Orijinalini görmek için tıklayınız : HKS HYPERMAX III Ler neden yol tutmuyor
ufukpolat
30-01-2012, 13:54
Merhaba arkadaşlar EVO 9 aracıma taktığım sarı renkli HKS HYPERMAX III coilover orjinal süspansiyon sistemine göre daha az yol tutuyor arac yoldaki en ufak çukurlarda çökmelrede aşırı derecede dalma yapıyor bu konu ile ilgii yarımcı olabilecek biri varmı?
Yürür hakkında daha detaylı bilgi istenecektir,
Jant, Lastik ve bakım hakkında bilgi verebilirmisiniz?
HKS hyper max 3 aslında yol kullanımı için değildir sadece pist kullanımı içindir piste çıkan araçlar her yarıştan sonra coiloverlarını soöktürüm elden geçiriyorlar yolda kullananlar hyper max 3 ten memnun değil sebebide bu nerden oğrendim kimden oğrendim derseniz çok yakın bir arkadaşımda hyper max 3 vardı 2010 STI de kullanıyodu ve memnun deildi HKS nin türkiye distürübütörü Koray ile konuşmuştuk kendisi anlatmıştı hatta bende o dönemler hyper max 3 almayı planlıyodum ama vazgeçmiştim KW da clubsport içinde geçerli pist için uygunlar yol için değiller yani her zaman en üst en pahalı olan model bizim işimizi görmüyo:D
Honda Type_R
30-01-2012, 16:52
bendede hipermax pro var gayet guzel yol tutuyor acaba ayarlarinizda bir problem olabilirmi ? 36 farkli ayari var cunku elinizdeki coiloverin bence ayarlariniza bakritin derim ben
Dampening ve rebound ayarı çok fark ettiriyor coiloverda.
En dibe pıstırıp en yumuşak-sert yapınca (sizin için söylemiyorum genel olarak coilover alınca yapılan bir şey bu), istenilen yol tutuş elde edilemiyor haliyle.
En sert hale getirmekte en iyi yol tutuşu sunmuyor, pistte bile. Çünkü yürüyen aksam geometrisi virajda belirli bir açıya gelmeli, en iyi yol tutuş için. Bunun için de az da olsa esneme payı olmalı araçta.
Aracınızın ayarı nedir bilmiyorum ama, eğer görüntü-tutuş optimizasyonu isteniyorsa, aks açılarını maksimum yola paralel şekilde ayarlanıp, ona göre sertlik ayarı yapılmalı.
Gunes G.
30-01-2012, 17:11
Cok serttedir ondan kotu tutuyordur muhtemelen, tabi lastikte onemli sadece coilover ile olacak is degil bu. HKS'de en yumusak bile sert oldugu icin bizim dandik yollara pek uygun degil aslinda ondan da olabilir. Aren yazmis zaten KW clubsportta misal olarak KW variant 3'ten 200 euro kadar pahalidir, ama bu sokakta kullanilan araclarda daha iyi yol tutus saglayacak demek degildir, aksine daha kotu sonuc verir olayin ozu bu.
Ayarlattiginiz rot degerlerinizi yazar misiniz ona gore degerlendirme yapalim.
bu coiloverları yurtdışında yol için kullananlar sertlik ayarını genelde 20 olarak yapıyorlarmış.
ufukpolat
31-01-2012, 15:04
ayarını kime nerde yaptırabilirim peki ?
cabriolet
31-01-2012, 15:24
valla ben kw clubsportu yolda kullanıyorum gayette iyi yol tutuyo arabam zaten variant3 ten farkı yok ki bi ön yaylar farklı bide önde camber ayarı var :D
Osman Bahadır
31-01-2012, 15:27
İyi de adam aşırı dalma yapıyor diyor. Yani yay çok yumuşak. Bunun neresi pist için?
Yayın ayarı da yok sonuçta. Amortisörü istediği kadar sertleştirsin. Yay aynı kaldıktan sonra dalma devam eder.
suprolla
31-01-2012, 15:44
yayı somun ile sıkarak sertleştirebilir ama bu seferde çok sekebilir yada beton gibi olur.yayı limitine kadar sıkıp lifte kaldırınca lastikler 1cm kadar düşüyordu belki gerekli miktarda yayı sıkıştırarak o sorun çözülebilir...
Gunes G.
31-01-2012, 15:52
valla ben kw clubsportu yolda kullanıyorum gayette iyi yol tutuyo arabam zaten variant3 ten farkı yok ki bi ön yaylar farklı bide önde camber ayarı var :D
Clubsportla variant3'un farki yok diyorsun ama zaten yaylarin farkli olmasi yeterli.
Hatta club sportun ne kadar dar entervalde calisan bir amortisor oldugunu ve pist odakli oldugunu KW'nin kendi sitesindeki product range'den gorebilirsin.
http://www.kw-suspensions.eu/images/zoom/Produktfinder-2010-xl-img.jpg
Bu arada ondeki camber ayari variant3 te de var benim aracimda.
ufukpolat
01-02-2012, 13:24
Arkadaşlar düz giderken aslında bi sorun yok ***** türkiye yollarında yolda çökmeler filan oluyor onların en ufağında bile araç dalıyor çok sert bi coilover aracı biraz alçaltıp en yumuşak haline getirdim yinede olmadı
ufukpolat
03-02-2012, 09:29
235/45r17 orjinal lastik ebadı
ufukpolat
03-02-2012, 09:33
Rot değerlerini fabrika ayarlarına göre ayarladık.
ahmetuygur
03-02-2012, 09:35
bostancı sanayide aydın amortisör var benim teinlerin ayarını onlar yapmıstı gayet memnundum
otopratik
15-02-2012, 15:05
tek sorun hıipermaxx pronun yaylarının çok sert oluşu şimdi ben onlara aynı ölçülerde biraz daha ymuşak yay takıcam bakalım ne olacak
Kamber ayarı plakasında kaster ayarı varsa yada kamber plakası ters takılarak kaster verilebiliyorsa fazla kasterde dalmaya sebep olur.
otopratik
16-02-2012, 08:41
tüm ayarlar ıtsubishi fabrikasının verdiği doğrultuda yapıldı.tüm ön düzen değerleri standart.tek sorun aşırı sert yay onuda çözücez inş.çözersek buda bize iyi bir tecrübe olmuş olur.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.