PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : 1bar üzeri AFR ?



Maxi
02-02-2012, 10:13
şimdi diyelim turbo o anda 1bar üzeri veya 0.8bar üzerinde basıyor
fakat o anda wideband afr 13 veya daha üzerinde yani fakir

benim sormak istediğim daha doğrusu düşünemediğim bir açıklık olabilirmi bu durumda ?
yani alarm boşu boşuna devreye girmesin istiyorum
yukardaki senaryo her şart altında bizim fakir olduğumuzu göstermezmi ?

hani öyle bir durum olurki aslında alarm çalmaması gerekir
kaçırdığım veya atladığım bir koşul varmıdır sizce ?


alarm şu şekilde işliyor:
1 bar üzerindesin ama afr 13 den daha fakir = alarmı aktiv et

burada ne devire nede başka bir şeye bakılıyor

RCkid
02-02-2012, 10:37
uyarı basınç stabil duruma gelince çalışsa, yani istenen max değere gelince
sanırım spool ederken afr nin fakir olması istenen birşey sanırım(ideal afr'ye oranla fakir)

Chatin
02-02-2012, 10:53
yani bir delay time verebilirsiniz. basınç cont. olduğu anda devreye girer böylece anlık bir fakire duyarlı olmaz. bu arada her markada aynı afr değerine fakir diyemiyoruz sanırım. yani opellerde fakir dediğiniz değer ile hondalarda fakir dediğiniz değer sanırım biraz da olsa farklı.

Maxi
02-02-2012, 11:01
unuttum pardon

evet delay var
1.5 - 2sn kadar bir gecikme var

Osman Bahadır
02-02-2012, 18:46
Tip in'de kurduğun mantıkta hata oluşturabilecek bir durum aklıma gelmiyor. Tip out, yani gazdan çekme durumlarında da bov açmadan hemen önce basınç artıp afr de hepten fakire gider. Ama 2sn delay koydum diyorsun. Bence yeterli olur.

Bir de kullanıcı alarm AFR değerini, boost değerini ve delay'i değiştirebilirse bence mükemmel olur.

vtecturbo
02-02-2012, 18:59
basıncı ve afr yı kullanıcı ayarlıcak sekılde yapıyorsun degılmi?

Maxi
02-02-2012, 19:19
afr değerini ayarlı yapmıştım
boost`u 0.8 olarak sabitledim
onuda ayarlı gerek varmı ? yaparız..

çok detay kafa karıştıryor insanlar istemiyor
mümkün olduğunca sade olsun istiyorum

Osman Bahadır
02-02-2012, 19:25
Herkesin bastığı boost farklı olabilir. Ayrıca farklı boost değerlerini aynı araçta deneyebilmeli araç sahibi. Bence AFR'den çok boost değişken olmalı. AFR sabit sonuçta, fakirse fakir... Hem böylelikle daha geniş bir araç kitlesine hitap etmiş olur ürünün.

vtecturbo
02-02-2012, 19:31
afr değerini ayarlı yapmıştım
boost`u 0.8 olarak sabitledim
onuda ayarlı gerek varmı ? yaparız..

çok detay kafa karıştıryor insanlar istemiyor
mümkün olduğunca sade olsun istiyorum

abı benımkı karısık olsun :D

bladerk
02-02-2012, 22:57
hem ayarlı hem ayarsız olması daha mantıklı yani iki ayrı model gündelik kullanıcıya 0.8 üzeri 13üstü fakir gayet ideal duruyo parmaklamayı sevene :D diğer model
ama çok mantıklı güvenlik önemlidir

Maxi
05-02-2012, 08:08
peki araç turbo değilde supercharger ise ?

Osman Bahadır
05-02-2012, 18:10
peki araç turbo değilde supercharger ise ?

Supercharger'da zaten çok rahat öngörülebilecek bir boost vardır. Öyle beklenmedik overboost durumları olmaz. Olsa olsa tip-out'da by-pass valf açana kadar anlık bir peak olur. Ona da koyduğun delay çözüm olur.

Oz`
06-02-2012, 00:32
basınc delay time 2 saniye olursa sikinti yok :D

coder
09-02-2012, 14:35
şimdi diyelim turbo o anda 1bar üzeri veya 0.8bar üzerinde basıyor
fakat o anda wideband afr 13 veya daha üzerinde yani fakir

benim sormak istediğim daha doğrusu düşünemediğim bir açıklık olabilirmi bu durumda ?
yani alarm boşu boşuna devreye girmesin istiyorum
yukardaki senaryo her şart altında bizim fakir olduğumuzu göstermezmi ?

hani öyle bir durum olurki aslında alarm çalmaması gerekir
kaçırdığım veya atladığım bir koşul varmıdır sizce ?


alarm şu şekilde işliyor:
1 bar üzerindesin ama afr 13 den daha fakir = alarmı aktiv et

burada ne devire nede başka bir şeye bakılıyor

Abi yani şu şekilde mi?

if(BAR=>1 and AFR<=13){alarm();}

Eğer programlama dili buna benzer birşeyse ve düzenleyebilme şansınız varsa sadece alarm bölümünde kontrol gerçekleştiriyorsa o değeri sabit tutabilirsin.Bunu programlama ile çözebileceğini düşünüyorum