzıman, difransiyel, şarz dinamosu, marş motoru, baskı/balata (debriyaj) radyatör,egsoz sistemlerinin getirdiği bakım maliyetlerinden tasarruf imkanı. Elektrik motoru, motor kontrol cihazı, piller ve elektrikli aracın diğer aksesuarlarında çalışan, aşınan mekanikparça adedi çok az olmasından dolayı yüksek güvenilirlik ve çok düşük bakım maliyetleri

Vites değiştirme olmadığından daha konforlu sürüş imkanı

http://www.mekatron.net/images/fotog1.jpg
http://www.mekatron.net/images/fotog2.jpg
http://www.mekatron.net/images/fotog3.jpg
http://www.mekatron.net/images/fotog6.jpg
http://www.mekatron.net/images/fotog8.jpg
http://www.mekatron.net/images/fotog15.jpg

http://www.versiyon.com.tr/yonetici/data/upimages/son-hali.jpg

Neden Elektrikli Araç?
Günümüzün artan fosil yakıt maliyetleri, araçlardan çıkan emisyonların çevreyi kirletmesi dünyada elektrikli araçlara olan ilgiyi arttırmıştır.

Batarya teknolojilerinin cep telefonları ve notebook bilgisayarlar sayesinde gelişmesi ve ucuzlaması ve bu bataryaların elektrikli araçlarda kullanabilmesi sonucu elektrikli araçlar tek şarz ile 150-200 km'lik menzillere ulaşabilmişlerdir.

Batarya teknolojisinin gelişimine paralel olarak elektrik motor teknolojileri de gelişmiş ağırlıkça hafif, yüksek tork üretebilen, elektrik sarfiyatı az, verimli ve güvenilir elektrik araçlar için elektrik motorları geliştirilmiştir.

Dünyada Elektrikli Araç Teknolojisi
Yukarıda belirtilen batarya ve motor teknolojilerinin gelişmesi ve ucuzlaması sonucu, %100 elektrikli araç (hibrid olmayan) üretimlerine otomotiv üreticileri tarafından başlanılmıştır. Özellikle Amerika, Kanada'da elektrikli araçlar kullanıcılar tarafından tercih edilmeye başlanmıştır. Elektrikli Araç satışları ile aracın bataryalarını normal ve hızlı şarz istasyonlarının kurulması çalışmaları da bu gelişime paralel olarak yürümüştür.

Türkiye'de Elektrikli Araçlar (Teknoloji ve Hukuksal Altyapı)
Ülkemizde de Sanayi Bakanlığı elektrikli araçların önemini dünyadaki ülkelere göre kıyaslandığında çok hızlı farketmiş ve bu konu da gerekli kanun ve yönetmelikleri çıkartarak, vergi indirimlerine (ÖTV) giderek elektrikli araçların kullanımlarının cazip hale getirilirek yaygınlaşması konusunda önderlik etmiştir.

İsteyen tüketicilerin sıfır elektrikli araba almasının yanısıra ülkemizde trafikde mevcut olan yüzbinlerce aracın elektrikliye dönüşümü de Sanayi Bakanlığı tarafından yayınlanan Elektrikli



Aracın Motoru: AC tip, (Regeneratif frenlemeli, Motor kontrol bilgisayarlı)


Aracın Azami Hızı: 120 km/saat


Araç Şanzıman/Difransiyeli: Tek Dişli Oranlı (8:1, 10:1 veya 11:1 toplam dişli oranlarında seçenekli)


Aracın Bataryaları: Lithium Fosfat (en az 3000 kere şarz ömrü), yanmaz/patlamaz


Araç içi şarz cihazı (Her hangi bir 220 volt prizde çalışabilen)


Araç menzili: 180 km (şarz sonrası ikinci şarza kadar gidilecek yol)


Sarfiyat: Kilometrede sadece 2 kuruş


Sıfır Emisyon



Dönüşümde Araçtan Sökülen Parçalar


İçten Yanmalı Motor (Buji, Enjektör, Yağ Pompası dahil)


Şanzıman/Difransiyel


Baskı/Balata, Debriyaj, Vites Kolu


Radyatör


Yakıt Deposu


Şarz Dinamosu


Marş Motoru


Yakıt pompası


Yağ Filitresi


Hava Filitresi


Yakıt Filitresi


Egsoz kazanı ve borusu


Sökülen parçaların yerine aşağıda belirtilen parçalar takılarak araç %100 Elektrikli hale getirilmektedir.

Elektrikli Araç Kontrol Ünitesi, E-ECU


Aracın hareketini veren Elektrik Motoru,


Elektrik Motorunu kumanda eden Motor Kontrol Bilgisayarı


Elektrik motoruna elektrik sağlayan Lithium Serisi Piller


Litihium Pilleri şarz eden şarz cihazı


Elektrikli Araçlar için gerekli olan frenleme ve hidrolik direksiyon çözümleri ve diğer aksesuarlar


Dönüşüm yapılan araçlarda Lithium Seri bataryalar kullanılmaktadır. Bataryaların yanma, patlama, gaz sızıntısı, çevre kirliliği gibi tehlikeleri yoktur.

Lithium Fosfat serisi bataryaların ağırlıkları ile orantılandığında yüksek enerji depolama özellikleri mevcuttur.

Bataryaların en az 3000 kere şarz ömrü bulunmaktadır.

Bataryalar 220 volt prizden şarz edilebilmektedir.

Aracın batarya sistemi Normal Şarz İstasyonu konnektörü (SAE_J 1772) ve Hızlı şarz istasyonları konnektörleri (CHAdeMO) ile uyumludur.

Hızlı şarz ile 20 dakikada %80 doluluk imkanı mümkündür.

Elektrik motorunun sahip olduğu Rejeneratif frenleme sistemi ile sürüş sırasında aracın Lithium Fosfat bataryalarına geri şarz imkanı sağlanmaktadır.

İstenirse opsiyonel olarak araç üzerine katlanabilir güneş paneli konularak seyahat esnasında ve park halindeyken pilleri şarz imkanı mevcuttur.


%100 elektrikliye dönüştürülmüş aracın sürüş performansı İçten Yanmalı Motora sahip aracın sürüş performansı ile hemen hemen aynı olup aracın kalkışlarında ise elektrik motorunun sahip olduğu yüksek tork ile kalkma özelliği ile araç yüksek ivme ile kalkabilmektedir. Aşağıda aracın elektrik motorunun Tork grafiği yer almaktadır.

Motor dış çevre koşullarından gelecek şok, titreşim, su, nem, toza karşı korumalıdır.


%100 Elektrikli Araca dönüşümde kendinden redüksiyonlu elektrik motoru kullanılmaktadır. Böylece aracın şanzıman ve difransiyel sistemi sökülmektedir. Aracın baskı/balata (debriyaj) sistemi de kullanılmadığından sökülmektedir. Elektrikli Araca dönüşüm ile aracı sürmek için vites değiştirmeye gerek kalmamaktadır. Tek bir tuş vasıtası ile araç ileri/geri gidebilmektedir.


http://www.mekatron.net/images/paste2355.jpg
http://www.mekatron.net/images/paste2356.jpg


http://www.mekatron.net/index.html

a.colak
04-01-2012, 13:54
bu dönüşümün maliyeti ne kadar acaba?

darkmoon
04-01-2012, 14:08
16-20 bin tl arası olucakmış diye duyum aldım

Chn53
04-01-2012, 14:20
16-20 bin tl arası olucakmış diye duyum aldım

bence bu fiyatlarda pek rağbet görmez

TulsaDom
04-01-2012, 14:23
.....
Türkiye'de Elektrikli Araçlar (Teknoloji ve Hukuksal Altyapı)[/B]
Ülkemizde de Sanayi Bakanlığı elektrikli araçların önemini dünyadaki ülkelere göre kıyaslandığında çok hızlı farketmiş ve bu konu da gerekli kanun ve yönetmelikleri çıkartarak, vergi indirimlerine (ÖTV) giderek elektrikli araçların kullanımlarının cazip hale getirilirek yaygınlaşması konusunda önderlik etmiştir.

İsteyen tüketicilerin sıfır elektrikli araba almasının yanısıra ülkemizde trafikde mevcut olan yüzbinlerce aracın elektrikliye dönüşümü de Sanayi Bakanlığı tarafından yayınlanan Elektrikli


.........


bu kısım eksik kalmış sanırsam
daha önce dönüşüm konusunu araştırdığımda sanayi bakanlığının bunu yasakladığını okumuştum sadece otomobil üreticileri tarafından direkt satışı yapılabilinir gibi bir mevzuat vardı

hasan çağri
04-01-2012, 14:23
bence bu fiyatlarda pek rağbet görmez

Motoru biten bir çok taksici tercih edebilir bence. Arabayı sıfırlamak yerine. Ama tabi kaporta şasi durumunu bilemem. Birde kendini çok hızlı amorti eder özellikle durak taksileri için.

hazar
04-01-2012, 14:37
sitedeki videolarda maliyetin 10 bin tl olduğunu söylemişler. ayrıca piller kiralık. günde 100 km'yi geçmeyen biri aylık 100 tl pil kirası ödeyecekmiş. taksiciler 400tl ödeyecekmiş.

CinAli_06
04-01-2012, 14:40
o kadar yırtınıyorlar kendi arabamızı üretelim diye böyle firmalara destek versinler kendi tasarımlarını kendi fabrikalarını kurup elektrikli araç üretiminde bulunsunlar işte hemde birçok avrupa ülkesinede ihracatınıda gerçeklerştirirler.Hazır olan piyasa yerine yeni pazarda yer arasak daha iyi bence. Birçok avurpa ülkesi elektrikli araç kullanmaya teşvik için dünya kadar kolaylık sağlıyor.

levent
04-01-2012, 14:40
ne zaman dolu pille 1000 km yapar, o zaman düşünülebilir.

edirneden çıksam istanbula gitmek için pili şarj edip yarım saat, bir saatte şarj sırası kaybım olacak, ya aciliyeti varsa mesela..

darkmoon
04-01-2012, 14:52
10 bin tl ise süper bir fiyat..

darkmoon
04-01-2012, 14:54
ne zaman dolu pille 1000 km yapar, o zaman düşünülebilir.

edirneden çıksam istanbula gitmek için pili şarj edip yarım saat, bir saatte şarj sırası kaybım olacak, ya aciliyeti varsa mesela..

zaten dünyadaki hiç bir elektrikli araç teslada buna dahil o işe uygun araçlar değil daha çok şehir içi kısa mesafe a noktasından b noktasına ulaşım amaçlı işe yarayabilir uzun yol için en az bir şarjla 900-1000 km gidicek elektrikli araç lazım..

A.Cem
04-01-2012, 14:58
Güzel gelişmeler oluyor ülkemiz adına sevindirici, ancak elektrik motorundan alınan güç şu an benzinli motorlara göre çok zayıf kalmış.

tunceR
04-01-2012, 14:58
bozulursa ne olcak yolda .. alet takımı olarak lehim,tel,kablo,ölçü altemi taşıcaz bagajda :)

elpadre
04-01-2012, 14:58
540 bın km yol yapabılrıız demek ıyımıs :)

darkmoon
04-01-2012, 14:59
6-7 bin tl ye motoru bitik herhangi bir araba alsan bmw mercedes falan benim aklıma direk rx7 geldi mesela :) 10 bin tl yede elektrikliye çevirsen sana 16-17 gelse çok iyi..

çin malı plastikler 15-20 bin tl aralığında satılıcakmış fluence desen 60 bin tl.

bunlar hiç olmassa yerli muhattap bulursun destek alırsın sıkıntın oldumu ararsın falan üstüne türkiye kazanır yerli üreticimiz kazanır..

darkmoon
04-01-2012, 15:03
şöyle 90 model bir rx7 alsan motoru bitik zaten granada motoru vardır üstünde %99 rotary yokdur :D :D

http://www.mainline-gaming.com/RX7-Drift.jpg

çeviricen elektrikliye tammadır işde elektrikli aracım olsunda böylesi olsun :))

bit pazarına nur yağar valla millet ne kadar eski ama havalı şekil araçlar varsa ucuz fiyatlara alır elektrikliye çevirir ... :)

erdem325
04-01-2012, 15:07
şöyle 90 model bir rx7 alsan motoru bitik zaten granada motoru vardır üstünde %99 rotary yokdur :D :D

http://www.mainline-gaming.com/RX7-Drift.jpg

çeviricen elektrikliye tammadır işde elektrikli aracım olsunda böylesi olsun :))

bit pazarına nur yağar valla millet ne kadar eski ama havalı şekil araçlar varsa ucuz fiyatlara alır elektrikliye çevirir ... :)

ahahahaha on numara fikir valla :D
bi ara az daha aliyodum bu rx7 lerden, 6 liraya aliyodum hemde rotary vardi ustunde..
Allah yuzume baktida almadim :D
bu is olursa fc efsanesi tekrar dusunulebilir :D

CinAli_06
04-01-2012, 15:13
6-7 bin tl ye motoru bitik herhangi bir araba alsan bmw mercedes falan benim aklıma direk rx7 geldi mesela :) 10 bin tl yede elektrikliye çevirsen sana 16-17 gelse çok iyi..

bu mantıkla valla direksiz bir impala alırım =)

İbrahim33
04-01-2012, 19:53
Eğer geliştirilirse iyi bir proje ve atılım olur...

EvO 86
04-01-2012, 20:57
bu mantıkla valla direksiz bir impala alırım =)

impalayla menzil ve azami surat yari yariya duser :) hafiflik sart :D

darkmoon
04-01-2012, 21:09
aslında Eski 1303 bir vosvos da güzel olur elektirikli olursa çok şık olur ilginç olur. iyide gider eletrikli
zaten araç üstündeki motorla 800kg motoru atsak 600 kilo falan olsa iskelet uçar vos vos :D :D

http://img213.imageshack.us/img213/2843/vw1303rs2et4.jpg