Orijinalini görmek için tıklayınız : maf vs map?
arkadaşlar aklıma takılan bi soru var...
şimdi misal aracımız mafla yürüyor, bilindiği üzere maf emilen havanın sıcaklığını yoğunluğunu vs vs ölçüyor...
diyelim bi bu aracın maf ı iptal ettik map e geçtik, bu durumda havanın yoğunluğunu sıcaklığını beyin nasıl okuyor? bu durumda değişen hava sıcaklıklarında araç sapıtmaz yeni ayar istemezmi?
örnek vericek olursak maflı aracın beyini söktük maf ı iptal ettik, yerine haltech takıp map la yürüttük???
Maxiboost
17-01-2012, 23:06
İngilizce anlamlarina ve aciklamalarina bak once :) ozellikle map acilimina bak nasil hesaplaniyor maf ta nasil. Birde iat diye bi sensorde olmasi lazim sanki
İngilizce anlamlarina ve aciklamalarina bak once ozellikle map acilimina bak nasil hesaplaniyor maf ta nasil. Birde iat diye bi sensorde olmasi lazim sanki
iat yi tamamen es geçmişim :)
hava sıcaklığınıda maf ölçüyor diye biliyorum ben ama yanlışmı biliyorum? :)
Maxiboost
17-01-2012, 23:14
iat yi tamamen es geçmişim :)
hava sıcaklığınıda maf ölçüyor diye biliyorum ben ama yanlışmı biliyorum? :)
Edtledim cepten zor oluo wikipediadan bile okusan fikir sahibi olursun. Nerde bizim zamanimizdaki arastirmaci genclik :D
heheh sağolasın :)
peki bi sorum daha olacak, map ın maf a göre ne avantajı var?
CanberkD
17-01-2012, 23:33
map a geçildiğinde çok daha az yaktığı söyleniyor..
doğru mudur ?
map a geçildiğinde çok daha az yaktığı söyleniyor..
doğru mudur ?
aynen bunu bende duydum :) doğrumudur?
dragstar
17-01-2012, 23:58
3 üde olucak en güzeli , boost gelene kdr maf la yürüycek sonra map la üstünede tps correction oldumu mis :D
maf yani mass air flow, hava kütlesini ölçer
map yani manifold absolute preassure sensor, manifolddaki basıncı ölçer bir başka değişle havanın yoğunluğunu ölçer, ecu bunu havanın kütlesine çevirir
iat ztn hava sıcaklığını onu biliyoz
çoğu maf sensörünün üstünde iat sensörüde vardır, bazı map sensörlerinde özellikle direct injection olan yeni arabaların iat sensörüde oluyor
teoride herşey aynı olması gerekirken pratikde biraz değişiyor, maf sensörünün calibrasyonu bozulacağından belirli zaman sonra arabalar çok yakmaya başlar
map sensöründeki hassasiyet maf sensöründeki kdr olamıyor,
6-7 tane maf sensörü cinsi var oralara girmyelim, maf sensörünün okuyabildiği hava miktarı en azından otomativ sanayisi için üretilen parçalarda sınırlı ayrıca anlık yüksek hava kütlesi değişmelerini maf okuyamıyor ama mapda böyle sıkıntılar yok
çok karıştırdım yazarken :D anlayabilirsen iyi valla ben kendi yazdığımı okusam anlamam çünkü :D
Ben şimdi Maf ı iptal edip map takabiliyomuyum sadete gelin :)
dragstar
19-01-2012, 09:44
Ben şimdi Maf ı iptal edip map takabiliyomuyum sadete gelin :)
maf ı map a çeviren piggybak tarzı bi ecu veya
arabanın orjinal beynini iptal edip onun yerine, ms, vems, aem gibi standalone ecu lar takarak map a dönebilirsiniz.
punto_multijet
19-01-2012, 09:58
3 üde olucak en güzeli , boost gelene kdr maf la yürüycek sonra map la üstünede tps correction oldumu mis :D
maf yani mass air flow, hava kütlesini ölçer
map yani manifold absolute preassure sensor, manifolddaki basıncı ölçer bir başka değişle havanın yoğunluğunu ölçer, ecu bunu havanın kütlesine çevirir
iat ztn hava sıcaklığını onu biliyoz
çoğu maf sensörünün üstünde iat sensörüde vardır, bazı map sensörlerinde özellikle direct injection olan yeni arabaların iat sensörüde oluyor
teoride herşey aynı olması gerekirken pratikde biraz değişiyor, maf sensörünün calibrasyonu bozulacağından belirli zaman sonra arabalar çok yakmaya başlar
map sensöründeki hassasiyet maf sensöründeki kdr olamıyor,
6-7 tane maf sensörü cinsi var oralara girmyelim, maf sensörünün okuyabildiği hava miktarı en azından otomativ sanayisi için üretilen parçalarda sınırlı ayrıca anlık yüksek hava kütlesi değişmelerini maf okuyamıyor ama mapda böyle sıkıntılar yok
çok karıştırdım yazarken :D anlayabilirsen iyi valla ben kendi yazdığımı okusam anlamam çünkü :D
fiat coupe 20v turbolar gibi yani. Hem iat, hem map hemde maf ile yuruyor arac fabrikasyon olarak
dragstar
19-01-2012, 13:15
fiat coupe 20v turbolar gibi yani. Hem iat, hem map hemde maf ile yuruyor arac fabrikasyon olarak
adamlar yapmış zamanında, şimdi çoğu yeni turbo dizeller ve turbo benzinliler böyle,
ne kadar sensör o kadar iyi
Bununla alakalı bayağı yazılıp çizilmiş güzel bir konu vardı aslında forumda ama başlığı nedir hatırlayamadım şimdi:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.