Orijinalini görmek için tıklayınız : 106 stoc motora turbo deneyen varmı ????
bugratemel
14-01-2012, 20:46
cevremizdeki bir çok stoc motorlu honda korkmadan 0,5 bar basaraktan yürüyor
1 tane turbo 106 görmedim :D acaba stoc motor kadırmıyormu çokmu dayanıksız kolları pistonları var anlamadım konu hakkında DENEYİMİ olan abilerim ve kardeşlerimden bilgilerini bekliyorum...
106 ya turbo desek illlaki turbo forget pistonmu takmak gerek
hedef 300 500 hp deil tat versin iki çuflasın atmosferik dolularla yürüsün hesabı 200 hp yeter :D fazlasını istemem
Merak ettiğim bir konuydu yakından takip edicem :) benim sorumda maksimum alınabilecek güç ve aşağı yukarı maaliyet olucak
esmerserseriler
14-01-2012, 21:16
106 turboda stokta sıkıntılı araba bana göre .en iyi 106 pt 52 li 106 dır:)çıtırdan turbolarım dersen manfolt yazılım turbo enjektör wideband v.s v.s motora girmeden kırmadan yürümen zor.eski kullanıcı olarak 4.000 tl tutar...
yapıştır td04 ü geç
:) interrallerinin kaldiracaginiz zannetmiyorum :P
konuyu takipteyim merak edenlerden birisi olarak deneyen var mi ?
Vts_Power
14-01-2012, 22:15
güzel bir yazılım ve stock motorla 250 hp lerde rahatlıkla kullanabiilrsiniz. motorun öncesi sağlıklı ise
güzel bir yazılım ve stock motorla 250 hp lerde rahatlıkla kullanabiilrsiniz. motorun öncesi sağlıklı ise
Stock tan tam kasit ne enjektorler krank pistonlar akla gelecek hersey stock kaliyor kiti oturtuyoruz gibi mi ? Merakimdan soruyorum tesekkurler
bugratemel
14-01-2012, 22:40
güzel bir yazılım ve stock motorla 250 hp lerde rahatlıkla kullanabiilrsiniz. motorun öncesi sağlıklı ise
örnek olarak kendi arabamı veriyorum
orj 103 binde evveliyatı çok iyi araba harbi çiğerli çoğu emsallerine göre 2 boy önde
1.5 megane diesel turbosu
1.5 megane intercooler
???? ms2 düşünüyorum beyin olarak ama oemm beyinde iş görüyor sanırım uygun yazılım atıldımı biraz araştırdım ankadaraki 2008 de yapılan boost garage nin çıkardığı 4 turbo saxodan 3 ünde beyin yoktu bitanesinde ms 2 vardı ki araçlar piston kol yatakk döşşek dolu :D
egsozcu okan abimm soğolsun yapar turbo manifoldunu egsoz borusunu vss
zaten arabamda walbro var
wideband da var 0.5 bassam
hatta 0.3 0.4 bile bassam bana yeterr dediğim gibi maksatt çok yüksekk güçler elde etmek deill pt 52 pistona verilecek paradan daha düşük maliyetlee daha fazla güç elde etmekk zaten düzün ayarsıızz oldumu ikiside tehlikeli güzell ayarlaa misss
yanlışmı düşünüyorum acaba
GokhanRS
14-01-2012, 22:40
Stock tan tam kasit ne enjektorler krank pistonlar akla gelecek hersey stock kaliyor kiti oturtuyoruz gibi mi ? Merakimdan soruyorum tesekkurler
0.5 e de yetmez o enjektörler turbolarsan enjektör kolay iş. motor kaldırırmı bilmiyorum. ama yazılımdı beyindi halledilebilcek kolay konular sayılır. ama ben stok motora üfleyince fazla dayanacağını ummuyorum. bi piston kol seti de iyi gider diye düşünenlerdenim.
0.5 e de yetmez o enjektörler turbolarsan enjektör kolay iş. motor kaldırırmı bilmiyorum. ama yazılımdı beyindi halledilebilcek kolay konular sayılır. ama ben stok motora üfleyince fazla dayanacağını ummuyorum. bi piston kol seti de iyi gider diye düşünenlerdenim.
Ayni kanidayim biyerlerde sorun cikarir diye.dusunuyorum
bugratemel
14-01-2012, 22:47
güzel bir yazılım ve stock motorla 250 hp lerde rahatlıkla kullanabiilrsiniz. motorun öncesi sağlıklı ise
abi siz direk kafanızdakini çizip motor içine mi girdiniz yoksa ilk etapda oem motora boostmu bastınızz ????
turbo forget taktımı krankında 1.8 ile değiştirmek gerekmii (atmo. sıkıştırmalılardaki olduğu gibi)
yoksa sadece bi wiseco yada wössner turbo piston eagle turbo kol birde yatakla işi bitirirmiyiz ???
üst kapak ellenmeden olurmuu
dragstar
14-01-2012, 23:10
kapak açmadan orjinal beyinle 0.4 barda 180 hp alamayanı dövüyorlar
bende girmiştim bir yola ama tırstım :D ms 2 v3.57 632 cc enjektör pompa regülatör ve k03 le nasıl bir sonuç elde edilebilir acaba.
dragstar
14-01-2012, 23:29
stok motor ufak turboyla 1 bara dayanıyor avans fln vurdurtmazsan 250-280 fln çıkar rahat rahat, enjektör en zor iş bzm arabalarda 4.2 cm minnacık enjektörler var
bende girmiştim bir yola ama tırstım :D ms 2 v3.57 632 cc enjektör pompa regülatör ve k03 le nasıl bir sonuç elde edilebilir acaba.
ben sana birşey demiyorum zaten:ofk:
Vts_Power
14-01-2012, 23:42
kapak açmadan güzel bir eksoz manifoldu t25 bir turbo enjektör ve güzel bir intercooler. 250 beygir sorunsuz gider.ama debriyaj yetmez uzun kullanımda. bazı zevzekler çıkar şimdi ben valeo ile bilmem kaçbin kullandım die ama hikaye.debriyaj şart. piston kola bi *** olmaz adam gibi tune edilirse. kapağa hiç birşe yapmadan turboda kullanılır.
oem beyinle turbo olmaz map sensörü yetmez.
Vts_Power
14-01-2012, 23:45
örnek olarak kendi arabamı veriyorum
orj 103 binde evveliyatı çok iyi araba harbi çiğerli çoğu emsallerine göre 2 boy önde
1.5 megane diesel turbosu
1.5 megane intercooler
???? ms2 düşünüyorum beyin olarak ama oemm beyinde iş görüyor sanırım uygun yazılım atıldımı biraz araştırdım ankadaraki 2008 de yapılan boost garage nin çıkardığı 4 turbo saxodan 3 ünde beyin yoktu bitanesinde ms 2 vardı ki araçlar piston kol yatakk döşşek dolu :D
egsozcu okan abimm soğolsun yapar turbo manifoldunu egsoz borusunu vss
zaten arabamda walbro var
wideband da var 0.5 bassam
hatta 0.3 0.4 bile bassam bana yeterr dediğim gibi maksatt çok yüksekk güçler elde etmek deill pt 52 pistona verilecek paradan daha düşük maliyetlee daha fazla güç elde etmekk zaten düzün ayarsıızz oldumu ikiside tehlikeli güzell ayarlaa misss
yanlışmı düşünüyorum acaba
ucuz iş sağlıklı olmaz.uzun soluklu kullanacaksan para harcayacaksın, kaliteli eksoz ve emme manifoldu alacaksın.turbonu adam gibi sıfır alacaksın.
bugratemel
14-01-2012, 23:46
kapak açmadan güzel bir eksoz manifoldu t25 bir turbo enjektör ve güzel bir intercooler. 250 beygir sorunsuz gider.ama debriyaj yetmez uzun kullanımda. bazı zevzekler çıkar şimdi ben valeo ile bilmem kaçbin kullandım die ama hikaye.debriyaj şart. piston kola bi *** olmaz adam gibi tune edilirse. kapağa hiç birşe yapmadan turboda kullanılır.
oem beyinle turbo olmaz map sensörü yetmez.
bilgiler için teşekkür ederim abi
debriyaj konusnda da emeğe saygı diyelim tecrübeden duyduk üstüne laf söylemeye gerek yok bence
kulağa çok hoş geliyor.değişse iyi olur dediğiniz parçalar nerlerdir peki ?
stok motor ufak turboyla 1 bara dayanıyor avans fln vurdurtmazsan 250-280 fln çıkar rahat rahat, enjektör en zor iş bzm arabalarda 4.2 cm minnacık enjektörler var
bunu deneyerek mı soluyorsun yoksa yapılmış herhangı bır projedenmı ?
dragstar
15-01-2012, 00:28
bunu deneyerek mı soluyorsun yoksa yapılmış herhangı bır projedenmı ?
kendi arabamda denemedim,
yapılmış birsürü proje var ama böyle
kelalper
15-01-2012, 07:22
98 yılında bende vts varken aynı servise gelen turbo vts vardı. Çocuk 30bin kmdir çok sağlıklı kullandığını söylüyordu ki o zaman forged falan yoktu. Bazı arkadaşlar burada basınç yazmışlarda hangi turbo ile olduğunu yazmamışlar. En önemli şey takmak istediğin turbonun büyüklüğü ne. İleride forged yaparım basıncı sonuna kadar açarım mı yoksa ne olursa olsun buna böyle binerim zorlamam mı ona karar vermen gerekiyor. Bide gücün hangi devirler arasından gelmesini istiyorsun. Alttan dolu dolu mu gelsin yoksa üst devirlerde mi yürüsün. Bunlar hep takacağın turbo tipini belli eden şeyler.
kulağa çok hoş geliyor.değişse iyi olur dediğiniz parçalar nerlerdir peki ?
kapak açmadan güzel bir eksoz manifoldu t25 bir turbo enjektör ve güzel bir intercooler. 250 beygir sorunsuz gider.ama debriyaj yetmez uzun kullanımda. bazı zevzekler çıkar şimdi ben valeo ile bilmem kaçbin kullandım die ama hikaye.debriyaj şart. piston kola bi *** olmaz adam gibi tune edilirse. kapağa hiç birşe yapmadan turboda kullanılır.
oem beyinle turbo olmaz map sensörü yetmez.
açıklama yapılmış kanka bunlara extra sorarsan kanımca bu işe giriyorsan denildiği gibi prof. olarak yapılması en mantıklısı yarısı oem yarısı şu,bu benim ilgi alanıma girmiyor ama maddi açıdan da kimin bütçesine ne uygunsa onu yapar herkezin kişisel zevki.
Ahmet abi sanziman dayaniyormu 250 hp lerde
Abi işte en sevdiğim konu ya inanın çok istiyorum turbo 106 olmasını nette biraz araştırdım da
Project specs Car: Peugeot 106 GTI
Engine: 1587 cc 16v (TU5J4)
Turbo: KKK K03
Management: SMT 6 -> http://www.dp-engineering.nl/EN/products/electronics/piggyback/perfectpower/smt6.php
Exhaust Manifold:
DP-Engineering 'Blister'
Misc.: DP-Engineering 9.5 : 1 decompression package
Power:
Flywheel power @ 150 kPa;
174 hp @ 5510 rpm
258 nm @ 4102 rpm
Wheel power
149 hp and 221 nm
Peugeot 106 GTI Turbo | DP-engineering (http://www.dp-engineering.nl/EN/projects/106_gti_turbo.php)
Yeter arta da bana :)
smt 6 piggyback kullandım fıyat olarak ozellıkle 2.el olarak cok uygun ıs gorur ama sorunsuz teklemeden sırkelenmeden stabıl ve saglıklı yurusun dıyorsanız pıgyback yerıne daha ıyı std ecu cok daha ıyı olur...
Vts_Power
15-01-2012, 14:35
Ahmet abi sanziman dayaniyormu 250 hp lerde
çok zorlamazsan sıfırsan kalkışa falan veya 2 de sarmadan iyi tutunursa kırarsın.aks kafası da keser iyi tutunursa. sonrasında be yapmak lazım sonrasındada made by Ahmet dog engagement :):icon_tup:
boosted_pug
15-01-2012, 15:18
2006 yılında stock motora turbo yapmıştım tdo4 subaru turbosu kullandım max. 1.1 bar bastım daha fazlasını görmedim geneldede .6 .8 civarı gezdim motor tamamamen stockdu extradan yapılan tek işlem pistonların orta kısımlarından 5mm civarı alınmıştı ( isteyen olursa resimleri mevcut) ve en kalın olanından oem kapak contası kullanmıştım onun haricinde extra olan malzemeler pikden dandik bi manifold intercooler turbo benzin regülatörü 60 lık egzos blow vs. yakıta tek müdahalemiz regülatör ve gaz kelebeğinin önüne bağladığım iki tane enjektördü onlarıda boost switch yardımıyla sürüyodum boost geldiği zaman allah ne verdiyse açıyolardı yakıtı dynoda 213 hp civarı bişi aldım ozamanın dergilerinede çıkmıştı bu yukarda yazıklarımla sıfır valeo debriyajla yaklaşık 30.000 km bindim arabama binip ankaradan kastamonuyada drag yapmaya da gittim izmitede gidip döndüm (not : vts_power zevzek arıyosan gitde aynaya bak yaşın 40 oldu hala forumdan laf atıyosun ) akşamları çıkıp roll da yaptım düz yolda top speed denemeleride yaptım şanzımandan yada akisden yanada herhangi bi sıkıntı yaşamadım
30.000 in sonunda pistonlar söküldü bir tek klapej vs. yokdu kollarda yataklarda krankda herhangi bi çizikle karşılaşmadık ama debriyaj ömrünü tamamalamışdı
son olarak stock motora olurmu derseniz bence olur 0.5 0.6 iyi bi tune ile 180 200 civarı çok rahat gezilir hee ben drag yaparım ama motora para harcamam derseniz ozaman bişi diemem milyonları harcıyanların arabası drag da ilk kalkışında kırılıyo ama roll veya günlük gazlamalarda hiç bi sıkıntı çıkartmadığından emin olabilirsiniz
Vts_Power
15-01-2012, 15:35
üstüne alındığına göre zevzek olan sensin. nerdesin söyle geliorum..laf atmayım yüzüne söyleyim.aynaya bak falan çocuk muhabbeti yapa yerini söyle gelioryum.
2006 yılında stock motora turbo yapmıştım tdo4 subaru turbosu kullandım max. 1.1 bar bastım daha fazlasını görmedim geneldede .6 .8 civarı gezdim motor tamamamen stockdu extradan yapılan tek işlem pistonların orta kısımlarından 5mm civarı alınmıştı ( isteyen olursa resimleri mevcut) ve en kalın olanından oem kapak contası kullanmıştım onun haricinde extra olan malzemeler pikden dandik bi manifold intercooler turbo benzin regülatörü 60 lık egzos blow vs. yakıta tek müdahalemiz regülatör ve gaz kelebeğinin önüne bağladığım iki tane enjektördü onlarıda boost switch yardımıyla sürüyodum boost geldiği zaman allah ne verdiyse açıyolardı yakıtı dynoda 213 hp civarı bişi aldım ozamanın dergilerinede çıkmıştı bu yukarda yazıklarımla sıfır valeo debriyajla yaklaşık 30.000 km bindim arabama binip ankaradan kastamonuyada drag yapmaya da gittim izmitede gidip döndüm (not : vts_power zevzek arıyosan gitde aynaya bak yaşın 40 oldu hala forumdan laf atıyosun ) akşamları çıkıp roll da yaptım düz yolda top speed denemeleride yaptım şanzımandan yada akisden yanada herhangi bi sıkıntı yaşamadım
30.000 in sonunda pistonlar söküldü bir tek klapej vs. yokdu kollarda yataklarda krankda herhangi bi çizikle karşılaşmadık ama debriyaj ömrünü tamamalamışdı
son olarak stock motora olurmu derseniz bence olur 0.5 0.6 iyi bi tune ile 180 200 civarı çok rahat gezilir hee ben drag yaparım ama motora para harcamam derseniz ozaman bişi diemem milyonları harcıyanların arabası drag da ilk kalkışında kırılıyo ama roll veya günlük gazlamalarda hiç bi sıkıntı çıkartmadığından emin olabilirsiniz
bilgilendirme için teşekkürler :icon_tup:
aracınızın motor resımlerı varsa eklerseniz sevinirim.:soru:
bu devirde kimileri hep valeo der .kimileri sinte metal der modifiye dediğin böle işte altını şer ompsi ker.
turbo yapıcaksan orjınal debrıyaj dayanmaz hayel görmenın anlamı yok ama debrıyajada cok para harcamayım dayanıcak ve cebımı acıtmıycak bısıyler olsun ıstıyorsan sınte metal yanı bronz baskı balata yapıcaksın dayanır o guclere
Bronze guzelde ben 40.000km yaptim 20.000i turbolu simdi exedy takili debriyaja basinca sanki ayirmicakmis geliyo oyle yok gibi. Kas yapmisim sol bacagimda :D bi de cok dayanikli zikkim benim koca baskiyi yaylari kirdi volani cizdi balatalar hala tas gibiydi :D
stok motor ufak turboyla 1 bara dayanıyor avans fln vurdurtmazsan 250-280 fln çıkar rahat rahat, enjektör en zor iş bzm arabalarda 4.2 cm minnacık enjektörler var
enjektör kolay, aynı boyutlarda istenilen ölcüde enjektörler zibil.
Stock motora turbo düşünüyorsan sıkıştırmayı, 11'den 9.5'e düşürecek plate var, değerlendirebilirsin ;) sorna motor içi düzgün ise 0.7 gönül rahatlığıyla bas.
bugratemel
15-01-2012, 20:28
abiiler sakin olalım lütfen 950 kilodan ibaret metal parçası için kalp kırmaya değmez iknizde büyügümsünüz saygım sonsuz ama benim başlattığım konunun bu noktaya gelmesi gerçkekten üzdü beni
dragstar
15-01-2012, 21:34
enjektör kolay, aynı boyutlarda istenilen ölcüde enjektörler zibil.
Stock motora turbo düşünüyorsan sıkıştırmayı, 11'den 9.5'e düşürecek plate var, değerlendirebilirsin ;) sorna motor içi düzgün ise 0.7 gönül rahatlığıyla bas.
12.2 sıkıştırmaya 1 basıcam, stok motora, detayları customda konuşuruz :D
enjektör ducatilerden ve clio rs den fln çıkanlar oluyor, piyasada gezen japonlara takılan enjektörler olmuyor :(
12.2 sıkıştırmaya 1 basıcam, stok motora, detayları customda konuşuruz :D
enjektör ducatilerden ve clio rs den fln çıkanlar oluyor, piyasada gezen japonlara takılan enjektörler olmuyor :(
632'leri daha yeni verdim tip teşkilat her şey aynı 1000cc'ye kadarda var, 12.2'ye güzelce bir turbo ile 1 bar basmayı planlıyorsan, kol piston vs. sipariş edeyim acelen olursa 5000usd'den aynı gün satarım :)
1000 Beygir 106 için turbo ve nosa dayanıklı özel yapım manley abd malı sıfır subablarda elime yapıştı bilemiyorum :)
dragstar
16-01-2012, 14:06
632'leri daha yeni verdim tip teşkilat her şey aynı 1000cc'ye kadarda var, 12.2'ye güzelce bir turbo ile 1 bar basmayı planlıyorsan, kol piston vs. sipariş edeyim acelen olursa 5000usd'den aynı gün satarım :)
1000 Beygir 106 için turbo ve nosa dayanıklı özel yapım manley abd malı sıfır subablarda elime yapıştı bilemiyorum :)
internette dolanan 632 leri biliyorum snnmiş onlar demekki, ya bulunuyor rc de magnetti-marelli de varda normal enjektör kdr ucuz ve kolay bulunmuyor,
stok kol piston a basıcam farkım olsun:D
kapağı geçen sene doldurdum 1 daha el sürmem :)
internette dolanan 632 leri biliyorum snnmiş onlar demekki, ya bulunuyor rc de magnetti-marelli de varda normal enjektör kdr ucuz ve kolay bulunmuyor,
stok kol piston a basıcam farkım olsun:D
kapağı geçen sene doldurdum 1 daha el sürmem :)
Bence PT52'de koy fantezide sınır yok. o nejektörler zibil ama fiyatları çok yüksek, rc vs. gibi uygun bulunamaz şimdi ortaya döktürme, 350, 480, 800, 1000+ ne istersen var customda açar bakarız bir tık uzağında ;)
mad_max1978
16-01-2012, 23:32
peki ebayda falan 106 için hazır turbo kiti yokmu?pistonu,emmesi,egzoz manifoldu falan al tak şeklinde?
bugratemel
17-01-2012, 08:32
yok malesef hattaa turbo maifold bile bulamadım almanya ebay ingiltere ebay ve normal amerika ebay hiç birinde yok
frans ebayda bile yok :D
Bulut Y.
17-01-2012, 08:55
bi takım piston parasından kaçıcam diye bloğu kabak çiçeği gibi açmak mantıklı değil bence.
bugratemel
17-01-2012, 11:00
bi takım piston parasından kaçıcam diye bloğu kabak çiçeği gibi açmak mantıklı değil bence.
önceki sayfalara baksan uygulayan kişileri dinlesen aslında mantıklı olduğunu sende görüceksin
elinde fazla manifoltu turbosu olan varsa göndersin deneyeyim kırılsada motorum hiç takmam yaparım tekrar işimiz bu eğer denetmek isteyen varsa stock mtorumda denerim :) görmüş oluruz sonucu.. :::):):)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.