PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kışlık lastik ölçüsü



mehmetRS
30-01-2012, 20:45
Arkadaşlar merhaba,

205 65 15 olan orjinal lastiklerimi bu gün cıkarıp, arkadaşımın kullanmadıgı fulda marka 195 65 15 ebatlı kar tipi lastikleri 90 model 520i aracıma taktım.. Ben öyle aman aman bir değişiklik farkedemedim gerçi ama ( buzda kayması normaldir sanırım bu lastiğin ) yinede kışlık çizgiye sahip, yumuşaklıgı felan farklı elbet bir nebze farkı olur diye taktık..

Sizce bu ölçü değişikliğinin bana ne gibi bir zararı olur? Zararı olursa bela türündemi olur yoksa göz ardı edilebilecek bir kayıpmı olur?

Teşekkür ederim

mehmetRS
30-01-2012, 21:05
bence birşey olmaz ama..?

Mr.K
30-01-2012, 22:07
hiçbişey olmaz :) 255-40-17den 205-55-16ya dustum yaklasık 3aydır kullanılıyo arac.Asırı derecede komfor ve karda ınanılmaz bır tutus var :D kısacası hıcbırsey olmaz.Sadece vırajlara hızlı gırıp cıkmamaya calıs yeterlı :)

rcbasaran
30-01-2012, 22:13
Hiçbir önemli zararı yoktur, aracınız yaklaşık yarım cm. alçalır ve tekerlek çapı önemsenmeyecek derecede küçülür,ama kullanımınızı mahsurlu hale getirecek bir ölçü değildir...

mehmetRS
30-01-2012, 22:13
hiçbişey olmaz :) 255-40-17den 205-55-16ya dustum yaklasık 3aydır kullanılıyo arac.Asırı derecede komfor ve karda ınanılmaz bır tutus var :D kısacası hıcbırsey olmaz.Sadece vırajlara hızlı gırıp cıkmamaya calıs yeterlı :)

şimdi benim taban ölçüsü kücüldüğünden 65 olan yanakta aslında kücülmüş oldu sanırım.. 205 65 15 den 195 65 15'e inişte biraz konfor kaybı yaşamadım değil doğrusu.. gerçi önceki normal lastik michelindi.. kışlığın markası Fulda.. ama bişey olmaz diyorsanız tecrübe sahibi olarak sıkıntı yok:)

Birde bir sorum daha olacak, mesela nasıl bir emniyet sağlıyor kışlık lastik. Tamam karlı yolda ıslak ve soguk yolda mutlaka bir etkisi var ama, buzda yada akşam ayazında kalmıs hafif ıslak yolda öteki lastiklerden bir farkı yok sanırım? yada benimkimi dandikde böyle?

mehmetRS
30-01-2012, 22:14
Hiçbir önemli zararı yoktur, aracınız yaklaşık yarım cm. alçalır ve tekerlek çapı önemsenmeyecek derecede küçülür,ama kullanımınızı mahsurlu hale getirecek bir ölçü değildir...

Cok teşekkürler, acaba markasının Fulda olmasının bana eksi bir etkisi olabilirmi.. Siz lastiklerle daha haşır neşirsiniz normal bir kullanıcıya göre, marka kıyasınız daha isabetli olabilir, bu arada 10urK arkadaşımada aynı soruyu sordum o da yanlış anlamasın beni lütfen. Şu an bu bilgiye aç bir modda geziyorum

Mr.K
30-01-2012, 22:20
yok cnm n yanlıs anlıcam estafurullah:)
valla tr'den daha hıc lastık almadım 1tk bridgestone yazlık harici..Fulda nasıldır bılemıcem.
Normal lastıklere gore hamur yapıları kışlık lastıklerın daha yumusak oldugu ıcın,yazın nasıl yumusak hamurlu hız lastıgı dıye tabır edılen yazlık lastıkler yola yapısıyosa(kıslık lastık yazın yol tutmaz:D ses yapar hatta) kışında kıslık lastık aynı sekılde yol tutar 2x2=4.

Yazlık lastıkle farz-ı misal 100le girilen yere akşam ayazında kalmış yere kışlık lastıkle 110la(sallamasyon) güvenle girilir.7*8 derece altında kullanılması genelde öngörülür.Gelişmiş gelişmemiş bir çok avrupa ülkesinde ekim-mart ayı arası takmak mecburidir :)

Kısacası kışlık lastik hayat kurtarır.Buz konusuna gelcek olursak yazlık lastık dırek kayarsa ,kışlık lastik biraz daha sonra kayar.Dişler yeri tutarlar cunku+esnekliği daha fazla oldugundan dolayı.(yumusak yapı)

Şahsi kullanım bılgım,tecrubem bu kadarına yetti :D aydınlattıysam azcık ne mutlu :)

mehmetRS
30-01-2012, 22:22
yok cnm n yanlıs anlıcam estafurullah:)
valla tr'den daha hıc lastık almadım 1tk bridgestone yazlık harici..Fulda nasıldır bılemıcem.
Normal lastıklere gore hamur yapıları kışlık lastıklerın daha yumusak oldugu ıcın,yazın nasıl yumusak hamurlu hız lastıgı dıye tabır edılen yazlık lastıkler yola yapısıyosa(kıslık lastık yazın yol tutmaz:D ses yapar hatta) kışında kıslık lastık aynı sekılde yol tutar 2x2=4.

Yazlık lastıkle farz-ı misal 100le girilen yere akşam ayazında kalmış yere kışlık lastıkle 110la(sallamasyon) güvenle girilir.7*8 derece altında kullanılması genelde öngörülür.Gelişmiş gelişmemiş bir çok avrupa ülkesinde ekim-mart ayı arası takmak mecburidir :)

Kısacası kışlık lastik hayat kurtarır.Buz konusuna gelcek olursak yazlık lastık dırek kayarsa ,kışlık lastik biraz daha sonra kayar.Dişler yeri tutarlar cunku+esnekliği daha fazla oldugundan dolayı.(yumusak yapı)

Şahsi kullanım bılgım,tecrubem bu kadarına yetti :D aydınlattıysam azcık ne mutlu :)

Vallahi ziyadesiyle yetti, çok çok teşekkür ederim gerçekten.. Sabah ciddi şekilde içim rahat bineceğim arabama :)

mehmetRS
30-01-2012, 22:24
Fulda kışlık lastik olarak nasıldır acaba..

Mr.K
30-01-2012, 22:28
bu arada komfor düşüşü 195in %65i alındıgından dolayı olmustur ben olculere dıkkat etmemıstım :D sadece virajlarda dikkat et (viraj kasıyomusun bılmıyorum gerci:)) duz yolda ALLAH korusun hiçbirşey olmaz.

mehmetRS
30-01-2012, 22:31
bu arada komfor düşüşü 195in %65i alındıgından dolayı olmustur ben olculere dıkkat etmemıstım :D sadece virajlarda dikkat et (viraj kasıyomusun bılmıyorum gerci:)) duz yolda ALLAH korusun hiçbirşey olmaz.

yok, genelde virajlara çok sert girmem.. cok cok acil bir işim olmadıkca.. yılda maksimum bir kere cok cok acil işlerim olabilir o da yaza denk gelir :) cok aksi bir durum olmadıkca virajım olmayacak gibi :)

M3CSL
30-01-2012, 22:57
soguk havalarda ıslakta kar lastıgının normal lastıkten daha ıyı tuttuguna sahıt oldum.
kar lastıgı ıyıdır ıyı.. ebat olarakta sıkıntı cıkaracak bırsey degıl onur k nın butuk dedıklerıne katılıyorum:D

mehmetRS
31-01-2012, 08:04
soguk havalarda ıslakta kar lastıgının normal lastıkten daha ıyı tuttuguna sahıt oldum.
kar lastıgı ıyıdır ıyı.. ebat olarakta sıkıntı cıkaracak bırsey degıl onur k nın butuk dedıklerıne katılıyorum:D

Teşekkür ederim

ufukpolat
31-01-2012, 15:10
205/65r15 ile 195/65r15 in yük taşıma kapasitesi aynı olmaz ve aracın ağır kasası altında ezilebilir bu nedenlede dah fazla esneme yaptığı için daha fazla kayma ve patinaj şikayetin olabilir ama yinede yazlık lastiklere göre karda zincir yakmadan gidebilmen mümkündür.

mehmetRS
31-01-2012, 21:31
valla hocam dogru tespit, taktıgım andan beri, sanki sarma olayı biraz arttı gibi ama, kalkışlarda felan oluyor bu sarma yani patinaj.. düz yolda giderken bir kaç kez aniden düşük vitesde gaz aasıldım patinaj olmadı fakat bunu önceki lastikle denememiştim.. şimdi iyice karıştı kafam, söküp atsammı acaba..

Mr.K
31-01-2012, 21:56
valla hocam dogru tespit, taktıgım andan beri, sanki sarma olayı biraz arttı gibi ama, kalkışlarda felan oluyor bu sarma yani patinaj.. düz yolda giderken bir kaç kez aniden düşük vitesde gaz aasıldım patinaj olmadı fakat bunu önceki lastikle denememiştim.. şimdi iyice karıştı kafam, söküp atsammı acaba..

yük endeksi başka bişey ,patinaj başka bişey.lastik dönme çapı bambaşka bişey..

17ler varken yazlık lastıklerle bende sarmıyodum (quattro) suan gaza oturduğum gibi sarıyorum acaba cuk kaadar lastıklerın etkısı mı ki :D

yada ex aracımda (punto) 215-40-16 varken sarmıyoken 165-65-14(175te olabılır karıstırmıyım,kucuk lastık kısacası) varken sarıyodum acep neden :D

mehmetRS
31-01-2012, 22:05
yük endeksi başka bişey ,patinaj başka bişey.lastik dönme çapı bambaşka bişey..

17ler varken yazlık lastıklerle bende sarmıyodum (quattro) suan gaza oturduğum gibi sarıyorum acaba cuk kaadar lastıklerın etkısı mı ki :D

yada ex aracımda (punto) 215-40-16 varken sarmıyoken 165-65-14(175te olabılır karıstırmıyım,kucuk lastık kısacası) varken sarıyodum acep neden :D

bu sarma işi zemin ve güçle alakalı biraz sanırım.. birde gaza ne kadar yüklendiğimizle

Mr.K
31-01-2012, 22:07
bu sarma işi zemin ve güçle alakalı biraz sanırım.. birde gaza ne kadar yüklendiğimizle

aynı zemin aynı beygır gucu farklı lastık olcusu :D matematıgım sıfırdı galıba lısedeyken (hatırlamıyorumda zayıftı) kac bılınmeyenlı denklem hadi bulalım :D

aynı zemin
aynı beygir gücü
farklı lastik ölçüsü

cevap heralde farklı lastik ölçüsü diye düşünüyorum :D

mehmetRS
31-01-2012, 22:13
aynı zemin aynı beygır gucu farklı lastık olcusu :D matematıgım sıfırdı galıba lısedeyken (hatırlamıyorumda zayıftı) kac bılınmeyenlı denklem hadi bulalım :D

aynı zemin
aynı beygir gücü
farklı lastik ölçüsü

cevap heralde farklı lastik ölçüsü diye düşünüyorum :D

205 ve 195 taban farkında bu kadar etkili oldugunu düşünemedim gerçekten, özür dilerim öğretmenim :D

Mr.K
31-01-2012, 22:14
otur sıfır. :p

millet roll yaparken gerzek mi daha kucuk ebat lastik takıyo ediyo :D (belli bi guce kadar tabiki:))

mehmetRS
31-01-2012, 22:24
otur sıfır. :p

millet roll yaparken gerzek mi daha kucuk ebat lastik takıyo ediyo :D (belli bi guce kadar tabiki:))

ya onu bizde yapardık, 50 yerine 45 yanak v.s. felan fakat hayatımda ilk defa kar lastiği kullanıyorum.. acıkcası ilk başta ben sonucları ne olur, markası fuldadır, iyimidir kötümüdür gibisindende sormak istemiştim ama, durum çap ve tur hesabına kadar geldi, Allah sonumuzu hayra etsin, birazdan deneyelim diyen olursa şaşmamak lazım :))) :D

Mr.K
31-01-2012, 22:34
ya onu bizde yapardık, 50 yerine 45 yanak v.s. felan fakat hayatımda ilk defa kar lastiği kullanıyorum.. acıkcası ilk başta ben sonucları ne olur, markası fuldadır, iyimidir kötümüdür gibisindende sormak istemiştim ama, durum çap ve tur hesabına kadar geldi, Allah sonumuzu hayra etsin, birazdan deneyelim diyen olursa şaşmamak lazım :))) :D

allahtan ben yurtdışındayım :p
yalnız doğru alman gereken ölçü 205*65-15 bilgin olsun(kalp krizi geçırme bısey olmaz:D)ben bitane internet sitesinin yalancısıyım :D

mehmetRS
31-01-2012, 22:35
allahtan ben yurtdışındayım :p
yalnız doğru alman gereken ölçü 205*65-15 bilgin olsun(kalp krizi geçırme bısey olmaz:D)ben bitane internet sitesinin yalancısıyım :D

205 65 15 ölcü kolay bulunan bir ölcü değilmiş, birşeyler birşeylermiş, bir sürü bıdı bıdı.. tamam tamam tak ya dedim eve yetişecem bu sogukta beklemeyeyim diye :)
bakalım ya olmadı orjinal ölcüyü alacağız