Orijinalini görmek için tıklayınız : Rölantide vakum saatindeki titreme ?
Kadett e vakum saati taktım direk emme manifoldundan vakum aldım.Motor rölantide iken saatte titreme oluyor rölanti devri 1000 d. bu normal bir şeymi ? Çok çok az gaza bastığımda 1200 - 1300 d. gibi titreme kayboluyor.
p5NyU-leHFo&list=UUXPSTXo211GAxVEJ_4lYgyg&index=1&feature=plcp
Osman Bahadır
04-02-2012, 12:27
Manifoldun tek portundan mı aldım vakumu? Yoksa portların birleştiği boğaza yakın biryerden mi?
Tek porttan veya tek porta çok yakın biryerden, yani ortak vakumu göremeyecek biryerden aldıysan bu durum normal. Çünkü tek portta vakum dalgalanır. Ve bu dalgalanma en çok da rölantinin yavaşlığında hissedilir, görülür.
Boğaz kelebeğine en yakın yerden vakum almanı öneririm.
Karburatörün oturduğu yerin hemen altından aldım vakumu ortak bölge zaten belkide normaldir bilemiyorum acaba vakum saati olan arkadaşlarda da böyle bir durum varmı
Osman Bahadır
04-02-2012, 16:40
Eğer tek porttan değil de birleştiği noktadan almışsan sorun bağlantıdan değil, başkaca bir sorun var demektir.
Vakum dalgalanmaları farklı sorunların belirtisidir;
-Geniş bir bandda yavaş yavaş dalgalanıyorsa bu karbüratör ayarsızlığından olur.
-Dar bir bandda hızlı dalgalanıyorsa bu da ateşleme sorunu, muhtemelen olması gerekenden daha dar aralıklı buji sebebiyle bir sorun var demektir.
Vidyoda daha çok dar band, hızlı dalgalanma gibi görünüyor.
araçda vakum az. bana kalırsa o nedenle oluyor. normalde 35-50 kpa arasında olmalı. sende rolanti vakumun 80kpa gibi. bu bana braz az geldi?
ölçüm aletin skalası da dar.ufacık bir değişim dalgalanma yapar.
bir şey daha. afr saatinide gözlemle. araç fakir kalıyor gibi. gaza basınca afr zengine düşüyor ve titreşim kayboluyor. bekleyince afr fakire kayıp patlamada düzensizlik yapıyor olabilir.
Eğer tek porttan değil de birleştiği noktadan almışsan sorun bağlantıdan değil, başkaca bir sorun var demektir.
Vakum dalgalanmaları farklı sorunların belirtisidir;
-Geniş bir bandda yavaş yavaş dalgalanıyorsa bu karbüratör ayarsızlığından olur.
-Dar bir bandda hızlı dalgalanıyorsa bu da ateşleme sorunu, muhtemelen olması gerekenden daha dar aralıklı buji sebebiyle bir sorun var demektir.
Vidyoda daha çok dar band, hızlı dalgalanma gibi görünüyor.
Buji tırnak aralıkları 10mm. di daha sonra 0.8 mm. olarak ayarlamıştım ama bu saati takmadan önceydi yani 10 mm. iken durum nedir bilmiyorum acaba bununlamı ilgili bir durum ? Yada siz kaç mm. tavsiye ediyorsunuz ? Bu neyle alakalı değeri neye göre seçmeliyiz ?
Bu arada evet dar bandda hızlıca titreme oluyor.
araçda vakum az. bana kalırsa o nedenle oluyor. normalde 35-50 kpa arasında olmalı. sende rolanti vakumun 80kpa gibi. bu bana braz az geldi?
ölçüm aletin skalası da dar.ufacık bir değişim dalgalanma yapar.
Vakumun azlığı neden kaynaklanıyor ne şekilde üstesinden gelebiliriz ? Karburatör ayarsızlığı olamaz sanıyorum çünkü bujileri söktüğümde ten rengi olduğunu görüyorum bu olması gereken karışımı gösteriyor.
boosted_pug
04-02-2012, 22:50
araya bir adet filtre takarsan titreme olayı kesilir
Ne tür bir filtre bu abi nasıl bir şey kullanmalıyım ?
Peki bunun mantığı nedir abi ? Merağımdan soruyorum.
vakum hattında dalgalanmalar olur basınç minik minik oynar
mekanik saat buna tepki verir, tırrrrr oynar ses yapar
zaten o yüzden çoğu mekanik saatin içinde sıvı vardır ;)
titreşim engellensin, sünümlensin diye
sen araya küçük karb benzin filtrelerinden takınca benzer bir sönümlenme olacak
hortum içindeki hava akışı yavaşlatılacak
Bu kadar basit yani :) teşekkür ederim yarın ilk işim denemek olacak.
Filtre işi yaş abiler :) Denedim hala titriyor.
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.